Το πρώτο μοτοσυκλετιστικό παντελόνι με αερόσακο

Αντί για προστατευτικά
Από το

motomag

15/2/2022

Ακόμη ένας αερόσακος για μοτοσυκλετιστές, αυτή την φορά στο παντελόνι από μία Σουηδική εταιρεία που όμως απλά φέρνει μία παλαιότερη τεχνολογία από τα γιλέκα.

Αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει ένα πολύπλοκο λογισμικό και μία σειρά αισθητήρων που αντιλαμβάνονται πότε ο αναβάτης πέφτει από την μοτοσυκλέτα, ενεργοποιώντας την φιάλη διοξειδίου, αλλά ένας απλός ιμάντας που αναλαμβάνει την ίδια δουλειά.

Ακριβώς όπως συνέβαινε με τα πρώτα αντίστοιχα μπουφάν πολλά χρόνια πίσω, ο αναβάτης ασφαλίζει τον αερόσακο πάνω στην μοτοσυκλέτα και μόλις αποχωριστεί βίαια από αυτή, φεύγει η ασφάλεια της φιάλης διοξειδίου και φουσκώνει ο αερόσακος.

Αν και ένα μικρό τράβηγμα, όπως το να ξεχάσει ο αναβάτης να απαγκιστρωθεί από την μοτοσυκλέτα παρκάροντας, πιθανότατα δεν θα ενεργοποιήσει τον αερόσακο, δεν παύει αυτή η λύση να θεωρείται πεπαλαιωμένη. Κυρίως γιατί απαιτεί από τον αναβάτη πρόσθετες ενέργειες ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας από την μοτοσυκλέτα. Από την άλλη πλευρά, μία πιθανότητα ακούσιας ενεργοποίησης υπάρχει και στα υπερσύγχρονα γιλέκα και μπουφάν που λειτουργούν με αισθητήρες, σε περίπτωση απότομης κίνησης.

Με την σουηδική σχεδίαση είναι βέβαιο πως εκμηδενίζεται ένα μειονέκτημα του παρελθόντος, καθώς ο αναβάτης δεν γίνεται να παραμένει συνδεδεμένος με την μοτοσυκλέτα μετά την πτώση και είναι βέβαιο πως η ασφάλεια θα φύγει τελείως ελευθερώνοντάς τον.

Από εκεί και πέρα το παντελόνι δεν γίνεται να συνδυαστεί με το γιλέκο σε ένα σύστημα ασφάλισης, κι αυτό σημαίνει πως δύο ξεχωριστοί ιμάντες θα πρέπει να καταλήγουν στην μοτοσυκλέτα, με επίσης διπλή δουλειά κάθε φορά που ανεβαίνεις και κατεβαίνεις.
Η εταιρεία θεωρεί πως το ύφασμα προσφέρει εξαιρετική προστασία από τις τριβές και τα ρούχα είναι προς την φαρδιά γραμμή με τον αερόσακο να φτάνει μέχρι και το γόνατο. Για θεωρεί σωστό να κυκλοφορεί και έκδοση με κοντό παντελόνι, παρότι δεν το συνιστά κανείς μοτοσυκλετιστής, είτε αυτό έχει αερόσακο είτε όχι.

MyCar – Σε λειτουργία η πληρωμή με τον μήνα για τα τέλη κυκλοφορίας

Οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να πληρώνουν τέλη μόνο για όσους μήνες κινούν το όχημα, και κατόπιν θα το θέτουν σε ακινησία
motomag MyCar – Σε λειτουργία η πληρωμή με τον μήνα για τα τέλη κυκλοφορίας
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

1/5/2024

Οι ιδιοκτήτες οχημάτων θα μπορούν πλέον μέσω της πλατφόρμας MyCar της ΑΑΔΕ, να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα, με την πλατφόρμα να τους δίνει τη δυνατότητα να προχωρήσουν ταυτόχρονα σε άρση ακινησίας.

Το ποσό το οποίο θα πληρώσουν εξαρτάται από τους μήνες που θα επιλέξουν να κυκλοφορούν το όχημα τους. Για έναν μήνα θα πληρώσουν το 1/12 των τελών κυκλοφορίας, για δύο μήνες τα 2/12, για 3 μήνες τα 3/12, για 4 μήνες τα 4/12 και ούτω καθεξής.

Το δικαίωμα άρσης ακινησίας χορηγείται μόνο μία φορά εντός του έτους, ενώ όταν λήξει το διάστημα κίνησης για το οποίο έχουν καταβληθεί αναλογικά τέλη κυκλοφορίας, το όχημα θα πρέπει να τεθεί άμεσα σε ψηφιακή ακινησία, αλλιώς θα κληθεί αυτός που έκανε την παρανομία να πληρώσει πρόστιμο 10.000 ευρώ.

Οι ενδιαφερόμενοι ιδιοκτήτες Ι.Χ. θα πρέπει να υποβάλουν αίτηση στην πλατφόρμα MyCar, κάνοντας χρήση των κωδικών TaxisNet, στην οποία θα συμπληρώνουν τα προσωπικά τους στοιχεία και τα στοιχεία του οχήματος.

Αφού προηγηθεί αυτόματος έλεγχος, εάν το όχημα είναι ασφαλισμένο, υποβάλλεται το αίτημα και στη συνέχεια οι ιδιοκτήτες θα καταβάλλουν όσα δωδεκατημόρια των ετήσιων τελών κυκλοφορίας αντιστοιχούν στους μήνες της άρσης ακινησίας. Έτσι θα μπορούν να επανατοποθετήσουν τις πινακίδες στα οχήματά τους και να τα κυκλοφορήσουν.

Στην περίπτωση που για παράδειγμα ένας ιδιοκτήτης πληρώσει για δύο μήνες τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να γνωρίζει ότι μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε χρονικό διάστημα επιθυμεί, για να κάνει άρση ακινησίας ενώ μόλις η λήξει η διάρκεια αυτή θα πρέπει να προχωρήσει σε ψηφιακή ακινησία.

MyCar – Σε λειτουργία η πληρωμή με τον μήνα για τα τέλη κυκλοφορίας