O Marquez στην pole position και μικρό περιστατικό ανάμεσα σε Lorenzo και Iannone

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

17/10/2015

Ο Marquez πήρε την pole position, την 8η αυτής της σεζόν, όχι όμως χωρίς κόπο αφού είχε μία μικρή άτυχη στιγμή όταν έχασε πρόσφυση από το εμπρός ελαστικό, με το αριστερό πόδι νε φεύγει από το μαρσπιέ. Κατάφερε όμως και άμεσα σήκωσε τη μοτοσυκλέτα. Κάνοντας ταυτόχρονα κι ένα νεύμα, ότι «λίγο έλειψε». Ο Lorenzo έχασε την δεύτερη θέση στην εκκίνηση από τον Iannone κι αυτό ξεκίνησε ένα νέο περιστατικό, με τους δύο αναβάτες να δίνουν έπειτα τα χέρια και να το λήγουν. Αυτό που εκνεύρισε τον Lorenzo είναι ότι ο Iannone τον έκανε «μουλάρι» κατά τους γρήγορους γύρους. Ο Lorenzo πέρασε μπροστά, κι έπειτα ο Ιταλός έμεινε στις γραμμές του πρώτου, εκμεταλλευόμενος την εμπειρία του Lorenzo αλλά και την μειωμένη αντίσταση από τον αέρα, ώστε να ξανά περάσει μπροστά, κερδίζοντας με μικρή διαφορά την δεύτερη θέση στην εκκίνηση. Δεν υπάρχει τίποτα το μεμπτό από πλευράς κανονισμών στην κίνηση του Iannone, ωστόσο είναι μέρος του κώδικα που διατηρούν οι αναβάτες μεταξύ τους, να αποφεύγουν αυτή την πρακτική. Είναι αυτός ο λόγος που εκνευρίστηκε ο Lorenzo, με τον Iannone αμέσως μετά να δηλώνει ότι πράγματι το έκανε και ότι μάλιστα αυτό τον βοήθησε να κερδίσει πολύτιμα δέκατα του δευτερολέπτου. Ωστόσο, συνέχισε, η διαδικασία των χρονομετρημένων είναι μέρος του αγώνα, και ότι δεν «έκλεψε» αλλά ήταν καθ’ όλη τη διάρκεια πολύ γρήγορος και πάντα μπροστά. Θεωρεί ότι έχει αρχίσει να βελτιώνεται τόσο ο ίδιος, όσο και η μοτοσυκλέτα, και είναι σημαντικό για αυτόν να πραγματοποιήσει μια καλή εκκίνηση σε μια τέτοια πίστα, που τα προσπεράσματα είναι δύσκολα στην αρχή.

Αυτός είναι βέβαια και ο πραγματικός λόγος του εκνευρισμού του Lorenzo, καθώς γνωρίζει ότι ο Iannone μπορεί να κάνει πολύ καλές εκκινήσεις, και ότι οι πρώτες στροφές δεν ενδείκνυνται για προσπεράσεις. Επίσης με τον Rossi να ξεκινά από την έβδομη θέση, είναι μια πρώτης τάξης ευκαιρία να κερδίσει το χαμένο έδαφος. Όλα αυτά μαζί, θα εξόργιζαν οποιονδήποτε στη θέση του Lorenzo. Πέρα από τους κανονισμούς, αν το δει κανείς από την ηθική πλευρά, ο Ισπανός έχει κάθε λόγο να είναι εκνευρισμένος, με την διαφορά ότι επειδή αυτό συμβαίνει συχνά, χάνει το δίκιο του. Αντί ο λόγος να είναι για τον Iannone, που έσπασε τον κώδικα των αγωνιζομένων, γίνεται τώρα για την αντίδραση του Lorenzo. Αυτή είναι μάλιστα η δεύτερη χειρότερη θέση στην εκκίνηση, που έχει μέχρι στιγμής στη σεζόν.

Τέταρτος στην εκκίνηση θα είναι ο Pedrosa, με μικρή διαφορά από Lorenzo και τον ακολουθεί ο Crutchlow, σε μια εντυπωσιακή εμφάνιση που επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για τον καλύτερο αναβάτη, εκτός των εργοστασιακών.

Ακολουθεί ο Viñales της Suzuki, στην δεύτερη καλύτερη θέση που είχε μέχρι στιγμή στο πρωτάθλημα. Ένας εξαιρετικός αναβάτης, το μόνο σίγουρο, σε μια πίστα που – κατά δήλωση- ευνοεί την μοτοσυκλέτα του, λόγω ευελιξίας.

Μετά από την 8η θέση της Ινδιανάπολις, η 7η τώρα είναι η χειρότερη για τον Rossi, ο οποίος μπορεί να βελτίωσε τον χρόνο του από την Παρασκευή, όχι όμως όσο θα έπρεπε. Παραμένει όμως φαβορί για το βάθρο, καθώς έχει αποδείξει ότι μπορεί να ανέβει πολύ γρήγορα θέσεις, όταν ξεκινά από τις πιο πίσω σειρές της εκκίνησης.

Η δεύτερη Suzuki, του Aleix Espargaro, κλείνει και το σάντουιτς στη Yamaha του Rossi, εκκινώντας από την 8η θέση, με τον επόμενο Espargaro, τον Pol, να είναι στην 9η θέση και τον Dovizioso να κλείνει την πρώτη δεκάδα.

Ο Marquez και ο Iannone, θέλουν μία νίκη γοήτρου, ο Lorenzo την χρειάζεται περισσότερο από όλους για την καριέρα του, ο Pedrosa έχει την κεκτημένη ταχύτητα της προηγούμενης νίκης στην Ιαπωνία, ο Viñales δεν είναι από αυτούς που παραδίνονται, και ο Rossi ξέρει ότι πρέπει να ανέβει όσο είναι αρχή, αλλιώς θα σχηματιστεί διαφορά χρόνου, εις βάρος μιας καλύτερης θέσης. Όλα αυτά σηματοδοτούν μια μπαρουτοκαπνισμένη εκκίνηση για αύριο την οποία περιμένουμε με αγωνία!

Πίσω πάντως, στην Ιαπωνία, οι αναβάτες έχουν αφήσει τον βαριά τραυματισμένο Alex de Angelis, η κατάσταση του οποίου πηγαίνει ευτυχώς, ολοένα και καλύτερα. Σήμερα οι γιατροί στο νοσοκομείο Dokkyo έδωσαν το πράσινο φως για να μπορέσει να πετάξει πίσω στο San Marino, όπου θα συνεχίσει την νοσηλεία του. Αυτό όμως θα γίνει μέσα στις επόμενες δέκα μέρες, ενώ η ομάδα του εξέδωσε ανακοίνωση στην οποία ευχαριστεί τόσο τους Ιάπωνες γιατρούς, όσο και το προσωπικό της πίστας και τους μεταφορείς, για τα πρώτα κρίσιμα βήματα, στην αντιμετώπιση του ατυχήματος. Σύσσωμοι οι αναβάτες, αλλά κι όλος ο κόσμος, εύχεται πλήρη ανάρρωση στον Alex de Angelis, και γρήγορη επιστροφή στην εκκίνηση!

 

CEO Dainese: “Η εξαγορά ήταν ό,τι καλύτερο μπορούσε να μας συμβεί”

Με μεγάλες επενδύσεις σε έρευνα και ανάπτυξη για τους Ιταλούς
Dainese CEO
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

8/4/2026

Ο Angel Sanchez, Διευθύνων Σύμβουλος της θρυλικής ιταλικής εταιρείας εξοπλισμού αναβάτη σπάει τη σιωπή του και απαντά στις ανησυχίες για το μέλλον της Dainese μετά την είσοδο επενδυτικών κεφαλαίων, υποσχόμενος μια νέα εποχή καινοτομίας.

Στον κόσμο των επιχειρήσεων, τα Ιδιωτικά Επενδυτικά Κεφάλαια ακούγονται συχνά ως θανατική καταδίκη και το τελευταίο βήμα πριν τη διάλυση μιας εταιρείας. Η πάγια τακτική θέλει τους επενδυτές να αγοράζουν εταιρείες, να προβαίνουν σε διαδικασίες “εξυγίανσης” και “εξορθολογισμού” που συνήθως μεταφράζονται σε περικοπές προσωπικού και εκπτώσεις στην ποιότητα με στόχο την άμεση αύξηση των οικονομικών μεγεθών και στόχο τη μεταπώληση ενός άδειου κελύφους.

Dainese CEO

Ωστόσο, ο Angel Sanchez, CEO της Dainese, παρουσιάζει μια διαφορετική οπτική. Σε μια συνέντευξη, ξεκαθαρίζει ότι η πώληση της εταιρείας από την Carlyle στην HPS Investment Partners (θυγατρική του κολοσσού BlackRock) έναντι περίπου 700 εκατομμυρίων δολαρίων δεν ήταν το τέλος, αλλά μια νέα αρχή.

Dainese CEO

“Είμαστε πιο ισχυροί από ποτέ”

Ο Sanchez, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία τον Νοέμβριο του 2023, παρουσιάζεται θετικός: “Για τη Dainese, τους υπαλλήλους μας και τους αναβάτες είναι το καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί. Τώρα έχουμε μια υγιή εταιρεία, με σταθερή οικονομική δομή και μεγαλύτερη ρευστότητα από ποτέ."

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι νέοι εταίροι δεν ήρθαν για να διαλύσουν την εταιρεία, αλλά γιατί πίστεψαν σε ένα πενταετές πλάνο ανάπτυξης. Αντί για περικοπές, η Dainese επενδύει αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο κεφάλαιο στην ιστορία της για Έρευνα και Ανάπτυξη.

Dainese CEO

“Ερχονται Επαναστατικές Καινοτομίες

Ο Sanchez δεν έμεινε μόνο στα οικονομικά. Προκάλεσε αίσθηση ανακοινώνοντας ότι η Dainese ετοιμάζεται να αλλάξει ξανά τους κανόνες του παιχνιδιού, όπως έκανε στο παρελθόν με το λανσάρισμα των προστατευτικών πλάτης και των αυτόνομων ή ενσωματωμένων αερόσακων D-air.

Νέο Κράνος AGV: Μέσα στον Ιούνιο, η AGV αναμένεται να παρουσιάσει ένα κράνος που, σύμφωνα με τον Sanchez, “θα κάνει όλα τα άλλα κράνη να μοιάζουν ξεπερασμένα” με έμφαση να δίνεται στην κατακόρυφη αύξηση των επιπέδων προστασίας.

Μέχρι το τέλος του έτους, η εταιρεία θα παρουσιάσει τρία ανατρεπτικά προϊόντα, στοχεύοντας όχι μόνο στους επαγγελματίες, αλλά και στους καθημερινούς αναβάτες.

Η δημιουργία μιας ειδικής ομάδας που εργάζεται σε projects με ορίζοντα πενταετίας, διασφαλίζοντας ότι η τεχνολογική υπεροχή της μάρκας θα συνεχιστεί σε βάθος χρόνου.

Dainese CEO

Στόχος η Αγορά της Αμερικής και οι Συνεργάτες

Το πλάνο της Dainese περιλαμβάνει τη διατήρηση των δικών της καταστημάτων (D-Stores) ως σημεία επαφής με τον καταναλωτή, αλλά δίνει νέα έμφαση στους εμπόρους και τους συνεργάτες διανομής. Παράλληλα, ενώ η Ευρώπη παραμένει η βάση της, η αγορά της Αμερικής θεωρείται πλέον η μεγάλη ευκαιρία για επέκταση.

Κλείνοντας, ο Sanchez θέλησε να καθησυχάσει τους φίλους της εταιρείας λέγοντας: “Η Dainese επέστρεψε. Περάσαμε μια δύσκολη περίοδο όπου κοιτάζαμε αν υπάρχουν χρήματα στην τράπεζα για να υλοποιήσουμε τις ιδέες μας. Αυτό τελείωσε. Τώρα έχουμε όλα τα όπλα που προετοιμάζαμε τόσο καιρό και είμαστε έτοιμοι για τη μάχη.”

Dainese CEO

Για τους αναβάτες που ανησυχούν ότι o κόκκινος δαίμονας θα έχανε την ψυχή του, ο Sanchez είναι σαφής, η ποιότητα, η καινοτομία και η ασφάλεια, όχι απλά παραμένουν στο DNA της εταιρείας, άλλα σύμφωνα με τον ίδιο, είναι ισχυρότερα από ποτέ.