Προσοχή! Θα έχει αιθανόλη η βενζίνη από το 2019

Από 1 Ιανουαρίου αλλάζει η σύνθεση της βενζίνης
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

29/10/2018

Σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία 2014/94 που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική νομοθεσία με τον Ν. 4546/2018, άρθρο 29, από την 1η Ιανουαρίου του 2019, η βενζίνη στα ελληνικά πρατήρια θα έχει 1% περιεκτικότητα σε βιοαιθανόλη και από την ίδια ημερομηνία το 2020 θα αυξηθεί στο 3%. Ταυτόχρονα, όλα τα πρατήρια καυσίμων θα πρέπει να έχουν στις αντλίες τους ειδική σήμανση ώστε να γνωρίζει ο καταναλωτής το ποσοστό βιοκαυσίμου (αιθανόλης στην περίπτωση της βενζίνης) που περιέχεται μέσα στο ορυκτό καύσιμο. Τα σήματα αυτά θα είναι ένας κύκλος με κεφαλαίο γράμμα Ε (Ethanol) και δίπλα του έναν αριθμό που θα αφορά το μέγιστο ποσοστό περιεκτικότητας, δηλαδή αν δείτε το σήμα Ε10 σημαίνει πως η βενζίνη περιέχει έως 10%. Τονίζουμε την λέξη “ΕΩΣ” διότι όπως είπαμε η βενζίνη μας θα έχει 1% φέτος και 3% από του χρόνου, όμως στα πρατήρια η αντλία θα έχει το σύμβολο Ε10.

Τι είναι η αιθανόλη  και γιατί την μισούμε;

 

Η αιθανόλη είναι ουσιαστικά το οινόπνευμα.

Παρά το γεγονός ότι δεν μειώνει τις επιδόσεις των κινητήρων (σε μερικές περιπτώσεις τις αυξάνει κιόλας!) δημιουργεί τεράστια προβλήματα στους κινητήρες σε μακροχρόνια χρήση.

Το οινόπνευμα καταστρέφει οτιδήποτε είναι κατασκευασμένο από πλαστικό, όπως πλαστικά ρεζερβουάρ, σωληνάκια καυσίμου, τσιμουχάκια στις αντλίες βενζίνης και γενικά έχει διαβρωτικές ιδιότητες στα συνθετικά υλικά. Στις ΗΠΑ που η περιεκτικότητα της αιθανόλης ξεπερνά το 10% είχαμε μαζικές ανακλήσεις μοτοσυκλετών για αλλαγή ρεζερβουάρ ή τμημάτων τους, όπως τάπες βενζίνης κ.τ.λ. Μάλιστα η Ducati και η KTM σταμάτησαν να βάζουν πλαστικά ρεζερβουάρ στα Monster και στα Duke και τα αντικατέστησαν με μεταλλικά.

 

Γιατί είναι υποχρεωτική η βιοαιθανόλη στα καύσιμα;

 

Η προσθήκη βιοαιθανόλης ξεκίνησε από την Βραζιλία ώστε να μειώσει την ανάγκη της για εισαγωγή ορυκτών καυσίμων, καθώς είχε μεγάλο αντίκτυπο στο ισοζύγιο εισαγωγών-εξαγωγών της.

Ακολούθησαν οι ΗΠΑ όπου το λόμπυ των παραγωγών καλαμποκιού που είχε χρηματοδοτήσει την προεκλογική εκστρατεία του George Bush Jr ζήτησε ως αντάλλαγμα την προσθήκη αιθανόλης από καλαμπόκι στην βενζίνη. Τότε η βενζίνη με αιθανόλη ονομάστηκε “βιοκαύσιμο” και ανέλαβαν οι οικολογικές ΜΚΟ να το πλασάρουν στην κοινωνία των ΗΠΑ ως “ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΥΣΙΜΟ” κάτι που φυσικά δεν έχει καμία σχέση με την αλήθεια, αφού είναι η βασική αιτία της καταστροφικής για τον πλανήτη μονοκαλλιέργιας.

Στην Ευρώπη, η ιδέα για την προσθήκη αιθανόλης στα καύσιμα προωθήθηκε από την Γερμανία, καθώς είναι η μεγαλύτερη βιομηχανική χώρα της Ε.Ε. και έχει ανάγκη από τεράστιες ποσότητες υγρών καυσίμων. Αυτό την κάνει ιδιαίτερα ευάλωτη στις τιμές των ορυκτών καυσίμων που καθορίζουν οι ΗΠΑ μέσω του ΟΠΕΚ, αλλά και του φυσικού αερίου που καθορίζει η Ρωσία. Έτσι η προσθήκη αιθανόλης μειώνει έως έναν βαθμό την επιρροή των ΗΠΑ και της Ρωσίας στο κόστος ενέργειας που πρέπει να πληρώσει η Γερμανία και κατ’ επέκταση επηρεάζει τις τιμές των προϊόντων που εξάγει. Επίσης, η Γερμανία πουλάει “Οικολογική Τεχνολογία” σε όλα τα κράτη μέλη της Ε.Ε. και τζιράρει εκατοντάδες δισεκατομμύρια ευρώ από την διεθνή “Κομπίνα της Οικολογίας”.  

     

BRC R600V2 – Δίχρονο R6 με 160 άλογα για 140 κιλά!

Δίχρονος V2 κινητήρας που κουμπώνει ως έχει στο πλαίσιο του Yamaha R6
BRC Racing R600V2
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

10/6/2026

Η Καναδική BRC Racing έχει μακρύ παρελθόν με τους δίχρονους κινητήρες, έχοντας ασχοληθεί πολύ με καρτ και off-road μοτοσυκλέτες, ενώ με το R600V2 επιχειρεί ένα άνοιγμα στις μοτοσυκλέτες δρόμου καθώς, όπως δηλώνει στην ιστοσελίδα της, “δεν θέλουμε να αποκλείσουμε τους αναβάτες μοτοσυκλετών δρόμου από το δίχρονο κίνημά μας. Δεν έχει υπάρξει δίχρονη street μηχανή στην αγορά από το 1986 και τις Suzuki RG500 Gamma και Yamaha RZ500”.

Στην κατεύθυνση αυτή λοιπόν, η BRC εξελίσσει έναν δικύλινδρο V δίχρονο κινητήρα 589 cc με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων 105 μοιρών και απόδοση άνω των 150 ίππων για όλες τις Yamaha R6 από το 2006 ως σήμερα. Σύμφωνα με τον σχεδιαστή της μοτοσυκλέτας, Steve Buffel, μάλιστα η απόδοση μπορεί να φτάσει και πάνω από 160 ίππους!

BRC Racing R600V2

Το ενδιαφέρον της καναδικής πρότασης είναι πως το δίχρονο μοτέρ κουμπώνει ως έχει στις βάσεις του τετρακύλινδρου της Yamaha, χωρίς να απαιτείται καμιά τροποποίηση στο πλαίσιο. Εξίσου πρακτικό και ευχάριστο είναι το γεγονός πως ο V2 της BRC συνεργάζεται και με το κιβώτιο ταχυτήτων του R6, μειώνοντας έτσι το κόστος της μετατροπής, ενώ εκμεταλλεύεται ένα εξάρτημα αποδεδειγμένης αξιοπιστίας με πολλά χρόνια στις αγορές του κόσμου, τόσο για χρήση δρόμου όσο και για αγωνιστική.

Ο δικύλινδρος της BRC δηλώνει 45 κιλά ελαφρύτερος από αυτόν της Yamaha, έτσι από τα 185 υγρά κιλά που ανακοινώνει η R6 Race που πωλείται σήμερα από την ιαπωνική εταιρεία καταλήγουμε σε ένα ζύγι της τάξης των 140 κιλών. Αυτό το βάρος σε συνδυασμό με την ισχύ που αποδίδει ονομαστικά ο δίχρονος κινητήρας φτιάχνει ένα εκρηκτικό αποτέλεσμα που βάζει δύσκολα σε οποιαδήποτε supersport της αγοράς.

BRC Racing R600V2

Η τροφοδοσία ανατίθεται σε ένα ζεύγος καρμπυρατέρ Keihin, αν και η BRC λέει πως εξετάζει και ψεκασμό για μια μελλοντική αναβάθμιση. Ο κινητήρας διαθέτει power valve που ελέγχεται από σερβομοτέρ, καθοδηγούμενα από λογισμικό εξελιγμένο στο MotoGP, ενώ εξοπλίζεται και με αντικραδασμικό άξονα για εξομάλυνση της λειτουργίας του.

Προς το παρόν η BRC δεν έχει ορίσει χρονικό ορίζοντα για το R600V2, το οποίο παραμένει ένα σχέδιο υπό εξέλιξη. Μπορείτε πάντα να μείνετε ενήμεροι για την πορεία του μέσω της ιστοσελίδας της καναδικής εταιρείας.

Ετικέτες