BMW R 12 nineT – Νέο όνομα και αλλαγές σε πλαίσιο, αναρτήσεις και όργανα για το 2024 - [Τιμή & VIDEO]

Διατηρώντας τον δικύλινδρο αερο-ελαιόψυκτο boxer των 1.170 κυβικών
motomagBMW R12 nineT – Αλλαγές σε πλαίσιο, αναρτήσεις και όργανα για το 2024
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

27/11/2023

Η BMW παρουσίασε το ανανεωμένο classic roadster, R12 nineT του 2024, το οποίο έχει πλέον και το "12" στο όνομά του -τα δύο πρώτα ψηφία του κυβισμού του-, έχοντας δεχθεί αλλαγές σε πλαίσιο αναρτήσεις και όργανα για το 2024 χωρίς αλλαγές στην απόδοσή του.

Το πρώτο R nineT παρουσιάστηκε πριν από δέκα χρόνια, το 2013, ακολουθώντας την μόδα των νεορετρό μοτοσυκλετών που τότε ακόμα βρισκόταν στα σπάργανα. Συνδύασε έτσι, την κλασσική εμφάνιση με τη σύγχρονη τεχνολογία, ενώ πρόσφερε πολλές και διαφορετικές επιλογές customizing, καθιστώντας το μία πολύ καλή επιλογή για να αποτελέσει τον καμβά πάνω στον οποίο ο εκάστοτε ιδιοκτήτης μπορούσε να “ζωγραφίσει” το μοναδικό αποτέλεσμα που επιθυμούσε με τα αξεσουάρ της επιλογής του. Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και η νέα R 12 nineT, διατηρώντας την ποικιλία των διαφορετικών εκδόσεων αλλά και τη δυνατότητα του εκτενούς customizing.

BMW R 12 nineT  – Νέο όνομα που φέρνει αλλαγές πλαίσιο, αναρτήσεις και όργανα για το 2024 - [VIDEO]

Ο αεροελαιόψυκτος boxer κινητήρας των 1.170 κυβικών χωρίς σύστημα μεταβλητού χρονισμού, ο οποίος έχει τις ρίζες του σε αυτόν που χρησιμοποιήθηκε στο HP 2 Sport του 2007, παραμένει ως είχε και το 2024 έχοντας πλέον συμμορφωθεί με τις Euro5+ προδιαγραφές. Βέβαια, σύμφωνα με την BMW δεν έχει χάσει καθόλου σε δύναμη, κρατώντας τους 109 ίππους στις 7.000 στροφές. Αυτό που έχει αλλάξει είναι το φιλτροκούτι, το οποίο είναι πλέον κάτω από τη σέλα. Για την εξαγωγή των καυσαερίων υπάρχουν δύο τελικά “Twin Pipe” με κωνικές απολήξεις στα αριστερά της μοτοσυκλέτας.

Νέο είναι και το ατσάλινο σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα με αφαιρούμενο υποπλαίσιο από το ίδιο υλικό. Το πλαίσιο δύο τμημάτων, που βρίσκουμε στην προηγούμενη γενιά των R nineT, έχει πλέον αντικατασταθεί από ένα ολοκαίνουργιο μονοκόμματο, τύπου χωροδικτύωμα. Η BMW καταφέρνει έτσι να καταργήσει την ανάγκη για ύπαρξη συνδέσμων μεταξύ των δύο διαφορετικών τμημάτων, μειώνοντας παράλληλα και το βάρος. Το νέο πλαίσιο προσδίδει πόντους και στην κλασσική εμφάνιση, διατηρώντας πιο καθαρές γραμμές.

BMW R 12 nineT  – Νέο όνομα που φέρνει αλλαγές πλαίσιο, αναρτήσεις και όργανα για το 2024 - [VIDEO]

Στις αναρτήσεις, μπροστά έχουμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι. Η μεγάλη αλλαγή αφορά το σύστημα Paralever πίσω, όπου το μονό αμορτισέρ είναι πλέον κεκλιμένο, σε σχέση με τον άξονα -αντί για κάθετα τοποθετημένο προηγουμένως- ενώ έχει αναθεωρημένες ρυθμίσεις για τις αποσβέσεις. Ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει την προφόρτιση αλλά και την απόσβεση επαναφοράς.

Όσον αφορά την πέδηση, μπροστά έχουμε δύο πλευστούς δίσκους 310 χιλιοστών με monobloc ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων. Το σύνολο ολοκληρώνεται με έναν δίσκο 265 χιλιοστών, πίσω με δαγκάνα δύο εμβόλων. Το σύστημα cornering ABS Pro της BMW ανήκει στον βασικό εξοπλισμό.

Στο νέο R 12 nine T βρίσκουμε δυο αναλογικά στρογγυλά όργανα, όπου το ένα λειτουργεί ως ταχύμετρο και το άλλο ως στροφόμετρο. Στην αριστερή πλευρά υπάρχει μία θύρα φόρτισης USB-C, ενώ στη δεξιά μία πρίζα 12V. Μέσω του συστήματος LIN-Bus (στην ουσία ένα οικονομικότερο και ελαφρύτερο CAN-Bus) τα όργανα μπορούν εύκολα να αλλάξουν, για χάρη του customizing, καθώς οι εντολές ελέγχου διαχωρίζονται από τις ενδείξεις. Μέσα από τον κατάλογο επιπλέον αξεσουάρ μπορείς να επιλέξεις και την ψηφιακή οθόνη.

BMW R 12 nineT  – Νέο όνομα που φέρνει αλλαγές πλαίσιο, αναρτήσεις και όργανα για το 2024 - [VIDEO]

Το ρεζερβουάρ έχει βουρτσισμένα άβαφα φιλέτα, ενώ μαζί με τη σέλα και την ουρά δημιουργούν μία σχεδόν ευθεία γραμμή στο πάνω μέρος. Ο νέος σχεδιασμός φέρνει το ρεζερβουάρ 30 χιλιοστά πιο χαμηλά, ενώ είναι στενότερο στο πίσω μέρος του, αλλάζοντας την εργονομία της θέσης οδήγησης. Έτσι, ο αναβάτης κάθεται πιο μπροστά, κάτι που με τη σειρά του φέρνει πιο κοντά το τιμόνι, ενώ έχει και καλύτερη στήριξη στο σημείο που τα γόνατά του έρχονται σε επαφή με τη μοτοσυκλέτα.

Στον βασικό εξοπλισμό του R 12 nineT βρίσκουμε τρία διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Rain, Road και Dynamic), DTC (Dynamic Traction Control) το οποίο έχει ενσωματωμένο και το engine drag control για πιο ομαλή μεταφορά της ροπής στον πίσω τροχό, full LED φωτιστικά σώματα και keyless κεντρικό διακόπτη. Όπως μας έχει συνηθίσει η BMW ο κατάλογος των έξτρα αξεσουάρ είναι υπερπλήρης, παριλαμβάνοντας μέχρι και προβολέα με τεχνολογία Headlight Pro, που προσαρμόζει τη δέσμη του ανάλογα με την κλίση της μοτοσυκλέτας.

BMW R 12 nineT  – Νέο όνομα που φέρνει αλλαγές πλαίσιο, αναρτήσεις και όργανα για το 2024 - [VIDEO]

Το R 12 nineT 2024 έρχεται στον χρωματισμό Blackstorm metallic, ενώ αν πληρώσεις κάτι παραπάνω μπορείς να αποκτήσεις τη San Remo Green metallic. Τέλος η έκδοση Option 719 “Aluminium” χαρακτηρίζεται από τον συνδυασμό βουρτσισμένου αλουμινίου και Night Black.

Στην Ελλάδα το R 12 nineT ξεκινά από τα 18.900 ευρώ, ενώ ίδια τιμή έχει και η έκδοση Α2. 

Ετικέτες

TMAX: 25 Χρόνια από όταν η Yamaha αμφισβήτησε τους κανόνες

Όταν η Yamaha παρουσίασε το πρώτο TMAX, δεν έφερε απλώς ένα νέο scooter, αλλά δημιούργησε μια νέα κατηγορία
TMAX
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

17/12/2025

Μετρώντας δυόμιση δεκαετίες συνεχούς πορείας του TMΑΧ δίπλα μας, είναι εύκολο να ξεχάσει κανείς πόσο “παράξενο” έμοιαζε το πρώτο TMAX στις αρχές της χιλιετίας.

 Τα scooter τότε ήταν καθαρά εργαλεία μετακίνησης. Οικονομικά, αυτόματα, με μικρούς τροχούς και χωρίς ιδιαίτερο κύρος μεταξύ των μοτοσυκλετιστών. Για πολλούς, αν δεν υπήρχε συμπλέκτης, δεν ήταν μοτοσυκλέτα. Η Yamaha αποφάσισε να αμφισβητήσει αυτή τη λογική και το πρώτο TMAX ήταν η απάντηση της.

Η ιδέα ήταν απλή αλλά τολμηρή, να συνδυάσει τις ευκολία ενός scooter με την αίσθηση και τις δυνατότητες μιας μοτοσυκλέτας, κάτι που δεν είχε επιτευχθεί μέχρι τότε. Υπήρχαν σκούτερ με υψηλότερες επιδόσεις από τα υπόλοιπα ναι, δεν ήταν τελείως ξένη η ιδέα ενός σπορ σκούτερ. Εκείνο όμως που δεν υπήρχε, ήταν κάτι που να αμφισβητεί τα όρια των δύο διαφορετικών κόσμων, μόλις το οδηγούσες.

TMAX

Το πρώτο TMAX  της Yamaha δεν ακολούθησε τους κλασικούς κανόνες των scooter. Πήρε τις αποστάσεις του από το Majesty και αντί για underbone πλαίσιο, χρησιμοποίησε ατσάλινο πλαίσιο με τον κινητήρα να αποτελεί ενεργό μέρος.

Απομακρύνοντας τον κινητήρα από το ψαλίδι που είναι η συνήθης τοποθέτηση για scooter, τα κέρδη ήταν πολλαπλά, μείωση των μη-αναρτώμενων μαζών, συγκέντρωση προς το κέντρο του δικύκλου και πιο ισορροπημένη κατανομή βάρους μεταξύ των δύο τροχών με τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 500 κυβικών, να τοποθετείται οριζόντια, χαμηλώνοντας έτσι και το κέντρο βάρους, με την επίσης οριζόντια τοποθετημένη πίσω ανάρτηση να συνεισφέρει περαιτέρω σε αυτό, λύνοντας παράλληλα και χωροταξικά ζητήματα.

Το μεγάλο μεταξόνιο και οι τροχοί 14 ιντσών του έδιναν όγκο και μια σιλουέτα που δεν θύμιζαν scooter της εποχής, ενώ ακόμα και επιλογή μετάδοσης ξεφευγε από την πεπατημένη με εμβαπτισμένη αλυσίδα να αναλαμβάνει την κίνηση έναντι τραπεζοειδούς ιμάντα.

TMAX
Επανάσταση με κινητήρα στο κέντρο και πλαίσιο φτιαγμένο για να στρίβει!

Και η ιστορία έδειξε πως ήταν όντως πολύ μακριά από τα scooter της εποχής του, τόσο στην αρχιτεκτονική λογική της  Yamaha, όσο και σε συμπεριφορά. Το TMAX ξεχώρισε και ακολουθήσε την μακρά πορεία του, δημιουργώντας μια κατηγορία χάρη σε αυτό το χαρακτηριστικό του.

To πιρούνι με δύο τιμονόπλακες προσέφερε, όπως το πίσω αμορτισέρ, αρκετή διαδρομή στα 120 χλστ με τα δύο τους να κρατάνε το μεγάλο scooter 140 χλστ από το έδαφος, δίνοντας θάρρος στις αναβάσεις και καταβάσεις πεζοδρομίων και συμπεριφορά διαφορετική από οτιδήποτε άλλο αυτόματο.

Ακαμψία, σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, θετικό εντός των στροφών και με συνολική αίσθηση που ενέπνεε εμπιστοσύνη σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από κάθε άλλο scooter έως τότε. Η θέση οδήγησης ήταν άνετη, αλλά το πλαίσιο και τα φρένα ερχόντουσαν από το κόσμο της μοτοσυκλέτας για να θολώσουν τους διαχωρισμούς. Για πολλούς αναβάτες, ήταν το πρώτο scooter που δεν έμοιαζε με συμβιβασμό στην αίσθηση και αυτό ήταν ένα διόλου αμελητέο επίτευγμα.

TMAX

Σήμερα η λέξη “crossover” χρησιμοποιείται παντού. Όμως πριν από 25 χρόνια, το TMAX έκανε ακριβώς αυτό χωρίς να το διαφημίζει. Δεν προσπάθησε να ανταγωνιστεί ούτε sport μοτοσυκλέτες ούτε τουριστικά μοντέλα, γεφύρωσε αποστάσεις, με την Yamaha να καλύπτει πρώτη ένα κενό στην αγορά. Με εννέα έως τώρα γενιές και σημαντικές πωλήσεις στην ευρωπαϊκή αγορά, το ΤΜΑΧ αποτελεί από την παρουσίαση του κεντρικό πυλώνα στην γκάμα scooter της Yamaha, δίνοντας πρώτο την λύση σε αναβάτες που επιθυμούν την άνεση και πρακτικότητα, χωρίς να είναι διατεθειμένοι να θυσιάσουν κράτημα, φρένα και αίσθηση.

TMAX

Μπορούσες να το οδηγήσεις καθημερινά μέσα στην κίνηση, ξεχνώντας τις ταχύτητες, να βάλεις το κράνος κάτω από τη σέλα και το Σαββατοκύριακο, να απολαύσεις έναν επαρχιακό δρόμο ή ακόμα και να ταξιδέψεις μαζί του ακροβατώντας μεταξύ χαρακτήρων σε μια ισορροπία που παραμένει δύσκολη ακόμη και σήμερα.

25 χρόνια μετά έχει πλέον κυλίσει πολύ νερό στο αυλάκι, με τις ακόλουθες γενιές και αρκετές ειδικές εκδόσεις να εισάγουν περισσότερα κυβικά, ισχύ, ιμάντα, ηλεκτρονικά και ευκολίες, με τον σχεδιασμό να ακολουθεί επιθετικότερες γραμμές.

Όλα αυτά έδωσαν στη διαδρομή ώθηση για την γέννηση δύο ακόμα ακόμα μοντέλων που συμπλήρωσαν την οικογένεια ΜΑΧ, το ΝΜΑΧ και το ΧΜΑΧ. Όμως η σημασία του πρώτου TMAX είναι καθοριστική, γιατί σε κάποιο βαθμό άλλαξε το κοινό των scooter.

Αναβάτες που δεν τα πλησίαζαν, άρχισαν να τα βλέπουν αλλιώς. Κάποιοι άφησαν τις μοτοσυκλέτες τους. Άλλοι πρόσθεσαν ένα στο γκαράζ, καταλήγοντας να το χρησιμοποιούν περισσότερο απ’ ό,τι περίμεναν.

TMAX

Σε κάθε περίπτωση το TMAX παραμένει σημείο αναφοράς και η Yamaha γιορτάζει την εικοσιπενταετή διαδρομή του με μια συλλεκτική ειδική έκδοση, TMAX 2026 Special Edition 25th Anniversary που παρουσιάστηκε φέτος στην EICMA και θα προσφέρεται μόνο για ένα έτος, έκδοση εμπνευσμένη από την πρώτη ειδική του μοντέλου, το Black MAX του 2001. Από το 2001 μέχρι σήμερα, περισσότερα από 340.000 TMAX έχουν πουληθεί μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά. Ένα νούμερο που λέει πολλά για ένα μοντέλο που ποτέ δεν ήταν φθηνό, ούτε “εύκολο” να καταταχθεί σε μια κατηγορία.

TMAX

Στη βάση του, το TMAX 25th Anniversary Edition είναι η 9η γενιά του μοντέλου με όλο το σύγχρονο τεχνολογικό πακέτο που φέρει, σύστημα Smart Keyless, τροχούς 15 ιντσών, δύο δισκόφρενα εμπρός, χυτό πλαίσιο αλουμινίου, ανεστραμμένο πιρούνι και προηγμένα ηλεκτρονικά βοηθήματα.

Η οθόνη TFT 7 ιντσών προσφέρει πλήρη συνδεσιμότητα, ενώ ο δικύλινδρος κινητήρας των 560 πλέων κυβικών, με προδιαγραφες Euro 5+, διαθέτει προγράμματα Sport και Touring, διατηρώντας τον εξαρχής διπλό χαρακτήρα του TMAX.

TMAX

Η έκδοση θα διατίθεται σε Dark Gray metallic και Light Gray metallic, αναφορά στην αισθητική του Black MAX. Η σέλα έχει σκούρο κόκκινο κάλυμμα με διπλές κόκκινες ραφές, ενώ τα τρισδιάστατα κόκκινα χρωμιωμένα σήματα και τα λογότυπα “25th Anniversary” τονίζουν τον επετειακό χαρακτήρα.

Το ανοδιωμένο προστατευτικό κινητήρα, οι μαύρες χυτές ζάντες και οι διακριτικές κόκκινες λεπτομέρειες ολοκληρώνουν ένα σύνολο που ξεχωρίζει, με τους αναβάτες της επετειακής έκδοσης να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε πλοήγηση της Garmin μέσω της εφαρμογής Garmin Motorize, διαθέσιμη για συσκευές Apple και Android. ενισχύοντας τον καθημερινό χαρακτήρα του μοντέλου.

TMAX

Η Special Edition 25th Anniversary έρχεται ως υπενθύμιση ότι το TMAX δεν ήταν ποτέ απλώς ένα μεγάλο scooter. Ήταν και παραμένει μια ξεχωριστή πρόταση, με ρίζες στο παρελθόν και ξεκάθαρη θέση στο παρόν με την διάθεση του αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2026.

@motomag.gr Yamaha TMAX 2026 - Special Edition 25th Anniversary - Απευθείας από την EICMA @thanos_for_bikes #EICMA #EICMA2025 #MOTOmaggr #motomag #MOTOMAG #moto #motorcycle ♬ πρωτότυπος ήχος - MOTO Magazine

 

Ετικέτες