Νέες αυξήσεις στα διόδια από τον Σεπτέμβριο ανακοίνωσαν οι κοινοπραξίες

Κόντρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους
Διόδια
Από το

motomag

9/8/2023

Η άτυπη συμφωνία για πάγωμα τουλάχιστον για έξι μήνες στις αυξήσεις των τιμών των διοδίων, μεταξύ των παραχωρησιούχων και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έληξε με τους παραχωρησιούχους να ανακοινώνουν πως θα αυξήσουν τις τιμές των διοδίων κατά 12% από τον Σεπτέμβριο με το Υπουργείο Οικονομικών να μιλά για μονομερή απόφαση.

Το χρονικό της εν λόγω κόντρας ξεκίνησε στις 3 Ιουλίου καθώς οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε.) ζήτησαν με επιστολή τους προς την Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, με κοινοποίηση στο Γραφείο Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και τη Διεύθυνση Δ17 του Υπουργείου, συνάντηση εργασίας με τον Γενικό Διευθυντή με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης. Για να είμαστε πιο ξεκάθαροι στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει οι παραχωρησιούχοι με το ελληνικό δημόσιο υπάρχει όρος ότι οι τιμές των διοδίων θα πρέπει να προσαρμόζονται στον πληθωρισμό του προηγούμενου Σεπτεμβρίου καθώς οι οδικές παραχωρήσεις είναι συνδεδεμένες με τον Τιμάριθμο και ακολουθούν τις πληθωριστικές τάσεις όπως αυτές καταγράφονται στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Ωστόσο όπως θυμόμαστε όλοι το 2023 ήταν χρονιά εκλογών και ως εκ τούτου η πρώην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών είχε καταφέρει μετά από διαπραγμάτευση να μην υπάρξει κάποια αύξηση στις τιμές των διοδίων.

Αυτή όμως η περίοδος χάριτος φαίνεται να τέλειωσε με τους παραχωρησιούχους (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε.) να θέλουν να αυξήσουν τις τιμές των διοδίων τον Σεπτέμβριο κατά 12% βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ανακοίνωση του στις 8 Αυγούστου δηλώνει έκπληκτο με τις αποφάσεις των παραχωρησιούχων να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών των διοδίων και πως θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών.

Diodia

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:

“Οι Παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων ζήτησαν, στις 3 Ιουλίου 2023, με επιστολή τους προς την Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, με κοινοποίηση στο Γραφείο Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και τη Διεύθυνση Δ17 του Υπουργείου, συνάντηση εργασίας με τον Γενικό Διευθυντή με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης.

Εξαιτίας της σημασίας του ζητήματος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συναντήθηκαν, στις 18 Ιουλίου 2023 και στις 24 Ιουλίου 2023, με τους κ.κ. Δημήτριο Γκατσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», Παναγιώτη Παπανικόλα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», Γεώργιο Συριανό, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.» και Ροδιανό Αντωνακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»/«ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.».

Η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023.

Προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν εναλλακτικά σενάρια.

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Παραχωρησιούχοι, με επιστολή τους στις 28 Ιουλίου 2023, απευθυνόμενοι και πάλι στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, επικαλούμενοι τις συναντήσεις που τους «παραχώρησε» ο Γενικός Διευθυντής, που όμως δεν συμμετείχε σε αυτές, και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισαν, επιδεικνύοντας αναξιοπιστία, να προβούν σε σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα. Προχώρησαν δε, μεταγενέστερα, σε δημοσιοποίηση της σχετικής πρόθεσης.

Το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών.”

Με γνώμονα όλα αυτά, η αύξηση των διοδίων φαίνεται πως είναι αναπόφευκτη ωστόσο το ζητούμενο είναι αν τελικά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταφέρει να πετύχει μια μικρότερη αύξηση στα διόδια η οποία και πάλι θα είναι εις βάρος των πολιτών αφού θα επηρεάσει το κόστος μεταφορών, άρα και το κόστος πολλών προϊόντων πρώτης ανάγκης.

Η MV Agusta στο Wheels and Waves με σειρά σπάνιων ιστορικών μοτοσυκλετών

Πρώτη εμφάνιση της ιταλικής εταιρείας στο γαλλικό φεστιβάλ
mv agusta wheels and waves
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

9/6/2026

Παρότι ο σημερινός της διευθυντής μάρκετινγκ, Filippo Bassoli, διατηρεί στενή σχέση με το φεστιβάλ Wheels and Waves, που διοργανώνεται κάθε χρόνο στη γαλλική πόλη Biarritz στις ακτές του ατλαντικού Ωκεανού, η MV Agusta δεν είχε ως τώρα συμμετάσχει επισήμως.

Αυτό θα αλλάξει στη διοργάνωση του 2026, η οποία θα διεξαχθεί από την Τετάρτη 10 ως και την Κυριακή 14 Ιουνίου, καθώς η εταιρεία θα δώσει επίσημα το παρών φέτος σε συνεργασία με την αντιπρόσωπό της στη Γαλλία, MV Agusta Bayonne.

Στον χώρο που θα απασχολεί στο Wheels and Waves η MV Agusta θα εκθέσει όλη την τρέχουσα γκάμα μοντέλων της, προσφέροντας στους επισκέπτες την ευκαιρία να τα δοκιμάσουν από πρώτο χέρι σε test rides.

Παράλληλα, μια σειρά ιστορικών μοντέλων θα επιδείξουν την κληρονομιά της, συμπεριλαμβάνοντας μάλιστα κάποιες σπανιότατες μοτοσυκλέτες, όπως οι MV Agusta CSS 175/204 cc του 1958.

Επιπλέον, η συμμετοχή της θα επεκταθεί και στους δύο αγώνες που παραδοσιακά εμπλουτίζουν το πρόγραμμα του φεστιβάλ. Ο πρώτος είναι ο Punk's Peak Race, μια επιτάχυνση στην ευθεία όπου θα δοκιμαστεί η κορυφαία Superveloce 1000 Serie Oro, ενώ ο δεύτερος αγώνας είναι το Vintage Rally, αφιερωμένο σε ιστορικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου. Εκεί η MV Agusta θα τρέξει το 125 Regolarità του 1968, ένα εμβληματικό μοντέλο που μάλιστα θα καβαλά ο Filippo Bassoli, όπως ο ίδιος μας εξηγεί:

"Το Wheels and Waves αντιπροσωπεύει κάτι πολύ περισσότερο από μια μοτοσυκλετιστική εκδήλωση. Είναι ένα μέρος όπου συναντιούνται η κουλτούρα, η δημιουργικότητα και το πάθος με τον πιο αυθεντικό τρόπο. Για την MV Agusta αυτό το ντεμπούτο έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς μας επιτρέπει να πούμε την πλήρη ιστορία της μάρκας σε ένα γενικότερο πλαίσιο: η τεχνολογική καινοτομία του 2026 δίπλα στις ιστορικές αξίες και την ταυτότητα των κλασικών μας μοτοσυκλετών. Η διοργάνωση αυτή στο Biarritz μεταφράζεται σε άμεση επαφή με μια διεθνή κοινότητα που μοιράζεται το ίδιο όραμα για τη μοτοσυκλέτα ως μορφή τέχνης σε κίνηση. Προσωπικά για μένα θα είναι πραγματικά μεγάλη τιμή να εκπροσωπώ την εταιρεία λαμβάνοντας μέρος στο Vintage Rally με το ιστορικό MV Agusta 125 Regolarità — έναν αγώνα με τον οποίο διατηρώ μια πολύ ιδιαίτερη σύνδεση. Επισκέπτομαι το Wheels and Waves από την πρώτη του διοργάνωση το 2012 και έχω συνεισφέρει στη δημιουργία αυτού του αγώνα από τις πρώτες του χρονιές."

mv agusta wheels and waves

 

Ετικέτες