KTM CEO Stefan Pierer: Όλα στη φόρα!

Μια άκρως αποκαλυπτική συνέντευξη
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

31/10/2019

Ο Stefan Pierer είναι μια από τις πιο εμβληματικές προσωπικότητες της σύγχρονης ιστορίας της μοτοσυκλέτας. Είναι ο άνθρωπος που αναδιαμόρφωσε πλήρως την ΚΤΜ και την έκανε τον νούμερο ένα κατασκευαστή στην Ευρώπη, με τα πλάνα του για το μέλλον να προσβλέπουν σε ακόμη μεγαλύτερη ανάπτυξη. Πρόκειται για μια προσωπικότητα ιδιαίτερη, που δεν μπαίνει σε καλούπια και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο κάθε φορά που κάνει μια δήλωση ή δίνει μια συνέντευξη, κρύος ιδρώτας λούζει τα στελέχη του τμήματος marketing της εταιρείας. Από την άλλη, όλα όσα έχει πει κατά καιρούς έχουν επαληθευτεί και επιβεβαιωθεί με τον πιο πειστικό τρόπο, γι' αυτό και οι δηλώσεις του έχουν πάντα ένα σημαντικό βάρος.

Τώρα, λίγες μέρες πριν την EICMA, όπου η ΚΤΜ θα ανοίξει επισήμως τα χαρτιά της για το 2020, έδωσε μια αποκλειστική συνέντευξη στον μόνιμο συνεργάτη μας, Alan Cathcart, μιλώντας για τα πάντα! Κι όταν λέμε για τα πάντα, αναλογιστείτε ότι όσα λέει κάνουν την προσμονή για τα μοντέλα του 2020 να μοιάζει με… χθεσινό νέο! Χειμαρρώδης και άκρως αποκαλυπτικός, δεν διστάζει να αποκαλύψει τα μακροπρόθεσμα πλάνα ολόκληρου του ομίλου σε όλα τα επίπεδα, όπως μπορείτε να ανακαλύψετε διαβάζοντας την πλήρη συνέντευξή του στο επετειακό τεύχος 600 του ΜΟΤΟ που κυκλοφορεί από αύριο (1η Νοεμβρίου) στα περίπτερα.

Το εργοστάσιο στο Pune της Ινδίας που γίνεται η παραγωγή των μονοκύλινδρων Duke

 

Ξεκινώντας με το καλημέρα της συνέντευξης, ο Pierer εξηγεί γιατί ο στόχος της παραγωγής μισού εκατομμυρίου μοτοσυκλετών το χρόνο (ενώ πέρσι έφτασε τις 250.000 μονάδες) δεν είναι ουτοπικός, αλλά και πώς θα φτάσει εκεί σε λιγότερο από μια δεκαετία. Ο ρόλος της νεοαποκτηθείσας Husqvarna θα είναι σημαντικός σε αυτή την προσπάθεια, ενώ και ο ίδιος ο Rajiv Bajaj –ο στρατηγικός εταίρος της ΚΤΜ που κατέχει το 48% των μετοχών της- άλλαξε την οπτική του απέναντι στα Husqy βλέποντας σε αυτά το μέσο για να "πολεμήσει" την ραγδαία άνοδο της Royal Enfield στην Ινδία.

Έρχεται αποκλειστικά στο MOTO #600 - 1η Νοεμβρίου!

Το όραμα του Pierer για την Husqvarna συμπεριλαμβάνει και τον ολοκληρωτικό επαναπροσδιορισμό της ως εταιρεία, αποτάσσοντας εντελώς τον χωμάτινο χαρακτήρα της, προβάλλοντας ταυτόχρονα τον street προσανατολισμό της. Ο τρόπος που θα συμβεί αυτή η μετάλλαξη είναι εξαιρετικά ενδιαφέρων δίνοντας μάλιστα και ένα στοιχείο που για πρώτη φορά βγαίνει από επίσημα χείλη, κάτι για το οποίο το τμήμα marketing μάλλον θα διαφωνούσε… Μιλάει ανοιχτά και ξεκάθαρα για τον νέο δικύλινδρο 890, αλλά και για τα δικύλινδρα 500 που ετοιμάζονται στην Ινδία! Και αν νομίζετε ότι με τις φήμες που έχουν κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα, γνωρίζετε σχεδόν τα πάντα γι' αυτές τις δύο πλατφόρμες, ο Pierer δίνει μια άλλη διάσταση για τον ρόλο που θα διαδραματίσουν στο κοντινό μέλλον του ομίλου. Η συνεργασία όμως και ο σχεδιασμός των πλάνων με την Bajaj δεν είναι η μοναδική συνεργασία στην οποία αναφέρεται εκτενώς ο Pierer, αλλά αναλύει και τα δεδομένα για την CF MOTO δίνοντας πληροφορίες που ίσως ακούγονται για πρώτη φορά, οι οποίες δεν αφορούν μόνο το μέλλον της ΚΤΜ αλλά και τα πλάνα του κινέζικου κολοσσού!

Ο Stefan Pierer όμως ήταν και εξαιρετικά αποκαλυπτικός για το πλάνο της εταιρείας στα GP. Δεν παραλείπει να δώσει τα εύσημα στον Dani Pedrosa και την δουλειά που έχει γίνει μέχρι τώρα, ενώ ανοίγει και τα χαρτιά του για την διαχείριση των αναβατών από τις μικρότερες κατηγορίες, μετά την απόφαση του εργοστασίου να μην συνεχίσει την εξέλιξη της Moto2 μοτοσυκλέτας τους, αλλά και την απομάκρυνση του Zarco στα MotoGP. Μάλιστα αποκαλύπτει ότι πέρσι –όπως και κάθε χρονιά- ξόδεψαν το 3% των εσόδων τους για τους αγώνες (όχι μόνο στα GP, αλλά και στο enduro και στο ΜΧ), το οποίο μεταφράζεται σε 45 εκατομμύρια ευρώ!

Τα σημαντικότερα νέα που βγήκαν από τα χείλη του ανθρώπου που έχει τα ηνία της ΚΤΜ, σε ό,τι αφορά το αγωνιστικό κομμάτι, ήταν η είσοδος της Husqvarna στην κατηγορία της Moto3 και η εμπλοκή της ΚΤΜ με εργοστασιακή ομάδα στο American Flat Track, που θα αποτελέσει και το όχημα για την εξέλιξη ενός flat track παραγωγής με το λογότυπο των Husqy! Ειδικά μάλιστα, όταν αναφέρεται στην Moto3 και την κυριαρχία της Honda, ο Pierer δεν μασάει τα λόγια του και λέει ότι αυτό είναι κάτι που δεν του αρέσει καθόλου και το αποδίδει στην αφοσίωσή τους στο project των MotoGP, συγκεντρώνοντας όλους τους καλούς μηχανολόγους στην συγκεκριμένη προσπάθεια. Πλέον, με την απεμπλοκή από την Moto2 αυτό όπως λέει θα αλλάξει και θα κάνει τα πάντα για να γίνει η ΚΤΜ η κυρίαρχη δύναμη.

Η αντιπαλότητά του απέναντι στους Ιάπωνες κατασκευαστές είναι κάτι που δεν κάνει καμία προσπάθεια για να το κρύψει, ακόμη κι όταν μιλάει για τον ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, λέγοντας ότι την BMW για παράδειγμα, την βλέπει ως τον αγαπημένο του αντίπαλο, ενώ την θεωρεί και σύμμαχο απέναντι στα ιαπωνικά εργοστάσια…

Όλα τα παραπάνω είναι απλώς ένα μικρό δείγμα του ορμητικού λόγου και των αποκαλύψεων που κάνει ο πρόεδρος της ΚΤΜ, Stefan Pierer, στην αποκλειστική συνέντευξή του -που να θυμίσουμε ότι δημοσιεύουμε στο ΜΟΤΟ που θα κυκλοφορήσει από αύριο στα περίπτερα- σε μια πραγματική επίδειξη αυτοπεποίθησης και επιχειρηματικής οξυδέρκειας, που μέχρι σήμερα έχουν κυριολεκτικά μεταμορφώσει τον μεγαλύτερο ευρωπαίο κατασκευαστή μοτοσυκλετών. Και η συνέχεια αναμένεται συναρπαστική!

Ετικέτες

KOVE 800X 2026 - Με νέο design, νέα φώτα και ψηλό φτερό, τουλάχιστον στην Κίνα

Θυμίζοντας χρωματικά την KOVE 625X - Δεν γνωρίζουμε αν θα έρθει και στην Ευρώπη
KOVE 800X 2026 στην Κίνα
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/1/2026

Στον κινέζικο τύπο εμφανίστηκαν φωτογραφίες και render από Η/Υ της KOVE 800X του 2026, μαζί με κάποια στοιχεία της έγκρισης τύπου που κατατέθηκε από την εταιρεία στο Υπουργείο Μεταφορών της Κίνας, με το νέο design να κλέβει τις εντυπώσεις. Μιλώντας με την ελληνική αντιπροσωπεία μάθαμε πως η μοτοσυκλέτα που βλέπετε το πιθανότερο είναι πως θα παρουσιαστεί στην EICMA 2026, ως ευρωπαϊκό μοντέλο 27!

Να υπογραμμίσουμε εδώ πως οι πρώτες αναφορές έρχονται αποκλειστικά από τα κινέζικα μέσα ενημέρωσης και όχι από τα επίσημα κανάλια της εταιρείας, κι έτσι δεν θεωρούμε δεδομένο ούτε ότι αυτή θα είναι και η αντικαταστάτρια της 800X -θα μπορούσε να είναι μια ακόμα έκδοση-, ούτε ότι θα τη δούμε και στην Ευρώπη σε αυτήν ακριβώς τη μορφή -αν και δεν το αποκλείουμε.

Η μοτοσυκλέτα αναμένεται να κάνει πρεμιέρα στην Κίνα το πρώτο τρίμηνο του 2026, σε νέα χρώματα, με το facelift που βλέπετε στις φωτογραφίες.

KOVE 800X 2026 στην Κίνα

Η τιμή της στην Κίνα αναμένεται στα 47-49.000 Γουάν, ενώ η μοτοσυκλέτα δείχνει να συνδυάζει στοιχεία από το Χ Pro και από το X Touring. Τα στοιχεία απόδοσης παραμένουν ίδια ή παραπλήσια με τα μοντέλα του 2025 που πωλούνται και στη χώρα μας (178 στεγνά κιλά βάρους για 96,5 ίππους και 8,15 κιλά ροπής), ενώ ο υπερπλήρης εξοπλισμός (Cornering ABS, TCS πολλών επιπέδων που απενεργοποιείται, quickshifter, θερμαινόμενα γκριπ και σέλες, χούφτες και αλουμινένια ποδιά, κάθετα τοποθετημένη TFT οθόνη 6,5 ιντσών με ένδειξη πίεσης ελαστικών και συνδεσιμότητα, κλπ.) και το ρεζερβουάρ των 22 λίτρων θυμίζουν την έκδοση X Touring. Όμως ο μπροστινός τροχός δείχνει 21 ιντσών, όπως του X Pro, ενώ εντυπωσιάζει το νέο design σε πλαστικά, ο συνδυασμός ψηλού και χαμηλού φτερού μπροστά, οι νέοι προβολείς που θυμίζουν Honda Transalp και τα νέα χρώματα. Νέα είναι και τα κάγκελα προστασίας, με ενίσχυση σε σχέση με τα προηγούμενα. Στην Touring έκδοση, πέρα από τη βασική του άρθρου που στον κινέζικο τύπο αναφέρεται ως Cross-Country, περιλαμβάνεται και τριβάλιτσο.

KOVE 800X 2026 στην Κίνα

Η Cross Country έχει ελάχιστη απόσταση από το έδαφος τα 275 mm και ύψος σέλας 865/875mm, ενώ η Touring έχει χαμηλότερη σέλα κατά 26mm, μακρύτερο μεταξόνιο και διαφορετικές αναρτήσεις -οψόμεθα για το αν έχει και τροχό 19 ιντσών μπροστά.

Ετικέτες