Έρχεται νέο Streetfighter 1000 από τη Honda: Με ακραία προσωπικότητα και με φτερά

…και πλαίσιο σαν Ducati!!!!!!
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/10/2022

Τα επίσημα σχέδια με τις πατέντες που κατέθεσε η Honda για ένα τετρακύλινδρο εν σειρά streetfighter στις αρμόδιες υπηρεσίες της Ιαπωνίας έχουν τεράστιο ενδιαφέρον, τόσο ως προς τις μηχανολογικές επιλογές της Ιαπωνικής εταιρείας, όσο και ως προς τη θέση του μέσα στην σημερινή γκάμα μοντέλων της.

Αυτή τη στιγμή η Honda έχει το CB1000R Neo Sport Cafe, μια μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί ως βάση τον κινητήρα του CBR 1000 RR Fireblade του 2004 με διάμετρο εμβόλου στα 75mm και διαδρομή στα 56,5mm, προσαρμοσμένο στις Euro 5 προδιαγραφές.

Ο χαρακτήρας της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας είναι περισσότερο εκείνος ενός sport-roadster και η Honda είχε τονίσει κατά την διεθνή του παρουσίαση, πως στόχος της ήταν να δώσει στο κοινό μια μεγάλη και σύγχρονη γυμνή μοτοσυκλέτα με την παραδοσιακή ιαπωνική ποιότητα κατασκευής.

Όμως στα σχέδια που βλέπουμε στις πατέντες, είναι ξεκάθαρο πως η Honda ετοιμάζει ένα σκληροπυρινικό Streetfighter, με αιχμηρή εμφάνιση και… φτερά για downforce!

Προς το παρόν δεν είναι βέβαιο αν θα αντικαταστήσει  το υπάρχουν CB1000R ή αν θα ονομάζεται CB1000RR-R και θα προστεθεί στη γκάμα της ιαπωνικής εταιρείας. Πιθανόν να ονομάζεται και Hornet 1000, αφού πλέον το όνομα ήρθε ξανά στην επικαιρότητα με το ολοκαίνουριο δικύλινδρο Hornet 750 που παρουσιάστηκε στην Intermot πριν μερικές ημέρες.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μια εντελώς διαφορετικής φιλοσοφίας μοτοσυκλέτα σε σχέση με το CB1000R και έχει τεράστιες διαφορές στα μηχανικά μέρη.

Η πιο τρανταχτή διαφορά είναι στο σχεδιασμό του πλαισίου, όπου η Honda επαναφέρει την αρχιτεκτονική των Pivotless πλαισίων που χρησιμοποιούσε σε αρκετά μοντέλα της στο τέλος των 90ies και στις αρχές του 2000.

Και σε αυτό το σημείο οι οπαδοί της Honda και οι οπαδοί της Ducati μπορούν να στήσουν έναν θαυμάσιο καβγά για το ποιος είχε πρώτος την ιδέα...

Όσο τραβάνε τα μουστάκια τους και σφάζονται μεταξύ τους, εμείς μπορούμε με την ησυχία μας να παρατηρήσουμε πως το αλουμινένιο πλαίσιο δένει εμπρός στα κάρτερ του κινητήρα και το πίσω τμήμα του αγκαλιάζει από κάτω το σύστημα ψεκασμού, καταλήγοντας στο κέντρο του πίσω μέρος των κάρτερ. Εκεί κανονικά έπρεπε να βρίσκεται το πίσω αμορτισέρ, όμως οι σχεδιαστές της Honda το έχουν πλέον τοποθετήσει δίπλα από τον κινητήρα, χρησιμοποιώντας ένα τριγωνικό μοχλικό σύστημα που μεταφέρει τις δυνάμεις από το μονόμπρατσο ψαλίδι στο πίσω τμήμα του αμορτισέρ.

Το εμπρός τμήμα του αμορτισέρ δένει απευθείας στην κεφαλή του κινητήρα. Η όλη φιλοσοφία του πλαισίου θυμίζει πολύ τα δικύλινδρα Ducati Panigale και χρησιμοποιεί τον κινητήρα ως το βασικό δομικό στοιχείο με στόχο την μείωση του βάρους και την ακαμψία.

Ο κινητήρας από την άλλη μεριά μάλλον θα είναι από τα Fireblabe του 2008 με την μεγαλύτερη διάμετρο εμβόλου και την μικρότερη διαδρομή. Ο βασικός στόχος σε αυτή τη μοτοσυκλέτα είναι η ανταγωνιστική ιπποδύναμη, δηλαδή πάνω από 160-170 ονομαστικούς ίππους.

Πράγματι, στα σχέδια φαίνονται δύο μεγάλα σε μέγεθος ψυγεία για τα υγρά του κινητήρα, αντί για μόλις του ενός μικρού ψυγείου που έχει τώρα το CB1000R.

Από τα σχέδια είναι δύσκολο να βγάλεις συμπεράσματα για τις αναρτήσεις, τα φρένα και τα ηλεκτρονικά, όμως θα ήταν απίθανο να μην έχει από τα καλύτερα που διαθέτει η Showa και η Nissin αν θέλει να βρεθεί στο ίδιο επίπεδο με τις βασικές εκδόσεις των BMW S1000R, Ducati Streetfighter V4, Yamaha MT-10 και Aprilia Tuono 1100.  

Η τεράστια σε όγκο εξάτμιση με τον εξίσου τεράστιο διπλό καταλύτη κάτω από τον κινητήρα, είναι αναγκαίο κακό για τις προδιαγραφές Euro 5+ που θα αρχίσουν να ισχύουν όταν αυτή η μοτοσυκλέτα βρεθεί στα καταστήματα.

Τα φτεράκια στις άκρες του ψυγείου είναι καλοδεχούμενα σε μια μοτοσυκλέτα streetfighter που θέλει να κάνει γρήγορους γύρους σε πίστα και στο σημείο που βρίσκονται φαίνεται πως θα κάνουν δουλειά και δεν είναι μόνο για εφέ στην καφετέρια.

Suzuki: Νέες GSX-R1000 και GSX-R1000R 2026 - Φούλ ηλεκτρονικά για τα 40 χρόνια GSX-R!

Με μόνες αναβαθμίσεις εκείνες των ηλεκτρονικών βοηθημάτων
gsx
Από τον

Παύλο Καρατζά

31/7/2025

Η Suzuki Motor Corporation ανακοίνωσε αναβαθμίσεις στον κινητήρα και τα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου των εμβληματικών supersport μοτοσυκλετών της, GSX-R1000 και GSX-R1000R του 2026.

Η σειρά GSX-R γιορτάζει την 40ή επέτειό της το 2025, από την πρώτη εμφάνιση του GSX-R750 το 1985. Μέχρι σήμερα, έχουν παραχθεί συνολικά πάνω από 1,2 εκατομμύρια μονάδες, ενώ η σειρά έχει συμμετοχές σε παγκόσμια πρωταθλήματα, σημειώνοντας ιδιαίτερες επιτυχίες.

Το GSX-R1000, που λανσαρίστηκε το 2001, αποτελεί το κορυφαίο μοντέλο της σειράς GSX-R και είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα μοτοσυκλετών μεγάλων κυβικών στην χώρα μας.

Κύριες Αναβαθμίσεις στις GSX-R1000 & GSX-R1000R

Όσον αφορά τον κινητήρα, επανασχεδιάστηκαν πλήρως εσωτερικά εξαρτήματα: μπεκ, κυλινδροκεφαλές, εκκεντροφόροι, βαλβίδες, έμβολα, στρόφαλοι, για συμμόρφωση με αυστηρούς κανονισμούς ρύπων και θορύβου. Επίσης ανασχεδιασμένο είναι το σύστημα εξάτμισης, ενώ ο σιγαστήρας είναι λεπτότερος. Η Ιαπωνική εταιρεία ανακοινώνει 195 ίππους στις 13,200 στροφές και 11,2 kg.m ροπής στις 10.000 στροφές.

Το διπλό αλουμινένιο πλαίσιο παραμένει το ίδιο και προστίθενται αεροδυναμικά carbon winglets εμπνευσμένα από το πρωτότυπο της Suzuki στο Suzuka 8H 2024. Οι αναρτήσεις τόσο εμπρός, όσο και πίσω είναι της SHOWA. Όσον αφορά το σύστημα πέδησης, η Suzuki έχει επιλέξει τα φρένα της Brembo που μπροστά συνδυάζονται με δίσκους 320 χιλιοστών. Το βάρος ανακοινώνεται στα 203 κιλά πλήρης υγρών.

GSXR 2026

Οι μοτοσυκλέτες είναι εξοπλισμένες με αρκετά ηλεκτρονικά βοηθήματα για τον αναβάτη και περιλαμβάνουν, 3 διαφορετικά riding modes, Motion Track, Traction Control, Anti-lift Control (10 επιπέδων), Roll Torque Control (που χρησιμοποιεί IMU για τον έλεγχο της ροπής στον πίσω τροχό, ανάλογα με την κλίση και την περιστροφή, για καλύτερη επιτάχυνση στις εξόδους στροφών), Launch Control, διαχείριση γκαζιού Ride by Wire, quickshifter δύο κατευθύνσεων, Motion Track Brake, Slope Dependent Control, keyless σύστημα και Low RPM Assist.

Για τα 40 χρόνια της σειράς GSX-R, παρουσιάζονται τρία νέα χρώματα: Pearl Vigor Blue / Pearl Tech White, Candy Daring Red / Pearl Tech White και Pearl Ignite Yellow / Metallic Mat Stellar Blue. Τα επετειακά γραφικά και λογότυπα βρίσκονται στο φέρινγκ, το ντεπόζιτο και το κλειδί, ενώ το λογότυπο GSX-R υπάρχει στη σέλα και στο τελικό της εξάτμισης.

Στην ουσία δηλαδή βλέπουμε ένα GSX-R που είναι ίδιο την τελευταία σχεδόν 10ετία και απλά αναβαθμίστηκε στα ηλεκτρονικά βοηθήματα αναβάτη και εναρμονίστηκε με τις προδιαγραφές Euro5+.