Νέο εργοστάσιο Suzuki

Η Suzuki επιστρέφει στη "δράση"
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

2/7/2018

Πρόσφατα, ανακοινώθηκε από τη Suzuki μια είδηση σχετικά με την δημιουργία ενός νέου εργοστασίου στο Hamamatsu. Αυτή η είδηση πέρασε στα ψιλά –ενώ πολλοί ήταν αυτοί που δεν ανέφεραν καν το γεγονός- αλλά η σημασία της, σε δεύτερη ανάγνωση είναι πολύ μεγαλύτερη.
Το νέο αυτό εργοστάσιο θα έχει πολλαπλό ρόλο, καθώς εκεί θα βρίσκονται η μηχανολογική επεξεργασία, η εξέλιξη, η παραγωγή κινητήρων και οι γραμμές συναρμολόγησης των μοτοσυκλετών, όλα σε ένα μέρος. Όπως είναι εύκολα κατανοητό, μια τέτοια κίνηση θα επιταχύνει πολύ τις διαδικασίες παραγωγής και θα αυξηθεί η αποτελεσματικότητα με ταυτόχρονη μείωση του κόστους. Οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου θα καταλαμβάνουν πάνω από 40 στρέμματα και θα βρίσκονται στην περιοχή Miyakoda στο Hamamatsu. Η δημιουργία του αποτελεί μέρος του πενταετούς πλάνου για την ενίσχυση του τομέα των μοτοσυκλετών και θα αντικαταστήσει τρία (!) εργοστάσια που λειτουργούν τώρα σε διαφορετικές τοποθεσίες και με διαφορετικούς ρόλους: το εργοστάσιο στο Ryuyo που ασχολείται με την μηχανολογική επεξεργασία, το εργοστάσιο στην Takatsuka όπου λαμβάνει χώρα η κατασκευή κινητήρων και το εργοστάσιο στην Toyokawa όπου γίνεται η συναρμολόγηση των μοτοσυκλετών.
Αυτό λοιπόν το γεγονός έχει πολύ μεγάλο ειδικό βάρος για δύο εξαιρετικά σημαντικούς λόγους. Ο πρώτος έχει να κάνει με την θεώρηση της Suzuki σε ό,τι αφορά των μέλλον της μοτοσυκλέτας, καθώς το ιαπωνικό εργοστάσιο ήταν αυτό που χτυπήθηκε περισσότερο από τις επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. Το αποτέλεσμα ήταν κάτι που το είχαμε θίξει πολλές φορές εδώ και στις σελίδες του περιοδικού, σχολιάζοντας την πλήρη στασιμότητα της γκάμας της Suzuki, με εξαιρετικά φτωχές παρουσίες στα Σαλόνια Μοτοσυκλετών και σχεδόν μηδενική παραγωγή νέων μοντέλων. Οι εμπορικές της δραστηριότητες ουσιαστικά κατέρρευσαν, ενώ όπως ήταν φυσικό επόμενο η εμπλοκή της εταιρείας με τους αγώνες μειώθηκε στο ελάχιστο, με εξαίρεση την συμμετοχή της στα MotoGP. Μάλιστα, η κατάσταση είχε φτάσει σε σημείο που πολλοί έκαναν σπέκουλες ότι η Suzuki ενδεχομένως να μην μπορούσε να ανακάμψει ποτέ από αυτή την κρίση, κάτι που θα οδηγούσε στο εγγύς μέλλον και στην αποχώρησή της από την αγορά της μοτοσυκλέτας. Τώρα, η επένδυση σε χρήμα και χρόνο για την δημιουργία του νέου εργοστασίου, αν μη τι άλλο ακυρώνει  αυτές τις εικασίες και διαψεύδει τις "Κασσάνδρες".


Ο δεύτερος λόγος που τονίζει την σπουδαιότητα της είδησης, είναι ότι αυτή η αναδιάρθρωση που κάνει η Suzuki, αντικαθιστώντας τρία εργοστάσια με ένα καινούργιο που συγκεντρώνει όλα τα στάδια της διαδικασίας παραγωγής, ουσιαστικά ξαναβάζει την εταιρεία στον σύγχρονο χάρτη της μοτοσυκλέτας. Με την μείωση του κόστους και την επιτάχυνση των διαδικασιών, η Suzuki θα έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί λιγότερους πόρους για την δημιουργία μοτοσυκλετών, μεγαλώνοντας παράλληλα και τα περιθώρια κέρδους για την ίδια την εταιρεία. Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο, ότι όπως έχει ανακοινώσει η Suzuki, μέσα στα αμέσως επόμενα χρόνια θα παρουσιαστούν αρκετά νέα μοντέλα, μεταξύ των οποίων το πολυαναμενόμενο καινούργιο Hayabusa, τα GSX-R 750/600, αλλά και η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου Recursion που θα χρησιμοποιεί κινητήρα με υπερτροφοδότη. Σαφώς λοιπόν το νέο εργοστάσιο θα έχει ένα θεμελιώδη ρόλο στην δημιουργία της γκάμας της νέας, τονίζοντας με εμφατικό τρόπο την δυναμική επιστροφή της Suzuki.

Yamaha XSR900 GP 2026 : Στα χρώματα του Βασιλιά Kenny Roberts! [Video]

Χωρίς άλλες αλλαγές η σύγχρονη ρετρό με την GP αισθητική
Yamaha XSR900 GP 2026 - Kenny Roberts Livery
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/10/2025

Η Yamaha XSR900 GP είναι η ναυαρχίδα της σειράς Sport Heritage, και για τη νέα χρονιά βάφεται στα χρώματα του θρύλου “King” Kenny Roberts.

Η XSR900 GP, είναι μια πραγματικά ξεχωριστή μοτοσυκλέτα ρετρό σχεδίασης εμπνευσμένη από τις αγωνιστικές Yamaha της “Χρυσής Εποχής” των Grand Prix. Με την αγωνιστική αισθητική, βαθιά ριζωμένη στο DNA της Yamaha, η XSR900 GP έχει αποκτήσει φανατικούς οπαδούς από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε και τώρα μαζί με το αρχικό Legend Red χρώμα θα προσφέρεται και στο νέο Legend Yellow.

Yamaha XSR900 GP 2026 - Kenny Roberts Livery

Έτσι, για το 2026, η XSR900 GP αποτίει φόρο τιμής σε μία από τις πιο εμβληματικές και καθοριστικές μορφές στην ιστορία των Grand Prix, τον “King” Kenny Roberts. Ο πρώτος Αμερικανός παγκόσμιος πρωταθλητής GP, ο “Βασιλιάς” Kenny κατέκτησε τρεις τίτλους στα 500cc, συνεργάστηκε με τη Yamaha για 13 χρόνια και θεωρείται θρύλος και στους αγώνες AMA, με αμέτρητες αξέχαστες στιγμές, ανάμεσά τους και η θρυλική εμφάνιση στο Indy Mile του 1975.

Yamaha XSR900 GP 2026 - Kenny Roberts Livery

Η Yamaha XSR900 GP συνεχίζει να βασίζεται στον τρικύλινδρο κινητήρα CP3 των 890cc για το 2026, με απόδοση στους 119 ίππους και τα 9,48 χιλιογραμμόμετρα ροπής, προσφέροντας εκρηκτική επιτάχυνση με γραμμικότητα. Το αλουμινένιο Deltabox πλαίσιο, οι ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και οι σφυρήλατες ζάντες 17” εξασφαλίζουν κορυφαία ακαμψία και χαμηλό βάρος, ενώ η μονάδα IMU 6-αξόνων προσφέρει ευαίσθητο στις κλίσεις traction control, slide control και cornering ABS. Με φρένα Brembo, TFT οθόνη 5 ιντσών και Quick Shifter 3ης γενιάς, η XSR900 GP συνδυάζει την κλασική αγωνιστική αισθητική με τεχνολογία αιχμής, έναν φόρο τιμής στη χρυσή εποχή των GP.

Yamaha XSR900 GP 2026 - Kenny Roberts Livery

Αναδεικνύοντας την αγωνιστική κληρονομιά της Yamaha, η νέα XSR900 GP του 2026 ξυπνά μνήμες από τις νίκες Grand Prix των YZR500 που οδήγησε ο Roberts τη δεκαετία του ’70 και του ’80. Ο νέος χρωματισμός Legend Yellow συνδυάζει έντονες αποχρώσεις του κίτρινου και του λευκού, με χαρακτηριστικά μαύρα Yamaha speedblocks, δημιουργώντας έναν ισχυρό οπτικό φόρο τιμής.