Kawasaki: Πατέντα για ηλεκτρομαγνητικό φρένο

Για επιπρόσθετη σταθερότητα στην πέδηση
Πατέντα Kawasaki για ηλεκτρομαγνητικό φρένο
Από το

motomag

20/4/2023

Μια νέα πατέντα κατέθεσε η Kawasaki που έχει σαν στόχο τη δημιουργία ενός ηλεκτρομαγνητικού φρένου, το οποίο θα βρίσκεται στο μικρό γρανάζι της κίνησης και θα βοηθά στη σταθεροποίηση της μοτοσυκλέτας κατά το φρενάρισμα.

Το σωστό φρενάρισμα θέλει εμπειρία αλλά και εξάσκηση η οποία αποκτάται με την πάροδο του χρόνου. Μεγάλο ποσοστό αναβατών είτε φρενάρει σε λάθος σημείο, είτε βάζει μεγαλύτερη δύναμη στα φρένα -ιδίως στο μπροστινό- με αποτέλεσμα να αποσταθεροποιείται η μοτοσυκλέτα. Κάπως έτσι δημιουργήθηκαν και τα πρώτα συστήματα συνδυασμένης πέδησης, τα οποία στόχο είχαν να βοηθήσουν τον αρχάριο αναβάτη που δεν χρησιμοποιούσε το πίσω φρένο και έχανε έτσι την πολυπόθητη σταθερότητα που έρχεται με τη σωστή αναλογικά χρήση και των δύο φρένων.

Τώρα, η Kawasaki κατέθεσε μία επίσημη πατέντα για ένα ηλεκτρομαγνητικό φρένο στο γρανάζι της αλυσίδας το οποίο θα λειτουργεί επικουρικά και αυτόνομα χωρίς να επεμβαίνει στα “πραγματικά” φρένα της μοτοσυκλέτας.

Πατέντα Kawasaki για ηλεκτρομαγνητικό φρένο

Το ηλεκτρομαγνητικό φρένο της πατέντας θα βρίσκεται σε κάποιο σημείο του πλαισίου, με επικρατέστερη θέση στο μικρό γρανάζι της αλυσίδας, επεμβαίνοντας στην τελική μετάδοση. Ο αναβάτης σύμφωνα με την Kawasaki δεν θα χρειάζεται να ασχοληθεί με αυτό το έξτρα φρένο, το οποίο θα δίνει την αίσθηση επιπλέον πέδησης με το πίσω φρένο, οπότε θα μπορεί να επικεντρώνεται στην οδήγηση του. Ακόμη ένα πλεονέκτημα του συστήματος, σύμφωνα με την Kawasaki, είναι το γεγονός πως το εν λόγω σύστημα δεν θα παρουσιάζει φθορές.

Πατέντα Kawasaki για ηλεκτρομαγνητικό φρένο

Ωραία όλα αυτά, ωστόσο η Kawasaki δεν ξεκαθαρίζει από που θα παρέχεται η ενέργεια ώστε να λειτουργήσει η εν λόγω τεχνολογία. Το ηλεκτρικό σύστημα μιας συμβατικής μοτοσυκλέτας είναι σχεδιασμένο μόνο για 12 βολτ και αν λάβουμε υπόψιν πως οι sport μοτοσυκλέτες -όπως το Kawasaki ZX-10R που βλέπουμε στα σχέδια της πατέντας- χρησιμοποιούν ακόμη μικρότερες μπαταρίες, τότε παρουσιάζεται πρόβλημα. Η λύση θα μπορούσε να έρθει από τον εναλλάκτη που θα μπορούσε να τροφοδοτεί απευθείας το συγκεκριμένο σύστημα πέδησης.

Πατέντα Kawasaki για ηλεκτρομαγνητικό φρένο

Το βοηθητικό φρένο της Kawasaki θα μπορούσε να εφαρμοστεί τόσο σε συμβατικές μοτοσυκλέτες, όσο και στα μοντέλα με σύστημα Adaptive Cruise Control, βοηθώντας το ACC να διατηρήσει την επιθυμητή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.

Ετικέτες

Royal Enfield Hunter 350 2025: Αναβάθμιση σε αναρτήσεις και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση

Αναβάθμιση και στον εξοπλισμό – Σε 3 νέους χρωματικούς συνδυασμούς, με LED προβολέα
Royal Enfield HNTR 350 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Η Royal Enfield προχώρησε στο φρεσκάρισμα του Hunter 350 για το 2025 με αλλαγές ουσίας που βελτιώνουν τη συμπεριφορά, τη χρηστικότητά του αλλά και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα της ινδικής εταιρείας διατηρεί τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα J-series 349 κ.εκ. των 20,4 ίππων με τις υποτετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου και το χαρακτηριστικά ευχάριστο, αργόστροφο δούλεμά που ταιριάζει γάντι στην αισθητική και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. 

Ωστόσο, το μικρό commuter έχει υποστεί μια σειρά από αλλαγές που στοχεύουν στη συνολική βελτίωσή του με τους Ινδούς να “απαντούν” στις κινήσεις του ανταγωνισμού  (βλ. Honda GB350) ώστε να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το μερίδιο που έχουν -αρχικά- στην τεράστια ινδική αγορά.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Συγκεκριμένα η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί με το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη να επηρεάζεται από το νέο τιμόνι αλλά και από τη σέλα που φέρει νέο αφρώδες και επένδυση. Στο παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με νέα προοδευτικά ελατήρια και set up για τις αποσβέσεις των αμορτισέρ, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

 

Royal Enfield HNTR 350 2025

Παράλληλα, ο συμβατικός συμπλέκτης άλλαξε και έδωσε τη θέση του σε έναν περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση στη μανέτα, για πρώτη φορά σε 350άρι της Royal Enfield. Το τελευταίο το HNTR δεν το χρειαζόταν αφού η μανέτα του συμπλέκτη είναι ήδη ελαφριά στο τράβηγμα, αλλά όχι δεν λέμε σε τέτοιες αλλαγές με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ακόμη πιο φιλική στην καθημερινότητα, ειδικά για τις γυναίκες.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Νέος είναι επίσης ο LED προβολέας, ο οποίος λογικά θα αναβαθμίσει αρκετά την ορατότητα τη νύχτα, ενώ στον εξοπλισμό έρχονται να προστεθούν το κομψό όργανο πλοήγησης tripper pod -όχι στη στάνταρ έκδοση "Factory Black"- που συνδέεται με smartphone και η “απαραίτητη” πλέον θύρα φόρτισης USB Type-C.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Η πρώτη παρουσίαση έγινε σε φεστιβάλ της Royal Enfield στην Ινδία και συνολικά τα χρώματα που θα προσφέρονται είναι τα: Factory Black, Rio White και Dapper Grey, Tokyo Black, London Red και Rebel Blue ενώ είμαστε σε αναμονή για ανακοινώσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εισαγωγή και την τιμή του στην Ελλάδα. Στην Ινδία πάντως η στάνταρ έκδοση παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα.

 

Ετικέτες