ΗΠΑ: Ανάκληση KTM 390 Duke και RC 390 λόγω προβλήματος τροφοδοσίας

Κίνδυνος απώλειας ισχύος εν κινήσει από δυσλειτουργία του γκαζιού
ΚΤΜ Recall
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Η KTM προχωρά σε εκτεταμένη ανάκληση σχεδόν 8.000 μοτοσυκλετών στις ΗΠΑ, λόγω πιθανής εισροής νερού στο σύστημα ride-by-wire.

Η KTM στη Βόρεια Αμερική ανακοίνωσε ανάκληση για 7.974 μοτοσυκλέτες, σύμφωνα με την National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA), με αριθμό καμπάνιας 26V196000.

Η ανάκληση αφορά τα μοντέλα KTM 390 Duke ετών 2022-2023 και KTM RC 390 ετών 2022-2024, στα οποία εντοπίστηκε πιθανό πρόβλημα στο ηλεκτρονικό σύστημα γκαζιού.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, υπάρχει ενδεχόμενο εισροής νερού στη μονάδα ελέγχου του ride-by-wire, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αστοχία του συστήματος. Σε μια τέτοια περίπτωση, ενδέχεται να προκληθεί απώλεια ισχύος κατά την οδήγηση, αυξάνοντας τον κίνδυνο ατυχήματος ή τραυματισμού.

Η εταιρεία θα προχωρήσει σε έλεγχο των επηρεαζόμενων μοτοσυκλετών και, εφόσον απαιτείται, σε αντικατάσταση της μονάδας ελέγχου του γκαζιού χωρίς καμία χρέωση για τους ιδιοκτήτες.

Οι ιδιοκτήτες αναμένεται να ενημερωθούν μέσω επιστολής, ενώ οι αριθμοί πλαισίου των επηρεαζόμενων οχημάτων είναι διαθέσιμοι προς αναζήτηση μέσω της πλατφόρμας NHTSA ήδη από τις 31 Μαρτίου 2026.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη ανάκληση αποτελεί επέκταση προηγούμενης καμπάνιας (25V598), γεγονός που δείχνει ότι το ζήτημα παραμένει υπό στενή παρακολούθηση τόσο από τις αρχές, όσο και την κατασκευάστρια εταιρεία. Εμείς αναμένουμε να δούμε εάν η συμπληρωματική αυτή καμπάνια θα έρθει και στην Ευρώπη, όπως και η αρχική ανάκληση.

 

Το μεγάλο δώρο της KTM στους υπόλοιπους κατασκευαστές!

Μία στρατιά εξιδεικευμένων στελεχών δίνει πνοή στα R&D
Το μεγάλο δώρο της KTM στους υπόλοιπους κατασκευαστές!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

5/5/2026

Πνοή πήραν πολλά και διαφορετικά R&D από τη μείωση δυναμικού που συνέβη στην KTM το διάστημα μετά την εισαγωγή σε καθεστώς επιτήρησης έως και την πώλησή της στη Bajaj.

Αυτή την στιγμή η KTM βρίσκεται σε περίοδο σταθεροποίησης με τους Ινδούς να κάνουν το σωστό, να μην ανακατεύουν τη ροή εργασίας και τα πρωτόκολλα των διαφόρων τμημάτων, διατηρώντας και τη γραμμή παραγωγής της Αυστρίας σε πλήρη ισχύ, κάτι που αναμένεται να κρατήσει πολύ καιρό ακόμη.

Μένει να δούμε τι θα αποφασίσουν οι άνθρωποι της Bajaj για το μέλλον, προς το παρόν όμως η KTM βαδίζει μπροστά με όλα όσα είχε ήδη προγραμματίσει πριν τα οικονομικά προβλήματα και τη συνέχιση της γραμμής παραγωγής εξασφαλισμένη.

Στο μεταξύ όμως είναι εκατοντάδες τα εξιδεικευμένα στελέχη, κυρίως από το R&D, που έφυγαν από την εταιρεία το προηγούμενο διάστημα αναζητώντας εργασία. Δεν πήγαν όλοι τους σε κατασκευαστές μοτοσυκλετών, όμως σε ορισμένες περιπτώσεις, όπως στη CFMOTO, βρήκαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν νέα παραρτήματα κινούμενοι γρήγορα στην απορρόφηση στελεχών που έφευγαν από την KTM. Σημαντική ροή καταγράφθηκε και προς τη BMW, την ίδια στιγμή που ορισμένα στελέχη της BMW από τμήματα επικοινωνίας, δέχθηκαν προτάσεις και αποχώρησαν για να μεταβούν στην KTM.

Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό πως ένας από τους υπεύθυνους για το φιάσκο στην BMW με φωτογραφίες τεχνητής νοημοσύνης σε παρουσίαση νέου μοντέλου είναι τώρα στην KTM, όπου έως τώρα φημιζόταν για τις πιο σκληροπυρηνικές φωτογραφίσεις της σε κάθε παρουσίαση νέου μοντέλου. Στο μεταξύ, θυμίζουμε πως ο ίδιος ο CEO της BMW Motorrad, κος Markus Flaschδήλωσε στο MOTO πως ήταν λάθος η χρήση φωτογραφιών τεχνητής νοημοσύνης, όχι μόνο γιατί δεν προέτρεπαν το κοινό να οδηγήσει τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά και για πιο πρακτικό τρόπο, καθώς δεν αποτύπωναν ούτε τις πραγματικές διαστάσεις της μοτοσυκλέτας. Έτσι κάποιος που ήθελε να δει το νέο μοντέλο, έμενε ουσιαστικά με περισσότερες απορίες από αυτές που είχε πριν! Ας ελπίσουμε πως αυτό το λάθος δεν θα μεταφερθεί τώρα στην KTM από το στέλεχος της BMW που έχει αναλάβει εδώ και λίγες ημέρες θέματα επικοινωνίας.

Είναι αρκετές οι εταιρείες που αναζητούσαν καταρτισμένο προσωπικό με εμπειρία και δυσκολεύονταν να βρουν αντίστοιχα στελέχη, σε ένα πρόβλημα που δεν αφορούσε μονάχα τον κλάδο της μοτοσυκλέτας. Είναι λοιπόν πολλά τα στελέχη της KTM που στελεχώνουν νέα τμήματα σε υφιστάμενες εταιρείες σε διάφορους κλάδους ή, ακόμη περισσότερο, ενισχύουν το τμήμα R&D σε ανταγωνιστές.

Δεν υπάρχει φυσικά καταμέτρηση των μετακινήσεων, εμείς παρακολουθούμε όλο αυτό το διάστημα τις ανακοινώσεις από στελέχη που γνωρίζουμε, όπως επίσης και πληροφορίες για την αύξηση θέσεων εργασίας σε R&D που είχαν μείνει στάσιμα εδώ και καιρό και σκιαγραφούμε με τον τρόπο αυτό τη γενική εικόνα. Ενισχύθηκε και το τμήμα R&D που έχει η Yamaha στο Μιλάνο, εκεί όπου σχεδιάστηκε το Tracer7 και βρίσκεται μεταξύ άλλων και το σπίτι της ομάδας MotoGP.

Υπολογίζεται πως μόνο από το R&D της KTM έχουν φύγει σχεδόν 400 στελέχη, πολλά από τα οποία όμως ήταν επιφορτισμένα με την εξέλιξη ποδηλάτων, σε έναν τομέα από τον οποίο έχουν αποτραβηχτεί οι Αυστριακοί στη νέα τους δομή. Καθώς στο απόγειό του το R&D της KTM ήταν το πολυπληθέστερο στην ιστορία της μοτοσυκλέτας, η μείωση αυτή δεν μπόρεσε να τους ταρακουνήσει, όπως είδαμε με το 1390 Super Adventure που είναι το καλύτερο της οικογένειας και εξελίχθηκε σε αυτήν ακριβώς την ταραχώδη περίοδο. Το R&D αποδεδειγμένα λοιπόν παραμένει και τώρα πλήρως στελεχωμένο χωρίς να παρουσιάζει κενά, την ίδια στιγμή όμως που βοήθησε πολλούς από τους ανταγωνιστές, και όχι μόνο, να βελτιώσουν τα δικά τους!

Ετικέτες