Honda XL650V Transalp 2005 - 2007

Από το

Μαύρο Σκύλο

24/8/2010

To 2005 η Honda άλλαξε το Transalp της για τελευταία φορά, πριν την έλευση του 2008 και του νέου με ψεκασμό Transalp 700. Οι αλλαγές δεν ήταν σημαντικές, αλλά αρκετές για να ανανεωθεί η όψη του και το ενδιαφέρον του κοινού

[blockquote]Ναι...
Για την ευκολία και την ομοιογένεια της συμπεριφοράς της σε μεγάλο εύρος χρήσεων
Όχι...
Για όσους βάζουν τη διασκέδαση ψηλά στην ιεραρχία τους
Γιατί...
Καταφέρνει να κάνει με τον τρόπο της τα πάντα και… για πάντα
Τι πρέπει να προσέξετε
Άλλο ένα χαρακτηριστικό αυτής της μοτοσυκλέτας είναι η αξιοπιστία της και αποτελεί κυριολεκτικό παράδειγμα αυτής “Που δεν παθαίνει τίποτα” και εάν γίνεται η προβλεπόμενη συντήρησή της είναι ικανή κατασκευή για να ζήσει πολλά - πολλά χιλιόμετρα. Οπότε, ο έλεγχος μιας υποψήφιας προς αγορά έχει να κάνει με την πληρότητά της και την καλή κατάσταση όλων των μερών της.[/blockquote]Η τελευταία έκδοση της Transalp, με τον κινητήρα των 650 κυβικών, ήρθε τότε συνεχίζοντας την πορεία της σημαντικής αυτής μοτοσυκλέτας, πορεία που άρχισε το μακρινό 1987. Η εμπορική της επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια ήταν και στη χώρα μας πολύ μεγάλη και οφείλεται σε μερικά χαρακτηριστικά που έμειναν αναλλοίωτα, παρά τις αλλαγές μοντέλων. Οι αλλαγές στην έκδοση του 2005 περιελάμβαναν όργανα με νέα εμφάνιση, νέα τελικά στην εξάτμιση, διάφανα φλας, ανάγλυφα λογότυπα και αισθητικές αλλαγές. Τέτοιες ήταν η χρυσαφί βαφή στις δαγκάνες, το μαύρο χρώμα στις ζάντες και η ελαφρώς φιμέ ζελατίνα του φαίρινγκ. Ακόμη ένα χαρακτηριστικό αυτού του μοντέλου ήταν η δυνατότητα να παραγγελθεί με χαμηλότερη κατά 3 εκατοστά σέλα, για να διευκολυνθούν οι χαμηλού αναστήματος αναβάτες και αναβάτριες.
Ο κινητήρας και το πλαίσιο της έμειναν δίχως αλλαγές. Ο V2 διατήρησε τα καρμπυρατέρ στην τροφοδοσία του και την ομαλότητα στην λειτουργία του. Η γλυκιά του απόδοση από τις πολύ χαμηλές στροφές, η βουτυρένια λειτουργία του κιβωτίου και του συμπλέκτη τον κάνουν ένα από τους πιο εύκολους και ευχάριστους κινητήρες για τη καθημερινή μετακίνηση. Δεν θα ζεσταθεί ποτέ, δεν θα σκορτσάρει και ποτέ θα δεν κάνει διακοπές. Η ομαλότητα και η απουσία ενοχλητικών κραδασμών τον χαρακτηρίζουν σε όλο το φάσμα των στροφών που λειτουργεί και συνοδεύεται από αποδεδειγμένη αξιοπιστία. Η εργονομία και η ευκολία των χειρισμών του είναι ένα μεγάλο κεφάλαιο αυτής της μοτοσυκλέτας. Τα χειριστήρια είναι εύκολα στις λειτουργίες τους, οι μηχανικοί θόρυβοι απουσιάζουν, η θερμότητα το ίδιο. Οι χώροι του είναι μεγάλοι και ο συνεπιβάτης απολαμβάνει μια φροντισμένη θέση με άνετη σέλα, μεγάλες χειρολαβές και τα μαρσπιέ σε σωστή γωνία. Το ρεζερβουάρ έχει χώρο για τοποθέτηση tank bag, η μεγάλη σχάρα βοηθάει στη μεταφορά αποσκευών, οι χούφτες για τα χέρια ανήκουν στον στάνταρ εξοπλισμό και το μόνο ουσιαστικό που του λείπει είναι το κεντρικό σταντ, που προσφέρεται προαιρετικά.
Το μεγάλο κόψιμο του τιμονιού του, ο εύκολος έλεγχός του και οι μαλακές αναρτήσεις το κάνουν άνετο, σε κάθε είδους δρόμο. Από την άλλη μεριά, επειδή σε αυτή τη ζωή δεν μπορεί να τα έχεις όλα, οι επιδόσεις του δεν είναι υψηλές, όχι μόνο σε αυτό το μοντέλο, αφού ποτέ δεν ξεχώρισε η Transalp για τις υψηλές του επιδόσεις. Το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο με τις πέντε σχέσεις και η ροπή του κινητήρα επιτρέπουν στη Transalp να ταξιδεύει μεταφέροντας δυο ανθρώπους στη σέλα του, αλλά και τις αποσκευές τους. Σε ταχύτητες μέχρι τα 140 χιλιόμετρα την ώρα, η μοτοσυκλέτα παραμένει άνετη και ήρεμη όπως και οι αναβάτες της. Μπορεί να πάει και με υψηλότερες ταχύτητες, αλλά η κατανάλωσή της ανεβαίνει ενοχλητικά. Ο κινητήρας αυτός, όταν πιέζεται στα όριά του, χρειάζεται πολλή βενζίνη, κάτι που μειώνει σημαντικά την αυτονομία του.
Υπάρχουν νεότερες μοτοσυκλέτες με κινητήρες ίδιου κυβισμού που αποδίδουν σχεδόν είκοσι ίππους περισσότερους από το Transalp. Το Transalp όμως αποζημιώνει τους οπαδούς του -έχει τέτοιους ακόμη και φανατικούς- γιατί έχει άσο στο μανίκι του, που τον οφείλει και στην ηλικία του. Αυτός είναι που δίνει την δυνατότητα στον αναβάτη του να κινείται με άνεση και σε δρόμους με κακή άσφαλτο ή και χωρίς άσφαλτο. Στους χωματόδρομους το λογότυπο Rally Touring βρίσκει την επιβεβαίωσή του. Το Transalp, με τις μαλακές αναρτήσεις του και τον ήρεμο χαρακτήρα του, κινείται όχι απλά ικανοποιητικά, αλλά άνετα και καλύτερα από τις περισσότερες σύγχρονες μοτοσυκλέτες της κατηγορίας της, με τα ασφάλτινα ελαστικά και τους μικρής διαμέτρου μπροστινούς τροχούς.
Η τελευταία Transalp των 650 κυβικών διατηρεί σε μεγάλη ποσότητα την ικανότητα να κινείται τουλάχιστον αξιοπρεπώς σε κάθε είδους δρόμο. Ταξιδεύει άνετα, κυκλοφορεί στην πόλη εύκολα, έχει ισχυρά φρένα και μια σπάνια ομοιογένεια στη λειτουργία της. Αυτό που δεν κάνει είναι να ενθουσιάζει με τις επιδόσεις της και την εμφάνισή της.



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Τύπος: Tετράχρονος, δικύλινδρος V52o υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ/3 βαλβίδες
Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 79 x 66
Κυβικά (cc): 647
Σχέση συμπίεσης: 9,2:1
Ανάφλεξη: Ηλεκτρονική
Τροφοδοσία: Δύο καρμπυρατέρ Keihin CV34mm
Σύστημα εκκίνησης: Μίζα
Σύστημα εξαγωγής: 2 σε 1
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος Συμπλέκτη: Υγρός, πολύδισκος
Σχέσεις ταχυτήτων: 5
Τελική Μετάδοση: Αλυσίδα, γρανάζια / 3,2
ΠΛΑΙΣΙΟ
Τύπος: Ατσάλινο περιμετρικό, σωλήνες τετραγωνικής διατομής
Γωνία κάστερ (o): 28
Ίχνος (mm): 108
Μεταξόνιο (mm): 1505
Ύψος σέλας (mm): 843(813)
Βάρος κενή / γεμάτη (kg): 191/212
Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l): 19/3
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ
Εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι
Διάμετρος (mm): 41
Διαδρομή (mm): 200
Ρυθμίσεις: Καμία
Πίσω: Ένα αμορτισέρ, μοχλικό
Διαδρομή (mm): 172
Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίου, απόσβεση συμπίεσης
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός: Δύο δίσκοι 256mm, δαγκάνες με δυο έμβολα
Πίσω: Δίσκος 240mm δαγκάνα με ένα έμβολο
ΤΡΟΧΟΙ
Εμπρός
Ελαστικό: 90/90-21
Ζάντα:
Πίσω
Ελαστικό: 120/90-17
Ζάντα:
ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
Ταχύμετρο, ολικός και μερικός χιλιομετρητής, στροφόμετρο, ρολόι, δείκτης βενζίνης, σχάρα, χούφτες, ενδεικτικές λυχνίες για πίεση λαδιού, φλας, νεκρά, μεγάλη σκάλα φώτων, ρεζέρβα.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ισχύς εργοστασίου (HP/rpm): 53/ 7.500
Ροπή εργοστασίου (kg.m/rpm): 5,6 / 5.500
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΙΠΠΟΔΥΝΑΜΗΣ
Ισχύς στον τροχό (ΗΡ/rpm): 45/7.000
Ροπή στον τροχό (kg.m/rpm): 5/5.200
Οι επιδόσεις αυτού του κινητήρα ήταν πάντοτε χαμηλές, αλλά η ήρεμη δύναμη, η απουσία κραδασμών και η ικανότητά του να λειτουργεί αποδοτικά από τις πολύ χαμηλές στροφές τον χαρακτήριζαν και συνεισφέρουν στην δημιουργία της ομοιογένειας, στην απόδοση και τη λειτουργία, για την οποία είναι διάσημη αυτή η μοτοσυκλέτα της Honda.
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)
Μέση: 8,3
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)
Μέση: 240

Kymco K-XCT 300i (2013-2015) - Κάνοντας το επόμενο βήμα

Με το βλέμμα στην premium κατηγορία
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

4/1/2024

Τιμή μεταχειρισμένου: Από €2.500

TEST MOTO: τ. 526

Αλλαγή εποχής

Στο ντεμπούτο του το K-XCT 300i μας έκανε να αναθεωρήσουμε το image της Kymco από "έναν ακόμη κατασκευαστή από την Ταϊβάν" σε κάτι πολύ ανώτερο, αφού δεν διαθέτει μόνο μια ευρεία γκάμα αλλά πλέον τα μοντέλα της σηματοδοτούν εξελίξεις

Βέβαια δεν έχει αλλάξει κάτι από τότε, αφού και τώρα η Kymco συνεχίζει ακάθεκτα να επενδύει σε νέες τεχνολογίες –όπως τις ηλεκτρικές της μοτοσυκλέτες- στον εξοπλισμό των μοντέλων της με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας/μόδας, όπως το Noodoe (multimedia σύστημα συνδεσιμότητας με smartphone) και σύγχρονη εμφάνιση. Με αυτό τον τρόπο αρκετά μοντέλα της, όπως το K-XCT 300i, δεν δείχνουν ξεπερασμένα ακόμη και μετά από έξι χρόνια από το ντεμπούτο τους. Εφοδιασμένο με DRL φωτιστικά σώματα, ιδιαίτερη σχεδίαση και ποιοτική βαφή με διάφορα και έντονα χρώματα για να επιλέξεις, η “μπογιά” του XCT περνάει μέχρι και σήμερα.

2

Το τρακοσάρι σκούτερ της Kymco είχε σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, με σαφή προσανατολισμό να προσφέρει διασκέδαση στην οδήγηση και να μην είναι μονάχα ένα πρακτικό σκούτερ για τις καθημερινές μετακινήσεις. Το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο προσφέρει στο σύνολο μια ιδιαίτερη ευστάθεια, τόσο στην τελική του, που σε ευνοϊκές συνθήκες η βελόνα μπορεί να αγγίξει τα 160km/h, όσο και στις συνεχείς στροφές και εναλλαγές κλίσεων, χωρίς να παρουσιάζει ελαστικότητες. Τα δύο αμορτισέρ έχουν ποιοτική λειτουργία και συνεισφέρουν στη σφικτή αίσθηση του συνόλου με αντίστοιχες αποσβέσεις, αφήνοντας τη ευρύχωρη σέλα να “σηκώσει” το βάρος της άνεσης για τον αναβάτη και συνεπιβάτη. Το τρίγωνο της εργονομίας είναι ιδιαίτερο, καθώς τα πόδια σου ακουμπούν σχετικά ψηλά στο δάπεδο με τα χέρια να βρίσκονται πρακτικά από πάνω τους. Ωστόσο, είναι ένα από τα ελάχιστα σκούτερ που σου επιτρέπει να μεταφέρεις τα πόδια στο πίσω μέρος του δαπέδου και να σκύψεις μπροστά, παίρνοντας μια άκρως επιθετική στάση. Η ζελατίνα είναι σωστά μελετημένη, αφήνοντας το οπτικό πεδίο του αναβάτη ελεύθερο ακόμη και για αυτούς που είναι κάτω του μετρίου αναστήματος.

Όμορφα και ευανάγνωστα τα όργανα με αρκετές πληροφορίες και αναλογικό στροφόμετρο

3

Κινητήρας που εντυπωσιάζει

Ο κινητήρας του K-XCT έχει βασιστεί στον G5 αλλά είχε αρκετές εξελίξεις, όπως το διαφοροποιημένο σχήμα των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, τον ψεκασμό της Keihin και το πρόγραμμά του. Αυτές οι αλλαγές προσέφεραν στο σκούτερ της Kymco, καλύτερη απόδοση στις χαμηλομεσαίες στροφές και προτιμήθηκε από αρκετούς αναβάτες, αν κρίνουμε από το πόσο συχνά το συναντάμε στους δρόμους της πρωτεύουσαας. Η μετάδοση συνεργάζεται άριστα με τον κινητήρα και στους πολυσύχναστους δρόμους του κέντρου σου επιτρέπει να κινηθείς ακόμη και με μονοψήφιο αριθμό χιλιομέτρων, με την εμπλοκή της μετάδοσης να πραγματοποιείται σε χαμηλές στροφές, προσφέροντας καλό έλεγχο χωρίς να πατινάρει.

O αποθηκευτικός χώρος έχει όγκο 41 λίτρων, έχει επένδυση, είναι φωτιζόμενος και μάλιστα με αισθητήρα κίνησης

5

To KXC-T έχει αρκετά μεγάλο μέγεθος χωρίς όμως να φτάνει -ούτε καν να πλησιάζει- αυτό των mega σκούτερ και δεν προβληματίζει ιδιαίτερα με τις διαστάσεις του. Σίγουρα δεν είναι το ελαφρύτερο ούτε το μικρότερο σκούτερ για να είναι η πρώτη επιλογή κάποιου που κινείται καθημερινά σε μποτιλιαρισμένους δρόμους. Είναι όμως μια άριστη επιλογή για όσους θα εκμεταλλευτούν τη δυναμική του συμπεριφορά και θα διασκεδάσουν οδηγώντας έξω από το κέντρο των πόλεων. Συγχρόνως, προέρχεται από μια εταιρεία που πλέον πρωταγωνιστεί στα σκούτερ, με εδραιωμένη και συνεχή παρουσία στην χώρα μας, διαθέτοντας επαρκές δίκτυο υποστήριξης. To μοντέρνο K-XCT αποδείχθηκε καλό και στην κατανάλωση, κάτι που έχει πλέον βαρύνουσα σημασία για την επιλογή κάθε μέσου μεταφοράς ή διασκέδασης.

5

Ναι

Για την ευστάθειά του σε όλες τις συνθήκες

Όχι

Αν θες κορυφαία άνεση

Γιατί

Το κόστος απόκτησης είναι αρκετά χαμηλό

Εύρος τιμών

Αυτή τη στιγμή στις αγγελίες των μεταχειρισμένων υπάρχουν αρκετά διαθέσιμα K-XCT 300i με το φτηνότερο να κοστίζει μόλις €2.600. Τα περισσότερα από αυτά διαθέτουν αρκετά αξεσουάρ και βρίσκονται σε πολύ καλή κατάσταση παρότι έχουν πολλά χιλιόμετρα στην “πλάτη” τους. Επίσης, υπάρχουν και ορισμένα καινούργια με κόστος στις 4.935 ευρώ για όσους τα θέλουν με μηδέν χιλιόμετρα και με ABS, το οποίο προστέθηκε στο μοντέλο από το 2015 κι έπειτα.

Τι πρέπει να προσέξετε

Ένας ενδελεχής έλεγχος σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο είναι αρκετός για να αποκαλύψει τα όποια σημεία μπορεί να κρύβουν επιπλέον κόστος απ’ την συντήρησή τους. Κατόπιν επικοινωνίας με την αντιπροσωπεία, ενημερωθήκαμε πως δεν υπάρχει κάποια ανάκληση για το μοντέλο, ωστόσο ο έλεγχος θεωρούμε πως είναι σημαντικός, ιδίως για τους σωλήνες του συστήματος ψύξης και φρένων, που μετά από πέντε χρόνια μπορεί να έχουν ξεραθεί, όπως συμβαίνει στην πλειοψηφία των οχημάτων.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος: Τετράχρονος, υγρόψυκτος, μονοκύλινδρος, με 1ΕΕΚ και 4Βαλβίδες

Διάμετρος επί διαδρομή (mm): 72,7 x 72      

Κυβικά (cc): 298,9

Σχέση συμπίεσης: 10,8:1

Ανάφλεξη: Ψηφιακή

Τροφοδοσία: Ψεκασμός keihin

Σύστημα εκκίνησης:        Μίζα

Σύστημα εξαγωγής:         1 σε 1

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Τύπος συμπλέκτη: φυγοκεντρικός

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος: Ατσάλινο σωληνωτό

Γωνία κάστερ (o): 28

Ίχνος (mm): 107

Μεταξόνιο (mm): 1.450

Ύψος σέλας (mm): 810

Βάρος κατασκευαστή γεμάτη (kg): -

Πραγματικό βάρος γεμάτη, ζυγισμένη (Kg): 186

Ρεζερβουάρ/ρεζέρβα (l): 11/-

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός: Τηλεσκοπικό πιρούνι

Διάμετρος (mm): 37

Διαδρομή (mm): 110

Ρυθμίσεις: Καμία

Πίσω: Δύο αμορτισέρ

Διαδρομή (mm): 93

Ρυθμίσεις: Προφόρτιση ελατηρίων σε πέντε θέσεις

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα τριών εμβόλων

Πίσω: Δίσκος τύπου μαργαρίτα με δαγκάνα δύο εμβόλων

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

Ελαστικό: 120/70-14

Πίσω

Ελαστικό: 150/70-13

ΟΡΓΑΝΑ / ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Αναλογικό στροφόμετρο, LCD οθόνη με ψηφιακό ταχύμετρο, ολικό και δυο μερικούς χιλιομετρητές, στάθμη βενζίνης, θερμοκρασία ψυκτικού, ενδεικτικές λυχνίες για φλας/μεγάλη σκάλα φώτων/λειτουργία ψεκασμού/αλλαγής λαδιού/ρεζέρβας/πίεσης λαδιού/φόρτισης μπαταρίας, ψηφιακό ρολόι, αλάρμ, πλαϊνό και κεντρικό σταντ, ρυθμιζόμενες μανέτες, ντουλαπάκι με έξοδο ρεύματος 12V, άνοιγμα σέλας από τον κεντρικό διακόπτη, φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, χειρολαβές συνεπιβάτη, LED Daytime Running Light

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (l/100km)

Μέση: 4,1

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ (km)

Μέση: 268

Αντ/κά Street Twin

Προτεινόμενη Λιανική (με ΦΠΑ 24%, €)

Έμβολο πλήρες:

32,95

Ρουλεμάν – Κομβίο:

-

Τελικό εξάτμισης:

497,17 με καταλύτη

Εμπρός φτερό: 

50,91

Εμπρός τροχός:

213,38 πλήρης με ρουλεμάν & αποστάτες

Προβολέας:

344,43

Μανέτα φρένου:

24,50

Σέλα αναβάτη /συνεπιβάτη:

307,72

Πλαίσιο:

Κ.Π.