Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Αύξηση της αξίας της κατά 19%, σε σύγκριση με την προηγούμενη αποτίμηση (906 εκατομμύρια ευρώ το 2021)
motomag Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

4/12/2023

Ο Όμιλος Piaggio, ανέθεσε στην Interbrand - παγκόσμιος ηγέτης στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων- να διερευνήσει το πόσο αποτιμάται η αξία της εταιρείας Vespa, με την συμβουλευτική εταιρεία να αποτιμά την αξία του εμπορικού σήματος Vespa στα 1 δις ευρώ.

Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand έδειξαν ταυτόχρονα πως σε σχέση με το 2021 η εμπορική αξία της Vespa αυξήθηκε κατά 19% (το 2021 η εμπορική αξία άγγιζε τα 906 εκατομμύρια ευρώ), με τον Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand να δηλώνει: “Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου εμβληματική, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα. H Vespa είναι μια μάρκα με κληρονομιά, η οποία εξελίσσεται διαρκώς. Έχει ιταλικές ρίζες, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία μίξη κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας.”

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες τεχνικές αποτίμησης, ενσωματώνοντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές εμπορικής αναφοράς για την Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία). Η Vespa επιβεβαιώνει ταυτόχρονα την ηγετική της θέση στις ευρωπαϊκές αγορές ενώ αποκτά μεγαλύτερη παρουσία στις Η.Π.Α. και την Ασία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη ιδιαίτερα στην Ινδονησία, όπου ο όμιλος Piaggio άνοιξε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο για την τοπική αγορά. Η μελέτη που διεξήγαγε η Interbrand, επιβεβαιώνει πως η Vespa δεν είναι ένα απλό scooter αλλά ένας σύγχρονος τρόπος lifestyle κάτι που αποδεικνύουν οι συνεργασίες με τις εταιρείες Christian Dior, Disney Pixar, τη Lego, την Walt Disney καθώς και τον τραγουδιστή Justin Bieber.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Σύμφωνα με τους παράγοντες δυναμικής της εταιρείας (Brand Strength Score) που αναλύθηκαν στη μελέτη της Interbrand, η Συγγένεια και η Διακριτικότητα επιβεβαιώνονται ως βασικές αρχές της Vespa. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα όχι μόνο τη βαθιά εγγύτητα που έχει η Vespa με τους πελάτες της, αλλά και την ικανότητά του να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, μέσα από ιδιαίτερα διαφοροποιημένες και καινοτόμες κινήσεις. Εν ολίγοις, η Vespa επιβεβαιώνει πως είναι μια εταιρεία μόδας-lifestyle σε δύο τροχούς, η οποία στοχεύει προς το μέλλον με μια ξεκάθαρη στρατηγική, την οποία ακολουθούν και αγαπούν εκατομμύρια παθιασμένοι αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Η αποτίμηση της εμπορικής επωνυμίας άνω του 1 δις ευρώ αναδεικνύει τη σχέση που έχει η εταιρεία με το παγκόσμιο κοινό της καθώς επίσης πως η Vespa αποτελεί κλειδί στην επιχειρηματικότητα και όχι ζημιογόνα επιχείρηση. Επιπρόσθετα ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι πως το Piaggio Group είδε φέτος τα έσοδα του να αυξάνονται κατά 25% αγγίζοντας τα 2 δις ευρώ.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

 

Ετικέτες

Ευρώπη - Άνοδος στις πωλήσεις μοτοσυκλετών το 2024

Οι μεγαλύτερες αγορές της ηπείρου οδηγούν την ανάπτυξη
Ταξινομήσεις μοτοσυκλετών 2024 στην Ευρώπη - ACEM 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

6/2/2025

Άλλη μια θετική χρονιά ήταν το 2024 για τις αγορές δικύκλου στην Ευρώπη με τις σημαντικότερες από αυτές να σημειώνουν αύξηση στις ταξινομήσεις πάνω από 10%.

Τα εξαιρετικά αποτελέσματα του 2024 για την ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας τα γνωρίζετε ήδη με το 2025 να ταξινομούνται στη χώρα μας 77.985 δίκυκλα και την αύξηση να φτάνει στο 18,35% σε σχέση με το 2023 (διαβάστε αναλυτικά εδώ).

Η πορεία της ελληνικής αγοράς που πηγαίνει από το καλό στο καλύτερο δεν είναι φυσικά μόνο τοπικό φαινόμενο και η επιλογή δικύκλου αγκαλιάζεται όλο και περισσότερο και στην υπόλοιπη Ευρώπη, όπως δείχνουν τα στοιχεία που δημοσίευσε ο ACEM (Association des Constructeurs Européens de Motocycles), o Σύνδεσμος Ευρωπαϊκός Κατασκευαστών Μοτοσυκλέτας.

Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του ACEM το 2024 έκλεισε με σημαντική άνοδο της τάξης του 10,1% για τις πέντε μεγαλύτερες αγορές της Ευρώπης (Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία και Ηνωμένο Βασίλειο αντιστοιχούν στο 80% επί του συνόλου) σε σχέση με το 2023. Συγκεκριμένα οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 1.155.640 έναντι 1.049.898. Ο ACEM σημειώνει επίσης ότι ένα μέρος τις αύξησης οφείλεται και στην ταξινόμηση που έκαναν οι αντιπροσωπείες στα Euro 5 μοντέλα τους πριν από τις Euro 5+ προδιαγραφές που ξεκίνησαν να ισχύουν πλήρως την 1η Ιανουαρίου του 2025.

Η Ιταλία ήταν η μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης τη χρονιά που μας πέρασε με 352.294 ταξινομήσεις και άνοδο στο 10% με τη Γερμανία να ακολουθεί καταγράφοντας αύξηση 16,3% για 248.618 ταξινομήσεις. Στην τρίτη θέση η Ισπανία με 229.685 ταξινομήσεις και άνοδο 14,2%, ενώ τέταρτη ήταν η Γαλλία με αύξηση 3,5% έναντι του 2023 και 214.049 ταξινομήσεις. Στην πέμπτη θέση το Ηνωμένο Βασίλειο με αύξηση στο 2,7% και 110.994 ταξινομήσεις.

Στα μοτοποδήλατα οι ταξινομήσεις ακολούθησαν αντίθετη πορεία και έκλεισαν με πτώση 6,5% σε σχέση με το 2023 για 180.591 δίκυκλα από 193.145. Η μόνη από τις μεγάλες αγορές που σημείωσε αύξηση ήταν εκείνη της Ιταλίας με 19% και 22.301 μοτοποδήλατα συνολικά, ενώ το Βέλγιο είχε οριακή πτώση 0,2% για 30.716 δίκυκλα. Οι υπόλοιπες μεγάλες αγορές για μοτοποδήλατα κινήθηκαν πτωτικά με τη Γερμανία να παρουσιάζει τη μεγαλύτερη πτώση (14.790, -16.1%), ακολουθούμενη από τη Γαλλία (65.978, -12,5%), την Ισπανία (14.574, -12,0%) και την Ολλανδία (32.232, -5,3%).

Τα παραπάνω νούμερα αφορούν συμβατικά και αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Αν τα ξεχωρίσουμε αυτά τότε θα δούμε ότι στις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες υπήρξε σημαντική πτώση, συνολικά 18,5%, για τις τέσσερεις από τις πέντε μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές για 28.336 ταξινομήσεις. Με -40,7% και -39,7% η Γερμανία και η Ιταλία ήταν και εκείνες με τη μεγαλύτερη μείωση και ταξινομήσεις που έφτασαν αντίστοιχα τις 5.375 και 5.044 μονάδες. Στο Ηνωμένο Βασίλειο η πτώση ήταν 11,5% στις 2.114 ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, ενώ οριακή ήταν η πτώση στην Ισπανία 0,2%. 

Η αγορά που σημείωσε αύξηση και μάλιστα σχεδόν διψήφια με 9,8% ήταν εκείνη της Γαλλίας που έκλεισε το 2024 με 9.710 ταξινομήσεις για να γίνει η μεγαλύτερη ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.

Στα ηλεκτρικά μοτοποδήλατα το ποσοστό της πτώσης ήταν σχεδόν το ίδιο, στο 17,2%, ωστόσο ήταν και πολλά περισσότερα σε σχέση με τις μοτοσυκλέτες με τις συνολικές τους ταξινομήσεις το 2024 να κλείνουν στις 50.537 μονάδες.