Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Αύξηση της αξίας της κατά 19%, σε σύγκριση με την προηγούμενη αποτίμηση (906 εκατομμύρια ευρώ το 2021)
motomag Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

4/12/2023

Ο Όμιλος Piaggio, ανέθεσε στην Interbrand - παγκόσμιος ηγέτης στη συμβουλευτική εμπορικών σημάτων- να διερευνήσει το πόσο αποτιμάται η αξία της εταιρείας Vespa, με την συμβουλευτική εταιρεία να αποτιμά την αξία του εμπορικού σήματος Vespa στα 1 δις ευρώ.

Τα αποτελέσματα της μελέτης της Interbrand έδειξαν ταυτόχρονα πως σε σχέση με το 2021 η εμπορική αξία της Vespa αυξήθηκε κατά 19% (το 2021 η εμπορική αξία άγγιζε τα 906 εκατομμύρια ευρώ), με τον Manfredi Ricca, Global Chief Strategy Officer της Interbrand να δηλώνει: “Ίσως γίνεται κατάχρηση του όρου εμβληματική, αλλά στην πραγματικότητα δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να χαρακτηριστεί αυτή η μάρκα. H Vespa είναι μια μάρκα με κληρονομιά, η οποία εξελίσσεται διαρκώς. Έχει ιταλικές ρίζες, ωστόσο αγαπήθηκε παγκοσμίως. Eίναι μία premium μάρκα, που παραμένει όμως ανοιχτή σε όλους. Το έργο της αποτίμησης όχι μόνο προσδιορίζει σε αριθμούς την επιτυχία αυτής της μάρκας, αλλά δείχνει και ότι η Vespa αποτελεί μία κατηγορία από μόνη της, μία μίξη κινητικότητας, έκφρασης και κουλτούρας.”

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Για τον προσδιορισμό της οικονομικής αξίας του εμπορικού σήματος Vespa, η Interbrand χρησιμοποίησε αποδεδειγμένες τεχνικές αποτίμησης, ενσωματώνοντας ένα ολοκληρωμένο σύνολο πόρων, δεδομένων της αγοράς και ποσοτικών μελετών που διεξήχθησαν σε 10 βασικές αγορές εμπορικής αναφοράς για την Vespa (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, ΗΠΑ, Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Κίνα και Ινδία). Η Vespa επιβεβαιώνει ταυτόχρονα την ηγετική της θέση στις ευρωπαϊκές αγορές ενώ αποκτά μεγαλύτερη παρουσία στις Η.Π.Α. και την Ασία, παρουσιάζοντας ανάπτυξη ιδιαίτερα στην Ινδονησία, όπου ο όμιλος Piaggio άνοιξε πρόσφατα ένα νέο εργοστάσιο για την τοπική αγορά. Η μελέτη που διεξήγαγε η Interbrand, επιβεβαιώνει πως η Vespa δεν είναι ένα απλό scooter αλλά ένας σύγχρονος τρόπος lifestyle κάτι που αποδεικνύουν οι συνεργασίες με τις εταιρείες Christian Dior, Disney Pixar, τη Lego, την Walt Disney καθώς και τον τραγουδιστή Justin Bieber.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Σύμφωνα με τους παράγοντες δυναμικής της εταιρείας (Brand Strength Score) που αναλύθηκαν στη μελέτη της Interbrand, η Συγγένεια και η Διακριτικότητα επιβεβαιώνονται ως βασικές αρχές της Vespa. Αυτό αποδεικνύει περίτρανα όχι μόνο τη βαθιά εγγύτητα που έχει η Vespa με τους πελάτες της, αλλά και την ικανότητά του να δημιουργεί συναισθηματική σύνδεση μαζί τους, μέσα από ιδιαίτερα διαφοροποιημένες και καινοτόμες κινήσεις. Εν ολίγοις, η Vespa επιβεβαιώνει πως είναι μια εταιρεία μόδας-lifestyle σε δύο τροχούς, η οποία στοχεύει προς το μέλλον με μια ξεκάθαρη στρατηγική, την οποία ακολουθούν και αγαπούν εκατομμύρια παθιασμένοι αγοραστές σε όλο τον κόσμο.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

Η αποτίμηση της εμπορικής επωνυμίας άνω του 1 δις ευρώ αναδεικνύει τη σχέση που έχει η εταιρεία με το παγκόσμιο κοινό της καθώς επίσης πως η Vespa αποτελεί κλειδί στην επιχειρηματικότητα και όχι ζημιογόνα επιχείρηση. Επιπρόσθετα ένα σημαντικό στοιχείο που πρέπει να λάβουμε υπόψιν είναι πως το Piaggio Group είδε φέτος τα έσοδα του να αυξάνονται κατά 25% αγγίζοντας τα 2 δις ευρώ.

Vespa – Η αποτίμηση της εταιρείας ξεπερνά το 1 δις ευρώ

 

Ετικέτες

Cyclone: Στην Ελλάδα η θυγατρική της Zonsen από τη Μototrend SA 

H premium εταιρεία του Zonsen Group - Παρουσίαση στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας 2026
Cyclone έρχεται Ελλάδα από την Mototrend
Από το

motomag

3/12/2025

Η Μototrend SA που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα τις Kymco, Voge, Yadea, TGB και Gemini εντάσσει στο portfolio της και τις μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ της Cyclone.

H Cyclone δημιουργήθηκε από τον κολοσσό Zonsen προκειμένου να αποτελέσει το premium brand του κινεζικού ομίλου, εκείνο που θα ηγηθεί της εξάπλωσής του και στις ευρωπαϊκές αγορές με μικρού και μεσαίου κυβισμού μοτοσυκλέτες και scooter.

Η Zonsen ιδρύθηκε το 1982 και σήμερα κατέχει την Προεδρία του Εμπορικού Επιμελητηρίου Μοτοσυκλετών της Κίνας. Ο όμιλος έχει στην κατοχή του δύο εταιρείες εισηγμένες στο χρηματιστήριο, την Zonsen Power και την Loncin Motor. 

Τα εργοστάσια παραγωγής της Zonsen βρίσκονται σε 5 τοποθεσίες της Κίνας, καθώς και σε Βιετνάμ, Ταϊλάνδη, Μεξικό. Επιπλέον, διαθέτει κέντρο Έρευνας και Εξέλιξης στον Καναδά και λειτουργεί κοινοπραξίες στην Κίνα με μεγάλους κατασκευαστές όπως το group Piaggio, με το οποίο ανέλαβαν από κοινού την αναδιάρθρωση της Foshan Fosti Investment Service Company, δημιουργώντας τη Zonsen Piaggio Foshan Motorcycle Company Co., Ltd το 2004. 

Η Zonsen απασχολεί πάνω από 20.000 άτομα, με ετήσια έσοδα από πωλήσεις που υπερβαίνουν τα 6 δισ. ευρώ και με τα προϊόντα της να εξάγονται σε περισσότερες από 100 χώρες. Ο όγκος παραγωγής και πωλήσεων του ομίλου σε μοτοσυκλέτες, κινητήρες και γενικά μηχανήματα τον κατατάσσει μεταξύ των κορυφαίων στον κλάδο, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ενώ τα προϊόντα που παράγει περιλαμβάνουν μοτοσυκλέτες, κινητήρες, ειδικά οχήματα, μηχανήματα κήπου και γεωργικά μηχανήματα. 

Zonsen R&D
Το Κέντρο Τεχνολογίας του Βιομηχανικού Ομίλου Zonsen βρίσκεται στο Chongqing. Ιδρύθηκε το 1999 με αρχικό σκοπό την παροχή τεχνικής υποστήριξης στην έρευνα και ανάπτυξη του Βιομηχανικού Ομίλου Zonsen που σχετίζεται με τη θερμική ενέργεια και τη στρατηγική ενεργειακής ανάπτυξης της Κίνας. 

Με βάση το πρόγραμμα ανάπτυξης και εξέλιξης προϊόντων "PDB" και ακολουθώντας την έννοια υλοποίησης "τρία σε ένα" ο όμιλος έχει δικό του κέντρο σχεδιασμού, δικό του κέντρο μηχανικής και κατασκευής πρωτοτύπων, ενώ διαθέτει και δικό του κέντρο δοκιμών.

Αυτά τα τρία κέντρα ασχολούνται αντίστοιχα με το σχεδιασμό, τη δημιουργία πρωτοτύπων, το σχεδιασμό και τη δημιουργία εργαλείων και διεργασιών παραγωγής καθώς και με τις δοκιμές και την επαλήθευση απόδοσης των τελικών προϊόντων. Περιλαμβάνει 47 διαφορετικές επαγγελματικές ενότητες που καλύπτουν ένα πλήρες φάσμα επιστημονικών κλάδων. Το Κέντρο Τεχνολογίας του Ομίλου διαθέτει σήμερα 769 άτομα επιστημονικό προσωπικό.

Η εταιρεία ήταν από τις πρώτες στον κλάδο που έλαβε πιστοποίηση "3C" και χρησιμοποιεί προηγμένες διεργασίες και εξοπλισμό σε όλα τα στάδια της παραγωγικής διαδικασίας,  όπως αυτοματοποιημένη συγκόλληση με ρομπότ οκτώ αξόνων. Στη διαδικασία βαφής εφαρμόζεται ρομποτικός έξυπνος ψεκασμός και ρομποτική διπλή σκλήρυνση. Παράλληλα, ο όμιλος έχει συνεργασίες με πάνω από 200 προμηθευτές συμπεριλαμβανομένων των Bosch, Delphi, Brembo και KYB.

Η παρουσίαση της Cyclone στο ελληνικό κοινό και της πλήρους γκάμας των μοντέλων που θα διατίθενται στην Ελλάδα, θα γίνει στην Έκθεση Μοτοσυκλέτας τον Απρίλιο του 2026.

Ετικέτες