Τέλος στις πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά και προκαλούν ατυχήματα με θύματα τις μοτοσυκλέτες υπόσχεται η Ford [Video]

Το σύστημα Exit Warning θα αποτρέπει ατυχήματα εξ αιτίας του απρόβλεπτου ανοίγματος των θυρών των αυτοκινήτων
motomag Τέλος στις πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά και προκαλούν ατυχήματα με θύματα της μοτοσυκλέτες υπόσχεται η Ford [Video]
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

8/12/2023

Κάθε χρόνο χιλιάδες ατυχήματα προκαλούνται εξαιτίας του ανοίγματος μιας πόρτας αυτοκινήτου από την πλευρά που διέρχεται ένα δίκυκλο, αυτό το πρόβλημα θέλει να λύσει η Ford με το σύστημα Exit Warning.

Λίγο πολύ σε όλους μας θα έχει τύχει ενώ οδηγούμε την μοτοσυκλέτα μας να βρεθούμε αντιμέτωποι με μία πόρτα ενός αυτοκινήτου η οποία ξαφνικά ανοίγει καθώς ο χρήστης του οχήματος άθελα του δεν μας έχει δει ενώ πλησιάζουμε. Για να καταλάβουμε πόσο σοβαρό είναι αυτό το πρόβλημα, το αιφνίδιο άνοιγμα θυρών επιφέρει το σοβαρό ή μοιραίο τραυματισμό 60 αναβατών κάθε χρόνο μόνο στη Μεγάλη Βρετανία, ενώ στη Γερμανία το 2018 υπήρξαν 3.500 ατυχήματα από το αιφνίδιο άνοιγμα θυρών. Το εν λόγω πρόβλημα αναμένεται να επιδεινωθεί καθώς όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποφασίζουν να κυκλοφορούν εντός αστικού ιστού με μοτοσυκλέτες, ηλεκτρικά πατίνια καθώς και ποδήλατα.

Τέλος στις πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά και προκαλούν ατυχήματα με θύματα της μοτοσυκλέτες υπόσχεται η Ford [Video]

Για να περιοριστούν ανάλογα περιστατικά η Ford ανέπτυξε μία τεχνολογία η οποία ονομάζεται Exit Warning και έχει ως στόχο να μειώσει τα ατυχήματα τα οποία προέρχονται από το αιφνίδιο άνοιγμα θυρών. Το Exit Warning το οποίο υπάρχει στα οχήματα της Ford, μέσω αισθητήρων θα μπορεί αυτόματα να ανιχνεύει τους δικυκλιστές οι οποίοι βρίσκονται στα λεγόμενα τυφλά σημεία και προσεγγίζουν το όχημα προειδοποιώντας τους οπτικά και ηχητικά ώστε να μην ανοίξουν αιφνίδια την πόρτα. Εάν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το άνοιγμα μιας πόρτας μπορεί να προκαλέσει ατύχημα, ενεργοποιεί μία ηχητική προειδοποίηση για τον οδηγό ή τον επιβάτη προκειμένου να περιοριστεί ο κίνδυνος. Φωτεινές, κόκκινες λυχνίες LED στον εξωτερικό καθρέπτη θα αρχίζουν να αναβοσβήνουν ως οπτική προειδοποίηση για τους αναβάτες οι οποίοι θα προσεγγίζουν το αυτοκίνητο, ενώ μία σειρά κόκκινων λυχνιών LED κατά μήκος της εσωτερικής επένδυσης της πόρτας -που γίνεται ορατή όταν η πόρτα ανοίγει- θα λειτουργεί ως πρόσθετη προειδοποίηση για τον χρήστη του αυτοκινήτου. Το Exit Warning επιπρόσθετα θα διαβάζει και θα αναλύει τις κινήσεις των χρηστών του δρόμου -είτε πρόκειται για μοτοσυκλετιστές, είτε για ποδηλάτες είτε για χρήστες ηλεκτρικών πατινιών- που πλησιάζουν από την αριστερή ή τη δεξιά πλευρά του οχήματος. 

Τέλος στις πόρτες που ανοίγουν ξαφνικά και προκαλούν ατυχήματα με θύματα της μοτοσυκλέτες υπόσχεται η Ford [Video]

Οι μηχανικοί της Ford δοκιμάζουν επίσης ένα νέο μηχανισμό για την πόρτα του αυτοκινήτου που την εμποδίζει να ανοίξει τελείως, μέχρις ότου το σύστημα Exit Warning αποφασίσει ότι ο αναβάτης έχει απομακρυνθεί με ασφάλεια από το σημείο. Ο κάτοχος του οχήματος θα μπορεί μηχανικά να παρακάμπτει αυτή τη λειτουργία σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, ενώ για την αποφυγή της άσκοπης ενεργοποίησης του, το σύστημα θα λειτουργεί μόνο όταν η ταχύτητα άλλων χρηστών του οδικού δικτύου υπερβαίνει τα 7 χλμ/ώρα.

 

Ετικέτες

MV Agusta 5κύλινδρος κινητήρας: Ο quadrato έρχεται στην παραγωγή με 240+ ίππους!

Square 5 με δύο στροφάλους - Θα παραχθεί σε κυβισμούς 850-1.150 κ.εκ., για διαφορετικά μοντέλα και κατηγορίες
MV Agusta quadrato κινητήρας 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

13/11/2025

Η MV Agusta έδειξε τον 5κύλινδρο κινητήρα της στην EICMA και όπως σας είχαμε πει και τότε θα είναι square 5 και θα έχει ενιαία κεφαλή και δύο στροφάλους.

Ο 5κύλινδρος κινητήρας της MV Agusta στην EICMA δεν ήταν κάτι που περιμέναμε να δούμε πόσο μάλλον αυτό που ανακοινώνει τώρα η ιταλική εταιρεία. Ο κινητήρας δεν είναι σχεδιαστική άσκηση με στόχο τον εντυπωσιασμό αλλά βρίσκεται κανονικά σε εξέλιξη στη Schiranna. 

Σύμφωνα με τους Ιταλούς ο κινητήρας εξελίσσεται για να μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικούς κυβισμούς και να χρησιμοποιηθεί σε πολλά και διαφορετικά μοντέλα: από Supersport έως Naked και Touring όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, σε ένα εύρος κυβισμού από 850 έως 1.150 κ.εκ.

Η απόδοση του "quadrato" κινητήρα μπορεί να ξεπεράσει τους 240 ίππους ενώ το όριο περιστροφής βρίσκεται πάνω από τις 16.000 σ.α.λ., με τη μέγιστη ροπή να φτάνει τα 13,76 kg.m στις 8.500 σ.α.λ. Η MV Agusta αναφέρει επίσης ότι το βάρος είναι κάτω από 60 κιλά και όλα αυτά αφορούν την έκδοση των 1.150 κ.εκ.

H MV Agusta αναφέρει ότι η σειρά ανάφλεξης των 5 κυλίνδρων προσφέρει μοναδικά πλεονεκτήματα στον κινητήρα της που επιτυγχάνει εξαιρετική καμπύλη ροπής χωρίς να χρειάζεται να υπάρχει σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων. Παράλληλα, σε σχέση με έναν V4 ίδιου κυβισμού είναι παράλληλα πιο κοντός ενώ είναι πιο στενός έναντι ενός εν σειρά 4κύλινδρου. 

Βέβαια αυτό που παραλείπει να πει η MV Agusta είναι πως είναι δύσκολο να τον τοποθετήσεις σε ένα πλαίσιο σπορ μοτοσυκλέτας και να βρεις το σωστό ζύγισμα, κάτι που κάνει απλόχερα ένας V4, ενώ τόσο σε σχέση με αυτόν όσο και με έναν εν σειρά 4κύλινδρο έχει περισσότερα κινούμενα μέρη και για αυτόν τον λόγο μεγαλύτερη κατανάλωση. Το μόνο σίγουρο είναι ότι θα έχει μοναδικό ήχο και ότι οι Ιταλοί θέλουν να ξεχωρίσουν από όλους τους άλλους κατασκευαστές φέρνοντας στην παραγωγή έναν κινητήρα που θα είχε κοπεί από το λογιστήριο οποιαδήποτε άλλης εταιρείας αυτήν την στιγμή.

Οι Ιταλοί λένε ότι το ντεμπούτο του 5κύλινδρου κινητήρα που θα αργήσει να γίνει -σε μερικά χρόνια- και έχει προγραμματιστεί για μια μοτοσυκλέτα που δεν υπάρχει πλέον στη γκάμα της και με αυτή τη δήλωση θα μας αφήσουν να βράσουμε στο ζουμί μας, τουλάχιστον προς το παρόν.