Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Αύξηση της αξίας της κατά 19%, σε σύγκριση με την προηγούμενη αποτίμηση (906 εκατομμύρια ευρώ το 2021)
motomag Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

4/12/2023

Ο Όμιλος Piaggio, ανέθεσε στην Interbrand - παγκόσμιος ηγέτης στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων- να διερευνήσει το πόσο αποτιμάται η αξία της εταιρείας Vespa, με την συμβουλευτική εταιρεία να αποτιμά την αξία του εμπορικού σήματος Vespa στα 1 δις ευρώ.

Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand έδειξαν ταυτόχρονα πως σε σχέση με το 2021 η εμπορική αξία της Vespa αυξήθηκε κατά 19% (το 2021 η εμπορική αξία άγγιζε τα 906 εκατομμύρια ευρώ), με τον Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand να δηλώνει: “Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου εμβληματική, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα. H Vespa είναι μια μάρκα με κληρονομιά, η οποία εξελίσσεται διαρκώς. Έχει ιταλικές ρίζες, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία μίξη κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας.”

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες τεχνικές αποτίμησης, ενσωματώνοντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές εμπορικής αναφοράς για την Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία). Η Vespa επιβεβαιώνει ταυτόχρονα την ηγετική της θέση στις ευρωπαϊκές αγορές ενώ αποκτά μεγαλύτερη παρουσία στις Η.Π.Α. και την Ασία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη ιδιαίτερα στην Ινδονησία, όπου ο όμιλος Piaggio άνοιξε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο για την τοπική αγορά. Η μελέτη που διεξήγαγε η Interbrand, επιβεβαιώνει πως η Vespa δεν είναι ένα απλό scooter αλλά ένας σύγχρονος τρόπος lifestyle κάτι που αποδεικνύουν οι συνεργασίες με τις εταιρείες Christian Dior, Disney Pixar, τη Lego, την Walt Disney καθώς και τον τραγουδιστή Justin Bieber.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Σύμφωνα με τους παράγοντες δυναμικής της εταιρείας (Brand Strength Score) που αναλύθηκαν στη μελέτη της Interbrand, η Συγγένεια και η Διακριτικότητα επιβεβαιώνονται ως βασικές αρχές της Vespa. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα όχι μόνο τη βαθιά εγγύτητα που έχει η Vespa με τους πελάτες της, αλλά και την ικανότητά του να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, μέσα από ιδιαίτερα διαφοροποιημένες και καινοτόμες κινήσεις. Εν ολίγοις, η Vespa επιβεβαιώνει πως είναι μια εταιρεία μόδας-lifestyle σε δύο τροχούς, η οποία στοχεύει προς το μέλλον με μια ξεκάθαρη στρατηγική, την οποία ακολουθούν και αγαπούν εκατομμύρια παθιασμένοι αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Η αποτίμηση της εμπορικής επωνυμίας άνω του 1 δις ευρώ αναδεικνύει τη σχέση που έχει η εταιρεία με το παγκόσμιο κοινό της καθώς επίσης πως η Vespa αποτελεί κλειδί στην επιχειρηματικότητα και όχι ζημιογόνα επιχείρηση. Επιπρόσθετα ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι πως το Piaggio Group είδε φέτος τα έσοδα του να αυξάνονται κατά 25% αγγίζοντας τα 2 δις ευρώ.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

 

Ετικέτες

Royal Enfield Hunter 350 2025: Αναβάθμιση σε αναρτήσεις και συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση

Αναβάθμιση και στον εξοπλισμό – Σε 3 νέους χρωματικούς συνδυασμούς, με LED προβολέα
Royal Enfield HNTR 350 2025
Από το

motomag

29/4/2025

Η Royal Enfield προχώρησε στο φρεσκάρισμα του Hunter 350 για το 2025 με αλλαγές ουσίας που βελτιώνουν τη συμπεριφορά, τη χρηστικότητά του αλλά και την ασφάλεια.

Συγκεκριμένα η ρετρό σχεδίασης μοτοσυκλέτα της ινδικής εταιρείας διατηρεί τον μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα J-series 349 κ.εκ. των 20,4 ίππων με τις υποτετράγωνες διαστάσεις του κυλίνδρου και το χαρακτηριστικά ευχάριστο, αργόστροφο δούλεμά που ταιριάζει γάντι στην αισθητική και τον χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας. 

Ωστόσο, το μικρό commuter έχει υποστεί μια σειρά από αλλαγές που στοχεύουν στη συνολική βελτίωσή του με τους Ινδούς να “απαντούν” στις κινήσεις του ανταγωνισμού  (βλ. Honda GB350) ώστε να διατηρήσουν ή ακόμη και να αυξήσουν το μερίδιο που έχουν -αρχικά- στην τεράστια ινδική αγορά.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Συγκεκριμένα η θέση οδήγησης έχει αναθεωρηθεί με το εργονομικό τρίγωνο του αναβάτη να επηρεάζεται από το νέο τιμόνι αλλά και από τη σέλα που φέρει νέο αφρώδες και επένδυση. Στο παραπάνω έρχονται να προστεθούν οι αλλαγές στην πίσω ανάρτηση με νέα προοδευτικά ελατήρια και set up για τις αποσβέσεις των αμορτισέρ, ενώ έχει αυξηθεί και η απόσταση από το έδαφος.

 

Royal Enfield HNTR 350 2025

Παράλληλα, ο συμβατικός συμπλέκτης άλλαξε και έδωσε τη θέση του σε έναν περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση στη μανέτα, για πρώτη φορά σε 350άρι της Royal Enfield. Το τελευταίο το HNTR δεν το χρειαζόταν αφού η μανέτα του συμπλέκτη είναι ήδη ελαφριά στο τράβηγμα, αλλά όχι δεν λέμε σε τέτοιες αλλαγές με τη μοτοσυκλέτα να γίνεται ακόμη πιο φιλική στην καθημερινότητα, ειδικά για τις γυναίκες.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Νέος είναι επίσης ο LED προβολέας, ο οποίος λογικά θα αναβαθμίσει αρκετά την ορατότητα τη νύχτα, ενώ στον εξοπλισμό έρχονται να προστεθούν το κομψό όργανο πλοήγησης tripper pod -όχι στη στάνταρ έκδοση "Factory Black"- που συνδέεται με smartphone και η “απαραίτητη” πλέον θύρα φόρτισης USB Type-C.

Royal Enfield HNTR 350 2025

Η πρώτη παρουσίαση έγινε σε φεστιβάλ της Royal Enfield στην Ινδία και συνολικά τα χρώματα που θα προσφέρονται είναι τα: Factory Black, Rio White και Dapper Grey, Tokyo Black, London Red και Rebel Blue ενώ είμαστε σε αναμονή για ανακοινώσεις από την ελληνική αντιπροσωπεία σχετικά με την εισαγωγή και την τιμή του στην Ελλάδα. Στην Ινδία πάντως η στάνταρ έκδοση παρέμεινε στο ίδιο επίπεδο με την απερχόμενη μοτοσυκλέτα.

 

Ετικέτες