Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Αύξηση της αξίας της κατά 19%, σε σύγκριση με την προηγούμενη αποτίμηση (906 εκατομμύρια ευρώ το 2021)
motomag Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

4/12/2023

Ο Όμιλος Piaggio, ανέθεσε στην Interbrand - παγκόσμιος ηγέτης στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων- να διερευνήσει το πόσο αποτιμάται η αξία της εταιρείας Vespa, με την συμβουλευτική εταιρεία να αποτιμά την αξία του εμπορικού σήματος Vespa στα 1 δις ευρώ.

Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand έδειξαν ταυτόχρονα πως σε σχέση με το 2021 η εμπορική αξία της Vespa αυξήθηκε κατά 19% (το 2021 η εμπορική αξία άγγιζε τα 906 εκατομμύρια ευρώ), με τον Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand να δηλώνει: “Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου εμβληματική, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα. H Vespa είναι μια μάρκα με κληρονομιά, η οποία εξελίσσεται διαρκώς. Έχει ιταλικές ρίζες, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία μίξη κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας.”

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες τεχνικές αποτίμησης, ενσωματώνοντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές εμπορικής αναφοράς για την Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία). Η Vespa επιβεβαιώνει ταυτόχρονα την ηγετική της θέση στις ευρωπαϊκές αγορές ενώ αποκτά μεγαλύτερη παρουσία στις Η.Π.Α. και την Ασία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη ιδιαίτερα στην Ινδονησία, όπου ο όμιλος Piaggio άνοιξε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο για την τοπική αγορά. Η μελέτη που διεξήγαγε η Interbrand, επιβεβαιώνει πως η Vespa δεν είναι ένα απλό scooter αλλά ένας σύγχρονος τρόπος lifestyle κάτι που αποδεικνύουν οι συνεργασίες με τις εταιρείες Christian Dior, Disney Pixar, τη Lego, την Walt Disney καθώς και τον τραγουδιστή Justin Bieber.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Σύμφωνα με τους παράγοντες δυναμικής της εταιρείας (Brand Strength Score) που αναλύθηκαν στη μελέτη της Interbrand, η Συγγένεια και η Διακριτικότητα επιβεβαιώνονται ως βασικές αρχές της Vespa. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα όχι μόνο τη βαθιά εγγύτητα που έχει η Vespa με τους πελάτες της, αλλά και την ικανότητά του να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, μέσα από ιδιαίτερα διαφοροποιημένες και καινοτόμες κινήσεις. Εν ολίγοις, η Vespa επιβεβαιώνει πως είναι μια εταιρεία μόδας-lifestyle σε δύο τροχούς, η οποία στοχεύει προς το μέλλον με μια ξεκάθαρη στρατηγική, την οποία ακολουθούν και αγαπούν εκατομμύρια παθιασμένοι αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Η αποτίμηση της εμπορικής επωνυμίας άνω του 1 δις ευρώ αναδεικνύει τη σχέση που έχει η εταιρεία με το παγκόσμιο κοινό της καθώς επίσης πως η Vespa αποτελεί κλειδί στην επιχειρηματικότητα και όχι ζημιογόνα επιχείρηση. Επιπρόσθετα ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι πως το Piaggio Group είδε φέτος τα έσοδα του να αυξάνονται κατά 25% αγγίζοντας τα 2 δις ευρώ.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

 

Ετικέτες

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025

Ακολουθώντας τα χνάρια του R6, το superbike της Yamaha θα πωλείται μόνο για αγωνιστική χρήση
motomag Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

23/2/2024

Διαβάσατε στο ΜΟΤΟ πως η Yamaha σκοπεύει να μην προχωρήσει στην εξέλιξη των YZF-R1 και YZF-R1M προκειμένου αυτά να συμμορφωθούν με τις Euro5+ προδιαγραφές, σημαίνοντας ταυτόχρονα το τέλος των πωλήσεων του μοντέλου στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το 2025.

Μετά τον ντόρο που σήκωσε η συγκεκριμένη είδηση ήρθε και η απάντηση από την ίδια την Yamaha, με την ιαπωνική εταιρεία να επιβεβαιώνει πως τo superbike της θα ακολουθήσει το δρόμο που χάραξε από το 2020 και μετά το YZF-R6. Με απλά λόγια το R1 θα συνεχίσει να πωλείται ωστόσο από το 2025 και μετά θα χρησιμοποιείται μόνο για αγωνιστική χρήση χωρίς αυτό να μπορεί να βγάλει πινακίδες για το δρόμο.

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025

Η συγκεκριμένη απόφαση της Yamaha έγκειται αφενός στην αλλαγή των προτεραιοτήτων του αγοραστικού κοινού καθώς βλέπουμε πως οι Adventure μοτοσυκλέτες αποτελούν τα τελευταία χρόνια την πρώτη επιλογή των αγοραστών και αφετέρου πως η αγωνιστική εμπλοκή της Yamaha στο WSBK απαιτεί την ύπαρξη του YZF-R1 έστω και χωρίς αυτή να βγάζει πινακίδες (λόγω των κανονισμών που επιβάλουν η αγωνιστική μοτοσυκλέτα να βασίζεται σε έκδοση παραγωγής).

Η φετινή χρονιά ως εκ τούτου θα είναι η τελευταία που θα μπορεί κάποιος να αποκτήσει τα YZF-R1 και YZF-R1M με πινακίδες ωστόσο το θετικό είναι πως το κεφάλαιο του R1 θα συνεχιστεί έστω και αν αυτό σχετίζεται με την αποκλειστική χρήση του μοντέλου στις πίστες.

Yamaha – Μόνο για την πίστα το R1 από το 2025