Πάντρεμα KTM - KISKA

Εξαγορά περισσότερων μετοχών της KISKA μέχρι το τέλος του 2019
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/1/2019

Τη σχέση της KTM με την σχεδιαστική εταιρεία KISKA θα μπορούσε κανείς να την παρομοιάσει εύκολα με τον έγγαμο βίο, καθώς η συνεργασία τους ξεκίνησε απ’ τις αρχές της δεκαετίας του ’90 και διατηρείται μέχρι σήμερα. Εκείνη την εποχή, η KTM είχε ξεκινήσει έναν διαγωνισμό ώστε να βρει έναν σχεδιαστή για το νέο τότε LC4 και ο Gerald Kiska (με τη νεοσύστατη εταιρεία του) κατάφερε να ξεχωρίσει ξεκινώντας την μακροχρόνια συνεργασία με την εταιρεία. Έκτοτε η συνεργασία προχώρησε και η KISKA επανασχεδίασε το λογότυπο της KTM το 1994 δίνοντάς του τη μορφή που έχει μέχρι και τώρα. Τον επόμενο χρόνο υιοθετήθηκε το σλόγκαν της εταιρείας “ready to race” αποσαφηνίζοντας πλήρως για την πορεία που ήθελε να ακολουθήσει η KTM, ενώ το εγχείρημα ολοκληρώθηκε με τα σχέδια της KISKA να αποτυπώνουν πλήρως το ύφος της εταιρείας που εστίαζε στις επιδόσεις, την ξεχωριστή εμφάνιση, τον Adventure χαρακτήρα και την υπερβολή, με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα -ίσως- το Super Duke 1290 R.

Θυμηθείτε μια απ' τις πιο πρόσφατες δημιουργίες της KISKA που παρουσιάστηκε στην φετινή Eicma εδώ

Με την πάροδο του χρόνου, η σχεδιαστική εταιρεία απέκτησε πιο ενεργό ρόλο σχεδιάζοντας περισσότερα μοντέλα για την γκάμα της KTM, γεγονός που οφείλονταν και στην γνωριμία του Gerald με τον Stefan Pierer πριν γίνει CEO της KTM, έχοντας από παλιότερα αμοιβαία εμπιστοσύνη. Μαζί με άλλους παράγοντες, όπως την αγορά μετοχών της KTM απ’ την Bajaj, ενισχύθηκαν οι δυνατότητες της παραγωγής της, φτάνοντας εύκολα τον εξαψήφιο αριθμό ετησίως, με αποτέλεσμα όχι μόνο την οικονομική ευμάρεια της KTM αλλά και την εδραίωσή της ως ένας απ’ τους μεγαλύτερους κατασκευαστές της Ευρώπης. Η ανάπτυξη αυτή πέρασε και στην KISKA καθώς οι αυξημένες ανάγκες της KTM για περισσότερα σχέδια είχε ως αποτέλεσμα την επέκτασή της, φτάνοντας πλέον τους 140 σχεδιαστές, με το μεγαλύτερο ποσοστό να ασχολείται με τα μοντέλα της KTM.
Με τη συνεργασία τους να γίνεται όλο και πιο στενή, δεν άργησε η KTM να αγοράσει μετοχές της KISKA, έχοντας το 24% της εταιρείας. Φέτος, με την έκδοση της αναφοράς της KTM για το 2018 που αφορά τα κέρδη και την πορεία της στην αγορά, αναφέρονται και τα πλάνα της για το 2019. Μέσα σε αυτά βρίσκεται και η αγορά επιπλέον 26% των μετοχών της KISKA -μέχρι το τέλος του έτους- ώστε να ενισχυθούν περισσότερο οι δεσμοί τους αλλά και να γίνει πιο εύκολη η επέκτασή της με περισσότερα νέα μοντέλα σε διάφορες κατηγορίες καθώς και αγορές, αφού πλέον θα της ανήκει κατά το ήμισυ.

Η Bajaj στις μικρομεσαίες on-off - Ετοιμάζει τη δική της έως 250 κ.εκ.

Μπαίνει και ο ινδικός κολοσσός στην κατηγορία - Έρχεται μαζί και νέα μάρκα
Bajaj on-off για την Ινδία 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

2/6/2026

Η Bajaj είναι η επόμενη από τους τεράστιες εταιρείες μοτοσυκλέτας της Ινδίας που θέλει να έχει εκπρόσωπο στις μικρομεσαίου κυβισμού on-off/adventure με την πρότασή της να απαθανατίζεται από τον κατασκοπικό φακό σε δοκιμές σε δημόσιο δρόμο.

Οι πωλήσεις πηγαίνουν πολύ καλά για την Bajaj τους τελευταίους μήνες παρόλο που μέχρι σήμερα δεν έχει στην γκάμα της adventure μοτοσυκλέτα, ούτως ή άλλως στις μικρές κατηγορίες κυβισμού οι on-off δεν είναι και τόσο δημοφιλείς στην αχανή εγχώρια αγορά.

Η Bajaj βλέπει πως έχει έρθει η ώρα να κάνει την είσοδό της σε μια κατηγορία που αποκτά όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον και στην Ινδία, προετοιμαζόμενη ίσως και για άλλες πιο ώριμες αγορές για αυτές τις μοτοσυκλέτες. 

Η on-off που βλέπετε να σουλατσάρει καμουφλαρισμένη στους δρόμους της Ινδίας είναι η πρώτη από τις οχτώ συνολικά που ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει η Bajaj φέτος στις κατηγορίες κυβισμού από 125 έως και 250 κ.εκ.

Οι Ινδοί έχουν καλή δουλειά με το καμουφλάζ και αυτό σε συνδυασμό με την κακή ποιότητα των φωτογραφιών που διέρρευσαν δεν δίνουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουμε λεπτομέρειες. Από τις προστασίες των καλαμιών η μικρή on-off φαίνεται να χρησιμοποιεί συμβατικό πιρούνι, ενώ ο εμπρός τροχός μοιάζει περισσότερο με 19άρη παρά με 21 ιντσών. 

Στους "on-off" τροχούς φαίνεται να συνηγορούν και οι διαδρομές των αναρτήσεων που δεν δείχνουν τόσο μεγάλες -δείτε πιο προσεκτικά και την απόσταση του πίσω τροχού από την ουρά, ενώ και το σχήμα της σέλας δείχνει ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα που δεν ετοιμάστηκε για εντούρο αλλά για να αποτελεί έναν καλό συμβιβασμό μεταξύ ασφάλτου και χώματος.

Πολύ ενδιαφέρον θα έχει να δούμε τις προδιαγραφές του κινητήρα, ο οποίος αποκλείεται να μην έχει επηρεαστεί από τους μικρού κυβισμού μονοκύλινδρους της KTM, ενώ θα μπορούσε να είναι και ακριβώς ίδιος. Το ΚΤΜ 250 Adventure που πωλείται στην ινδική αγορά φέρει πάντως 250άρη κινητήρα που αποδίδει 31 ίππους και αυτό είναι αρκετό για να ανεβάσει μοτοσυκλέτα της Bajaj μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας στον τομέα της απόδοσης.

Μένει επίσης να δούμε αν η μοτοσυκλέτα θα φέρει το όνομα της Bajaj ή αν θα αποτελεί μέρος της γκάμας της νέας εταιρείας που ετοιμάζουν οι Ινδοί, το όνομα της οποίας δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό.

Ετικέτες