Δεν αφήνεις στους δρόμους του Λονδίνο μία Panigale
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
8/12/2016
Τυχερός, μέσα στην ατυχία του, ο Ron William που είχε παρκάρει την “full extra” Ducati Panigale έξω από τον χώρο εργασίας του, στο Σόχο του Λονδίνο. Κλειδωμένη με λουκέτο σε δρόμο με αρκετή κίνηση και στο φως της ημέρας, ο Ron θεώρησε ότι η Panigale είναι αρκετά προστατευμένη. Οι ληστές ωστόσο αποφάσισαν το αντίθετο. Ποντάροντας στον εκφοβισμό των περαστικών, ξεκίνησαν απροκάλυπτα να κόβουν το λουκέτο ώστε να σπρώξουν την Panigale λίγο πιο κάτω και να ολοκληρώσουν το έγκλημα. Μόλις έβαλαν όμως το δισκοπρίονο χειρός στην άκρη, οι περαστικοί τους επιτέθηκαν και η Panigale σώθηκε, αν και με αρκετές γρατζουνιές. Οι ίδιοι φαίνεται ότι μέσα στις επόμενες δύο μέρες συνέχισαν την δράση τους με superbike μοτοσυκλέτες, και πλέον στα αγγλικά social media συντονίζονται διάφορες ομάδες για να τους βρουν τώρα που υπάρχει ευκρινής εικόνα τους…
Λίγους μήνες νωρίτερα, μία άλλη Panigale στο Λονδίνο δεν είχε την ίδια τύχη:
Τα λουκέτα προσφέρουν μονάχα μερικά δευτερόλεπτα καθυστέρησης απέναντι στα δισκοπρίονα χειρός, ενώ συγκεκριμένα για εμάς εδώ στην Ελλάδα το πρόβλημα δεν είναι μονάχα η ελλιπής αστυνόμευση. Τόσο το νομικό πλαίσιο, όσο και ο έλεγχος σε τελωνεία και συνεργεία είναι αντίστοιχος μιας τριτοκοσμικής χώρας, διευκολύνοντας την εγκληματική δράση των ληστών, καθιστώντας σύνθετο το πρόβλημα της ληστείας μοτοσυκλετών…
Pedro Acosta: "Οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου"
Ο Ισπανός της KTM εξηγεί γιατί η μετάβαση στα MotoGP ήταν φυσική
Από τον
Φίλιππο Σταυριδόπουλο
24/6/2026
Ο Pedro Acosta είναι κατά πολλούς το μεγαλύτερο ταλέντο της γενιάς του στα MotoGP και σύμφωνα με τον ίδιο, η προσαρμογή του στην κορυφαία κατηγορία έγινε ευκολότερη χάρη σε μια ασυνήθιστη εξοικείωση που απέκτησε πολύ πριν φτάσει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα οδηγώντας μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών ήδη από την ηλικία των 14 ετών.
Ο Acosta έφτασε στα MotoGP έχοντας ήδη κατακτήσει τον τίτλο στη Moto3 το 2021 και στη Moto2 το 2023. Ωστόσο, όπως αποκάλυψε ο ίδιος σε συζήτηση σε podcast, η επαφή του με ισχυρές μοτοσυκλέτες, μεγάλου κυβισμού είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια νωρίτερα.
"Νομίζω ότι είχα μεγαλύτερο πλεονέκτημα από άλλους αναβάτες όταν ανέβηκα πρώτη φορά σε MotoGP, επειδή οδηγούσα μοτοσυκλέτες 1.000 κυβικών από τα 14 μου. Κυριολεκτικά δεν είχα μπει ακόμη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα," δήλωσε ο Ισπανός.
Ο ίδιος εξήγησε ότι αυτή η εμπειρία τον βοήθησε να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις μεγάλες κατηγορίες, σε αντίθεση με όσα είχε βιώσει στα πρώτα του βήματα στη Moto3.
"Για αυτό πάντα είχα την αίσθηση ότι η μετάβαση σε μεγαλύτερες κατηγορίες θα ήταν πιο εύκολη. Και τελικά έτσι φάνηκε να είναι. Όταν ξεκίνησα στη Moto3 δυσκολεύτηκα πολύ περισσότερο να καταλάβω τις μοτοσυκλέτες, τη φυσική τους συμπεριφορά και τα πάντα γύρω από αυτές.
"Από την πρώτη μέρα όμως στα MotoGP ήταν σαν όλα να μπήκαν στη θέση τους. Ήταν σαν να έλεγα 'αυτή είναι η μοτοσυκλέτα μου'. Είναι αλήθεια ότι δυσκολεύτηκα σε ορισμένους άλλους τομείς, αλλά η πρώτη αίσθηση ήταν πραγματικά πολύ καλή."
Η δήλωση αυτή εξηγεί εν μέρει γιατί ο Acosta έδειξε από την πρώτη στιγμή τόσο ανταγωνιστικός απέναντι σε πολύ πιο έμπειρους αναβάτες της κατηγορίας. Η εξοικείωσή του με την ισχύ, το βάρος και τη συμπεριφορά μεγάλων μοτοσυκλετών φαίνεται πως του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα κατά την προσαρμογή του στις απαιτήσεις των MotoGP.
Δεν αντικατοπτρίζει όμως την δυσαρέσκεια του Acosta προς τους Αυστριακούς, καθώς οι βλέψεις του φαίνεται πως δεν μπορούν να επιτευχθούν με το σύνολο που η ΚΤΜ αυτή τη στιγμή του προσφέρει, πράγμα για το οποίο δεν χάνει ευκαιρία να εκφράζεται, ασκώντας πιέσεις στο εργοστάσιο.
Ο 22χρονος Ισπανός παραμένει το σημείο αναφοράς για την KTM στο φετινό πρωτάθλημα. Στο πρόσφατο Grand Prix της Ουγγαρίας στο Balaton Park ήταν ο αναβάτης που πλησίασε περισσότερο τον Marc Marquez στη μάχη για την κορυφή, ενώ είναι και ο μοναδικός αναβάτης της αυστριακής εταιρείας που βρίσκεται αυτή τη στιγμή μέσα στην πρώτη δεκάδα της βαθμολογίας του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.