Και όμως γίνεται – Καύσιμα από τον ήλιο για μία Harley Davidson!

Μια Harley-Davidson λειτουργεί εξ ολοκλήρου με καύσιμο που παράγεται από το φως του ήλιου – και όντως δουλεύει
Synhelion Solar Fuels
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

3/6/2025

Σε καινοτομία που μοιάζει να βγήκε από ταινία επιστημονικής φαντασίας, στηρίζεται μια Harley-Davidson που ολοκλήρωσε την πρώτη διαδρομή παγκοσμίως με “ηλιακή βενζίνη” – ένα συνθετικό καύσιμο που παράγεται εξ ολοκλήρου με ηλιακή ενέργεια.

Η μοτοσυκλέτα ανήκει στον Καθηγητή Aldo Steinfeld, τον εμπνευστή αυτής της καινοτομίας, ο οποίος έκανε μία βόλτα έξω από το εργοστάσιο παραγωγής ηλιακού καυσίμου της Synhelion στο Jülich της Γερμανίας.

Είναι η πρώτη φορά που μια μοτοσυκλέτα κινείται με ηλιακό καύσιμο, υπογραμμίζοντας την κατεύθυνση προς εναλλακτικές βιώσιμης κινητικότητας, χωρίς αυτό να συνεπάγεται τον εξοστρακισμό των αγαπημένων μας κινητήρων εσωτερικής καύσης.

Synhelion Harley Ride

Η βόλτα έγινε με ηλιακή βενζίνη της Synhelion, η οποία παράγεται μετατρέποντας νερό και CO₂ σε υγρό καύσιμο, χρησιμοποιώντας συγκεντρωμένη ηλιακή θερμότητα. Έτσι παράγεται ένα  καύσιμο που λειτουργεί όπως η συμβατική βενζίνη, αλλά είναι σχεδόν ουδέτερο ως προς τις εκπομπές άνθρακα. Εκπέμπει σχεδόν όσο CO₂ χρειάστηκε για να παραχθεί.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που παρουσιάζει η εν λόγω τεχνολογία, πέρα από την μείωση ρύπων είναι πως δεν πρόκειται για κάποιο εξωτικό καύσιμο ή μείγμα. Είναι συμβατό με τους παραδοσιακούς εμβολοφόρους κινητήρες εσωτερικής καύσης, κάτι που σημαίνει ότι η Harley της επίδειξης δεν χρειάστηκε καμία απολύτως μετατροπή. Απλώς γέμισε και έφυγε προς το μέλλον.

Ο Steinfeld, καθηγητής στο ETH Zurich και ένας από τους βασικούς συντελεστές της τεχνολογίας της Synhelion, έχει αφιερώσει δεκαετίες στην ηλιακή θερμοχημεία. Αλλά είναι επίσης μοτοσυκλετιστής, και η βόλτα με τη δική του Harley γεμάτη με ηλιακό καύσιμο ήταν μια κίνηση πέρα από συμβολική και προσωπική.

“Είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα”, είπε. “Είμαι περήφανος για όλα τα πρωτοποριακά επιτεύγματα και ιδιαίτερα ευγνώμων σε όλη την ομάδα της Synhelion που έκανε τα ηλιακά καύσιμα πραγματικότητα.”

Synhelion Plant

Η Harley ανεφοδιάστηκε από τους συνιδρυτές της Synhelion, οι οποίοι θεωρούν πως δεν ήταν θέμα απόδειξης ότι το καύσιμο λειτουργεί καθώς έχει ήδη πιστοποιηθεί και πληροί όλα τα πρότυπα, αλλά θέμα επίδειξης, δίνοντας έτσι ψυχή στην τεχνολογία μέσω των δύο τροχών.

Ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα κυριαρχούν στη κουβέντα περί βιωσιμότητας, η προσέγγιση της Synhelion είναι διαφορετική. Αντί να επαναπροσδιορίσουν την κινητικότητα, στοχεύουν στο να από-ορυκτοποιήσουν τον υπάρχοντα στόλο  με συνθετικά καύσιμα που μπορούν να μπουν κατευθείαν στα υπάρχοντα οχήματα. Χωρίς σταθμούς φόρτισης, αλλαγές μπαταριών και άγχος αυτονομίας.

Η εταιρεία δραστηριοποιείται στην παραγωγή συνθετικών καυσίμων από ηλιακή ενέργεια διαθέτοντας πέρα από ηλιακά υποκατάστατα βενζίνης, επιλογές για να υποκαταστήσουν τόσο το diesel όσο και τα καύσιμα αεροπλοΐας με φιλικότερες προς το περιβάλλον λύσεις.

Synhelion Steam Boat

Η Synhelion έχει ήδη συμβολικά ολοκληρώσει μια πλεύση με ατμόπλοιο και σχεδιάζει επιδείξεις με διάφορα οχήματα τους επόμενους μήνες. Η ίδια υποστηρίζει ότι η τεχνολογία της είναι πλέον αποδεδειγμένη σε βιομηχανική κλίμακα και η ομάδα στρέφεται προς την εμπορευματοποίηση συνάπτοντας στρατηγικές εμπορικές συμφωνίες με εταιρείες όπως η AMAG Group, το αεροδρόμιο της Ζυρίχης και χιονοδρομικά κέντρα, με τα πρώτα καύσιμα να παραδίδονται μέσα στο 2027.

Για τους μοτοσυκλετιστές, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ένα μέλλον όπου μπορούμε να κρατήσουμε τις αγαπημένες μας παλιές μοτοσυκλέτες στον δρόμο - χωρίς να καταστρέφουμε τον πλανήτη.

Harley-Davidson Athens: Χριστουγεννιάτικο Party με μεγάλη επιτυχία

H-D δραστηριοποίηση ξανά όπως παλιά!
Harley-Davidson Athens: Χριστουγεννιάτικο Party με μεγάλη επιτυχία
Από το

motomag

22/12/2025

Η Harley-Davidson Athens συνεχίζει την έντονη δραστηριότητά της και στο προκαθορισμένο της ραντεβού με τον κόσμο μετά τα εγκαίνια του νέου καταστήματος που γιόρτασε πριν λίγο καιρό, έδωσε ένα Χριστουγεννιάτικο Party με μεγάλη επιτυχία για τους ιδιοκτήτες αλλά και τους φίλους της μάρκας, μιας και η H-D ανήκει σε αυτό το ειδικό club των ελάχιστων που υπάρχουν, όπου η αποδοχή της μάρκας ξεπερνά τους ιδιοκτήτες, σε σημείο να φορά κανείς το λογότυπό της.

Για αυτό άλλωστε και η σειρά ρουχισμό και εξοπλισμού αναβάτη είναι για την H-D μία εξίσου επικερδής εμπορική δραστηριότητα, σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτό που συμβαίνει με άλλες μάρκες.

Στο Χριστουγεννιάτικο Party που έγινε στο νέο τα κατάστημα στο Κορωπί τη μουσική είχε αναλάβει το συγκρότημα Michael Dotson Power Blues Band (Michael Dotson κιθάρα-φωνή, Φώτης Δασκαλάκης μπάσο, Νίκος Τσάβαλος τύμπανα), ενώ στα deck ήταν ο Άγγελος Νικολάου.

Το Party υποστήριξε η γνωστή από την υποστήριξή της στους αγώνες, μπύρα Estrella Galicia 0,0 με το όνομά της να υποδηλώνει την πλήρη απουσία αλκοόλ.

Να σημειωθεί ότι αυτό που κάνει το V-TWIN Café, το Café-Bar δηλαδή που λειτουργεί εντός του καταστήματος της H-D, ξεχωρίζει και αποτελεί παράδειγμα: Στο café η κατανάλωση μη αλκοολούχων ποτών δεν είναι θέμα επιλογής, αλλά συνολικά δεν πωλείται τίποτα με αλκοόλ, όπως αρμόζει σε ένα μαγαζί μοτοσυκλέτας όπου θα πάει κανείς – και θα φύγει- οδηγώντας!

To Harley-Davidson Athens δεν επαφίεται απλώς στην παρουσία του, για να συστήσει εκ νέου την H-D στο ελληνικό κοινό, αλλά πραγματοποιεί εκδηλώσεις και δράσεις που είχαν λείψει από την μάρκα. Κι αυτό είναι κάτι που θα δούμε, όπως έχουν πει, να συνεχίζεται εντονότερα και στο νέο έτος.

Φωτογραφικό υλικό από το Harley-Davidson Athens:

 

Ετικέτες