Red Dot Award για τα Honda NT1100 & ADV350

Για τέσσερα συνολικά προϊόντα βραβεύτηκε η Honda
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

14/4/2022

Τέσσερα νέα προϊόντα της Honda, το SUV HR-V, το ΝΤ1100, το ADV350 και η γεννήτρια EU32i, βραβεύτηκαν με το "Red Dot Award: Product Design" (σ.σ. Σχεδιασμός Προϊόντος). Είναι η πρώτη φορά για την Honda που βραβεύεται σε όλες τις γκάμες προϊόντων της (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και προϊόντα ενέργειας). Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που η Honda κερδίζει κάποιο βραβείο σ' αυτή την κατηγορία, καθώς στο παρελθόν έχουν βραβευτεί τα Forza 750, το Jazz e:HEV, το Jazz Crosstar e:HEV και πολλά άλλα, ενώ το CBR1000RR-R Fireblade SP έχει τιμηθεί με το βραβείο "Best of the Best".

Η απόφαση για την ανάδειξη των νικητών έγινε από ένα πάνελ 50 ειδικών στον τομέα τους, οι οποίοι δοκίμασαν και αξιολόγησαν τις συμμετοχές, βασιζόμενοι πάνω σε κριτήρια που αφορούν την τεχνολογική υπεροχή και την ανταπόκριση του κάθε προϊόντος στις κοινωνικές, οικονομικές και περιβαλλοντικές απαιτήσεις.

Ο COO του σχεδιαστικού κέντρου και του R&D της Honda, Toshinobu Minami, δήλωσε ικανοποιημένος που η εταιρεία κέρδισε το βραβείο για προϊόντα από όλη την γκάμα της, ενώ τόνισε πως η επιθυμία της Honda να υπηρετεί τους ανθρώπους με τεχνολογία, καινοτόμες ιδέες και προχωρημένο σχεδιασμό μέσα από τα προϊόντα τους, είναι ένας θεμελιώδης λίθος για το εργοστάσιο.

Το NT1100 που παρουσιάστηκε τον Οκτώβριο του 2021, αντανακλά την νέα εποχή των τουριστικών μοτοσυκλετών της Honda. Ο σχεδιασμός του άντλησε στοιχεία από την παράδοση των tourers της Big-H, με στόχο να προσελκύσει τόσο τους πιο έμπειρους, όσο και τους νέους αναβάτες που αναζητούν τις βασικές τουριστικές αρετές από την μοτοσυκλέτα τους. Σχεδιάστηκε στο ιταλικό R&D της εταιρείας στη Ρώμη από τον Maurizio Carbonara.

To ADV350 ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα του X-ADV, το οποίο ουσιαστικά "γέννησε" την κατηγορία των crossover scooters. Το μεσαίου κυβισμού scooter φέρνει αυτή την σχεδιαστική καινοτομία στην κατηγορία του, διαθέτοντας μάλιστα αναρτήσεις μοτοσυκλέτας.

INTERMOT: BMW Custom R 1300 R “TITAN” από κοντά στην Γερμανία με την μπουκάλα Nitro φορεμένη!

H πληθωρική custom dragster μοτοσυκλέτα της ΒΜW
BMW_R_1300_TITAN
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

9/12/2025

Είδαμε από κοντά μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα, που μικρή ομάδα εργαζομένων της εταιρείας είχε την ευκαιρία να δημιουργήσει, με βάση την BMW R 1300 R και εκτεταμένο customizing.

H μοτοσυκλέτα έχει κατ’ ουσία επανασχεδιαστεί και χτιστεί εκ βάθρων γύρω από τον boxer κινητήρα. Με το πλαίσιο την πίσω ανάρτηση και το μακρύ ψαλίδι να έρχονται από την Wilbers – ειδική παραγγελία – για την αξιοποίηση της ισχύος του δικύλινδρου κινητήρα των 1300 κυβικών.

BMW_R_1300_TITAN

Σε αγωνιστικά πρότυπα, το forged carbon fairing με τις ευμεγέθεις εισαγωγές αέρα αποτελεί ένα σώμα με το ρεζερβουάρ καυσίμου, αποτελώντας βάση για τον πίνακα οργάνων και μεταφέροντας οπτικά τον όγκο της μοτοσυκλέτας, προς τον εμπρός τροχό.

BMW_R_1300_TITAN

Πάνω στο ιδιαίτερο fairing, τα λευκά γραφικά δίνουν την αίσθηση κίνησης με τα φίλτρα αέρος που ξεπροβάλουν αμφίπλευρα να θυμίζουν βράγχια, ενώ μεταλλικές μπλε λεπτομέρειες στολίζουν την καθαρές γραμμές της μοτοσυκλέτας.

BMW_R_1300_TITAN

Η Akrapovic, βοήθησε στην εξέλιξη ενός πλήρους συστήματος εξαγωγής τιτανίου. Η εξάτμιση ξεκινά από τους δύο κυλίνδρους, ενώνεται κάτω από τη μοτοσικλέτα και καταλήγει σε δύο τελικά κάτω από το ανασηκωμένο, πίσω μέρος που φιλοξενεί την σέλα του αναβάτη.

BMW_R_1300_TITAN

Ανάμεσα στα δύο τελικά τιτανίου υπάρχει μία φιάλη νίτρου που με το πάτημα ενός κουμπιού, ψεκάζει Ν2Ο που διαλύεται μέσα στους θαλάμους καύσης προσφέροντας επιπλέον οξυγόνο και εκρηκτική επιτάχυνση στην μοτοσυκλέτα για τα δεδομένα του boxer κινητήρα της που σε αυτή την τελευταία του έκδοση, έχει φτάσει να είναι ο δυνατότερος παραγωγής.

BMW_R_1300_TITAN

Η ισχύς καταλήγει στον πίσω τροχό μέσω άξονα, ενώ για αξιοποίηση της έχει τοποθετηθεί πίσω και ένας “αυτοκινητάδικός” φαρδύς τροχός με πιο “τετράγωνο” ελαστικό. Δίπλα της φαίνεται και ο τροχός που χρησιμοποιεί η μοτοσυκλέτα όταν δεν μένει σε Dragster-ευθείες .

BMW_R_1300_TITAN

Τέλος, τα μαρσιπιέ βρίσκονται αρκετά πίσω, σε μία ξαπλωμένη στάση οδήγησης, δίνοντας την απαραίτητη στήριξη που χρειάζεται για αναμετρήσεις dragster.