Michelin - Κατασκευάζει το πρώτο εργοστάσιο ανακύκλωσης ελαστικών στη Σουηδία

Σε συνεργασία με τις εταιρείες Antin και Enviro και με σχέδιο κατασκευής παρόμοιων εργοστασίων σε όλη την Ευρώπη
Ανακύκλωση ελαστικών
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/2/2024

Η Michelin μαζί με την Antin και την Enviro ανακοίνωσαν την κατασκευή του πρώτου εργοστασίου ανακύκλωσης ελαστικών στο τέλος του κύκλου ζωής τους στη Σουηδία. Το έργο θα βασίζεται στη μοναδική τεχνολογία πυρόλυσης της Enviro με δυνατότητα εξαγωγής πρώτων υλών από προϊόντα πολλαπλών συστατικών. Θα κατασκευαστεί στην Uddevalla της Σουηδίας ενώ θα έχει τη δυνατότητα να ανακυκλώνει περίπου 35.000 τόνους μεταχειρισμένων ελαστικών ετησίως

Ο όγκος των ελαστικών που φτάνουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους και στη συνέχεια απορρίπτονται συνεχίζει να αυξάνεται, και πλέον ανέρχεται ετησίως σε 3,5 εκατομμύρια τόνους μόνο στην Ευρώπη. Η κοινοπραξία Michelin-Antin-Enviro ιδρύθηκε για να αναπτύξει την ανακύκλωση των μεταχειρισμένων ελαστικών σε όλη την Ευρώπη, παράγοντας βιώσιμες πρώτες ύλες. Τα κυριότερα από αυτά τα υλικά που παράγονται είναι η ανακτημένη αιθάλη και τα έλαια που μπορούν στη συνέχεια να χρησιμοποιηθούν στην κατασκευή ελαστικών και στην πετροχημική βιομηχανία. Με την αντικατάσταση της “παρθένας” αιθάλης με το ανακτημένο υλικό της κοινοπραξίας, είναι δυνατή η μείωση των εκπομπών που προκύπτουν από τη χρήση της συμβατικής αιθάλης κατά περισσότερο από 90%.

Enviro

Η Antin και η Enviro συνήψαν την κοινοπραξία τον Μάρτιο του 2023 για την κατασκευή μιας σειράς εργοστασίων σε επιλεγμένες ευρωπαϊκές γεωγραφικές περιοχές. Η Antin είναι μέτοχος πλειοψηφίας της κοινοπραξίας, η Michelin μέτοχος μειοψηφίας και η Enviro έχει δικαίωμα προαίρεσης να γίνει σημαντικός μέτοχος μειοψηφίας. Η Michelin υποστήριξε τη δημιουργία αυτής της κοινής επιχείρησης μεταξύ της Enviro και της Antin, ενώ το εγχείρημα ξεκίνησε το 2020, όταν η Michelin έγινε μέτοχος της Enviro για να υποστηρίξει την ωρίμανση αυτής της τεχνολογίας.

Enviro

Το πρώτο εργοστάσιο, με έδρα το Uddevalla της Σουηδίας, έχει λάβει όλες τις απαραίτητες περιβαλλοντικές και οικοδομικές άδειες και εγκρίσεις. Η κατασκευή έχει ήδη ξεκινήσει και το εργοστάσιο αναμένεται να λειτουργήσει κατά τη διάρκεια του 2025. Εκτός από την εξασφάλιση χρηματοδότησης για την κατασκευή της βιομηχανικής μονάδας, η κοινοπραξία υπέγραψε σειρά πολυετών συμβάσεων σχετικά με την προμήθεια ελαστικών στο τέλος του κύκλου ζωής τους, καθώς και ανακτημένης αιθάλης και ελαίου πυρόλυσης.

Enviro

Στο πλαίσιο αυτό, η Michelin συνεχίζει την προσέγγισή της για την ενεργό υποστήριξη της ανάπτυξης των οικοσυστημάτων ανακύκλωσης μεταχειρισμένων ελαστικών και δεσμεύεται να συνεργαστεί για τις μελλοντικές εξελίξεις αυτής της κοινοπραξίας. Ως παράδειγμα, η Michelin έχει υπογράψει πολυετή συμφωνία προμήθειας όσον αφορά την αιθάλη και το πετρέλαιο πυρόλυσης.

Michelin

Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, η κοινοπραξία σχεδιάζει την κατασκευή εργοστασίων σε όλη την Ευρώπη με στόχο συνολική ετήσια δυναμικότητα ανακύκλωσης ενός εκατομμυρίου τόνων μεταχειρισμένων ελαστικών. Μόλις ξεκινήσει η λειτουργία του εργοστασίου της Uddevalla, η κοινοπραξία θα αναλάβει την κατασκευή πρόσθετων εργοστασίων σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, προκειμένου να διασφαλίσει την ταχεία εξάπλωση αυτής της τεχνολογίας. Η Antin και η Enviro έχουν ήδη συμφωνήσει σε ένα σχέδιο χρηματοδότησης για την κατασκευή αυτών των εργοστασίων.

Enviro

Η έναρξη αυτού του φιλόδοξου βιομηχανικού προγράμματος, το οποίο αναμένεται να αναπτυχθεί σε ευρωπαϊκή κλίμακα, απηχεί απόλυτα τους στρατηγικούς στόχους του Ομίλου Michelin για την επίτευξη 100% ανανεώσιμων και ανακυκλωμένων υλικών μέχρι το 2050, μειώνοντας τις συνολικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ελαστικών του

Ανάκληση Yamaha XMAX στις Η.Π.Α. – Χαλάρωση του μπουλονιού της πλάκας ασφάλισης εκκεντροφόρου

Μετά την Ιαπωνία και στην άλλη μεριά του Ατλαντικού - Αφορά σκούτερ παραγωγής 2018-2022
xmax
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/11/2025

Ο αμερικάνικος οργανισμός Διεύθυνσης Οδικής Ασφάλειας Εθνικών Αυτοκινητοδρόμων (National Highway Traffic Safety Administration -NHTSA) ανακοίνωσε ανάκληση του Yamaha XMAX δίνοντας οδηγία στους ιδιοκτήτες να σταματήσουν να οδηγούν το σκούτερ.

Η σχετική ανακοίνωση του αμερικάνικου οργανισμού αναφέρει πως η πλάκα ασφάλισης του εκκεντροφόρου άξονα ενδέχεται να μην επαρκεί για να μείνει το μπουλόνι στη θέση του και να χαλαρώσει -λόγικά το πάχος της δεν είναι το προβλεπόμενο. Έτσι δεν θα συγκρατείται σωστά ο εκκεντροφόρος άξονας, με αποτέλεσμα να σβήσει ο κινητήρας, κάτι που μπορεί να προκαλέσει απώλεια ελέγχου του σκούτερ και ατύχημα.

Η ανάκληση αφορά 2.715 XMAX που κατασκευάστηκαν μεταξύ 2018-2022 και αναμένεται ότι ένα στα τρία από αυτά θα έχουν αυτό το πρόβλημα. Ο NHTSA προτρέπει τους ιδιοκτήτες να μην οδηγούν το σκούτερ τους μέχρι να ολοκληρωθεί η επιδιόρθωση με την τοποθέτηση νέας πλάκας ασφάλισης.

Ο αριθμός ανάκλησης του NHTSA είναι ο 25V778000 και περιμένουμε να δούμε αν η συγκεκριμένη ανάκληση θα επεκταθεί και στην Ευρώπη.