Aprilia RS400: Ετοιμάζεται ο αντίπαλος των RC390 και R3!

H Aprilia μπαίνει δυναμικά σε όλες τις κατηγορίες
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

3/9/2020

Ο Diego Graffi, Γενικός Διευθυντής της Piaggio India, έριξε την βόμβα κατά την διάρκεια της Auto Expo, της μεγαλύτερης έκθεσης μηχανοκίνητων στην χώρα, λέγοντας ότι η Aprilia ετοιμάζει έναν αντικαταστάτη του RS125, που λόγω όμως της πανδημίας και της όλης κατάστασης με τον κορωνοϊό, έχει προς το παρόν παγώσει την εξέλιξή του. Πριν όμως αρχίσουν οι κακεντρεχείς και απαισιόδοξοι να μουρμουρίζουν για το γεγονός πως οι Ιταλοί θα παρουσιάσουν κάποια στιγμή "τον τελευταίο των Μοϊκανών" της σειράς των RS 125, o Graffi δήλωσε πως η πρόθεση της Aprilia είναι να εξελίξει ένα μοντέλο που θα τοποθετείται ανάμεσα στο RS125 και το επερχόμενο RS660!

Χωρίς να αποκαλύπτει πολλές τεχνικές λεπτομέρειες, ο Graffi είπε πως ο κινητήρας θα βρίσκεται κάπου ανάμεσα στα 300 με 400 κυβικά, γεφυρώνοντας σημαντικά το χάσμα με τα μεγαλύτερα RS660 και RSV4. Είναι γεγονός πως ένα RS400 –αν μπορούμε καταχρηστικά να το αποκαλέσουμε έτσι- έχει νόημα για την γκάμα της Aprilia, η οποία απέχει πλήρως από την συγκεκριμένη κατηγορία εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Θα πρέπει σαφώς να περιμένουμε να δούμε την τελική μορφή του κινητήρα για να βγάλουμε συμπεράσματα, αλλά το σίγουρο είναι πως θα πρόκειται για ένα entry-level supersport, που θα πέφτει ακριβώς πάνω στον ανταγωνισμό των Yamaha R3, Kawasaki Ninja 400 και KTM RC390 (για το οποίο αναμένουμε τον αντικαταστάτη του για το 2021), ενώ στιλιστικά θα ακολουθεί

Το πιο πιθανό, επίσης, και με δεδομένο ότι ήδη η παρουσίαση του RS660 έχει πάει πολύ πιο πίσω από την προγραμματισμένη περίοδο λόγω της πανδημίας, είναι να δούμε το νέο μικρό supersport ως μοντέλο του 2022 στην EICMA του 2021, μαζί ενδεχομένως και με μια έκδοση Tuono concept, όπως συνηθίζει άλλωστε η Aprilia. Ο χρόνος θα δείξει…

 

 

KTM E-Duke: Πρωτότυπο πήρε θέση στο ΚΤΜ Μotohall - Προσθήκη στην γκάμα των ηλεκτρικών! [VIDEO]

Το πιο πρόσφατο βήμα της ΚΤΜ στην ηλεκτροκίνηση παρατάχθηκε στην έκθεση Motohall
KTM E-Duke
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/5/2025

Η πρώτη ηλεκτρική έκδοση της KTM Duke έκανε την δημόσια εμφάνισή της στην Αυστρία, στο Motohall της KTM στο Mattighofen, και αποτελεί το πιο πρόσφατο βήμα της εταιρείας στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.

Πριν από τρία χρόνια, η παρουσίαση επενδυτών της Pierer Mobility αποκάλυψε ότι η KTM εργαζόταν πάνω σε μια ηλεκτρική έκδοση της Duke ενώ αυτή είχε ήδη προ ετών θεαθεί στον δρόμο. Τώρα, για πρώτη φορά, ένα πρωτότυπο της E-Duke εμφανίστηκε δημοσίως μέσω βίντεο του επαγγελματία stunt rider Rok Bagoros, ο οποίος συνεργάζεται στενά με την KTM.

Το νέο πρωτότυπο παρουσιάζει σχεδιαστικά άλματα από εκείνο που είχε πιάσει ο φακός να κινείται σε δοκιμές της εταιρείας το 2017, που έφερε ελάχιστες διαφορές απο το Duke 390 της εποχής.

Το πλαίσιο και τα περισσότερα μηχανικά μέρη συνεχίζουν να προέρχονται από την ανανεομένη πλεον KTM 390 Duke, συμπεριλαμβανομένων του βασικού χωροδικτυώματος, του αλουμινένιου ψαλιδιού, του έκκεντρα τοποθετημένου πίσω αμορτισέρ, τους τροχούς και τα φρένα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022, η E-Duke αναμένεται να εξοπλίζεται με ηλεκτρικό μοτέρ (ονομαστικής ισχύος) 10kW και μπαταρία 5.5kWh

Αν και αυτό υπόσχεται ζωντανή και άμεση απόκριση στο "γκάζι", η αυτονομία δύσκολα θα ξεπεράσει τα 100km σε πραγματικές συνθήκες, ειδικά αν ο αναβάτης δεν οδηγεί με ιδιαίτερα οικολογική διάθεση.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη RokBagoros | freestyle moto (@rokbagoros)

 

 

Η μπαταρία και ο ηλεκτροκινητήρας είναι τοποθετημένα χαμηλά, καταλαμβάνοντας την  παραδοσιακή θέση του θερμικού κινητήρα. Ενώ η τελική μετάδοση γίνεται μέσω αλυσίδας.

Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί το μεγάλο κενό τμήμα στο εμπρός μέρος του "ρεζερβουάρ", το οποίο ενδεχομένως να λειτουργεί ως εισαγωγή αέρα για την ψύξη ηλεκτρικών μερών.

Αναμένεται η μοτοσυκλέτα να διαθέτει ενσωματωμένο καλώδιο φόρτισης και ενσωματωμένο φορτιστή στα πρότυπα του με του Bajaj Chetak καθώς αυτό θα ήταν μια ιδιαίτερα πρακτική λύση, εξαλείφοντας την ανάγκη μεταφοράς εξωτερικού φορτιστή.

Η αισθητική δείχνει να παραμένει πιστή στο DNA της KTM, με απόλυτες γραμμές, ογκώδες "ρεζερβουάρ", έντονες ακμές και επιθετικό προβολέα εμπνευσμένο από τις 990 Duke και 1390 Super Duke, δίνοντας έτσι μια δυναμική και μυώδη γραμμή στο πρωτότυπο.

Το υποπλαίσιο είναι νέο και η σέλα μοιάζει να είναι προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης, δίνοντας μια πρωτοποριακή εικόνα και αφήνοντας ερωτηματικά για την πρακτικότητα ειδικά στο σκέλος του… καθαρισμού.

Ο αναβάτης έχει μπροστά του ένα μινιμαλιστικό cockpit με πλατύ τιμόνι και πιθανώς την οθόνη TFT 4.3 ιντσών από την 390 Enduro R. Ενδιαφέρον προκαλεί η επιλογή μανέτας φρένου για τον πίσω τροχό, σε στυλ scooter, μια λύση που ήδη χρησιμοποιείται στην ηλεκτρική enduro Freeride E-XC της KTM.

Εάν το project E-Duke φτάσει στην παραγωγή, είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα κατασκευάζεται στην Ινδία από την Bajaj. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Bajaj πρόσφατα διέσωσε την KTM από χρεοκοπία μέσω δανεισμού και ενδέχεται σύντομα να είναι κύριος μέτοχος της αυστριακής εταιρείας.

Η KTM E-Duke ενσαρκώνει το ηλεκτρικό μέλλον της εταιρείας, συνδυάζοντας την επιθετική αισθητική της Duke με νέα τεχνολογία και οικολογικό χαρακτήρα. Φαίνεται πως πρόκειται για ένα στάδιο εξέλιξης που απέχει ακόμα από την γραμμή παραγωγής. Είναι έτσι δύσκολο να προσδιοριστεί  τόσο ο χρονικός ορίζοντας μέχρι να φτάσει εκεί αλλα και οι συμβιβασμοί που ενδέχεται να γίνουν έως εκεί.

Ετικέτες