Aprilia Tuono V4 1100 (2019)

Ένα γυμνό superbike
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/12/2021

Όλη η ζωή σου ένα βιράζ

 

Τιμή: από €15.000

Test MOTO: τ. 598

 

Το Tuono έχει ως σκοπό το να σε παρασύρει και να μπλέξεις σε μία σχέση που την χαρακτηρίζει η ταχύτητα…

Το άρθρο προέρχεται από το αρχείο του περιοδικού ΜΟΤΟ και αναδημοσιεύεται από την αρχική του μορφή δίχως αλλαγές. Αποτελεί πνευματική ιδιοκτησία του περιοδικού, μαζί με τις φωτογραφίες που το συνοδεύουν. Απαγορεύεται οποιαδήποτε αντιγραφή, οικειοποίηση μέρους ή του συνόλου του κειμένου και των φωτογραφιών, παραλλαγή ή χρήση πέραν της ανάγνωσης.

Το Tuono έχει ξεχωριστή θέση ανάμεσα στις streetfighter μοτοσυκλέτες, έχει γράψει μία τεράστια ιστορία και στην Ελλάδα επίσης, και για ορισμένους είναι πιο ποθητό κι από την superbike ακόμη. Με την προσθήκη της ημι-ενεργητικής ανάρτησης το Tuono έγινε πιο δελεαστικό οικονομικά σε σύγκριση με τον προκάτοχο, διότι η αύξηση τιμής είναι κατά πολύ μικρότερη του κόστους που θα είχε για έναν ιδιώτη να κάνει κάτι τέτοιο.

Με τις νέες ημι-ενεργητικές αναρτήσεις αυτό που κερδίζεις είναι μία ευκολία ρυθμίσεων απευθείας από την σέλα σου χωρίς να έχεις εργαλεία. Κι αυτό γιατί πέρα από την αυτόματη ρύθμιση και την προσαρμογή στον ρυθμό σου, η Aprilia σου δίνει την ευκαιρία να απενεργοποιήσεις το συνεχές σκανάρισμα της συμπεριφοράς σου και να θέσεις μία – μία τις παραμέτρους που θέλεις.

Στην περίπτωση του Tuono Factory θα πρέπει να ξέρει ο αναβάτης του πως στην ουσία δεν παίρνει μία πλήρη μεταμόρφωση αλλά ένα πιο αργό superbike. Έναν κινητήρα που είναι φτιαγμένος για 200 άλογα και οι χαρτογραφήσεις τον περιορίζουν πολύ πιο κάτω, στα ίδια ακριβώς επίπεδα του 2017. Δεν υπάρχει καμία διαφορά, δεν υπάρχει κάτι νέο σε αυτό τον τομέα της μετατροπής ενός superbike σε γυμνή μοτοσυκλέτα. Το αποτέλεσμα είναι να έχεις μία μοτοσυκλέτα που τρελαίνεται στις υψηλές στροφές, χωρίς να έχει κερδίσει κάποιο σημαντικό ξέσπασμα στις μεσαίες. Για τις χαμηλές δεν το συζητάμε, αλλά τα ηλεκτρονικά είναι τώρα εδώ για να σε βοηθήσουν. Πως ενώνονται αυτά; Απλά με το launch control που ρυθμίζει τις εκκινήσεις σου και μία φοβερή ανάρτηση που προλαβαίνει να "σφίξει" στο άνοιγμα του γκαζιού, μπορείς να πεταχτείς εμπρός κάνοντας εκπληκτικές εκκινήσεις που βασίζονται στα αποθέματα δύναμης του φοβερού αυτού κινητήρα.

Σέλα ψηλά, να στέκεσαι δίπλα στα αυτοκίνητα και να σηκώνουν κεφάλι να σε δουν και sexy αυτάκια πίσω…

 

Ανάμεσα σε μία γυμνή του λίτρου με μικρότερη απόδοση που δεν προέρχεται από superbike και στο Tuono, οι επαρχιακοί δρόμοι θα είναι σίγουρα πιο εύκολα διαχειρίσιμοι με την γυμνή. Η πλαισιάρα του Tuono και του εξαιρετικά δεμένου συνόλου που έφτιαξε η Aprilia είναι για να αλλάζεις απότομα κατεύθυνση με 200km/h στο κοντέρ, όχι για να προσπαθείς να στρίψεις σε δρόμους με τυφλές στροφές που τα 150 είναι υπερβολή. Μπορείς να μάθεις να το τιθασεύεις, αλλά δεν θα είναι το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Το Tuono θα σε βοηθήσει όσο μπορεί, το σαφέστατο κιβώτιο θα δεχτεί κάθε αλλαγή απροβλημάτιστα και η ομαλή απόκριση του γκαζιού θα σου δώσει όση δύναμη ζητήσεις ακριβώς, χωρίς κομπιάσματα.

Bosch και Öhlins, οι καλύτεροί σου φίλοι!

 

Το εμπρός φρένο του Tuono έχει ένα δυνατό δάγκωμα που είναι αυτό που θέλεις ακριβώς στην πίστα. Μόνο που σε κάνει να γλιστράς εύκολα, που σημαίνει να ενεργοποιείς το ABS το οποίο απαντά με δυνατό αμόλημα της πίεσης και ξαφνικά η απόσταση φρεναρίσματος μεγαλώνει… Έχεις ένα εξαιρετικό σύνολο φρένων και ένα φοβερό ABS, απλά για να λειτουργήσουν σωστά χρειάζεσαι και μία πίστα, ή πολύ καλή πρόσφυση και ζεσταμένα ελαστικά. Μόνο για ένα από αυτά τα δύο μπορείς να κάνεις κάτι, στην χώρα που ζεις. Το άλλο δεν θα αλλάξει ποτέ…

Όλα όσα χρειάζεσαι για να αλλάξεις τον χαρακτήρα του, ενώ μιλάς στο τηλέφωνο. Απλά καν' το γρήγορα γιατί η μπαταρία είναι μελετημένη για βάρος, όχι για διάρκεια…

 

Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετικά άνετη για ιταλική μοτοσυκλέτα, θα χωρέσουν και οι ψηλοί αναβάτες, θα ευχαριστηθούν και τις μεγαλύτερες αποστάσεις. Δεν είναι κοντή μοτοσυκλέτα και η απόσταση της σέλας είναι αντίστοιχη με on -off. Από την στιγμή που δεν αναγκάζεσαι να πέφτεις με όλο το βάρος εμπρός και να κρατάς εύκολα το σώμα σου με τα πόδια και όχι με τα χέρια, το Tuono είναι αρκετά άνετο για τα δεδομένα streetfighter μοτοσυκλέτας.

Από τις διαφορετικές χαρτογραφήσεις, η Sport είναι εξαιρετική για όλες τις ώρες, η Race είναι πολύ επιθετική και στον δημόσιο δρόμο απλά ενεργοποιεί τα ηλεκτρονικά περισσότερο, σε όποια από τις οκτώ θέσεις κι αν βάλεις το traction control ή ρυθμίσεις το κόψιμο της σούζας. Απενεργοποίησε τα κι απλά κάτσε στην ίδια θέση καίγοντας λάστιχο, ή βάλει την sport να ευχαριστηθείς επιτάχυνση. Κι άλλη μία πιο κάτω να είχε, πάλι κερδισμένοι θα είμασταν στα δικά μας δεδομένα! Αντίστοιχα όλο αυτό μπορεί να γίνει το συμπέρασμα για το ίδιο το Tuono. Ψάχνεις ένα λίγο πιο άνετο σε θέση superbike; Μία μοτοσυκλέτα για να την βγάζεις για γρήγορες βόλτες σε άδειους δρόμους; Θα πηγαίνεις συχνά στην πίστα, θα βγαίνεις σαν τον λύκο αργά την νύχτα στους δρόμους; Διότι τότε το Tuono θα ενσαρκώσει το όνειρό σου και μετά θα το πάει και άλλα δέκα βήματα πιο κάτω, να μην θέλεις να ξυπνήσεις. Αν όμως το ζητούμενο είναι μία γρήγορη καθημερινή μοτοσυκλέτα, τότε το πράγμα χαλάει. Με τον αέρα από τον κινητήρα να σου τηγανίζει τα πόδια το καλοκαίρι και το Tuono να κάνει σαν λυσσασμένος σκύλος που κακώς του έβαλες ένα λουρί και περιμένεις να γίνει καλά μέσα στην κίνηση, σίγουρα δεν θα έχεις κάνει την σωστή επιλογή. Διάλεξε όμως τα βιράζ, επέλεξε να βάλεις τα track day στην ζωή σου και το Tuono θα πρέπει να είναι η επιλογή σου!

 

Εύρος τιμών

Οι τιμές των μεταχειρισμένων Tuono της συγκεκριμένης γενιάς δεν έχουν μεγάλη διακύμανση, μιας και πρόκειται ουσιαστικά για ένα πολύ πρόσφατο μοντέλο, ενώ και η κατάσταση των μεταχειρισμένων επιλογών είναι σχετικά καλή και πολύ κοντά μεταξύ τους

 

Τι πρέπει να προσέξετε

Ιδιαίτερα συνηθισμένα προβλήματα δεν είχε το Tuono να… το ταλαιπωρούν, πέρα από την αντλία του μπροστινού φρένου (για την οποία έγινε και ανάκληση, οπότε βεβαιωθείτε ότι έχει γίνει) και για όσες μοτοσυκλέτες διαθέτουν quickshifter έχουν αναφερθεί προβλήματα στην λειτουργία του. Σε γενικό πλαίσιο όμως, πρόκειται για ένα από τα πιο αξιόπιστα μοντέλα της αγοράς

 

Ναι

Για να μοιάζει κάθε διαδρομή σου με πίστα!

 

Όχι

Αν ψάχνεις έστω και τα ελάχιστα ψήγματα λειτουργικότητας των naked

 

Γιατί

Είναι μια μοτοσυκλέτα που θα βγάλει τον πιο "χούλιγκαν" εαυτό σου!

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετρακύλινδρος V 65⁰, με 4 Β/Κ και 2ΕΕΚ σε κάθε μπλοκ κυλίνδρων

Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 81 Χ 52,3

Κυβικά (cc): 1077

Σχέση συμπίεσης: 12,1:1

Ανάφλεξη: Ψηφιακή

Τροφοδοσία: Ψεκασμός

Σύστημα εκκίνησης:     Μίζα

Σύστημα εξαγωγής:      4 σε 2 σε 1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος συμπλέκτη: Υγρός πολύδισκος

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος:  Αλουμινένιο δύο δοκών, περιμετρικό

Γωνία κάστερ (°):        24,7

Ίχνος (mm): 99,7

Μεταξόνιο (mm): 1.420

Ύψος σέλας (mm): 825

Βάρος κατασκευαστή γεμάτη (kg): -

Πραγματικό βάρος γεμάτη, ζυγισμένη (Kg): 215

Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l):  18,5 / 3

 

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι Ohlins NiX

Διάμετρος (mm): 43

Διαδρομή (mm):  120

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης/επαναφοράς

Πίσω:  Μοχλισμού με μονό αμορτισέρ Öhlins

Διαδρομή (mm): 130

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης/επαναφοράς

 

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δύο δίσκοι 330mm με ακτινικές δαγκάνες Brembo M50 και ρυθμιζόμενο cornering ABS Bosch 9.1

Πίσω: Δίσκος 220mm με δαγκάνα δύο εμβόλων Brembo και ρυθμιζόμενο ABS Bosch 9.1

 

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

Εμπρός Ελαστικό: 120/70-17

Πίσω Ελαστικό: 200/55-17 Pirelli Diablo Supercorsa

 

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Έγχρωμη οθόνη TFT με πλήρεις ενδείξεις, χρονόμετρο, infomedia, Trip Master, Cruise Control, Tip Lane Control, Wheelie Control, Launch Control, Traction Control, Cornering ABS, προεγκατάσταση τηλεμετρίας

 

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

Μέση: 6,8

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)

Μέση: 272

 

Αντ/κά Aprilia V4 Tuono 1100 (2019)

Προτεινόμενη Λιανική (με ΦΠΑ 24%, €)

Έμβολο πλήρες*:

191,00

Τελικό εξάτμισης:

 1.495,00

Εμπρός φτερό: 

 53,00

Εμπρός τροχός:

 223,00

Προβολέας:

 358,00

Μανέτα φρένου:

 69,00

Σέλα:

 122,00

Πλαίσιο:

 3.164,00

Kymco K-XCT 300i (2013-2015) - Κάνοντας το επόμενο βήμα

Με το βλέμμα στην premium κατηγορία
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/1/2024

Τιμή μεταχειρισμένου: Από €2.500

TEST MOTO: τ. 526

Αλλαγή εποχής

Στο ντεμπούτο του το K-XCT 300i μας έκανε να αναθεωρήσουμε το image της Kymco από "έναν ακόμη κατασκευαστή από την Ταϊβάν" σε κάτι πολύ ανώτερο, αφού δεν διαθέτει μόνο μια ευρεία γκάμα αλλά πλέον τα μοντέλα της σηματοδοτούν εξελίξεις

Βέβαια δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε, αφού και τώρα η Kymco συνεχίζει ακάθεκτα να επενδύει σε νέες τεχνολογίες –όπως τις ηλεκτρικές της μοτοσυκλέτες- στον εξοπλισμό των μοντέλων της με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας/μόδας, όπως το Noodoe (multimedia σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone) και σύγχρονη εμφάνιση. Με αυτό τον τρόπο αρκετά μοντέλα της, όπως το K-XCT 300i, δεν δείχνουν ξεπερασμένα ακόμη και μετά από έξι χρόνια από το ντεμπούτο τους. Εφοδιασμένο με DRL φωτιστικά σώματα, ιδιαίτερη σχεδίαση και ποιοτική βαφή με διάφορα και έντονα χρώματα για να επιλέξεις, η “μπογιά” του XCT περνάει μέχρι και σήμερα.

2

Το τρακοσάρι σκούτερ της Kymco είχε σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, με σαφή προσανατολισμό να προσφέρει διασκέδαση στην οδήγηση και να μην είναι μονάχα ένα πρακτικό σκούτερ για τις καθημερινές μετακινήσεις. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο προσφέρει στο σύνολο μια ιδιαίτερη ευστάθεια, τόσο στην τελική του, που σε ευνοϊκές συνθήκες η βελόνα μπορεί να αγγίξει τα 160km/h, όσο και στις συνεχείς στροφές και εναλλαγές κλίσεων, χωρίς να παρουσιάζει ελαστικότητες. Τα δύο αμορτισέρ έχουν ποιοτική λειτουργία και συνεισφέρουν στη σφικτή αίσθηση του συνόλου με αντίστοιχες αποσβέσεις, αφήνοντας τη ευρύχωρη σέλα να “σηκώσει” το βάρος της άνεσης για τον αναβάτη και συνεπιβάτη. Το τρίγωνο της εργονομίας είναι ιδιαίτερο, καθώς τα πόδια σου ακουμπούν σχετικά ψηλά στο δάπεδο με τα χέρια να βρίσκονται πρακτικά από πάνω τους. Ωστόσο, είναι ένα από τα ελάχιστα σκούτερ που σου επιτρέπει να μεταφέρεις τα πόδια στο πίσω μέρος του δαπέδου και να σκύψεις μπροστά, παίρνοντας μια άκρως επιθετική στάση. Η ζελατίνα είναι σωστά μελετημένη, αφήνοντας το οπτικό πεδίο του αναβάτη ελεύθερο ακόμη και για αυτούς που είναι κάτω του μετρίου αναστήματος.

Όμορφα και ευανάγνωστα τα όργανα με αρκετές πληροφορίες και αναλογικό στροφόμετρο

3

Κινητήρας που εντυπωσιάζει

Ο κινητήρας του K-XCT έχει βασιστεί στον G5 αλλά είχε αρκετές εξελίξεις, όπως το διαφοροποιημένο σχήμα των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, τον ψεκασμό της Keihin και το πρόγραμμά του. Αυτές οι αλλαγές προσέφεραν στο σκούτερ της Kymco, καλύτερη απόδοση στις χαμηλομεσαίες στροφές και προτιμήθηκε από αρκετούς αναβάτες, αν κρίνουμε από το πόσο συχνά το συναντάμε στους δρόμους της πρωτεύουσαας. Η μετάδοση συνεργάζεται άριστα με τον κινητήρα και στους πολυσύχναστους δρόμους του κέντρου σου επιτρέπει να κινηθείς ακόμη και με μονοψήφιο αριθμό χιλιομέτρων, με την εμπλοκή της μετάδοσης να πραγματοποιείται σε χαμηλές στροφές, προσφέροντας καλό έλεγχο χωρίς να πατινάρει.

O αποθηκευτικός χώρος έχει όγκο 41 λίτρων, έχει επένδυση, είναι φωτιζόμενος και μάλιστα με αισθητήρα κίνησης

5

To KXC-T έχει αρκετά μεγάλο μέγεθος χωρίς όμως να φτάνει -ούτε καν να πλησιάζει- αυτό των mega σκούτερ και δεν προβληματίζει ιδιαίτερα με τις διαστάσεις του. Σίγουρα δεν είναι το ελαφρύτερο ούτε το μικρότερο σκούτερ για να είναι η πρώτη επιλογή κάποιου που κινείται καθημερινά σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Είναι όμως μια άριστη επιλογή για όσους θα εκμεταλλευτούν τη δυναμική του συμπεριφορά και θα διασκεδάσουν οδηγώντας έξω από το κέντρο των πόλεων. Συγχρόνως, προέρχεται από μια εταιρεία που πλέον πρωταγωνιστεί στα σκούτερ, με εδραιωμένη και συνεχή παρουσία στην χώρα μας, διαθέτοντας επαρκές δίκτυο υποστήριξης. To μοντέρνο K-XCT αποδείχθηκε καλό και στην κατανάλωση, κάτι που έχει πλέον βαρύνουσα σημασία για την επιλογή κάθε μέσου μεταφοράς ή διασκέδασης.

5

Ναι

Για την ευστάθειά του σε όλες τις συνθήκες

Όχι

Αν θες κορυφαία άνεση

Γιατί

Το κόστος απόκτησης είναι αρκετά χαμηλό

Εύρος τιμών

Αυτή τη στιγμή στις αγγελίες των μεταχειρισμένων υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα K-XCT 300i με το φτηνότερο να κοστίζει μόλις €2.600. Τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν αρκετά αξεσουάρ και βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση παρότι έχουν πολλά χιλιόμετρα στην “πλάτη” τους. Επίσης, υπάρχουν και ορισμένα καινούργια με κόστος στις 4.935 ευρώ για όσους τα θέλουν με μηδέν χιλιόμετρα και με ABS, το οποίο προστέθηκε στο μοντέλο από το 2015 κι έπειτα.

Τι πρέπει να προσέξετε

Ένας ενδελεχής έλεγχος σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο είναι αρκετός για να αποκαλύψει τα όποια σημεία μπορεί να κρύβουν επιπλέον κόστος απ’ την συντήρησή τους. Κατόπιν επικοινωνίας με την αντιπροσωπεία, ενημερωθήκαμε πως δεν υπάρχει κάποια ανάκληση για το μοντέλο, ωστόσο ο έλεγχος θεωρούμε πως είναι σημαντικός, ιδίως για τους σωλήνες του συστήματος ψύξης και φρένων, που μετά από πέντε χρόνια μπορεί να έχουν ξεραθεί, όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των οχημάτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με 1ΕΕΚ και 4Βαλβίδες

Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 72,7 x 72      

Κυβικά (cc): 298,9

Σχέση συμπίεσης: 10,8:1

Ανάφλεξη: Ψηφιακή

Τροφοδοσία: Ψεκασμός keihin

Σύστημα εκκίνησης:        Μίζα

Σύστημα εξαγωγής:         1 σε 1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος συμπλέκτη: φυγοκεντρικός

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό

Γωνία κάστερ (o): 28

Ίχνος (mm): 107

Μεταξόνιο (mm): 1.450

Ύψος σέλας (mm): 810

Βάρος κατασκευαστή γεμάτη (kg): -

Πραγματικό βάρος γεμάτη, ζυγισμένη (Kg): 186

Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l): 11/-

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι

Διάμετρος (mm): 37

Διαδρομή (mm): 110

Ρυθμίσεις: Καμία

Πίσω: Δύο αμορτισέρ

Διαδρομή (mm): 93

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων σε πέντε θέσεις

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα τριών εμβόλων

Πίσω: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα δύο εμβόλων

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

Ελαστικό: 120/70-14

Πίσω

Ελαστικό: 150/70-13

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Αναλογικό στροφόμετρο, LCD οθόνη με ψηφιακό ταχύμετρο, ολικό και δυο μερικούς χιλιομετρητές, στάθμη βενζίνης, θερμοκρασία ψυκτικού, ενδεικτικές λυχνίες για φλας/μεγάλη σκάλα φώτων/λειτουργία ψεκασμού/αλλαγής λαδιού/ρεζέρβας/πίεσης λαδιού/φόρτισης μπαταρίας, ψηφιακό ρολόι, αλάρμ, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, ρυθμιζόμενες μανέτες, ντουλαπάκι με έξοδο ρεύματος 12V, άνοιγμα σέλας από τον κεντρικό διακόπτη, φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, χειρολαβές συνεπιβάτη, LED Daytime Running Light

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

Μέση: 4,1

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)

Μέση: 268

Αντ/κά Street Twin

Προτεινόμενη Λιανική (με ΦΠΑ 24%, €)

Έμβολο πλήρες:

32,95

Ρουλεμάν – Κομβίο:

-

Τελικό εξάτμισης:

497,17 με καταλύτη

Εμπρός φτερό: 

50,91

Εμπρός τροχός:

213,38 πλήρης με ρουλεμάν & αποστάτες

Προβολέας:

344,43

Μανέτα φρένου:

24,50

Σέλα αναβάτη /συνεπιβάτη:

307,72

Πλαίσιο:

Κ.Π.