Πολωνός πέφτει με BMW R1250GS στο Περού – Το θάβει επιτόπου στο σημείο [VIDEO]

Το καλύτερο παράδειγμα για να μην αφαιρείσαι ούτε λεπτό
Πολωνός πέφτει με BMW R1250GS στο Περού – Το θάβει επιτόπου στο σημείο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

4/6/2025

Μία μόλις στιγμή ελλιπούς προσοχής και η καταστροφή ήταν απόλυτη για την μοτοσυκλέτα, έτσι ώστε το μάθημα να μην γίνει ακόμη πιο σκληρό, από το να χάνεις την μοτοσυκλέτα σου την άλλη άκρη του κόσμου.

Ο Damian είναι ένας Πολωνός που δεν τον νοιάζει καθόλου να γίνει διάσημος ή να καλύψει με χορηγίες τα έξοδά του, όπως λέει ο ίδιος, μην με έχετε ως παράδειγμα, ζω την ζωή μου και τα όνειρά μου με τον δικό μου τρόπο.

Κι αυτό ακριβώς έκανε, επί δύο μήνες, έχοντας στείλει την μοτοσυκλέτα του στο Dallas, στο Texas ξεκινώντας έπειτα για την Λ.Αμερική, ο Damian ζούσε το όνειρο περνώντας στην Κολομβία, στον Ισημερινό και ολόκληρο το Περού μέχρι τα σύνορα με την Χιλή.

Είχε βάλει στόχο να επιστρέψει από διαφορετικό δρόμο, να ανέβει πιο κοντά στις παρυφές της λεκάνης απορροής του Αμαζονίου και έτσι έφτασε στην πόλη Κούσκο όπου αποφάσισε να μην είναι συνέχεια σε κεντρικούς δρόμους αλλά να δοκιμάσει κάτι πιο περιπετειώδες. Έτσι και αλλιώς από χώμα κινούνταν, απλά ήθελε κάτι ακόμη πιο δύσκολο, το βρήκε και κατάφερε να το περάσει μάλιστα!

Την στιγμή που έπεσε στο γκρεμό ο Damian σχολίαζε πως με βάση, τα ποτάμια, τα δύσβατα μονοπάτια και όλα όσα είχε περάσει, ο συγκεκριμένος δρόμος ήταν εκπληκτικά εύκολος.

Εκείνη ήταν και η στιγμή που θα μας δίδασκε πως δεν χρειάζεται κάτι περισσότερο, από ακριβώς αυτό: Μία στιγμή με λιγότερη προσοχή.

Γύρισε πίσω να κοιτάξει αν οι μπότες του ήταν ακόμη δεμένες και μαζί πήρε και το τιμόνι πατώντας έξω από το μονοπάτι.

Μονάχα που το μονοπάτι ήταν σε γκρεμό που κρυβόταν από την πυκνή βλάστηση από μαλακή ξυλεία που δεν μπορούσε δυστυχώς να συγκρατήσει την μοτοσυκλέτα. Ήταν όμως αρκετό για να κρατήσει τον ίδιο!

Ο Damian δεν πρόλαβε ούτε να φωνάξει.

Το BMW R1250GS του 2022 έφυγε αμέσως στον γκρεμό και έμεινε μόνος του, με το μόνο που κατάφερε να ψελλίσει να είναι: «συμβαίνει στα αλήθεια τώρα αυτό;»

Αρκετή ώρα αργότερα βρήκε έναν αγρότη για να καταφέρει να κατέβει στην βάση του ποταμού και να βρει την μοτοσυκλέτα. Μόλις την αντίκρυσε απλά έκοψε μερικά φύλλα και τα έριξε επάνω της, σηματοδοτώντας την ματαιότητα κάθε προσπάθειας.

Εκείνη την ημέρα είχε μπροστά του 8 ώρες οδήγηση, για πολλές μέρες είχε περάσει κάθε κακουχία, κάθε δυσκολία και βαθιά περάσματα με την προσοχή του τεταμένη για να μην χάσει την μοτοσυκλέτα στα ποτάμια και τελικά χρειάστηκε μία μόνο στιγμή στο πιο εύκολο πέρασμα για να σταματήσει το ταξίδι του, ευτυχώς με τον ίδιο αλώβητο!

 

 

 

H Harley-Davidson επενδύει στα ηλεκτρικά off-road

Εξαγορά της Dust Moto μέσω της θυγατρικής της, LiveWire
Dust Moto
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

20/5/2026

Παρά την πτώση των πωλήσεως και τις οικονομικές δυσκολίες, η LiveWire συνεχίζει να επενδύει στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, εξαγοράζοντας την αμερικανική startup Dust Moto που ειδικεύεται στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου.

Η ανακοίνωση της εξαγοράς της Dust Moto προκάλεσε έκπληξη, γιατί η ίδια η LiveWire δεν διανύει την καλύτερη περίοδο της ιστορίας της, με τις πωλήσεις να συνεχίζουν να υποχωρούν και την κερδοφορία να παραμένει μακριά. Παράλληλα, η αγορά premium ηλεκτρικών μοτοσυκλετών εξακολουθεί να απευθύνεται σε σχετικά περιορισμένο κοινό.

Dust Moto

Από την άλλη όμως, τα ηλεκτρικά off-road μοντέλα αναψυχής δείχνουν να κερδίζουν έδαφος. Και κάπου εκεί έρχεται η Dust Moto.

Με τη συμφωνία, η LiveWire αποκτά τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας και ενσωματώνει την πλατφόρμα ηλεκτρικών μοτοσυκλετών κάτω από τη δική της ομπρέλα. Ο στόχος είναι η εξέλιξη και τελική παραγωγή των μοντέλων με τη βοήθεια των μηχανικών, των εργοστασιακών δυνατοτήτων και του δικτύου αντιπροσώπων της LiveWire.

Η στρατηγική αυτή θυμίζει αρκετά την περίπτωση της Oset, όταν η Triumph απέκτησε την εταιρεία ηλεκτρικών trial το 2022.

Triumph Oset

Όπως και στην περίπτωση της Oset όμως, τα μοντέλα της Dust Moto δεν αναμένεται να συνεχίσουν να πωλούνται με το υπάρχον όνομα, αλλά δείχνει πιθανότερο να μετατραπούν πλήρως σε μοντέλα LiveWire.

Η LiveWire βλέπει την εξαγορά ως στρατηγική επέκταση στην αγορά των off-road μοτοσυκλετών, όπου αυξάνεται η ζήτηση για ελαφριές ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες λόγω της άμεσης απόδοση ισχύος, του χαμηλού θορύβου λειτουργίας, της απλούστερης χρήση και των μικρότερων απαιτήσεων συντήρησης.

Και η αλήθεια είναι πως υπάρχουν αρκετά στοιχεία που επιβεβαιώνουν αυτή την εκτίμηση.

Ενώ τα ακριβά ασφάλτινα ηλεκτρικά μοντέλα συνεχίζουν να προβληματίζουν λόγω τιμής, αυτονομίας και περιορισμένης απήχησης, τα ηλεκτρικά motocross και enduro φαίνεται να ταιριάζουν πολύ περισσότερο στη φύση της ηλεκτροκίνησης. Τα μικρότερα χρονικά διαστήματα χρήσης και συντήρησης, η εύκολη φόρτιση στο σπίτι και η άμεση απόδοση της ηλεκτρικής ισχύος λειτουργούν ιδανικά σε εκτός δρόμου συνθήκες.

Stark Varg Romaniacs

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η εντυπωσιακή άνοδος της Stark Future και της σειράς Varg με μοντέλα MX, Enduro και Supermoto, η οποία κατάφερε μέσα σε ελάχιστο χρονικό διάστημα να μετατραπεί από startup σε σοβαρό αντίπαλο των παραδοσιακών off road κατασκευαστών. H Varg έχει ήδη αποσπάσει εξαιρετικές κριτικές, με επιδόσεις που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν ακόμη και αντίστοιχα βενζινοκίνητα μοντέλα. Έχοντας επιδείξει αξιόλογα αγωνιστικά αποτελέσματα και κυνηγώντας τα ρεκόρ, είτε πετυχαίνοντάς τα είτε όχι, με βλέψεις για μεγαλύτερη αγωνιστική εμπλοκή από το EnduroGP ως το Erzberg.

Παράλληλα, συνεχίζουν να εμφανίζονται νέες μικρότερες εταιρείες ηλεκτρικών off-road, ενώ σημαντική ανάπτυξη παρουσιάζει και η αγορά παιδικών ηλεκτρικών μοντέλων μέσω εταιρειών όπως η STACYC με τα ηλεκτρικά δίκυκλα ισορροπίας και η Oset της Triumph, με Trial για κάθε ηλικία.

Ο CEO της LiveWire, Karim Donnez, δήλωσε: "Η LiveWire πρωτοστάτησε στην αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών δρόμου και αυτή η εξαγορά μας επιτρέπει να επεκτείνουμε αυτή την ηγετική θέση και στο off-road, συνεχίζοντας το ταξίδι που ξεκίνησε με τη STACYC πριν από δέκα χρόνια."

STACYC

Προς το παρόν δεν έχουν ανακοινωθεί τεχνικές λεπτομέρειες ή εικόνες του τελικού μοντέλου, με περισσότερες πληροφορίες να αναμένονται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2026.

Το μεγάλο ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η κίνηση σηματοδοτεί μια γενικότερη αλλαγή πορείας για ολόκληρη τη βιομηχανία. Γιατί μπορεί οι ηλεκτρικές superbike ή adventure να απέχουν ακόμη αρκετά από το να αντικαταστήσουν τις βενζινοκίνητες μοτοσυκλέτες, όμως στον χώρο του off-road η ηλεκτροκίνηση αρχίζει να δείχνει ότι έχει πράγματι νόημα, τόσο για τους αναβάτες όσο και για τους κατασκευαστές.