Επιτέλους ψηφίζεται η μείωση ΦΠΑ στα κράνη στο 13% από 24%
Στη Βουλή μαζί με τον προϋπολογισμό
Από τον
Μπάμπη Μέντη
21/11/2019
Μετά από… αιώνες θα γίνει τελικά το αυτονόητο και τα κράνη δεν θα επιβαρύνονται με τον ανώτερο συντελεστή ΦΠΑ του 24% σαν να πρόκειται για είδη πολυτελείας. Όχι πως ο νέος ΦΠΑ του 13% έχει λογική για ένα καταναλωτικό είδος που η κατοχή και η χρήση του επιβάλλεται δια νόμου και έχει άμεση σχέση με την ανθρώπινη ζωή. Τουλάχιστον όμως το πρώτο βήμα προς τη λογική έγινε και η μείωση κατά 11% είναι αρκετή για να κάνει μια σημαντική διαφορά τιμής στα ποιοτικά κράνη της μεσαίας και premium κατηγορίας. Προφανώς στα πολύ φτηνά η μείωση της τελικής τιμής θα είναι αμελητέα και τα 5-10 ευρώ της μείωσης δεν πρόκειται να δημιουργήσουν ουρές αγοραστών έξω από τα καταστήματα.
Όμως για τα κράνη άνω των 200€ και κυρίως για τα κράνη που προσφέρουν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε υλικά κατασκευής και άνεσης, τα πράγματα είναι εντελώς διαφορετικά και η μείωση του συντελεστή ΦΠΑ στο 13% μπορεί να τα φέρει πιο κοντά στο πορτοφόλι του μέσου μοτοσυκλετιστή, αφού σε κάποιες περιπτώσεις θα ξεπερνά τα 200€.
Όπως κι αν έχει, η φορολογική ελάφρυνση στα κράνη έχει κυρίως συμβολική αξία και είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Παρ’ όλα αυτά, εμείς πιστεύουμε πως τα κράνη μοτοσυκλέτας θα έπρεπε να μπουν στον χαμηλότερο συντελεστή, διότι δεν μπορείς να λες ως κράτος πως κάνεις ό,τι μπορείς για την μείωση των ατυχημάτων στους δρόμους και την ίδια στιγμή να φορολογείς τον εξοπλισμό ασφαλείας που είναι απαραίτητος για να πετύχεις τον στόχο σου.
Κοσμοϊστορική αλλαγή KTM : Τέρμα ο Kiska! Προσέλαβε υπεύθυνο σχεδιασμού τον Christof Taubl
Επιστρέφει τον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών της σε εσωτερική διαδικασία
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
24/11/2025
O πολυετής δεσμός της αυστριακής εταιρείας μοτοσυκλετών με τον σχεδιαστικό οίκο KISKA έχει περάσει από πολλά στάδια και για πρώτη φορά φτάνει στον τέλος του!
Ο δεσμός της KTM με την σχεδιαστική εταιρεία KISKA ξεκινάει αρκετά πίσω, όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το Αυστριακό εργοστάσιο είχε δημιουργήσει διαγωνισμό με στόχο την ανεύρεση σχεδιαστή, για το τότε νέο LC4.
Η εταιρεία του Gerald KISKA κατόρθωσε να ξεχωρίσει θέτοντας έτσι τα θεμέλια μιας μακράς συνεργασίας που έφτασε μέχρι και τον σχεδιασμό το 1994, από την KISKA, του πλέον γνωστού σε όλους μας λογότυπου της KTM που η εταιρεία διατηρεί έως τώρα.
Το μεγάλο όμως ζήτημα για εμάς στο MOTO είναι πως ο μέχρι πρότινος ισχυρός άνδρας της ΚΤΜ, Stefan Pierer μοιραζόταν μια πολύ στενή, φιλική σχέση με τον Gerald KISKA, με τις απόψεις του δεύτερου να έχουν βάρος στην πλεύση της ΚΤΜ, ακόμα και πέρα από το σχεδιαστικό σκέλος. Γεγονός ίσως όχι πάντα θετικό για την πορεία των Αυστριακών, όπως μερίδα των στελεχών έχει σχολιάσει και απευθείας στον Pierer σε διαφορετικές στιγμές αυτής της μακροχρόνιας πορείας.
Η συνεργασία επεκτάθηκε σταδιακά, με πληθώρα μοντέλων της ΚΤΜ να επιμελούνται από την KISKA και την ανάπτυξη και εδραίωση της μίας, να συμπαρασύρει και την άλλη, ισχυροποιώντας τον δεσμό τους και φτάνοντας μέχρι την μερική εξαγορά του σχεδιαστικού οίκου από τον κατασκευαστή αρχικά σε ποσοστό 13,4%, με αύξηση στο 26% το 2017 και σε 50% στην συνέχεια.
Το κέντρο της σχεδιαστικής εταιρείας μεταφέρθηκε δίπλα στο εργοστάσιο της ΚΤΜ στο Mattighofen αποτελώντας ουσιαστικά πλέον μέρος του ομίλου Pierer Mobility, μαζί με τις KTM, Husqvarna και GasGas. Οι οικονομικές δυσκολίες της Pierer Mobility οδήγησαν σε απόσχιση θυγατρικών όπως η KTM Sportcar GmbH, η MV Agustaαλλά και η KISKA καθώς η Loxone μια εταιρεία αυτοματισμών, απέκτησε το 51% των μετοχών της KISKA , το πλειοψηφικό δηλαδή μετοχικό πακέτο και κατ’ επέκταση, τον έλεγχο του σχεδιαστικού κέντρου, γεννώντας ερωτήματα για το μέλλον και την σχεδιαστική γραμμή των επερχόμενων μοντέλων της ΚΤΜ.
ο Christof Taubl, αντιπρόεδρος στο νέο τμήμα σχεδιασμού της KTM
Η τελευταία εξέλιξη είναι πως η ΚΤΜ, υπό τον ινδικό πλέον έλεγχο της Bajaj,επαναφέρει τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων της σε εσωτερική διαδικασία απομακρύνοντας τον επίσημα από την KISKA , προσλαμβάνoντας και θέτοντας αντιπρόεδρο στο τμήμα σχεδιασμού τον Christof Taubl.
Ο νέος αντιπρόεδρος σχεδιασμού, Christof Taubl, με σπουδές στην βιομηχανική σχεδίαση και μεταπτυχιακές σπουδές στην σχεδίαση μεταφορών, κατόρθωσε μέσα από μια 17ετή πορεία, να ανελιχθεί από junior designer σε υψηλόβαθμο στέλεχος στην… καλά το μαντέψατε... KISKA.
Φυσικά και αυτό δεν αποτελεί εγγύηση για την αισθητική συνέχεια των μοντέλων της πορτοκαλί εταιρείας, αλλά μπορούμε να ελπίζουμε σε μια ομαλή μετάβαση στην νέα εποχή, υπό την διοίκηση ενός ανθρώπου που συμμετείχε στην παλιά, έστω και από άλλη πλέον σκοπιά.