H Ducati στο VW Group!

Από το

Μαύρο Σκύλο

8/5/2012

Οι φήμες των τελευταίων μηνών για το ποιος θα αγόραζε την Ducati από την Investindustrial Group έληξαν στις 18 Μαρτίου, όπου ανακοινώθηκε και από τις δυο εταιρείες η συμφωνία.

Έτσι, η Audi AG που είναι μέλος του Volkswagen Group εξαγόρασε έναντι άγνωστου τιμήματος -που τα δημοσιεύματα των μεγάλων οικονομικών εφημερίδων προσδιορίζουν στα 860 εκατομμύρια ευρώ- πλήρως την Ducati Motor Holding S.p.A. Το VW Group έχει βάλει σαν στόχο να είναι στην πρώτη θέση της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας το 2018 και η Ducati είναι η ενδέκατη φίρμα που αποκτά, ενώ ανάμεσά τους υπάρχει ήδη και η επίσης ιταλική Lamborghini.

Το Investindustrial Group -μια εταιρεία επενδύσεων ιταλικής ιδιοκτησίας με ενεργητικό τριών δισεκατομμυρίων ευρώ- είχε εξαγοράσει από την αμερικανικών συμφερόντων Texas-Pacific Group το 2006 την Ducati και από τότε μέχρι σήμερα έχει ανοδική πορεία φθάνοντας να πουλήσει 42.200 μοτοσυκλέτες το 2011, από τις 35.300 που πούλησε το 2006. Τα κέρδη της, προ φόρων, από τα 5 εκατομμύρια ευρώ του 2006 έφθασαν τα 51 εκατομμύρια ευρώ το 2011. Η ανάπτυξή της τελευταία περιλαμβάνει το νέο εργοστάσιο που έφτιαξε στην Ταϊλάνδη το 2011 και την ισχυρή της παρουσία στις ταχύτατα ανερχόμενες αγορές της Βραζιλίας, Κίνας και Ινδίας, με το 80% των μοτοσυκλετών που παράγει να πωλούνται εκτός της ιταλικής αγοράς. Από την άλλη, το VW Group έχει υψηλές κερδοφορίες και ρευστότητα 17 δισεκατομμυρίων ευρώ, κάτι που τις επιτρέπει να κάνει επενδυτικές κινήσεις. Με την εξαγορά της Ducati θα έχει ακόμη ένα πεδίο ανταγωνισμού (εκτός από αυτό των αυτοκινήτων) με την BMW, η οποία έχει ισχυροποιήσει τη θέση της όσον αφορά τις μοτοσυκλέτες μετά από την εξαγορά της Husqvarna. Ο πρόεδρος της Volkswagen, Ferdinand Piech, είχε εκφράσει το ενδιαφέρον του για την εξαγορά της Ducati τον Απρίλιο του 2008, ενώ είναι γνωστό ότι ο ίδιος είναι ιδιοκτήτης και αναβάτης Ducati παρά τα 75 του χρόνια.

EICMA Shift Up: Συνεργασία με MotoGP φέρνει τις αγωνιστικές στη φετινή έκθεση

Η νέα συνεργασία ανακοινώθηκε στο Grand Prix του Mugello και θα περιλαμβάνει αμφίδρομες δράσεις
EICMA_MOTOGP
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/6/2026

Υπό τον τίτλο “EICMA. Shift Up” μια νέα συμμαχία με το MotoGP ξεκινά από τη φετινή EICMA 2026 στο Μιλάνο (5-8/11).

Η ανακοίνωση έγινε στο περιθώριο του Ιταλικού GP στο Mugello, όπου έγινε γνωστό πως η πρώτη κοινή δράση αυτής της συνεργασίας θα έρθει τον Νοέμβρη στην ερχόμενη 83η διοργάνωση της EICMA, όπου θα στηθεί μια ειδική έκθεση αφιερωμένη στην ιστορία του MotoGP με θρυλικές μοτοσυκλέτες, πρωτότυπα, εικόνες και άλλο ιστορικό υλικό που πιθανότατα δεν έχει εμφανιστεί ποτέ συγκεντρωμένο στον ίδιο χώρο.

Παράλληλα, το MotoGP θα χρησιμοποιήσει την έκθεση για να προμοτάρει κυρίως τους Ιταλικούς του αγώνες σε Mugello και Misano, ενώ στα πλαίσια του προγράμματος “Road to EICMA” θα συμπεριληφθεί και η προώθηση του αγώνα WSBK στην Cremona, στον οποίο η EICMA θα κατέχει ρόλο κεντρικού χορηγού.

Η συνέργεια αυτή δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι στον κόσμο της Μοτοσυκλέτας, είναι όμως μια δυνατή επικοινωνιακή σύμπραξη μεταξύ δύο πασίγνωστων θεσμών με μεγάλη παγκόσμια απήχηση. Το MotoGP προέρχεται από μια χρονιά-ρεκόρ (2025) με 3,6 εκατομμύρια θεατές στις πίστες του πρωταθλήματος και δεκάδες εκατομμύρια τηλεθεατές σε κάθε αγώνα, ενώ η EICMA ολοκληρώθηκε τον περασμένο Νοέμβρη με εξίσου εντυπωσιακά νούμερα επισκεψιμότητας: 600.000 επισκέπτες, 734 εκθέτες με 2.024 μάρκες από 50 χώρες, περισσότεροι από 43.000 έμποροι από 167 χώρες του κόσμου και πάνω από 8.200 εκπρόσωποι του διεθνούς Τύπου.

Εν ολίγοις, είναι μια συνεργασία από την οποία όλες οι πλευρές βγαίνουν κερδισμένες, ακόμη και οι μη μετέχοντες σε αυτή, όπως οι επισκέπτες της EICMA που θα απολαύσουν μοναδικά ιστορικά εκθέματα τον ερχόμενο Νοέμβρη.

Ετικέτες