Ο εορτασμός των 120 χρόνων της Harley-Davidson στην Ευρώπη

Τετραήμερο φεστιβάλ αμερικάνικης μοτό-κουλτούρας στη Βουδαπέστη το 2023
Από το

motomag

9/6/2022
Η Harley-Davidson ανακοίνωσε τις ημέρες και την τοποθεσία, που θα λάβει χώρα ο ευρωπαϊκός εορτασμός της εταιρείας για τα 120 χρόνια από την ίδρυση της.
 
Ακολουθεί μεταφρασμένο το δελτίο τύπου:
 
“Η Harley-Davidson θα γιορτάσει το 120ο έτος της με φινέτσα στην ευρωπαϊκή «Εκδήλωση για την 120η επέτειο της Harley-Davidson», έναν τετραήμερο εορτασμό ψυχαγωγίας, μουσικής, φαγητού και μοτό-κουλτούρας. 
 
Αυτή η ειδική εκδήλωση θα λάβει χώρα στο κέντρο της Βουδαπέστης, στην Ουγγαρία, από τις 22–25 Ιουνίου 2023, και καλωσορίζει αναβάτες, λάτρεις και θαυμαστές να συναντηθούν στην Ευρώπη για μία μεγάλη γιορτή.
 
Η ευρωπαϊκή εκδήλωση αποτελεί έναν από τους πολλούς τρόπους με τους οποίους η εταιρεία θα γιορτάσει την επέτειο των 120 χρόνων της ανά τον κόσμο, το 2023. Αυτοί περιλαμβάνουν το φεστιβάλ ‘Homecoming’ στο Μιλγουόκι που θα λάβει χώρα μεταξύ 13-16 Ιουλίου 2023, το οποίο ανακοινώθηκε τον προηγούμενο μήνα. 
 
Περισσότερες πληροφορίες θα αποκαλυφθούν και την διάρκεια των επόμενων μηνών για την 120η ευρωπαϊκή εορτή της Harley-Davidson και το ‘Homecoming’ της Harley-Davidson.
 
Η Harley-Davidson πρόσφατα παρουσίασε την ιστοσελίδα «The Road to Harley-Davidson Homecoming Challenge» οπού αναβάτες και μη, ομοίως, στις αγορές που δραστηριοποιείται επίσημα η εταιρεία (σσ. δυστυχώς σε αυτές δεν περιλαμβάνεται η Ελλάδα), μπορούν να δοκιμάσουν την τύχη τους στη συγκέντρωση εικονικών σημάτων, να κερδίσουν καθημερινά και μηνιαία έπαθλα και να συμμετάσχουν σε μία λοταρία με πιθανότητα να κερδίσουν το μεγάλο βραβείο, που είναι ένα ταξίδι στο Μιλγουόκι ώστε να συμμετάσχουν στον εορτασμό ‘Homecoming’. 
 
Για τους επίσημους κανονισμούς της λοταρίας, και λεπτομέρειες για το πρόγραμμα και τα έπαθλα, και για περισσότερες πληροφορίες για το «The Road to Harley-Davidson Homecoming Challenge» κατεβάστε το Harley – Davidson App, η επισκεφθείτε την ιστοσελίδα H-D.com/ride.

Κοσμοϊστορική αλλαγή KTM : Τέρμα ο Kiska! Προσέλαβε υπεύθυνο σχεδιασμού τον Christof Taubl

Επιστρέφει τον σχεδιασμό των μοτοσυκλετών της σε εσωτερική διαδικασία
KTM Design
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/11/2025

O πολυετής δεσμός της αυστριακής εταιρείας μοτοσυκλετών με τον σχεδιαστικό οίκο KISKA έχει περάσει από πολλά στάδια και για πρώτη φορά φτάνει στον τέλος του!

Ο δεσμός της KTM με την σχεδιαστική εταιρεία KISKA ξεκινάει αρκετά πίσω, όταν στις αρχές της δεκαετίας του ’90 το Αυστριακό εργοστάσιο είχε δημιουργήσει διαγωνισμό με στόχο την ανεύρεση σχεδιαστή, για το τότε νέο LC4.

Η εταιρεία του Gerald KISKA κατόρθωσε να ξεχωρίσει θέτοντας έτσι τα θεμέλια μιας μακράς συνεργασίας που έφτασε μέχρι και τον σχεδιασμό το 1994, από την KISKA, του πλέον γνωστού σε όλους μας λογότυπου της KTM που η εταιρεία διατηρεί έως τώρα.

Το μεγάλο όμως ζήτημα για εμάς στο MOTO είναι πως ο μέχρι πρότινος ισχυρός άνδρας της ΚΤΜ, Stefan Pierer μοιραζόταν μια πολύ στενή, φιλική σχέση με τον Gerald KISKA, με τις απόψεις του δεύτερου να έχουν βάρος στην πλεύση της ΚΤΜ, ακόμα και πέρα από το σχεδιαστικό σκέλος. Γεγονός ίσως όχι πάντα θετικό για την πορεία των Αυστριακών, όπως μερίδα των στελεχών έχει σχολιάσει και απευθείας στον Pierer σε διαφορετικές στιγμές αυτής της μακροχρόνιας πορείας.

KTM Design

Η συνεργασία επεκτάθηκε σταδιακά, με πληθώρα μοντέλων της ΚΤΜ να επιμελούνται από την KISKA και την ανάπτυξη και εδραίωση της μίας, να συμπαρασύρει και την άλλη, ισχυροποιώντας τον δεσμό τους και φτάνοντας μέχρι την μερική εξαγορά του σχεδιαστικού οίκου από τον κατασκευαστή αρχικά σε ποσοστό 13,4%, με αύξηση στο 26% το 2017 και σε 50% στην συνέχεια.

Το κέντρο της σχεδιαστικής εταιρείας μεταφέρθηκε δίπλα στο εργοστάσιο της ΚΤΜ στο Mattighofen αποτελώντας ουσιαστικά πλέον μέρος του ομίλου Pierer Mobility, μαζί με τις KTM, Husqvarna και GasGas. Οι οικονομικές δυσκολίες της Pierer Mobility οδήγησαν σε απόσχιση θυγατρικών όπως η KTM Sportcar GmbH, η MV Agusta αλλά και η KISKA καθώς η Loxone μια εταιρεία αυτοματισμών, απέκτησε το 51% των μετοχών της KISKA , το πλειοψηφικό δηλαδή μετοχικό πακέτο και κατ’ επέκταση, τον έλεγχο του σχεδιαστικού κέντρου, γεννώντας ερωτήματα για το μέλλον και την σχεδιαστική γραμμή των επερχόμενων μοντέλων της ΚΤΜ.

KTM Design
ο Christof Taubl, αντιπρόεδρος στο νέο τμήμα σχεδιασμού​​​ της KTM

Η τελευταία εξέλιξη είναι πως η ΚΤΜ, υπό τον ινδικό πλέον έλεγχο της Bajaj, επαναφέρει τον σχεδιασμό των νέων μοντέλων της σε εσωτερική διαδικασία απομακρύνοντας τον επίσημα από την KISKA , προσλαμβάνoντας και θέτοντας αντιπρόεδρο στο τμήμα σχεδιασμού τον Christof Taubl.

Ο νέος αντιπρόεδρος σχεδιασμού, Christof Taubl, με σπουδές στην βιομηχανική σχεδίαση και μεταπτυχιακές σπουδές στην σχεδίαση μεταφορών, κατόρθωσε μέσα από μια 17ετή πορεία, να ανελιχθεί από junior designer σε υψηλόβαθμο στέλεχος στην… καλά το μαντέψατε... KISKA.

Φυσικά και αυτό δεν αποτελεί εγγύηση για την αισθητική συνέχεια των μοντέλων της πορτοκαλί εταιρείας, αλλά μπορούμε να ελπίζουμε σε μια ομαλή μετάβαση στην νέα εποχή, υπό την διοίκηση ενός ανθρώπου που συμμετείχε στην παλιά, έστω και από άλλη πλέον σκοπιά.