Motocross - Συνέντευξη του γενικού διευθυντή της Kawasaki Racing Team MXGP Kimi Raikonen

O Iceman εκτός από τα όσα αφορούν την KRT MXGP, παραδέχθηκε πως οδηγούσε κρυφά motocross χωρίς να το γνωρίζουν οι ομάδες με τις οποίες αγωνιζόταν στη F1
Kimi Raikonen
Από το

motomag

24/8/2023

Ο πρώην παγκόσμιος πρωταθλητής της Formula 1, Kimi Raikonen ο οποίος έχει αναλάβει από το 2022 χρέη γενικού διευθυντή στην KRT στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, παραχώρησε συνέντευξη στην οποία αποκαλύπτει σημαντικά γεγονότα για την ομάδα της KRT MXGP καθώς και πράγματα που έκανε με μοτοσυκλέτα ενώ ήταν ακόμη εν ενεργεία πιλότος της F1.

Ο Φινλανδός πρωταθλητής της Formula 1 δεν βρέθηκε στον χώρο των δύο τροχών και ειδικότερα στον χώρο του motocross ξαφνικά καθώς πολύ πριν αναλάβει τον ρόλο του γενικού διευθυντή στην KRT MXGP -2022- είχε ιδρύσει τη δική του ομάδα MX, την IceOne Racing, η οποία συμμετείχε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ως εργοστασιακή “εκπρόσωπος” της Husqvarna. O Iceman o οποίος κατά καιρούς μας έχει χαρίσει μοναδικές στιγμές τόσο εντός όσο και εκτός πίστας μίλησε για πολλά στον ηλεκτρονικό της Kawasaki.

Kimi Raikonen

Kimi, έτρεχες κι εσύ motocross πώς ξεκίνησε για σένα;

“Ως παιδί, ξεκίνησα με τον ίδιο τρόπο που έκαναν πολλά παιδιά τότε, με ένα scooter Italjet. Ήταν ένα αυτόματο 50 κ. εκ. που μου έμαθε την ισορροπία, τη συμπεριφορά της μηχανής και τον έλεγχο του γκαζιού. Υποθέτω ότι από εκεί προήλθε η αγάπη μου για το off-road και το MX. Δεν αγωνίστηκα τόσο πολύ σε δύο τροχούς ως νεαρός, αλλά αργότερα έκανα μερικούς αγώνες με μια KX250. Πάντα μου άρεσε η πρόκληση που σου δίνει η οδήγηση ΜΧ και το πόσο καταπονείσαι σωματικά. Είναι τόσο σπουδαίο συναίσθημα και μετά την οδήγηση νιώθεις πάντα ότι έχεις πραγματικά προκαλέσει τον εαυτό σου με πραγματικά θετικό τρόπο.”

Σας επιτρεπόταν να αγωνίζεστε με motocross ως οδηγός της Formula 1;

“Μερικές φορές πήγαινα για οδήγηση σε μικρούς αγώνες συλλόγων, αλλά ήταν μόνο για διασκέδαση και έχω μια μικρή πίστα στο σπίτι εδώ με τα παιδιά. Δεν έτρεχα σε υψηλό επίπεδο και ένιωθα ότι ήταν μέρος του προγράμματος της γυμναστικής μου. Δεν ξέρω τι σκέφτηκε κάποια από τις ομάδες μου γι' αυτό, καθώς δεν τους το ανέφερα ποτέ.”

Πώς αρχίσατε να χτίζετε την ομάδα;

“Στην αρχή, φυσικά, με εντελώς διαφορετικούς ανθρώπους, αλλά δεν ήταν όπως ήθελα, ήταν πολύ ακατάστατο. Στη συνέχεια μίλησα με τον Antti Pyrhönen -αγωνιστικός διευθυντής της KRT MXGP και πρώην αναβάτης της IceOne Racing-, αργότερα όταν έμαθα ότι σταματάει, τον κάλεσα ξανά για να έρθει να διευθύνει την ομάδα. Τώρα η κατεύθυνση είναι πολύ καλή. Πάντα θέλαμε να επιστρέψουμε στην Kawasaki τώρα είναι η δεύτερη χρονιά μαζί και έχουμε μια εξαιρετική σχέση με τους Ιάπωνες και όλη την ομάδα της. Η Kawasaki πιέζει πολύ και είναι υπέροχο να είμαστε μέρος της ομάδας και του ομίλου, βοηθώντας τους να εξελίξουν τη μοτοσυκλέτα.”

Kimi Raikonen

Θα πρέπει να είστε ευχαριστημένοι με την πρόσφατη επιτυχία, πέντε νίκες στη σειρά.

“Φυσικά είναι ωραίο να κερδίζεις και δουλεύουμε γι' αυτό εδώ και πολλά χρόνια. Μερικές φορές τα αποτελέσματα έρχονται, μερικές φορές όχι, και οι τραυματισμοί είναι μέρος της όλης δουλειάς. Θέλουμε πάντα να κερδίζουμε, αλλά είναι μικρή η διαφορά μεταξύ της πέμπτης θέσης και της νίκης. Είναι ωραίο να κερδίζουμε και το παίρνουμε όταν έρχεται, αλλά ξέρουμε πόσο εύκολο είναι να γίνει το αντίθετο. Πέρυσι ήταν δύσκολη χρονιά με τον Romain Fevbre τραυματία και φυσικά ήταν και η πρώτη χρονιά για εμάς με την Kawasaki. Ο Romain οδηγούσε καλά και τώρα κερδίζει, και ο Mitch Evans γίνεται όλο και πιο δυνατός, οπότε ελπίζουμε να έχουμε δύο μοτοσυκλέτες στις πρώτες θέσεις σύντομα.”

Είστε ικανοποιημένοι με την εξέλιξη;

“Ναι, ήταν κάποια πολυάσχολα χρόνια για εμάς, πρώτα αλλάζοντας τον κατασκευαστή και στη συνέχεια αναλαμβάνοντας τη νέα μοτοσυκλέτα. Φέτος ήταν σχεδόν σαν να ξεκινούσαμε πάλι από το μηδέν με τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά ήμασταν προετοιμασμένοι και τώρα έχουμε τα πάντα όπως τα θέλουμε. Πάντα υπάρχουν πράγματα που μπορούν να βελτιωθούν ακόμη περισσότερο, αλλά πρέπει να είναι μια διαδικασία που να έχει νόημα. Μπορείς να κάνεις πράγματα πολύ γρήγορα, αλλά πρέπει να δουλεύουν καλά, πρέπει να είναι 100% αυτό που θέλεις. Και η δουλειά δεν τελειώνει ποτέ για να κάνεις τους αναβάτες ακόμα πιο ικανοποιημένους.”

Kimi Raikonen

Οδηγήσατε τη νέα KX450;

“Έχουμε ένα νέο μωρό στην οικογένεια μας φέτος, οπότε ήμουν απασχολημένος με την οικογένεια μου και δεν είχα ακόμα την ευκαιρία να οδηγήσω τη νέα μοτοσυκλέτα, αλλά ελπίζω να βρω χρόνο να την οδηγήσω αυτό το χειμώνα. Στην πραγματικότητα έχω μια KX250 και μια KX450, για να είμαι ειλικρινής έμεινα έκπληκτος με το πόσο ευκολοδήγητες είναι. Σίγουρα, η οδήγησή μου έχει περάσει στο επόμενο επίπεδο με τις μοτοσυκλέτες Kawasaki που έχω.”

Σας αρέσει το 450 ή προτιμάτε το 250 για καθημερινή οδήγηση;

“Δεν προπονούμαι ούτε οδηγώ καθημερινά, οπότε προτιμώ τo 250 στην πίστα μου στη Φινλανδία. Ίσως το 450 για μένα να ταιριάζει καλύτερα σε μια μεγαλύτερη πίστα και αν είχα περισσότερο χρόνο για οδήγηση. Είναι μια σοβαρή μοτοσυκλέτα και πρέπει να την προσεγγίσεις με σοβαρό τρόπο.”

Kimi Raikonen

 

Ετικέτες

MXGP 2025 11ος γύρος - Λετονία: Μεγάλος νικητής ο Jeffrey Herlings

MX2: Πέρασε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης ο Simon Langenfelder
Herlings
Από τον

Παύλο Καρατζά

10/6/2025

Ο Jeffrey Herlings, πήρε την ένατη συνολική νίκη του και παράλληλα την τρίτη συνεχόμενη σε αυτή τη πίστα, ολοκληρώνοντας ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για τον Ολλανδό. Ο Lucas Coenen σημείωσε πρόοδο στην καταδίωξη του Romain Febvre, αν και ο πρωτοπόρος του πρωταθλήματος MXGP της Kawasaki Racing Team έσωσε τη μέρα με ένα ακόμη βάθρο στην τρίτη θέση της γενικής κατάταξης.

Στο Kegums της Λετονίας χτύπαγε η καρδιά του Motocross το περασμένο Σαββατοκύριακο, καθώς το MXGP της Λετονίας αποτελούσε τον 11ο αγώνα της χρονιάς για το MXGP 2025. Η υγρασία από την βροχή που προηγήθηκε έκανε το μαλακό έδαφος ιδιαίτερα βαρύ, δοκιμάζοντας την αντοχή και την ικανότητα των αναβατών στο μέγιστο!

MXGP

Η μάχη ξεκίνησε αμέσως μεταξύ των Coenen και Herlings στην πρώτη στροφή, με τον Febvre να ακολουθεί. Ενώ αργότερα ο Brian Bogers προσπέρασε τον Febvre. Ο Herlings προσπάθησε να ξεφύγει μπροστά, ενώ όσο κι αν προσπάθησε, ο Febvre δεν μπόρεσε να περάσει τον Bogers, ο οποίος οδηγούσε όπως θα έπρεπε να κάνει ένας πραγματικός master στην άμμο.

Τελικά ο Herlings κράτησε τη νίκη με διαφορά 1,3 δευτερολέπτων από τον Coenen, με τον Coldenhoff να είναι τρίτος αλλά 56 δευτερόλεπτα πίσω τους! Οι Fernandez και Bogers συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, με τον Febvre να παίρνει την 6η θέση.

Στον δεύτερο αγώνα, ο Coenen κατάφερε να κρατήσει τον Febvre σε απόσταση, ο οποίος με τη σειρά του έπρεπε να κρατηθεί μπροστά από τον Bonacorsi, με τους Fernandez και Geerts να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα στο τέλος του πρώτου γύρου.

Ο Fernandez έκανε ένα εκπληκτικό πέρασμα από την εξωτερική πλευρά του Bonacorsi για την τέταρτη θέση στον δεύτερο γύρο, ενώ δύο γύρους αργότερα ο Geerts πέρασε επίσης τον Ιταλό στο ίδιο τμήμα.

Ο Febvre πλησίασε τον Coenen για την μάχη της δεύτερης θέσης περίπου στα μισά του αγώνα, αλλά ο Βέλγος αποδείχθηκε ικανός να κρατήσει τον αντίπαλό του πίσω του. Ο Lucas Coenen ήταν δεύτερος στη γενική κατάταξη για τέταρτο συνεχόμενο GP, με αποτέλεσμα να βρίσκεται μόλις 26 βαθμούς πίσω από τον Febvre στο πρωτάθλημα.

ktm

 

Ωστόσο και πάλι ο βασιλιάς του Kegums δεν μπορούσε να πιαστεί, καθώς ο Jeffrey Herlings ολοκλήρωσε το τέλειο Σαββατοκύριακο, δηλώνοντας  "Ας το επαναλάβουμε άλλες εννέα φορές, ε; Μακάρι να ήταν τόσο απλό! Είμαι πραγματικά ευγνώμων για τη νίκη. Ο Lucas πίεσε σκληρά και στους δύο αγώνες, οπότε τα εύσημα και σε αυτόν, αυτοί οι τύποι οδηγούν πολύ δυνατά. Είμαι χαρούμενος που βγήκα πρώτος και ανυπομονώ για τον επόμενο αγώνα. Θα προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε τη δυναμική μας, αλλά δεν θα είναι εύκολο, γιατί όλοι βελτιώνονται. Απλά συνεχίζουμε να κάνουμε το καλύτερο δυνατό, σας ευχαριστώ!"

Ακολουθεί η πρώτη δεκάδα αναβατών στη γενική βαθμολογία της MXGP:

Θέση

Αναβάτης

Κατασκευαστής

Βαθμοί

1

Romain Febvre

Kawasaki

530

2

Lucas Coenen

KTM

504

3

Glenn Coldenhoff

Fantic

362

4

Maxime Renaux

Yamaha

347

5

Ruben Fernandez

Honda

338

6

Tim Gajser

Honda

305

7

Andrea Bonacorsi

Fantic

300

8

Calvin Vlaanderen

Yamaha

284

9

Jeffrey Herlings

KTM

279

10

Jeremy Seewer

Ducati

253

 

MX2

Η κατηγορία MX2 ήταν για άλλη μια φορά απρόβλεπτη, αλλά επιτέλους το 2025 η ταχύτητα του Sacha Coenen απέδωσε καρπούς και πήρε την πρώτη του νίκη στο Grand Prix της σεζόν για την Red Bull KTM Factory Racing.

Στον πρώτο αγώνα, κυριάρχησε ο Sacha Coenen (KTM), με τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Simon Langenfelder (KTM) να παίρνει την δεύτερη θέση και τον Liam Everts (Husqvarna) να συμπληρώνει το βάθρο.

Στον δεύτερο αγώνα, ο Simon Langenfelder είχε μία πτώση στον τελευταίο γύρο, χωρίς ευτυχώς μεγάλες συνέπειες καθώς πήρε την τρίτη θέση, πίσω από τον δεύτερο Sacha Coenen και τον νικητή του αγώνα Kay de Wolf(Husqvarna).

Ο Sacha Coenen δήλωσε "Είναι πολύ ωραίο να βρίσκομαι ξανά στο πρώτο σκαλί του βάθρου. Ήταν ένα σταθερό Σαββατοκύριακο. Μόλις στις κατατακτήριες δοκιμές είχα μια μικρή σύγκρουση με τον συναθλητή μου, αλλά έτσι είναι οι αγώνες. Περάσαμε τους αγώνες με καλές εκκινήσεις και δυνατή οδήγηση και είμαστε χαρούμενοι που φεύγουμε από εδώ με τη νίκη στη γενική κατάταξη. Ανυπομονούμε να διατηρήσουμε αυτή τη δυναμική για το υπόλοιπο της σεζόν".

Ακολουθεί η πρώτη δεκάδα αναβατών στη γενική βαθμολογία της MX2:

Θέση

Αναβάτης

Κατασκευαστής

Βαθμοί

1

Simon Längenfelder

KTM

515

2

Andrea Adamo

KTM

488

3

Kay de Wolf

Husqvarna

478

4

Liam Everts

Husqvarna

419

5

Sacha Coenen

KTM

389

6

Thibault Benistant

Yamaha

378

7

Camden Mc Lellan

TRI

324

8

Valerio Lata

Honda

265

9

Cas Valk

KTM

253

10

Ferruccio Zanchi

Honda

220