Γυναικείος αγώνας ΜΧ στο Ιράν!

Άθλος το επίτευγμά της Behnaz Shaiei
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

10/2/2017

Σύμφωνα με το άρθρο που δημοσιεύθηκε στο Ride Apart της πήρε τρία χρόνια της Behnaz Shafiei για να καταφέρει να πάρει την πολυπόθητη έγκριση από το Υπουργείο Αθλητισμού του Ιράν, ώστε να διοργανώσει τον πρώτο αγώνα motocross αποκλειστικά για γυναίκες! Αυτό μπορεί να φαίνεται απλό σε όλους εμάς που ανήκουμε στο λεγόμενο δυτικό πολιτισμό, αλλά για τα δεδομένα των μουσουλμανικών χωρών, ισοδυναμεί με ένα τεράστιο άθλο. Είναι το πρώτο βήμα για να καταρριφθεί η απαγόρευση γυναικών στους αγώνες που βασίζεται στους νόμους περί σεμνότητας του ιρανικού κράτους.

"Aυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"

Για να έχουμε μια ιδέα για το πόσο δύσκολο ήταν ένα τέτοιο εγχείρημα, πριν από λίγες ημέρες συνελήφθησαν δύο γυναίκες στο Ιράν, στην πόλη Dezful, επειδή τις κατέγραψαν με κάμερα να οδηγούν μοτοσυκλέτα, με την κατηγορία της "άσεμνης ενέργειας". Τα περισσότερα μάλιστα από τα αθλήματα απαγορεύουν τις γυναικείες συμμετοχές, ενώ σε πολλά από αυτά απαγορεύεται ακόμη και να παρακολουθούν τους άντρες που αγωνίζονται. Παρόλα αυτά, ακόμη και μετά την ολοκλήρωση του αγώνα, θα εξακολουθεί να είναι παράνομο για την Behnaz να κυκλοφορεί με την μοτοσυκλέτα της στους δρόμους του Ιράν.

Η νεαρή Ιρανή "κόλλησε" για πρώτη φορά με τις μοτοσυκλέτες όταν ήταν 15 ετών και είδε μια γυναίκα πάνω σε μοτοσυκλέτα, οπότε και τη ζήτησε να κάνει μια βόλτα. Από τότε μπήκε μέσα της το μικρόβιο των αγώνων και  άρχισε να προπονείται με την μοτοσυκλέτα του αδερφού της, στα σχετικά ασφαλή βουνά του Atashgah, ενώ λίγο αργότερα άρχισε να βγαίνει στους δρόμους φορώντας δερμάτινη φόρμα προκειμένου να κρύψει το φύλο της. "Το να οδηγώ μοτοσυκλέτα μου φαινόταν απόλυτα φυσιολογικό για μια γυναίκα, αλλά όταν είδα με πόση έκπληξη αντιδρούσαν όσοι με έβλεπαν, τότε ήταν που μου μπήκε η ιδέα", δήλωσε η Behnaz. "Όταν προσέγγισα το Υπουργείο, την μεγαλύτερη αντίσταση την συνάντησα από άντρες", λέει η νεαρή. "Μου έλεγαν συνέχεια να γυρίσω σπίτι να μαγειρέψω και να πλένω πιάτα. Έλεγαν ότι οι γυναίκες δεν διαθέτουν αυτό που χρειάζεται. Αυτό με έκανε πιο αποφασισμένη και πεισμωμένη να τους αποδείξω ότι κάνουν λάθος".

Τελικά της δόθηκε η άδεια να προπονείται σε χωμάτινες πίστες και να συναγωνίζεται με άνδρες φορώντας το παραδοσιακό hijab (την μαντήλα). "Μετά κατάλαβαν ότι το κράνος είναι καλύτερο από τη μαντήλα", λέει χαριτολογώντας η Behnaz. Πολύ σύντομα κατάφερε να εξασφαλίσει την υποστήριξη κι άλλων γυναικών που ήθελαν να τρέξουν και έγραψε μια επιστολή στο Υπουργείο καταφέρνοντας να αποσπάσει την άδεις για το event. Δυστυχώς, λίγες μέρες πριν τον αγώνα η πίστα του Karaj καλύφθηκε με χιόνι, δίνοντας αφορμή στους πολέμιούς της να προσπαθήσουν να ματαιώσουν τον αγώνα. Η αποφασιστικότητα όμως των γυναικών επικράτησε, καθώς μαζεύτηκαν όλες μαζί και καθάρισαν την πίστα με φτυάρια, έδιωξαν τα νερά και οριοθέτησαν την διαδρομή με παλιά λάστιχα! Θα πρέπει μάλιστα να σημειωθεί ότι η παρουσία των αντρών θα είναι απαγορευμένη κατά τη διάρκεια του αγώνα, με εντολή του Υπουργείου.

Ο καλύτερος επίλογος, είναι άλλη μια δήλωση της Behnaz η οποία είπε πως "στο Ιράν, οι ικανότητες των γυναικών στην οδήγηση είναι πεδίο χλευασμού. Αλλά αυτοί οι άντρες που ισχυρίζονται ότι είναι εξαιρετικοί οδηγοί και αναβάτες φοβούνται και μόνο όταν βλέπουν το τι μπορώ να κάνω με την μοτοσυκλέτα μου"!

MXGP: H TM Racing επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross

Στη μεγάλη κατηγορία με το ΜΧ 450 Fi 4Τ και αναβάτη τον... Max Nagl
motomag MXGP: H TM Racing επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

29/9/2023

Η ΤΜ Racing έκανε την τελευταία της εμφάνιση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross το 2015 στη μεγάλη κατηγορία MXGP με αναβάτη τον Davide Guarneri, ενώ στη συνέχεια αποφάσισε να ασχοληθεί με τη στήριξη ιδιωτών αναβατών κυρίως στην κατηγορία ΜΧ2 και EMX250. Τώρα, η ιταλική εταιρεία βλέποντας πως το MXGP αποκτά συνεχώς δημοσιότητα και κύρος, αποφάσισε να επιστρέψει στο παγκόσμιο χωμάτινο αγωνιστικό στερέωμα, αρχής γενομένης από το 2024.

Η ΤΜ Racing η οποία εδρεύει στο Pesaro της Ιταλίας, για την επιστροφή της στο MXGP το 2024 επιστρατεύει τον Max Nagl, με τον Γερμανό να επιστρέφει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross μετά την τελευταία του εμφάνιση στον αγώνα της Γερμανίας το 2019. Σημειώστε πως η TM Racing δεν θα κατασκευάσει κάποια νέα μοτοσυκλέτα για το 2024, καθώς στην επιστροφή του ο Nagl θα χρησιμοποιήσει το MX 450 Fi 4T το οποίο βγήκε στην παραγωγή το... 2015, ωστόσο αυτό θα έχει αλλαγές στον κινητήρα, στο πλαίσιο και στις αναρτήσεις. Ο στόχος σύμφωνα με την ιταλική εταιρεία είναι αρχικά ο Nagl να μπορέσει να είναι ανταγωνιστικός καθώς έχει μακρά αποχή από το MXGP, και στη συνέχεια η μοτοσυκλέτα της MX 450 Fi 4T να εξελιχθεί όσο το δυνατόν περισσότερο από τον Γερμανό.

Ο Marco Ricciardi Team Manager της TM Racing ανέφερε: "Η ένταξη του Max Nagl στην ομάδα μας είναι μεγάλη τιμή. Έχω την καλύτερη άποψη για τον Max, για τον επαγγελματισμό και την ειλικρίνεια που επιδεικνύει εδώ και τόσα χρόνια στα paddock. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πιστεύω ότι είναι ο κατάλληλος αναβάτης για την επιστροφή μας στην κορυφαία κατηγορία. Για να σας πω την αλήθεια, είμαι πολύ περήφανος που είμαι μέρος αυτού του project. H TM Racing αποφάσισε να δουλέψει προς τα πάνω και να επιστρέψει στο MXGP! Τώρα πρέπει να δουλέψουμε σκληρά για να παρέχουμε στον Max την καλύτερη μοτοσυκλέτα που είχε ποτέ”.

MXGP
Ετικέτες