Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h ζητάει από τον υπουργό ο ΣΕΕΠΕ

Μαστουρωμένοι στους δρόμους για μην πληρώσουν πρόστιμα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

13/11/2019

Με ένα βαρύ πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ να κρέμεται πάνω από το κεφάλι των μελών του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, προτείνουν στον Υπουργό να επιβληθεί μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h εντός πόλεων και στα 110km/h στις εθνικές οδούς. Ο ΣΕΕΠΕ είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί με τις οδηγίες της Ε.Ε.  για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στις χώρες-κράτη μέλη, σε διαφορετική περίπτωση θα πληρώσει βαριά ρυπο-πρόστιμα. Θυμίζουμε πως η παγκόσμια πολιτική-οικονομική ελίτ έχει στήσει ένα νέο χρηματιστήριο πώλησης και αγοράς “φρέσκου” αέρα, όπου οι χώρες που ρυπαίνουν περισσότερο από τα όρια, που οι ίδιοι έχουν θεσπίσει, τους πληρώνουν πρόστιμα. Εναλλακτικά μπορούν να αγοράσουν φρέσκο αέρα από κάποια άλλη χώρα που έχει “περίσσευμα” καθαρού αέρα! Μέσα σε αυτό το πλαίσιο “οικολογικού” παζαριού, ο ΣΕΕΠΕ ισχυρίζεται πως οι προτάσεις του για μείωση των ορίων ταχύτητας θα επιφέρει μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κατά 12% και βενζίνης κατά 18%.

Η πρόταση αυτή είναι εξ ορισμού ανεφάρμοστη και παντελώς ηλίθια. Το μοναδικό αποτέλεσμα που θα έχει είναι να γεμίσουν τα ταμεία της τροχαίας από τα πρόστιμα και να γίνονται ουρές έξω από τα γραφεία των εισαγγελέων και των δικαστηρίων με όσους έχουν συλληφθεί με την αυτόφωρη διαδικασία, λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας άνω του 50%. Με 30km/h στην πόλη κινούνται οι… πεζοί και τα 110km/h μέγιστης ταχύτητας στις εθνικές οδούς σημαίνει πως το ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα ξαναγίνει 7 ώρες όπως ήταν την δεκαετία του 1980. Αν θέλεις να γελιοποιήσεις έναν νόμο, τον κάνεις παράλογο και πρακτικά ανεφάρμοστο. Κι αυτό θα γίνει με τα παράλογα χαμηλά όρια ταχύτητας, όπου δεν αντιστοιχούν στη λογική, θα τα παραβιάζουν ακόμα και οι ποδηλάτες και θα δημιουργήσει το αίσθημα στην κοινωνία ότι μας κυβερνάνε ψυχοπαθείς. Εννοείται πως τα κρατικά αυτοκίνητα που θα μεταφέρουν ημίθεους-πολιτικούς θα κινούνται με ταχύτητες υπερδιπλάσιες, ώστε να είναι απόλυτα σαφές πως εσύ είσαι ένας φορο-σκλάβος και η χώρα που ζεις ανήκει σε αυτούς και τους φίλους τους. Το έχουμε πει πολλές φορές πως ο παραλογισμός οδηγεί πάντα στην απαξίωση των νόμων, ακόμα κι αν το πνεύμα τους είναι σωστό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι υπερβολικές ποινές του Κ.Ο.Κ. όπως αυτή για την κίνηση στις ΛΕΑ. Ο νόμος είναι ΣΩΣΤΟΤΑΤΟΣ, αλλά η εξωπραγματική ποινή που προβλέπει, το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί συνθήκες παζαριού μεταξύ του αστυνομικού και του παραβάτη, διότι ο αστυνομικός ξέρει πως αν σε γράψει θα σε καταστρέψει οικονομικά για τα επόμενα 10 χρόνια. Αν όμως η ποινή ήταν μόνο διοικητική και σου έπρεπαν το δίπλωμα για μερικούς μήνες, κανένας αστυνομικός δεν θα δίσταζε να σε γράψει. Υπάρχει κι άλλος ένας λόγος που η πρόταση αυτή του ΣΕΕΠΕ είναι χαζή, αναποτελεσματική και εκτός πραγματικότητας. Κι ο λόγος αυτός είναι πως ήδη οι δρόμοι των πόλεων είναι ένα τεράστιο πάρκινκ ακινητοποιημένων αυτοκινήτων  που κινούνται με μέση ταχύτητα πολύ κάτω από τα 10km/h. Το ίδιο συμβαίνει και στις εθνικές οδούς, όπου με την βενζίνη στο 1,6-1,7 ευρώ, σπάνια θα δεις αυτοκίνητο στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Όλοι στην μεσαία λωρίδα πάνε σαν μαστουρωμένοι με 90-100km/h και στέλνουν μηνύματα στο κινητό για να περάσει η ώρα!  Η πραγματική λύση για μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και πετρελαίου είναι ο Υπουργός Μεταφορών  να φτιάξει ένα σοβαρό δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που να είναι φιλικό στη χρήση από τους κατοίκους των πόλεων. Όχι δηλαδή σαν το Τραμ που εξυπηρετεί μόνο τους αργόσχολους και τους τουρίστες και ταυτόχρονα δημιουργεί κυκλοφοριακή ασφυξία στα νότια προάστια. Κανείς δεν θέλει να τρώει πέντε ώρες την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητο, να ψάχνει για πάρκινγκ και να πληρώνει τις φθορές του οχήματός του και 1,6 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη. Όταν όμως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πας στη δουλειά σου, τι να κάνεις; Η λύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μόνο για τους πλούσιους που ζουν σε σπίτια με κλειστά πάρκινγκ. Τα δίκυκλα δεν τα αναφέρουμε ως λύση, διότι όποτε οι πολιτικοί έχουν ασχοληθεί με τα δίκυκλα τα έχουν κάνει ΕΝΤΕΛΩΣ σκατά. Καλύτερα να μην ξέρουν ότι υπάρχουμε…

Όπως κι αν έχει, η πρόταση του ΣΕΕΠΕ είναι άλλο ένα δείγμα για το πώς τα ιδιοτελή συμφέροντα ΜΙΑΣ συντεχνίας που έχει πρόσβαση στην πολιτική εξουσία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ζωή σου.

Creators Custom Clash: Οι έξι Harley-Davidson που θα διαγωνιστούν για το ευρωπαϊκό στέμμα

Με τον νικητή να παίρνει ως έπαθλο τη μοτοσυκλέτα που κατασκεύασε
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

24/6/2026

Σας είχαμε ενημερώσει και εδώ για τον νέο διαγωνισμό κατασκευής Creators Custom Clash στο πλαίσιο του οποίου δημιουργοί από όλη την Ευρώπη μεταμορφώνουν Harley-Davidson μοτοσυκλέτες σε μοναδικά custom μοντέλα , όμως πλέον αποκαλυφθήκαν οι έξι μοτοσυκλέτες που θα διαγωνιστούν.

Η Harley-Davidson παρουσίασε τις έξι μοτοσυκλέτες που συμμετέχουν στον νέο διαγωνισμό «Creators Custom Clash», ένα πανευρωπαϊκό πρόγραμμα κατασκευής custom μοτοσυκλετών, στο πλαίσιο του οποίου δημιουργοί περιεχομένου συνεργάζονται με εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους για να αποτυπώσουν τη δική τους σφραγίδα στις μοτοσυκλέτες της εταιρείας.

Ο διαγωνισμός συγκεντρώνει δημιουργούς από το Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ισπανία και τις Κάτω Χώρες, με κάθε συμμετέχοντα να ξεκινά με μια τυποποιημένη Harley-Davidson πριν τη μετατρέψει σε ένα μοναδικό δημιούργημα. Η διαδικασία κατασκευής έχει καταγραφεί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθ’ όλη τη διάρκειά της, προσφέροντας στους ακόλουθους μια ματιά πίσω από τα παρασκήνια στα στάδια του σχεδιασμού και της κατασκευής.

Η δημόσια ψηφοφορία έχει πλέον ξεκινήσει και θα διαρκέσει έως τις 10 Σεπτεμβρίου 2026. Στη συνέχεια, οι έξι μοτοσυκλέτες θα εκτεθούν μαζί για πρώτη φορά στη European Bike Week στο Faaker See της Αυστρίας, όπου ο τελικός νικητής θα αναδειχθεί με βάση τη συνδυασμένη αξιολόγηση των ψήφων του κοινού και της κριτικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων.

Ο νικητής θα πάρει ως έπαθλο τη μοτοσυκλέτα που κατασκεύασε. Ας δούμε και τις υποψηφιότητες:

Γαλλία – Eskyas x Macadam Moto | Street Bob

Ο Γάλλος δημιουργός Eskyas υιοθέτησε μια σχετικά συγκρατημένη προσέγγιση για τη Street Bob του, εστιάζοντας σε πινελιές πάνω στο βασικό μοντέλο αντί να το αλλάξει ριζικά.

Harley

Η μοτοσυκλέτα διαθέτει διαφορετική ανάρτηση, ένα φαρδύτερο πίσω ελαστικό και πιο χαμηλό τιμόνι. Άλλες αλλαγές περιλαμβάνουν φλας Kellerman ATTO, φίλτρο αέρα Screamin' Eagle Extreme Circle και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα εξάτμισης Jekill & Hyde. Η τελική μορφή της μοτοσυκλέτας συμπληρώνεται με χειροποίητα διακοσμητικά στοιχεία

Ιταλία – Jack NBC | Breakout

Ο Ιταλός δημιουργός Jack NBC βασίστηκε στην Harley-Davidson Breakout για τη δημιουργία του μοντέλου του, προσδίδοντας στη cruiser μια πιο επιθετική ταυτότητα με έμφαση στις επιδόσεις.

Harley

Αντλώντας έμπνευση από προηγούμενα έργα custom της Harley, η μοτοσυκλέτα συνδυάζει αλλαγές στο στυλ με αναβαθμισμένα εξαρτήματα που αποσκοπούν στην ενίσχυση τόσο της οπτικής της επίδρασης όσο και της δυναμικής οδήγησης. Η Harley την περιγράφει ως το πιο φιλόδοξο έργο custom που έχει αναλάβει ο δημιουργός μέχρι σήμερα.

Ισπανία – Javier Gallardo | Low Rider

Με την ονομασία «Nómada», η Low Rider του Javier Gallardo αντλεί έμπνευση από την παραδοσιακή κουλτούρα των chopper, διατηρώντας παράλληλα σύγχρονο κόσμο στο εσωτερικό της.

Harley

Οι μεγάλοι τροχοί με πολλές ακτίνες χαρακτηρίζουν την μοτοσυκλέτα, ενώ η βαφή, εμπνευσμένη από τις custom μοτοσυκλέτες της δεκαετίας του 1970, συνδυάζει κλασικά χρώματα με μεταλλικά φινιρίσματα. Έχει τοποθετηθεί σύστημα εξάτμισης Jekill & Hyde, με τη συνολική ιδέα να βασίζεται σε θέματα όπως το ταξίδι, η ελευθερία και η αυτοέκφραση.

Ηνωμένο Βασίλειο – Miles Langford | Street Bob

Ο Βρετανός tattoo artist Miles Langford δημιούργησε μια Street Bob εμπνευσμένη από το μοντέλο Clubsport, δίνοντας έμφαση στη βελτίωση των επιδόσεων.

Harley

Η μοτοσυκλέτα διαθέτει εξαρτήματα των Screamin' Eagle και Öhlins, φαρδύτερα ελαστικά, σύστημα φρένων Arlen Ness και ένα πρωτότυπο σύστημα εξάτμισης Jekill & Hyde. Το τιμόνι Kraus και το φέρινγκ της Harley-Davidson συμπληρώνουν το σύνολο, ενώ η ειδικά σχεδιασμένη βαφή με μεταλλικά σωματίδια και οι λεπτομέρειες με φύλλα χρυσού αποτίουν φόρο τιμής στον αείμνηστο τραγουδιστή των Linkin Park, Chester Bennington.

Ολλανδία – Arjan van den Boom | Street Bob

Ο ιδρυτής της Ironwood Custom Motorcycles, Arjan van den Boom, μετέτρεψε τη Street Bob του σε scrambler.

Harley

Οι αναρτήσεις έχουν αλλαχτεί και η κίνηση γίνεται με αλυσίδα, ενώ τα ελαστικά Pirelli MT60 RS αλλάζουν και την προβλεπόμενη χρήση της μοτοσυκλέτας. Οι βελτιώσεις στις επιδόσεις περιλαμβάνουν ένα σύστημα εισαγωγής Screamin' Eagle Vortex και εξάτμιση Vance & Hines Upsweep, ενώ το εντυπωσιακό φινίρισμα Ruby Stone Red έχει χαρίσει στη μοτοσυκλέτα το παρατσούκλι «Pink Savage».

Γερμανία – Pia Tillmann, Zicco Banach & Angelo Carlucci | Breakout

Η συμμετοχή της Γερμανίας είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας των δημιουργών Pia Tillmann, Zicco Banach και Angelo Carlucci, οι οποίοι συνεργάστηκαν για τη δημιουργία μιας Breakout.

Harley

Η custom μοτοσυκλέτα διαθέτει γραφικά με μοτίβο μωβ φλόγας, πλούσιες χρωμιωμένες λεπτομέρειες και γκρι σέλα σε μοτίβο λεοπάρδαλης, με μωβ ραφές. Ένα ψηλό τιμόνι και μία εξάτμιση Jekill & Hyde συμπληρώνουν το σύνολο που συνδυάζει παραδοσιακά στοιχεία στυλ custom μοτοσυκλετών με μια πιο σύγχρονη οπτική προσέγγιση.

Η ψηφοφορία για το διαγωνισμό «Creators Custom Clash» έχει πλέον ξεκινήσει, ενώ ο νικητής θα ανακοινωθεί κατά τη διάρκεια της European Bike Week τον Σεπτέμβριο.