Κοπεγχάγη: Απειλεί να πετάξει έξω τις μοτοσυκλέτες

Αντιδράσεις στην πρόταση για ζώνη μηδενικών εκπομπών της πρωτεύουσας
Copenhagen ZEZ
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/3/2026

Η Κοπεγχάγη εξετάζει τη δημιουργία ζώνης μηδενικών εκπομπών και οι μοτοσυκλετιστές φοβούνται ότι οι συμβατικές μοτοσυκλέτες μπορεί να αποκλειστούν από το κέντρο της πόλης.

O Δήμος της Κοπεγχάγης κατέθεσε πρόσφατα νέα πρόταση για τη δημιουργία ζώνης μηδενικών εκπομπών, προκαλώντας ανησυχία στους μοτοσυκλετιστές της χώρας. Η Danske Motorcyklisters Council (DMC), η οργάνωση που εκπροσωπεί τους Δανούς μοτοσυκλετιστές, ετοιμάζει την επίσημη αντίδρασή της επιδιώκοντας να διασφαλίσει ότι οι μοτοσυκλέτες θα συνεχίσουν να έχουν θέση στην πρωτεύουσα.

Το θέμα δεν είναι καινούργιο για τη DMC. Η οργάνωση παρακολουθεί εδώ και χρόνια τις διαδικασίες που σχετίζονται με περιβαλλοντικές ζώνες και ζώνες μηδενικών εκπομπών, έχοντας ήδη καταθέσει επίσημες παρεμβάσεις σε δημόσιες διαβουλεύσεις για την προστασία των συμφερόντων των μοτοσυκλετιστών. Σύμφωνα με την εμπειρία της, είναι κρίσιμο να υπάρξει έγκαιρη παρέμβαση ώστε να αποφευχθούν περιορισμοί που θα επηρεάσουν άσκοπα τα δίτροχα.

Η βασική προτεραιότητα της DMC είναι σαφής: να εξασφαλίσει ότι οι μοτοσυκλέτες θα συνεχίσουν να έχουν πρόσβαση στην πόλη. Όπως υποστηρίζει, η μοτοσυκλέτα αποτελεί μέρος της λύσης στο πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης και όχι μέρος του προβλήματος.

Copenhagen ZEZ

Η οργάνωση εστιάζει ιδιαίτερα σε δύο τομείς. Πρώτον, στην καθημερινή μετακίνηση. Πολλοί αναβάτες επιλέγουν τη μοτοσυκλέτα για να κινούνται πιο γρήγορα μέσα στην πόλη, χωρίς να καταλαμβάνουν τον χώρο που απαιτεί ένα αυτοκίνητο. Μια ενδεχόμενη απαγόρευση των βενζινοκίνητων μοτοσυκλετών θα μπορούσε να οδηγήσει αρκετούς από αυτούς πίσω στο αυτοκίνητο επιδεινώνοντας το κυκλοφοριακό ή σε ένα ήδη επιβαρυμένο σύστημα δημόσιων μεταφορών.

Ο δεύτερος τομέας αφορά τον μοτοσυκλετιστικό τουρισμό. Η Κοπεγχάγη αποτελεί δημοφιλή προορισμό για μοτοσυκλετιστές από όλη την Ευρώπη. Αν η πόλη κλείσει για τις συμβατικές μοτοσυκλέτες, ένα σημαντικό κομμάτι επισκεπτών που συμβάλλει στην τοπική οικονομία και ζωή της πόλης ενδέχεται να χαθεί. Όπως σημειώνει η DMC, είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς έναν ταξιδιώτη από το εξωτερικό να εγκαταλείπει τη μοτοσυκλέτα με τις αποσκευές του ή να αλλάζει σε ηλεκτρική μοτοσυκλέτα απλώς για να επισκεφθεί την πρωτεύουσα.

Η οργάνωση, ως επίσημη συμμετέχουσα στη διαδικασία διαβούλευσης, εξετάζει τώρα αν ο Δήμος έχει λάβει υπόψη τις προηγούμενες ενστάσεις της ή αν απαιτείται μια νέα, πιο αυστηρή παρέμβαση. Η DMC εξακολουθεί να θεωρεί ότι η μοτοσυκλέτα είναι ένα ευέλικτο και αποδοτικό μέσο μετακίνησης που εξοικονομεί χώρο και θα πρέπει να εξαιρείται από τις πιο αυστηρές περιβαλλοντικές ζώνες, όπως ήδη συμβαίνει σε αρκετές άλλες ευρωπαϊκές πόλεις.

Υπενθυμίζουμε πως στην Γαλλία πέρσι οι κινητοποιήσεις κατά των ζωνών μηδενικών εκπομπών οδήγησαν στην κατάργησή τους από το κοινοβούλιο ως κοινωνικά άδικο μέτρο.

Ο στόχος της είναι σαφής: η Κοπεγχάγη να παραμείνει ανοικτή για όλους τους μοτοσυκλετιστές, είτε πρόκειται για κατοίκους που μετακινούνται καθημερινά είτε για ταξιδιώτες που επισκέπτονται την πόλη.

 

Η MV Agusta στο Wheels and Waves με σειρά σπάνιων ιστορικών μοτοσυκλετών

Πρώτη εμφάνιση της ιταλικής εταιρείας στο γαλλικό φεστιβάλ
mv agusta wheels and waves
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Παρότι ο σημερινός της διευθυντής μάρκετινγκ, Filippo Bassoli, διατηρεί στενή σχέση με το φεστιβάλ Wheels and Waves, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στη γαλλική πόλη Biarritz στις ακτές του ατλαντικού Ωκεανού, η MV Agusta δεν είχε ως τώρα συμμετάσχει επισήμως.

Αυτό θα αλλάξει στη διοργάνωση του 2026, η οποία θα διεξαχθεί από την Τετάρτη 10 ως και την Κυριακή 14 Ιουνίου, καθώς η εταιρεία θα δώσει επίσημα το παρών φέτος σε συνεργασία με την αντιπρόσωπό της στη Γαλλία, MV Agusta Bayonne.

Στον χώρο που θα απασχολεί στο Wheels and Waves η MV Agusta θα εκθέσει όλη την τρέχουσα γκάμα μοντέλων της, προσφέροντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να τα δοκιμάσουν από πρώτο χέρι σε test rides.

Παράλληλα, μια σειρά ιστορικών μοντέλων θα επιδείξουν την κληρονομιά της, συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα κάποιες σπανιότατες μοτοσυκλέτες, όπως οι MV Agusta CSS 175/204 cc του 1958.

Επιπλέον, η συμμετοχή της θα επεκταθεί και στους δύο αγώνες που παραδοσιακά εμπλουτίζουν το πρόγραμμα του φεστιβάλ. Ο πρώτος είναι ο Punk's Peak Race, μια επιτάχυνση στην ευθεία όπου θα δοκιμαστεί η κορυφαία Superveloce 1000 Serie Oro, ενώ ο δεύτερος αγώνας είναι το Vintage Rally, αφιερωμένο σε ιστορικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου. Εκεί η MV Agusta θα τρέξει το 125 Regolarità του 1968, ένα εμβληματικό μοντέλο που μάλιστα θα καβαλά ο Filippo Bassoli, όπως ο ίδιος μας εξηγεί:

"Το Wheels and Waves αντιπροσωπεύει κάτι πολύ περισσότερο από μια μοτοσυκλετιστική εκδήλωση. Είναι ένα μέρος όπου συναντιούνται η κουλτούρα, η δημιουργικότητα και το πάθος με τον πιο αυθεντικό τρόπο. Για την MV Agusta αυτό το ντεμπούτο έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς μας επιτρέπει να πούμε την πλήρη ιστορία της μάρκας σε ένα γενικότερο πλαίσιο: η τεχνολογική καινοτομία του 2026 δίπλα στις ιστορικές αξίες και την ταυτότητα των κλασικών μας μοτοσυκλετών. Η διοργάνωση αυτή στο Biarritz μεταφράζεται σε άμεση επαφή με μια διεθνή κοινότητα που μοιράζεται το ίδιο όραμα για τη μοτοσυκλέτα ως μορφή τέχνης σε κίνηση. Προσωπικά για μένα θα είναι πραγματικά μεγάλη τιμή να εκπροσωπώ την εταιρεία λαμβάνοντας μέρος στο Vintage Rally με το ιστορικό MV Agusta 125 Regolarità — έναν αγώνα με τον οποίο διατηρώ μια πολύ ιδιαίτερη σύνδεση. Επισκέπτομαι το Wheels and Waves από την πρώτη του διοργάνωση το 2012 και έχω συνεισφέρει στη δημιουργία αυτού του αγώνα από τις πρώτες του χρονιές."

mv agusta wheels and waves

 

Ετικέτες