Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Αύξηση της αξίας της κατά 19%, σε σύγκριση με την προηγούμενη αποτίμηση (906 εκατομμύρια ευρώ το 2021)
motomag Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

4/12/2023

Ο Όμιλος Piaggio, ανέθεσε στην Interbrand - παγκόσμιος ηγέτης στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων- να διερευνήσει το πόσο αποτιμάται η αξία της εταιρείας Vespa, με την συμβουλευτική εταιρεία να αποτιμά την αξία του εμπορικού σήματος Vespa στα 1 δις ευρώ.

Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand έδειξαν ταυτόχρονα πως σε σχέση με το 2021 η εμπορική αξία της Vespa αυξήθηκε κατά 19% (το 2021 η εμπορική αξία άγγιζε τα 906 εκατομμύρια ευρώ), με τον Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand να δηλώνει: “Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου εμβληματική, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα. H Vespa είναι μια μάρκα με κληρονομιά, η οποία εξελίσσεται διαρκώς. Έχει ιταλικές ρίζες, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία μίξη κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας.”

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες τεχνικές αποτίμησης, ενσωματώνοντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές εμπορικής αναφοράς για την Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία). Η Vespa επιβεβαιώνει ταυτόχρονα την ηγετική της θέση στις ευρωπαϊκές αγορές ενώ αποκτά μεγαλύτερη παρουσία στις Η.Π.Α. και την Ασία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη ιδιαίτερα στην Ινδονησία, όπου ο όμιλος Piaggio άνοιξε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο για την τοπική αγορά. Η μελέτη που διεξήγαγε η Interbrand, επιβεβαιώνει πως η Vespa δεν είναι ένα απλό scooter αλλά ένας σύγχρονος τρόπος lifestyle κάτι που αποδεικνύουν οι συνεργασίες με τις εταιρείες Christian Dior, Disney Pixar, τη Lego, την Walt Disney καθώς και τον τραγουδιστή Justin Bieber.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Σύμφωνα με τους παράγοντες δυναμικής της εταιρείας (Brand Strength Score) που αναλύθηκαν στη μελέτη της Interbrand, η Συγγένεια και η Διακριτικότητα επιβεβαιώνονται ως βασικές αρχές της Vespa. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα όχι μόνο τη βαθιά εγγύτητα που έχει η Vespa με τους πελάτες της, αλλά και την ικανότητά του να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, μέσα από ιδιαίτερα διαφοροποιημένες και καινοτόμες κινήσεις. Εν ολίγοις, η Vespa επιβεβαιώνει πως είναι μια εταιρεία μόδας-lifestyle σε δύο τροχούς, η οποία στοχεύει προς το μέλλον με μια ξεκάθαρη στρατηγική, την οποία ακολουθούν και αγαπούν εκατομμύρια παθιασμένοι αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Η αποτίμηση της εμπορικής επωνυμίας άνω του 1 δις ευρώ αναδεικνύει τη σχέση που έχει η εταιρεία με το παγκόσμιο κοινό της καθώς επίσης πως η Vespa αποτελεί κλειδί στην επιχειρηματικότητα και όχι ζημιογόνα επιχείρηση. Επιπρόσθετα ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι πως το Piaggio Group είδε φέτος τα έσοδα του να αυξάνονται κατά 25% αγγίζοντας τα 2 δις ευρώ.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

 

Ετικέτες

KTM Tech3-Lando Norris: Πρόσκληση στον νέο Παγκόσμιο Πρωταθλητή F1 να οδηγήσει MotoGP

Ευπρόσδεκτος λέει το αφεντικό της KTM Tech3 - Και ο Norris είναι λάτρης των μοτοσυκλετών
Lando Norris KTM Tech3
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

15/12/2025

Η Formula 1 έχει νέο Παγκόσμιο Πρωταθλητή τον Lando Norris, με τον Βρετανό που λατρεύει τις μοτοσυκλέτες και έχει ως ινδαλμά του τον Valentino Rossi να παίρνει ανεπίσημη πρόσκληση από το νέο αφεντικό της KTM Tech3, Guenther Steiner, να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα της KTM.

Ο Lando Norris κατάφερε να σπάσει φέτος την κυριαρχία του Max Verstappen και να πάρει το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 έπειτα από τέσσερα σερί πρωταθλήματα του Ολλανδού με τον Βρετανό να κατακτά τον τίτλο με την McLaren.

O Norris είναι μία ακόμη περίπτωση όπου οι τέσσερεις τροχοί τον κέρδισαν αγωνιστικά σε μικρή ηλικία καθώς στα επτά του μόλις χρόνια άφησε στην άκρη το mini bike του και ξεκίνησε καρτ φτάνοντας έπειτα από 19 χρόνια στην κορυφή των τεσσάρων τροχών. Αυτό που δεν κατάφεραν είναι να σβήσουν το πάθος του για τους δύο τροχούς με τον 26χρονο να έχει δηλώσει πολλές φορές στο παρελθόν τη λατρεία του για τη μοτοσυκλέτα, ενώ έχει ως ίνδαλμα τον Valentino Rossi, το οποίο και γνώρισε από κοντά όταν ήταν 19 ετών (βλ. σχετική φωτογραφία)

Ως ο πρώην ιδιοκτήτης της Hass F1, o Guenther Steiner γνωρίζει πολύ καλά τον Norris και μίλησε για αυτόν με τα καλύτερα λόγια έπειτα από την πρόσφατη κατάκτηση του τίτλου των Οδηγών στη Formula 1, στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς. 

Μάλιστα, o Steiner σε πρόσφατη συνέντευξή του δεν παρέλειψε να αποστείλλει και μία ανοιχτή πρόσκληση στον Norris λέγοντας ότι είναι ευπρόσεκτος να δοκιμάσει τη μοτοσυκλέτα της KTM την ερχόμενη χρονιά, η οποία έχει και σχεδόν το ίδιο... χρώμα με τη McLaren του Βρετανού. "Μπορεί να έρθει και να την οδηγήσει, θα βρούμε έναν τρόπο να το κανονίσουμε. Θα είναι κάτι ωραίο για αυτόν, αν και δεν νομίζω ότι ο Zak Brown (σ.σ. ο επικεφαλής της McLaren Racing) θα χαρεί να τον δει στη σέλα μιας MotoGP μοτοσυκλέτας."

Φυσικά αυτή δεν είναι η πρώτη φορά στη σύγχρονη ιστορία που ένας Παγκόσμιος Πρωταθλητής της F1 δηλώνει θιασώτης των δύο τροχών, αφού δύο από τους κορυφαίους όλων των εποχών οι Michael Schumacher και Lewis Hamilton, με επτά παγκόσμιους τίτλους ο καθένας, έχουν δηλώσει επίσης την αγάπη τους. Μάλιστα ο Schumacher μετά το τέλος της καριέρας του έτρεξε και σε αγώνες στη Γερμανία!