Πατέντα της Kawasaki για μονοκύλινδρη υβριδική

Πρέπει να προλάβουν την Honda…
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

8/7/2019

Πριν από ένα μήνα φάνηκε πως η BMW εργάζεται σε μία νέα υβριδική μοτοσυκλέτα, και πλέον το ίδιο εμφανίζεται πως κάνει και η Kawasaki, αρκετά διαφορετικά από τους υπόλοιπους είναι η αλήθεια. Προφανώς στόχος είναι να προλάβουν την Honda και την επέλαση των ηλεκτρικών που έχει προαναγγείλει, άλλωστε ήδη ετοιμάζει ένα υβριδικό PCX…

Η πατέντα της Kawasaki δείχνει για μία μοτοσυκλέτα και όχι σκούτερ, με μονοκύλινδρο κινητήρα που έχει ηλεκτρικό μοτέρ ακριβώς πίσω από τον κύλινδρο. Ο στόχος εδώ είναι να αποτελεί ο βενζινοκινητήρας, το ηλεκτρικό μοτέρ (4) και η μετάδοση, μία μονάδα χαμηλά τοποθετημένη μιας και θα είναι το βαρύτερο στοιχείο της μοτοσυκλέτας. Πάνω από τον κινητήρα εκεί που κανονικά θα ήταν το ρεζερβουάρ, μπαίνει η μπαταρία και είτε πίσω, κάτω από την σέλα, είτε δίπλα από την μπαταρία, μοιράζοντας τον χώρο μπροστά από τον αναβάτη, τοποθετείται το κανονικό ρεζερβουάρ. Στην περίπτωση που πάει μαζί με την μπαταρία, τότε ο χώρος μπορεί άνισα να κατανεμηθεί σε τρία μέρη, το 50% να ανήκει στο ρεζερβουάρ, και το υπόλοιπο άνισα να διαιρεθεί σε μπαταρία και ψυκτικό υγρό.

Τα σενάρια λειτουργίας δεν θα είναι λίγα σε αυτή την περίπτωση, καθώς οι δύο κινητήρες θα μεταδίδουν έργο στην πρωτεύουσα μετάδοση, ο αναβάτης θα έχει στην διάθεσή του όλες τις λύσεις. Είτε αυτόνομα να κινηθεί με ρεύμα, είτε να λειτουργεί ο βενζινοκινητήρας προς την φόρτιση της μπαταρίας, είτε να συνδυάζεται η απόδοση για καλύτερες επιδόσεις.

Οι πατέντες αυτές είναι ήδη ενός έτους και κατατέθηκαν για πρώτη φορά στην Ιαπωνία, αλλά βγήκαν στην επιφάνεια τώρα που έγινε η ανακοίνωσή τους και στις ΗΠΑ. Αυτό πάντως που δείχνουν είναι πολύ γενικό και όχι ένα λεπτομερές σχέδιο που οδεύει προς παραγωγή. Αυτό σημαίνει ότι δεν περιμένουμε να δούμε κάτι έτοιμο τα επόμενα χρόνια…  

Ετικέτες

Ανάκληση Harley-Davidson Sportster S - Κίνδυνος αστοχίας της τιμονόπλακας

Ευρωπαϊκή ανάκληση για μοτοσυκλέτες παραγωγής 2020-2025
Recall HD Sportster
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

24/12/2025

Η Harley-Davidson προχωρά σε ανάκληση του Sportster S λόγω πιθανής κατασκευαστικής αστοχίας στην πάνω πλάκα του πιρουνιού, η οποία ενδέχεται να σπάσει και να οδηγήσει σε απώλεια ελέγχου και ατύχημα.

Σε ανάκληση του μοντέλου Sportster S προχωρά η Harley-Davidson, σύμφωνα με επίσημη ειδοποίηση ασφαλείας που δημοσιεύθηκε στις 22 Δεκεμβρίου 2025 (SR/04510/25).

 Η ανάκληση, που είχαμε ήδη αναφέρει όταν ανακοινώθηκε στις ΗΠΑ, αφορά πλέον και στην Ευρώπη, μοτοσυκλέτες που παρήχθησαν από τις 8 Δεκεμβρίου 2020 έως και τις 21 Αυγούστου 2025.

Σύμφωνα με την περιγραφή της ενημέρωσης, η άνω τιμονόπλακα του πιρουνιού ενδέχεται να παρουσιάσει αστοχία. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος απώλειας ελέγχου της μοτοσυκλέτας, γεγονός που αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα ατυχήματος και τραυματισμού του αναβάτη.

Η εταιρεία προχωράει σε ανάκληση των μοτοσυκλετών από τους αναβάτες. Οι ιδιοκτήτες Sportster S καλούνται να ελέγξουν άμεσα εάν η μοτοσυκλέτα τους περιλαμβάνεται στην ανάκληση και να επικοινωνήσουν με εξουσιοδοτημένο συνεργάτη Harley-Davidson για τις απαραίτητες ενέργειες, υπογραμμίζοντας τη σημασία της άμεσης ανταπόκρισης σε θέματα ασφάλειας, ειδικά όταν αυτά σχετίζονται με κρίσιμα δομικά εξαρτήματα που επηρεάζουν άμεσα τον έλεγχο και τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας.

Περισσότερες πληροφορίες, καθώς και ο έλεγχος μέσω αριθμού πλαισίου (VIN), είναι διαθέσιμα στην επίσημη ιστοσελίδα εξυπηρέτησης της Harley-Davidson.