Ο λόγος πίσω από την επιβολή προστίμου σε οδηγό που επέδειξε ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης

Το ψηφιακό δίπλωμα μέσω της εφαρμογής Gov.gr είναι ισότιμο με το δίπλωμα σε φυσική μορφή
Gov.gr wallet
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

16/9/2024

Λίγες ημέρες πριν, μια γυναίκα οδηγός στην Ηλιούπολη, δέχθηκε πρόστιμο από αστυνομικό ο οποίος για συγκεκριμένο λόγο δεν δέχθηκε την επίδειξη του ψηφιακού διπλώματός της. Το πρόστιμο δεν ήταν μεγάλο, μόλις 10 ευρώ, ενώ μεγάλη μερίδα του τύπου αναπαρήγαγε την είδηση ρίχνοντας φταίξιμο στον αστυνομικό για το πρόστιμο που χαρακτηριζόταν άδικο, λόγω της απόλυτης ισοδυναμίας της ψηφιακής άδειας οδήγησης με το δίπλωμα σε φυσική μορφή, στην ελληνική επικράτεια. Όμως στις 13/9 η υπόθεση πήρε διαφορετική τροπή μέσω ανακοίνωσης της αστυνομίας.

Καθώς η είδηση είχε πάρει μεγάλη έκταση στον τύπο, η ΕΛ.ΑΣ. αποφάσισε να διευκρινίσει τον λόγο που κόπηκε το πρόστιμο, και αυτός ήταν πως η οδηγός έδειξε screenshot του ψηφιακού διπλώματος, και όχι το δίπλωμα μέσω της εφαρμογής gov.gr.

Ακολουθεί η ανακοίνωση της αστυνομίας για το περιστατικό: "Σχετικά με δημοσιεύματα που αναφέρονται σε επιβολή προστίμου σε οδηγό που επέδειξε ψηφιακό δίπλωμα οδήγησης μέσω κινητού τηλεφώνου, το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας διευκρινίζει τα εξής:

Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η επίδειξη εγγράφων μέσω της εφαρμογής gov.gr Wallet είναι απολύτως ισοδύναμη με την επίδειξη των φυσικών εγγράφων, όπως είναι το δίπλωμα οδήγησης, η άδεια κυκλοφορίας και η αστυνομική ταυτότητα, εντός της ελληνικής επικράτειας.

Ωστόσο, η ψηφιακή επίδειξη των εγγράφων πρέπει να γίνεται αποκλειστικά μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής, ώστε να διασφαλίζεται η εγκυρότητα και η άμεση επαλήθευση των στοιχείων. Άλλες μέθοδοι, όπως για παράδειγμα η επίδειξη εγγράφων μέσω αποτυπώσεων οθόνης (screeenshot) ή από άλλες εφαρμογές, δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές από τους αστυνομικούς, καθώς δεν επιτρέπουν την αναγκαία ταυτοποίηση του κατόχου.

Σε περίπτωση που δεν ακολουθηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες ή εάν τα έγγραφα δεν προσκομίζονται με τον ενδεδειγμένο τρόπο, επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις, όπως προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία.

Αναλυτικά η διαδικασία που ακολουθείται κατά την επίδειξη στοιχείων μέσω της εφαρμογής είναι διαθέσιμη στην 4090/27-07-2022 εγκύκλιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (Βρείτε το αρχείο εδώ)."

Dainese - Οικονομικές δυσκολίες αντιμετωπίζει η ιταλική εταιρεία

Ανοιχτό το ενδεχόμενο μεταβίβασής στους κύριους πιστωτές της
Dainese in debt
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

11/7/2025

Η Dainese, μία από τις πιο εμβληματικές εταιρείες στον χώρο του προστατευτικού εξοπλισμού αναβάτη, βρίσκεται αντιμέτωπη με σοβαρές οικονομικές δυσκολίες, με τα σενάρια για το μέλλον της να είναι αυτή τη στιγμή ανοιχτά.

Η εταιρεία κατέγραψε ζημιές ύψους 120 εκατ. ευρώ για το 2024, σχεδόν τριπλάσιες σε σχέση με το 2023, με το σύνολο των χρεών της φτάνουν τα 322 εκατ. ευρώ. Η αμερικάνικη επενδυτική Carlyle Group, είχε αποκτήσει την Dainese το 2022 έναντι 630 εκατ. από την Investcorp, με στόχο να ενισχύσει τη διεθνή της παρουσία και να αξιοποιήσει τη φήμη της ιταλικής εταιρείας στην καινοτομία και την ποιότητα. Ωστόσο, η κατάσταση δεν εξελίσσεται όπως αναμενόταν και στις αρχές της χρονιάς είχε ξεκινήσει ήδη η κουβέντα για την αναδιάρθρωση του χρέους της Dainese.

Το Bloomberg αναφέρει ότι η Carlyle βρίσκεται σε προχωρημένες συνομιλίες για την μεταβίβαση της ιδιοκτησίας της εταιρείας στους βασικούς πιστωτές της, την HPS Investment Partners και την Arcmont Asset Management.

Dainese in debt

Η απότομη αύξηση των ζημιών και η ανάγκη αναδιάρθρωσης του χρέους συνδέονται με μια σειρά παραγόντων όπως οι δυσκολίες στην εφοδιαστική αλυσίδα που προέκυψαν κυρίως από την πανδημία του Covid με την ιταλική εταιρεία να αντιμετωπίζει παράλληλα αύξηση του κόστους παραγωγής, σε συνδυασμό με μείωση του αγοραστικού ενδιαφέροντος λόγω παρατεταμένης οικονομικής αβεβαιότητας σε πολύ σημαντικές αγορές αλλά και πολύ μεγάλες ποσότητες απούλητου στοκ. Τον ρόλο του στην αύξηση των απωλειών για την Dainese έπαιξε φυσικά και ο εντονότερος ανταγωνισμός με άλλες εταιρείες προστατευτικού εξοπλισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. 

Η κρίση αυτή αναδεικνύει τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν ακόμα και τα πιο ισχυρά brands στον χώρο της μοτοσυκλέτας (και όχι μόνο), όταν δεν υπάρχει προσαρμογή σε νέα δεδομένα, με την Carlyle να δείχνει παράλληλα ότι δεν είναι ικανή να διαχειριστεί σωστά μια premium εταιρεία προστατευτικού εξοπλισμού-ρουχισμού όπως είναι η Dainese. Στα τέλη του 2023 η Carlyle παρέδωσε kai την End Clothing, βρετανική εταιρεία λιανικής ρουχισμού lifestyle, στην Apollo Global Management, σε μια κίνηση που χαρακτηρίστηκε τότε ως αναποδιά. Ωστόσο αυτή είναι μία ακόμη ευρωπαϊκή εταιρεία που το πλάνο δεν πήγε σύμφωνα με το αναμενόμενο υπό τη διαχείριση της αμερικάνικης επενδυτικής.

Για δεκαετίες, η Dainese βρίσκεται μεταξύ των πρωτοπόρων στην προστασία του αναβάτη, με καινοτομίες όπως το σύστημα αερόσακου D-Air, την πρώτη αρθρωτή προστασία πλάτης, αγωνιστικές φόρμες υψηλής τεχνολογίας και premium προστατευτικό και lifestyle ρουχισμό για κάθε μοτοσυκλετιστική συνθήκη και χρήση.

Dainese in debt

Η οικονομική αυτή περιπέτεια δημιουργεί ανησυχίες για το μέλλον της Dainese, όχι τόσο για την επιβίωσή της όσο για το κατά πόσο η ποιότητα και το R&D θα παραμείνουν σε πρώτο πλάνο, εάν προχωρήσει η μεταβίβαση της ιδιοκτησίας σε επενδυτικά σχήματα που ενδέχεται να επικεντρωθούν περισσότερο στη χρηματοοικονομική σταθερότητα και λιγότερο στην εξέλιξη και την καινοτομία.

Προς το παρόν, η διαδικασία μεταβίβασης βρίσκεται ακόμη υπό διαπραγμάτευση και τίποτα δεν έχει οριστικοποιηθεί, ενώ δεν υπάρχει και σχετική επίσημη ενημέρωση από την Dainese ή την Carlyle, η οποία διαχειρίζεται συνολικά κεφάλαια ύψους 387 δισ. ευρώ.

Ετικέτες