Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross Αρχαία Ολυμπία: Με ζέστη και 110 συμμετοχές

Καυτή ατμόσφαιρα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

12/6/2022

Ο τρίτος αγώνας της χρονιάς για το Π.Π. Motocross χαρακτηρίστηκε από τις “καυτές” καιρικές συνθήκες, παρά το γεγονός πως οι προβλέψεις για τον καιρό ήθελαν ένα φθινοπωρινό τοπίο με πολλές και δυνατές βροχές. Τελικά όμως ούτε οι προβλέψεις για βροχή, ούτε φυσικά η ζέστη εμπόδισαν τους 110 αγωνιζόμενους να βρεθούν στην Αρχαία Ολυμπία και να δώσουν τον καλύτερο εαυτός. Στα δοκιμαστικά του Σαββάτου ο Γιάννης Τουρατζίδης ήταν εκείνος που δάμασε καλύτερα απ΄ ολους την πίστα και πέτυχετε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας, κάτι που την Κυριακή απέδειξε πως δεν ήταν καθόλου τυχαίο αφού κέρδισε τον πρώτο αγώνα της MX1 με δεύτερο τον Λυρίου και τρίτο τον Ανδρέου ακι ακριβώς το ίδιο έκανε και στον δεύτερο αγώνα της Κυριακής.

Στην MX2 ο Ανέστης Ραδος ήταν ο πιο φορμαρισμένος κατακτώντας δύο νίκες, με τους Ζούνη και Μπάκα πίσω του, τόσο στον πρώτο αγώνα, όσο και στον δεύτερο αγώνα.

Στην OPEN, οι Τομαράς, Δημονιάνης και Αυγέρης είδαν στο τέλος της ημέρας τα ονόματά τους στις τρεις πρώτες θέσεις, ενώ στην Senior η τελική τριάδα ήταν είχε πρώτο τον Καρασακαλίδη και πίσω του τους Καρανάση και Χαραλαμπόπουλο.

Ο Μερκούρης Κωνσταντίνος στην MX 85 και ο Κουκαλιώτης Γιώργος στην MX65 ήταν οι ταχύτεροι πιτσιρικάδες.

Στην κατηγορία των γυναικών Λάμπρου Ιωάννα έφυγε με περισσότερους βαθμούς από την  Λάμπρου Αμαλία.

 

 

Τελικά αποτελέσματα ημέρας ανά κατηγορία:

Husqvarna – Τέλος οι εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό AMA SΜX

Από το 2027 θα υποστηρίζει μόνο ιδιωτικές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα Motocross
husky-factory-mx
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/5/2026

Στο σχετικό δελτίο Τύπου η Husqvarna Mobility περιγράφει την απόφασή της ως “επανατοποθέτηση”, καθώς αποφάσισε οριστικά να σταματήσει να τρέχει εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα SMX – το οποίο οι Αμερικανοί αποκαλούν αυθαίρετα “Παγκόσμιο”, παρότι για όλον τον υπόλοιπο πλανήτη αυτόν τον τίτλο κατέχει προφανώς το πραγματικό παγκόσμιο πρωτάθλημα MXGP της FIM.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν, η επωνυμία Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing μάλλον συναντιέται για τελευταία χρονιά στις αμερικανικές πίστες ΜΧ φέτος, καθώς η εταιρεία ανακοινώνει πως από το πρωτάθλημα του 2027 δεν θα έχει πια εργοστασιακές ομάδες. Αντ’ αυτών η Husqvarna θα διαθέσει σε ιδιωτικές ομάδες εξαρτήματα και τεχνική υποστήριξη εργοστασιακού επιπέδου.

Πρόκειται για μια απόφαση που στο υπόβαθρο μάλλον έχει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή Bajaj, καθώς η νέα ιδιοκτησία των KTM, Husqvarna και GASGAS προφανώς θέλει να περιορίσει τα έξοδα του ομίλου στον οποίο απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών σώζοντάς τον από τη χρεωκοπία.

Για να προλάβουμε σχετικές εικασίες που να συμπαρασύρουν και το MXGP στις περικοπές, να πούμε πως ως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια σχετική πληροφορία, ενώ το δελτίο Τύπου της Husqvarna Mobility είναι απολύτως ξεκάθαρο πως αναφέρεται μόνο στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) και όχι γενικώς.

Κατά καιρούς μάλιστα έχουν ακουστεί φήμες πως οι Ινδοί σκέφτονται να περικόψουν ακόμη περισσότερο τις αγωνιστικές επενδύσεις του ομίλου Pierer, με τη μπάλα της φημολογίας να έχει πάρει μέχρι και την ομάδα MotoGP της ΚΤΜ, κάτι που μάλλον διαψεύδεται από την πραγματικότητα. Θα εξέλισσε η ΚΤΜ αγωνιστική 850cc αν αυτό το σενάριο είχε βάση;

Η μαρκετινίστικη γλώσσα της ανακοίνωσης της Husqvarna Mobility μιλά επίσης για “ευθυγράμμιση” στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, κάτι που περιγράφεται πιο αναλυτικά στη συνέχεια ως “διεύρυνση της θέσης της Husqvarna εντός της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, όπου διαθέτει γκάμα με μοντέλα Motocross, Enduro, Travel, Naked, Supermoto και Ηλεκτρικά”.

Αυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί και ως εξοικονόμηση πόρων από τις εργοστασιακές ομάδες προς στήριξη περισσότερων ιδιωτικών πρωτοβουλιών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες που μπορεί να έχει παρουσία.

Το πλάνο που περιγράφει η ανακοίνωση μιλά για μια νέα στρατηγική, κατά την οποία η Husqvarna θα αναπτύξει ένα πρόγραμμα χρονομίσθωσης (leasing) για επαγγελματικές αγωνιστικές ομάδες στη Βόρεια Αμερική, το οποίο θα πατά πάνω στις υπάρχουσες συνεργασίες και δομές, προσφέροντας στις ομάδες κινητήρες και αναρτήσεις εργοστασιακών προδιαγραφών.

Ο δε τελικός στόχος που περιγράφεται είναι αρκετά αποκαλυπτικός για το σκεπτικό τους: “το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να παραμείνει δραστήρια στο SMX και στο μέλλον”, έκφραση που αφήνει ένα υπονοούμενο πως, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα ήταν βιώσιμη η παραμονή της Husqvarna στο πρωτάθλημα.

Όπως και να έχει, ξεκαθαρίζει πως η Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing θα παραμείνει ενεργή ως έχει κανονικότατα ως το τέλος του φετινού πρωταθλήματος AMA SMX, στο οποίο τρέχει εργοστασιακές ομάδες και στις δύο βασικές κατηγορίες: στα 450 με τους Malcolm Stewart και R.J. Hampshire, καθώς και στα 250 με τους Ryder Difrancesco, Daxton Benning και Casey Cochran.