Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη - Στηρίζει το έργο της ΑΝΙΜΑ για τη διάσωση άγριων ζώων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές

Για ακόμη μία χρονιά δίπλα στην ΑΝΙΜΑ
motomag Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη - Στηρίζει το έργο της ΑΝΙΜΑ για τη διάσωση άγριων ζώων που επλήγησαν από τις πυρκαγιές
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/8/2024

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στην κοινωνία και το φυσικό περιβάλλον, συνεχίζει και φέτος την έμπρακτη στήριξη του έργου του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής, ΑΝΙΜΑ, καλύπτοντας μέρος των έκτακτων οικονομικών αναγκών που έχουν παρουσιαστεί και συμβάλλοντας στην προστασία και τη διατήρηση της πολύτιμης βιοποικιλότητας καθώς και στην επανάκαμψη της λειτουργίας των οικοσυστημάτων.

Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, προϊόν και της κλιματικής κρίσης που πλήττει ολόκληρο τον πλανήτη μας, επηρεάζουν δραματικά την επιβίωση άγριων ζώων και σπάνιων ειδών. Δασικές και περιαστικές περιοχές αποτελούν το σπίτι για άγρια ελάφια, ζαρκάδια, γύπες, γεράκια, αετούς, κουκουβάγιες, σκαντζόχοιρους, χελώνες, αλεπούδες και πολλά άλλα είδη ζώων, η προστασία της ζωής των οποίων συμβάλλει στην ισορροπία ολόκληρου του φυσικού μας οικοσυστήματος.

Οι πυρκαγιές που δυστυχώς ξέσπασαν και φέτος σε όλη την Ελλάδα, και ιδιαιτέρως η μεγάλη φωτιά στη Βορειοανατολική Αττική, έχουν στοιχίσει τη ζωή εκατοντάδων χιλιάδων άγριων ζώων που αποτελούν σημαντικό μέρος της πολύτιμης για όλους βιοποικιλότητας.

Σύμφωνα με τη σχετική μελέτη του ΕΚΠΑ, οι πυρκαγιές αποτελούν μεγάλης κλίμακας διαταραχές που μεταβάλλουν δραματικά το τοπίο καθώς και τις παραμέτρους των οικοσυστημάτων. Ως συνέπεια, αποσταθεροποιούνται οι λειτουργικές σχέσεις μεταξύ των οργανισμών και επέρχονται μεταβολές στη δομή και τη σύνθεση των φυτικών και ζωικών βιοκοινοτήτων. Οι πληθυσμοί ζώων και φυτών υφίστανται απότομη και ραγδαία μείωση ενώ οι αλλαγές του εδάφους μετά από μία πυρκαγιά συνεχίζουν να επηρεάζουν τους οργανισμούς καιρό μετά το γεγονός.

Η ΑΝΙΜΑ, ιδρύθηκε το 2005 και αποτελείται από μία ομάδα εξειδικευμένων κτηνιάτρων, βιολόγων, δασολόγων και φίλων της φύσης και της άγριας ζωής ενώ συνεργάζεται και με ειδικούς επιστήμονες. Κύρια δραστηριότητα της ΑΝΙΜΑ είναι η περίθαλψη και η επανένταξη άγριων ζώων στο φυσικό τους περιβάλλον. Επίσης, πραγματοποιεί διασώσεις τραυματισμένων άγριων ζώων από πυρόπληκτες περιοχές σε συνεργασία με την Πυροσβεστικό Σώμα και τις ομάδες εθελοντών πυροσβεστών.

Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη στέκεται στο πλευρό των εθελοντών διασωστών, κτηνιάτρων και επιστημόνων της ΑΝΙΜΑ που με αγάπη, αυταπάρνηση και ανιδιοτελή αφοσίωση βρίσκονται στην πρώτη γραμμή, σώζουν απροστάτευτα ζώα που έχουν τραυματιστεί, τα περιθάλπουν και τα επανεντάσσουν στο φυσικό τους περιβάλλον. Η συγκεκριμένη δράση συνδέεται άμεσα με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών: Στόχος 11: Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες, Στόχος 13: Δράση για το Κλίμα, Στόχος 14: Ζωή στη Στεριά.

Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι

Ο οδηγός ταξί παραδέχτηκε πως προκάλεσε θανατηφόρο ξεκινώντας με κόκκινο
Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/12/2025

Τα ξημερώματα Κυριακής 30/11, στις 02:15, ταξί με οδηγό 39χρονο πέρασε με κόκκινο την διασταύρωση των οδών Καραμανλή με Πατριάρχου Γρηγορίου στη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με 35χρονο αναβάτη μοτοσυκλέτας προκαλώντας τον θάνατό του.

Ο άτυχος αναβάτης οδηγούσε το λευκό Peugeot Geopolis 250 της φωτογραφίας το οποίο και διαλύθηκε μαρτυρώντας την σφοδρότητα της σύγκρουσης καθότι το ταξί έκοψε την Λεωφόρο στη μέση. Σύμφωνα με μαρτυρίες ο νεκρός φορούσε κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό.

Στον οδηγό του ταξί ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο και συνελήφθη.

Σήμερα όμως απολογούμενος στην 1η τακτική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης υποστήριξε πως δεν είχε καμία πρόθεση να παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και απέδωσε την πράξη του σε κορνάρισμα που άκουσε και το εξέλαβε ως προτροπή για να ξεκινήσει, θεωρώντας πως έχει ήδη καθυστερήσει τον οδηγό πίσω του. Εξήγησε πως είχε σταματήσει πιο μπροστά από το φανάρι και δεν το έβλεπε άμεσα, κι έτσι εξέλαβε το κορνάρισμα που άκουσε ως προτροπή να ξεκινήσει. Είπε επίσης πως ουδέποτε αντιλήφθηκε τον μοτοσυκλετιστή. Του έγιναν εξετάσεις που έδειξαν πως δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ.

Ο ανακριτής του επέβαλε απαγόρευση εξόδου από την χώρα, εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα και πλήρη απαγόρευση οδήγησης οποιασδήποτε μορφής οχήματος.

Από τον Σεπτέμβριο που ισχύει ο νέος ΚΟΚ και με τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, ο οδηγός ταξί θα δικαστεί πλέον για κακούργημα, όπως προβλέπει το Άρθρο 290Α.

Μέχρι τώρα το θανατηφόρο τροχαίο αντιμετωπιζόταν ως Ανθρωποκτονία από αμέλεια, δηλαδή πλημμέλημα και έφερε έως 5 έτη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Δεν έμπαινε ποτέ κανείς φυλακή λοιπόν.

Από εδώ και πέρα όμως και συγκεκριμένα για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη που έχει οδηγήσει σε θάνατο, η πράξη έχει αναβαθμιστεί σε κακούργημα πράγμα που επιβάλει φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών με ανώτερο τα 15 έτη. Η παραβίαση STOP παραμένει πλημμέλημα, το κόκκινο φανάρι όμως είναι κακούργημα.

Για να αφεθεί ελεύθερος ο οδηγός ταξί, σημαίνει πως ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν πως δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρο 282 για προσωρινή κράτηση και ο οδηγός ταξί δεν είναι ύποπτος φυγής, ενώ είχε έως τώρα καθαρό ποινικό μητρώο.

Στην πραγματικότητα ο οδηγός του ταξί θα αντιμετωπίσει την ποινή φυλάκισης όταν γίνει η δίκη και παρότι δικονομικά η απόφαση των αρχών στέκει, στην πράξη έρχεται σε σύγκρουση με το κοινό περί δικαίου αίσθημα που βλέπει πως δεν υπάρχει τιμωρία για κάτι τόσο σοβαρό, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Σε μία διασταύρωση χωρίς φανάρια μπορεί να γίνουν λάθη, η παραβίαση του κόκκινου όμως σωστά λαμβάνεται πλέον ως κακούργημα. Το πρόβλημα είναι να μην υπάρχει ατιμωρησία μέχρι την δίκη.