Οι Ινδοί αγοράζουν Pierer: Ένεση εκατομμυρίων στην KTM από την Bajaj!

Η λύτρωση των Αυστριακών έρχεται από την Ινδία
Οι Ινδοί αγοράζουν Pierer: Ένεση εκατομμυρίων στην KTM από την Bajaj!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/2/2025

Η πρώτη πράξη προς την οριστική λύση του προβλήματος της KTM έγινε σήμερα με ένεση 50 εκατ. ευρώ στην Pierer Bajaj AG από την Bajaj Auto. Στην πράξη ο Rajiv Bajaj ελέγχει το 37,4% της εταιρείας του Pierer με την εξής διαδρομή:

Έχει το 49,9% της Pierer Bajaj AG (PBAG) που με την σειρά της ελέγχει το 74,94% της Pierer Mobility AG (PMAG).

Τα ποσοστά αυτά ίσχυαν τουλάχιστον μέχρι πριν από δύο εβδομάδες όταν και πραγματοποιήθηκε αύξηση κεφαλαίου με 16,5 εκατομμύρια μετοχές, ορισμένες από τις οποίες πήγαν σίγουρα στα χέρια του Rajiv Bajaj.

Σε κάθε περίπτωση τα 50 εκατ. ευρώ που δόθηκαν ως τριετές δάνειο από την Bajaj Auto είναι μόλις το πρώτο μαξιλάρι από μία επένδυση που σύμφωνα με την ανακοίνωση στις οικονομικές εφημερίδες της Ινδίας, θα ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ.

Ακόμη όμως και αυτό το νούμερο είναι μικρό, δεν θα υπήρχε κλυδωνισμός της KTM AG με ένα τόσο μικρό νούμερο για το οικονομικό της μέγεθος. Για αυτό και πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως παρακολουθούμε τον πρώτο κύκλο μίας μακράς χρηματοδότησης στο τέλος της οποίας θα καταλήξει με τον Rajiv Bajaj να ελέγχει ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό των KTM, GASGAS και Husqvarna.

Θυμίζω εδώ πως ο υιός Bajaj που έχει σχετικά πρόσφατα αναλάβει τα ηνία του τεράστιου ομίλου, έχει υψηλό ποσοστό στην Triumph και ευθύνεται 100% στην στροφή της εταιρείας προς τις off-road μοτοσυκλέτες από τις οποίες απείχε δεκαετίες ολόκληρες. Είχαμε τότε καλύψει το γεγονός πως ξεκινούσε ένα πολυετές μπράντεφερ με τον Pierer σε μία συνεργασία που είχε ταυτόχρονα και ανταγωνιστική σχέση καθώς και η KTM άνοιγε την πόρτα της Ευρώπης στην CFMOTO με στόχο να πάρει κομμάτι της τεράστιας και ανερχόμενης αγοράς της Κίνας.

Φαίνεται πως το μπράντεφερ αυτό θα ολοκληρωθεί τώρα με νίκη του Rajiv Bajaj που ενίσχυσε σήμερα οικονομικά την κοινοπραξία τους και αναμένεται τις επόμενες ώρες να ανακοινωθούν λίγα περισσότερα από τα επόμενα βήματα που έχουν προγραμματιστεί ήδη.

Θα πρέπει επίσης να θεωρείται δεδομένο πως το σχέδιο αυτό αναδιάρθρωσης που ο Pierer προετοιμάζει από τον Δεκέμβριο του 2023 και πρώτη εικόνα πως κάτι συμβαίνει υπήρξε τον Ιούλιο με ανακοίνωση τελικά τον περασμένο Νοέμβριο, προχωρά σαν να είναι σε ράγες τραίνου δίχως αποκλίσεις. Αναμένεται να συνεχίσει βάση προγράμματος και με τις άμεσες εξελίξεις, τις επόμενες ώρες.

Νέο εγκληματικό περιστατικό με καρφιά σε μονοπάτια στον Καναδά [Video]

Θανάσιμες παγίδες σε δημοφιλείς διαδρομές στη Φύση
canada spikes
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

19/6/2026

Πριν μερικές μέρες ένας ποδηλάτης που βόλταρε στην κοιλάδα Comox στο Vancouver Island του Καναδά βρέθηκε αντιμέτωπος με ένα τρομακτικό θέαμα. Όταν το λάστιχο του ποδηλάτου του τρύπησε, ανακάλυψε πως είχε πατήσει ένα μεταλλικό αντικείμενο, ενώ η πιο προσεκτική παρατήρηση αποκάλυψε πως επρόκειτο για ένα επί τούτου κατασκευασμένο καρφί με τέσσερεις ακμές, σαν αυτά που χρησιμοποιούνταν ευρέως από την αρχαιότητα ως τον μεσαίωνα κατά πεζοπόρων στρατιωτικών τμημάτων.

Λίγο αργότερα ο Καναδός είχε μαζέψει από το μονοπάτι μια χούφτα τέτοια καρφιά, προφανώς τοποθετημένα εκεί από κάποιον επικίνδυνο εγκληματία. Οι αρχές ειδοποιήθηκαν άμεσα και μάλιστα ο τοπική ομάδα διασωστών εξέδωσε ανακοίνωση προς ενημέρωση του κοινού, μιας και η εν λόγω περιοχή είναι δημοφιλέστατη σε πληθώρα επισκεπτών.

Το συμβάν δυστυχώς θυμίζει πολύ ένα πρόσφατο ανάλογο έγκλημα που έγινε στον Λαγκαδά, όταν μοτοσυκλετιστές ανακάλυψαν σουβλιά θαμμένα στο χώμα με προφανή στόχο να τραυματίσουν όποιον είχε την ατυχή σκέψη να κάνει εκεί τη βόλτα του, ασχέτως αν ήταν πεζός, με ποδήλατο, αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα.

Φαίνεται πως αυτή η επικίνδυνη τρέλα βρίσκει μιμητές σε όλον τον κόσμο, καθώς και στις ΗΠΑ έχουν αναφερθεί ανάλογα περιστατικά με αγκαθωτά σύρματα κάθετα σε διαδρομές που συχνάζουν μοτοσυκλέτες και ποδήλατα.

Κανείς δεν μπορεί να προστατευτεί απόλυτα από την ανθρώπινη βλακεία, ειδικά όταν αυτή γαρνίρεται με συνειδητή αδιαφορία για τη σωματική ακεραιότητα των άλλων, γι’ αυτό πλέον απαιτείται πολλή προσοχή σε όλους όσους εκδράμουν εκτός ασφάλτου, καθώς βλέπουμε τέτοια επαίσχυντα συμβάντα να πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο.