Η πατέντα της χρονιάς: Μπαλόνι για να σηκώνεις τη μοτοσυκλέτα

Μια ιδέα που ήδη έχει εφαρμογή στα φορτηγά και τα αυτοκίνητα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

29/12/2021

Το Airbiker κοστίζει περίπου 130€ και υπόσχεται πως θα σε βοηθήσει να σηκώσεις τη μοτοσυκλέτα σου από το έδαφος αν πέσει κάτω. Πρόκειται για ένα μπαλόνι από ανθεκτικό πλαστικοποιημένο ύφασμα, το οποίο φουσκώνει με τη βοήθεια πεπιεσμένου αέρα σε μεταλλικές αμπούλες.

Ως ιδέα δεν είναι κάτι πρωτότυπο, καθώς ήδη υπάρχει για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά και κυρίως χρησιμοποιείται από τους λάτρεις των off-road οχημάτων, καθώς οι παραδοσιακοί γρύλοι δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σαθρά εδάφη (άμμος, λάσπη) ή σε μη επίπεδες επιφάνειες όπως μια βραχώδη διαδρομή.

Για τις μοτοσυκλέτες όμως είναι κάτι καινούριο και εκ πρώτης όψεως δεν μοιάζει για κακή ιδέα, όμως κοιτώντας τις φωτογραφίες και το μικρό μέγεθος που έχει καταλαβαίνεις εύκολα πως έχει πολύ μικρότερο εύρος εφαρμογών στην πραγματική ζωή ενός μοτοσυκλετιστή. Σίγουρα είναι πιο εύκολο να σηκώσεις ένα K1200GTL, ένα Goldwing 1800 ή μια Electra Glide Ultra όταν το μπαλόνι την έχει ήδη σηκώσει 20-30 πόντους από το έδαφος, αλλά το γεγονός πως οι μοτοσυκλέτες δεν έχουν σταθερά σημεία στήριξης, αμφιβάλουμε αν η χρήση του μπαλονιού θα έχει επιτυχημένα αποτελέσματα σε όλες τις περιπτώσεις…   

Volonaut Airbike: Με 760.000 ευρώ δεν θα ξανά κολλήσεις στον Κηφισό!

Είναι πανάκριβο, ζυγίζει 30 κιλά και πετάει με 100 χλμ/ώρα
Volonaut
Από τον

Παύλο Καρατζά

20/8/2025

Ένας Πολωνός εφευρέτης παρουσιάζει το Volonaut Airbike – μια “ιπτάμενη μοτοσυκλέτα”. Εξαιρετικά ελαφριά και με μίνι τουρμπίνα, θα πετάει με ταχύτητα 100 χλμ/ώρα και όλα αυτά με μόλις 760.000 ευρώ!

Ο Tomasz Patan, εφευρέτης και επιχειρηματίας start-up από την Πολωνία, έχει ήδη γίνει γνωστός με το Jetson One. Η τελευταία του κατασκευή, το Volonaut Airbike, είναι ακόμα ελαφρύτερη και ακόμα πιο ριζοσπαστική. Θυμίζει αεροσκάφη από ταινίες επιστημονικής φαντασίας.

Το Volonaut Airbike κινείται από μια κεντρική μίνι τουρμπίνα που λειτουργεί με κηροζίνη, πετρέλαιο ή βιοκαύσιμο. Ο Tomasz Patan δεν θέλει να αποκαλύψει ακόμα τις ακριβείς τεχνικές λεπτομέρειες. Αρχικά είχε ανακοινώσει ότι η μέγιστη ταχύτητα θα ήταν 200 km/h, αλλά στην πραγματικότητα η μέγιστη ταχύτητα έχει οριστεί στα 102 km/h – σύμφωνα με τους κανονισμούς για τα ελαφριά αεροσκάφη χωρίς άδεια, τουλάχιστον στις ΗΠΑ.

Το χαμηλό βάρος είναι ακόμα πιο σημαντικό για μια “ιπτάμενη μοτοσυκλέτα”, με το συνολικό βάρος του Volonaut Airbike να είναι μόλις 30 κιλά. Ο Tomasz Patan χρησιμοποιεί ανθρακόνημα και εξαρτήματα από 3D εκτυπωτή για να επιτύχει μια πολύ ελαφριά κατασκευή. Η σχεδίαση του Volonaut Airbike είναι μίνιμαλ με μία μόνο θέση, εκείνη του αναβάτη, το μέγιστο βάρος του οποίου πρέπει να είναι 95 κιλά.

Η απογείωση και η προσγείωσή του γίνεται με ηλεκτρονικά βοηθήματα, χωρίς να γίνονται περισσότερες λεπτομέρειες γνωστές όσον αφορά τους αισθητήρες και τις παραμέτρους που παίρνουν υπόψη.

Η θέση του αναβάτη και το τιμόνι του Volonaut Airbike θυμίζουν μοτοσυκλέτα και ο Tomasz Patan δεν χρησιμοποιεί πιλοτήριο καθώς η κατασκευή δεν έχει εκτεθειμένους έλικες.

Μόλις λίγες ημέρες πριν η Volonaut δημοσίευσε το παρακάτω βίντεο από μια δοκιμαστική πτήση με το πρωτότυπο Airbike. Ωστόσο, ένα πρακτικό πρόβλημα είναι ότι μπορεί να παραμείνει στον αέρα μόνο για 10 λεπτά το πολύ και στη συνέχεια πρέπει να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό.

Οι προπαραγγελίες έχουν πλέον ξεκινήσει για το Volonaut Airbike, που κοστίζει 760.000 ευρώ που περιλαμβάνει και το κόστος για την εκπαίδευση πτήσης!

Όσοι πιστοί λοιπόν μισούν την κίνηση και μπορούν να διαθέσουν αυτό το τεράστιο ποσό, ζυγίζουν κάτω από 95 κιλά και είναι διατεθειμένοι ανά δέκα λεπτά να σταματάνε για ανεφοδιασμό, παρακαλώ να σπεύσουν!