Τι κι αν στην Ελλάδα είχαμε περιορισμούς στην κυκλοφορία τους πέντε πρώτους μήνες του 2021; Η ελληνική αγορά δικύκλων κατάφερε να μεγαλώσει κατά 45,5% έως το τέλος Ιουνίου, σημειώνοντας 22.621 ταξινομήσεις, έναντι 15.551 το ίδιο διάστημα πέρσι. Πρέπει να είναι η πρώτη χρονιά φέτος όπου οι ταξινομήσεις και πραγματικές πωλήσεις ταυτίζονται απόλυτα και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουμε από την αγορά, θα μπορούσαμε να έχουμε ακόμα πιο εντυπωσιακά αποτελέσματα αν οι αντιπροσωπείες είχαν στις αποθήκες τους περισσότερα δίκυκλα από τα δημοφιλή εμπορικά μοντέλα τους, καθώς η ζήτηση σε αυτά είναι πολύ μεγαλύτερη από την προσφορά! Οι ελλείψεις είχαν αρχίσει να κάνουν την εμφάνισή τους ήδη από τον Απρίλιο, ενώ μεγάλος μπελάς για τους εισαγωγείς έχουν γίνει οι τεράστιες διακυμάνσεις στο κόστος μεταφοράς. Οι τιμοκατάλογοι αλλάζουν διαρκώς και απ’ ότι φαίνεται δεν θα υπάρξει άμεση αποκλιμάκωση στο κόστος των μεταφορικών που με τη σειρά του έχει επιβαρύνει αρκετά τις τιμές των νέων μοντέλων. Το πρώτο θέμα που συζητούν αυτή τη στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο οι κυβερνήσεις και οι κεντρικοί τραπεζίτες είναι οι “άγριες” πληθωριστικές πιέσεις που εμφανίζονται σε όλες τις οικονομίες, λόγω των επιπτώσεων που είχαν τα περιοριστικά μέτρα στην παραγωγή αγαθών, σε συνδυασμό με την αυξημένη ζήτηση που ακολούθησε μετά το “άνοιγμα” των δραστηριοτήτων. Ας ελπίσουμε πως όλα θα βρουν το δρόμο τους γρήγορα και τίποτα δεν θα ανακόψει την εξαιρετική πορεία που έχει η ελληνική αγορά δικύκλων τα τελευταία χρόνια. Ακολουθεί ο πίνακας με τα στοιχεία των ταξινομήσεων που λάβαμε από τον ΣΕΑΑ και σε λίγες ημέρες θα έχουμε στα χέρια μας και τα αναλυτικά στοιχεία με τις πωλήσεις κάθε εταιρείας και μοντέλου:
Θέμα: Ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων κατά τον Ιούνιο 2021.
Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Ιούνιος 2021 | Ιούνιος 2020 | Ιούνιος 2019 | Μεταβολή 2021/2020 | Μεταβολή 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 13.877 | 8.249 | 13.133 | +68,2% | +5,7% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 923 | 786 | 814 | +17,4% | +13,4% |
Καινούργια λεωφορεία | 61 | 19 | 46 | +221,1% | +32,6% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 5.701 | 4.889 | 5.097 | +16,6% | +11,9% |
Ιανουάριος - Ιούνιος 2021 | Ιανουάριος - Ιούνιος 2020 | Ιανουάριος - Ιούνιος 2019 | Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2020 | Μεταβολή Ιαν.-Ιουν. 2021/2019 | |
Καινούργια επιβατικά | 58.364 | 36.570 | 65.557 | +59,6% | -11,0% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 5.434 | 3.500 | 4.239 | +55,3% | +28,2% |
Καινούργια λεωφορεία | 201 | 144 | 267 | +39,6% | -24,7% |
Καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) | 22.621 | 15.551 | 19.080 | +45,5% | +18,6% |