KTM CEO Stefan Pierer: Όλα στη φόρα!

Μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/10/2019

Ο Stefan Pierer είναι μια από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της σύγχρονης ιστορίας της μοτοσυκλέτας. Είναι ο άνθρωπος που αναδιαμόρφωσε πλήρως την ΚΤΜ και την έκανε τον νούμερο ένα κατασκευαστή στην Ευρώπη, με τα πλάνα του για το μέλλον να προσβλέπουν σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Πρόκειται για μια προσωπικότητα ιδιαίτερη, που δεν μπαίνει σε καλούπια και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο κάθε φορά που κάνει μια δήλωση ή δίνει μια συνέντευξη, κρύος ιδρώτας λούζει τα στελέχη του τμήματος marketing της εταιρείας. Από την άλλη, όλα όσα έχει πει κατά καιρούς έχουν επαληθευτεί και επιβεβαιωθεί με τον πιο πειστικό τρόπο, γι' αυτό και οι δηλώσεις του έχουν πάντα ένα σημαντικό βάρος.

Τώρα, λίγες μέρες πριν την EICMA, όπου η ΚΤΜ θα ανοίξει επισήμως τα χαρτιά της για το 2020, έδωσε μια αποκλειστική συνέντευξη στον μόνιμο συνεργάτη μας, Alan Cathcart, μιλώντας για τα πάντα! Κι όταν λέμε για τα πάντα, αναλογιστείτε ότι όσα λέει κάνουν την προσμονή για τα μοντέλα του 2020 να μοιάζει με… χθεσινό νέο! Χειμαρρώδης και άκρως αποκαλυπτικός, δεν διστάζει να αποκαλύψει τα μακροπρόθεσμα πλάνα ολόκληρου του ομίλου σε όλα τα επίπεδα, όπως μπορείτε να ανακαλύψετε διαβάζοντας την πλήρη συνέντευξή του στο επετειακό τεύχος 600 του ΜΟΤΟ που κυκλοφορεί από αύριο (1η Νοεμβρίου) στα περίπτερα.

Το εργοστάσιο στο Pune της Ινδίας που γίνεται η παραγωγή των μονοκύλινδρων Duke

 

Ξεκινώντας με το καλημέρα της συνέντευξης, ο Pierer εξηγεί γιατί ο στόχος της παραγωγής μισού εκατομμυρίου μοτοσυκλετών το χρόνο (ενώ πέρσι έφτασε τις 250.000 μονάδες) δεν είναι ουτοπικός, αλλά και πώς θα φτάσει εκεί σε λιγότερο από μια δεκαετία. Ο ρόλος της νεοαποκτηθείσας Husqvarna θα είναι σημαντικός σε αυτή την προσπάθεια, ενώ και ο ίδιος ο Rajiv Bajaj –ο στρατηγικός εταίρος της ΚΤΜ που κατέχει το 48% των μετοχών της- άλλαξε την οπτική του απέναντι στα Husqy βλέποντας σε αυτά το μέσο για να "πολεμήσει" την ραγδαία άνοδο της Royal Enfield στην Ινδία.

Έρχεται αποκλειστικά στο MOTO #600 - 1η Νοεμβρίου!

Το όραμα του Pierer για την Husqvarna συμπεριλαμβάνει και τον ολοκληρωτικό επαναπροσδιορισμό της ως εταιρεία, αποτάσσοντας εντελώς τον χωμάτινο χαρακτήρα της, προβάλλοντας ταυτόχρονα τον street προσανατολισμό της. Ο τρόπος που θα συμβεί αυτή η μετάλλαξη είναι εξαιρετικά ενδιαφέρων δίνοντας μάλιστα και ένα στοιχείο που για πρώτη φορά βγαίνει από επίσημα χείλη, κάτι για το οποίο το τμήμα marketing μάλλον θα διαφωνούσε… Μιλάει ανοιχτά και ξεκάθαρα για τον νέο δικύλινδρο 890, αλλά και για τα δικύλινδρα 500 που ετοιμάζονται στην Ινδία! Και αν νομίζετε ότι με τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, γνωρίζετε σχεδόν τα πάντα γι' αυτές τις δύο πλατφόρμες, ο Pierer δίνει μια άλλη διάσταση για τον ρόλο που θα διαδραματίσουν στο κοντινό μέλλον του ομίλου. Η συνεργασία όμως και ο σχεδιασμός των πλάνων με την Bajaj δεν είναι η μοναδική συνεργασία στην οποία αναφέρεται εκτενώς ο Pierer, αλλά αναλύει και τα δεδομένα για την CF MOTO δίνοντας πληροφορίες που ίσως ακούγονται για πρώτη φορά, οι οποίες δεν αφορούν μόνο το μέλλον της ΚΤΜ αλλά και τα πλάνα του κινέζικου κολοσσού!

Ο Stefan Pierer όμως ήταν και εξαιρετικά αποκαλυπτικός για το πλάνο της εταιρείας στα GP. Δεν παραλείπει να δώσει τα εύσημα στον Dani Pedrosa και την δουλειά που έχει γίνει μέχρι τώρα, ενώ ανοίγει και τα χαρτιά του για την διαχείριση των αναβατών από τις μικρότερες κατηγορίες, μετά την απόφαση του εργοστασίου να μην συνεχίσει την εξέλιξη της Moto2 μοτοσυκλέτας τους, αλλά και την απομάκρυνση του Zarco στα MotoGP. Μάλιστα αποκαλύπτει ότι πέρσι –όπως και κάθε χρονιά- ξόδεψαν το 3% των εσόδων τους για τους αγώνες (όχι μόνο στα GP, αλλά και στο enduro και στο ΜΧ), το οποίο μεταφράζεται σε 45 εκατομμύρια ευρώ!

Τα σημαντικότερα νέα που βγήκαν από τα χείλη του ανθρώπου που έχει τα ηνία της ΚΤΜ, σε ό,τι αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, ήταν η είσοδος της Husqvarna στην κατηγορία της Moto3 και η εμπλοκή της ΚΤΜ με εργοστασιακή ομάδα στο American Flat Track, που θα αποτελέσει και το όχημα για την εξέλιξη ενός flat track παραγωγής με το λογότυπο των Husqy! Ειδικά μάλιστα, όταν αναφέρεται στην Moto3 και την κυριαρχία της Honda, ο Pierer δεν μασάει τα λόγια του και λέει ότι αυτό είναι κάτι που δεν του αρέσει καθόλου και το αποδίδει στην αφοσίωσή τους στο project των MotoGP, συγκεντρώνοντας όλους τους καλούς μηχανολόγους στην συγκεκριμένη προσπάθεια. Πλέον, με την απεμπλοκή από την Moto2 αυτό όπως λέει θα αλλάξει και θα κάνει τα πάντα για να γίνει η ΚΤΜ η κυρίαρχη δύναμη.

Η αντιπαλότητά του απέναντι στους Ιάπωνες κατασκευαστές είναι κάτι που δεν κάνει καμία προσπάθεια για να το κρύψει, ακόμη κι όταν μιλάει για τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, λέγοντας ότι την BMW για παράδειγμα, την βλέπει ως τον αγαπημένο του αντίπαλο, ενώ την θεωρεί και σύμμαχο απέναντι στα ιαπωνικά εργοστάσια…

Όλα τα παραπάνω είναι απλώς ένα μικρό δείγμα του ορμητικού λόγου και των αποκαλύψεων που κάνει ο πρόεδρος της ΚΤΜ, Stefan Pierer, στην αποκλειστική συνέντευξή του -που να θυμίσουμε ότι δημοσιεύουμε στο ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει από αύριο στα περίπτερα- σε μια πραγματική επίδειξη αυτοπεποίθησης και επιχειρηματικής οξυδέρκειας, που μέχρι σήμερα έχουν κυριολεκτικά μεταμορφώσει τον μεγαλύτερο ευρωπαίο κατασκευαστή μοτοσυκλετών. Και η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική!

Ετικέτες

MV Agusta: Πτώση 27,8% μετά την KTM – Σενάριο εξαγοράς γραμμένο στην Κίνα

Οι λόγοι που αυτό θα γίνει διαφορετικά από άλλες περιπτώσεις
MV Agusta: Πτώση 27,8% μετά την KTM – Σενάριο εξαγοράς γραμμένο στην Κίνα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

12/1/2026

Κλειστή η στρόφιγγα στο εργοστάσιο στο Varese αυτή την στιγμή, μία φυσιολογική πρακτική των Ιταλών που στην πιο νεκρή περίοδο της αγοράς, δίνουν άδεια στο προσωπικό για να είναι έτοιμοι για το ξεκίνημα της σεζόν.

Σύμφωνα με τα στελέχη της MV Agusta με τα οποία συνομιλήσαμε στην EICMA, ενώ κοιτούσαμε τον νέο τους V5 κινητήρα που προκάλεσε αίσθηση και κράτησε το όνομα της MV Agusta ψηλά στην επικαιρότητα, διανύουν τώρα μία πολύ καλή φάση στην ιστορία τους.

Κι αυτό γιατί ο Timur Sardarov, στα χέρια του οποίου έχει επιστρέψει η MV Agusta μετά την αδυναμία της KTM να συνεχίσει μαζί τους, έχει πάρει πλέον την απόφαση να τους αφήσει να αναπτύξουν μόνοι τους την γκάμα, χωρίς να μπαίνει εμπόδιο. Δεν ήταν έτσι στο παρελθόν, η ενασχόληση του Sardarov ήταν απόλυτη στην εξέλιξη της γκάμας ενώ λίγο πριν την εξαγορά από την KTM είχε ήδη κάνει την κίνηση να την οδηγήσει σε μονοπάτια που δεν είχε ξανά πάει.

Με στόχο να αυξήσει την κερδοφορία μέσα από το άνοιγμα της γκάμας, ο Sardarov είχε αποφασίσει να αραιώσει την πυκνότητα της MV με μοντέλα που έχουν σχεδιάσει, αλλά δεν κατασκευάζουν. Απόδειξη ήταν το 5.5 που είδαμε από κοντά στην EICMA το 2021 σε πρωτότυπη μορφή και ευτυχώς έμεινε έτσι.

Στην ουσία ήταν ένα Benelli TRK 502 με νέα εμφάνιση, αντικειμενικά η ομορφότερη από τις QJMOTOR σε σημείο που η QJ διαπραγματευόταν να αγοράσει το ποσοστό της MV στο συγκεκριμένο σχέδιο, για να βγάλει το επόμενο TRK, όταν τελικά εξαγοράστηκε η εταιρεία από την KTM, η οποία αμέσως τερμάτισε το άνοιγμα της γκάμας με κινέζικης κατασκευής μοτοσυκλέτες. Αντιθέτως επένδυσε στην γραμμή παραγωγής στο Varese και στον Made in Italy χαρακτήρα της MV Agusta.

Ο δεσμός με την QJMOTOR δεν κόπηκε όμως σε αυτό το μεσοδιάστημα καθώς ο μεγάλος κατασκευαστής είναι ταυτόχρονα και ο διακινητής της MV Agusta στην Κίνα, την πλέον σημαντική νέα αγορά, ενώ παράλληλα ήταν και ο Ν1 πελάτης του σχεδιαστικού γραφείου της MV Agusta. Για αυτό και πολλά από τα sport μοντέλα της QJMOTOR έχουν σαφέστατη αναφορά στα μοντέλα της MV Agusta.

MV Agusta: Πτώση 27,8% μετά την KTM – Σενάριο εξαγοράς γραμμένο στην Κίνα
Από όλα τα QJMOTOR, μαζί και των Benelli, αυτό θα ήταν το ομορφότερο που θα έβγαινε σε παραγωγή! 

Η εξαγορά από την KTM αρχικά σε πλειοψηφικό ποσοστό και έπειτα σε κινήσεις ολοκληρωτικής απόκτησης που δεν πρόλαβε να στεριώσει, έφερε ριζικές αλλαγές μέσα στην MV Agusta. Αρχικά μεγάλωσε το σχεδιαστικό τμήμα εντός του Varese δημιουργώντας ένα κανονικό υποκατάστημα του KISKA.

Όπως είχε πει χαρακτηριστικά ο Pierer σε συνέντευξη που έδωσε στον μόνιμο συνεργάτη του MOTO, Alan Cathcart, ο KISKA είχε τεράστιο κόστος μισθοδοσίας γιατί κάθε νέος εργαζόμενος περνούσε από μακρά διαδικασία εκπαίδευσης μέχρι να φτάσει σε επίπεδο να σχεδιάσει μία μοτοσυκλέτα, που συχνά έφτανε σε βάθος τριετίας. Οι περισσότεροι από αυτούς ήταν Ιταλοί οι οποίοι μέσα στην πενταετία ήθελαν να επιστρέψουν στα πάτρια εδάφη, μάλιστα είχε πει χαρακτηριστικά ο Pierer πως τους έπιανε η νοσταλγία για το σπιτικό φαγητό και έφευγαν για να βρουν δουλειές αλλού, συχνά διαφορετικής δυναμικής από αυτή που είχαν στο γραφείο της Αυστρίας.

Ένα παράρτημα μέσα στο Varese έλυνε λοιπόν ένα πρόβλημα, «επαναπατρίζοντας» εργαζομένους που είχαν ήδη εκπαιδευτεί στα πρότυπα του Ομίλου. Παράλληλα η KTM επένδυσε και σε εξορθολογισμό των διαδικασιών της MV Agusta, κινήσεις βελτιστοποίησης λοιπόν που δεν πρόλαβε να αποσβέσει και τις κληρονόμησε ο Timur Sardarov.

Η πληροφορία τώρα είναι πως βρίσκεται σε συζητήσεις για εκ νέου πώληση της MV Agusta αυτή τη φορά απευθείας σε Κινέζο κατασκευαστή.

Εννοείται πως το λογικό βήμα είναι η QJMOTOR, αν και το κατώφλι στο Varese θα το περάσουν και άλλοι, όχι απαραίτητα γιατί έχουν πραγματικό ενδιαφέρον εξαγοράς, αλλά γιατί είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για να έχουν μία ματιά εκ των έσω σε όσα φτιάχνει η MV Agusta αλλά και στο τι θα αποκτήσει ο επόμενος.

Η πληροφορία για εκ νέου πώληση του Timur Sardarov δένει με το γεγονός πως δεν εμπλέκεται τους τελευταίους μήνες στον σχεδιασμό της γκάμας, ούτε ασκεί τον βαθμό ελέγχου, όπως έκανε στο παρελθόν και επιβεβαίωσε στέλεχος του εργοστασίου. Η εξαγορά της MV Agusta διαφέρει στο μεταξύ από οτιδήποτε άλλο έχουμε δει το τελευταίο διάστημα, όπου σαρώνεται κάθε παλιό και ξεχασμένο όνομα και κυριολεκτικά ξεθάβεται από την λήθη για να μπει ως ταμπέλα σε κάτι με το οποίο δεν είχε ποτέ σχέση. Η QJMOTOR έτσι μπήκε αρχικά στην Ευρώπη, ενώ τώρα θέλει να κάνει την μετάβαση κάνοντας γνωστό το δικό της όνομα.

Μία γραμμή παραγωγής στην Ευρώπη και μία τεχνογνωσία όπως αυτή της MV Agusta, θα ανακάτευε την τράπουλα ανοίγοντας μία βεντάλια νέων δυνατοτήτων. Μένει να δούμε αν ο Timur Sardarov θα κάνει την κίνηση να ολοκληρώσει την εξαγορά με τους Κινέζους, όπως επίσης και ποιο ακόμη εργοστάσιο εκτός της QJMOTOR θα περάσει και δεύτερη φορά την πύλη στο Varese, καθότι αυτό θα σήμαινε πραγματικό ενδιαφέρον και όχι απλά μία διάθεση για διερευνητική ματιά δοθείσης της ευκαιρίας που ξαφνικά υπήρξε. Η επένδυση στην MV Agusta δεν μπορεί όμως να έχει μόνο επιχειρηματικό χαρακτήρα, καθώς τα κουκιά δεν βγαίνουν. Ο Pierer την απόκτησε γιατί κάποτε -όχι πολύ καιρό πριν- δεν τον άφησαν να πάρει την Ducati ενώ έφτασε στο τελικό στάδιο των υπογραφών έχοντας συμφωνήσει και το νούμερο, αλλά και γιατί ήθελε να μεγαλώσει ακόμη περισσότερο το γκρουπ Pierer Mobility. Είχε στόχο να κρατήσει το Made in Italy για αυτό και επένδυσε προς εκείνη την κατεύθυνση. Ο νέος αγοραστής θα πρέπει να μπορεί να αξιοποιήσει αυτό το σημαντικό κομμάτι της εταιρεία για να έχει νόημα μία τόσο μεγάλη κίνηση και όχι απλά γιατί θέλει ένα ευρωπαϊκό όνομα.

 

Το πρόβλημα πάντως για την MV Agusta είναι πιο άμεσο. Το 2025 ολοκληρώθηκε με πτώση πωλήσεων που έφτασε το 27,8% ενώ την επόμενη χρονιά περιμένουν πωλήσεις που δεν θα ξεπεράσουν τις 2.000 μονάδες.

Στο μεταξύ η πτώση του 2025 έρχεται μετά από ένα κύκλο διάθεσης στοκ μοτοσυκλετών της προηγούμενης χρονιάς, γεγονός που αξιώνει την εύρεση επενδυτή, μία πιο επιτακτική διαδικασία από αυτό που ήταν πριν την KTM.