Suzuki V-Strom 1050/XT 2020-EICMA: Άλμα στο μέλλον με αναφορές στο παρελθόν

Θυμίζει DR BIG αλλά είναι φορτωμένο με νέες τεχνολογίες
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

5/11/2019

Δύο εντελώς διαφορετικές σε χαρακτήρα εκδόσεις θα έχει το νέο Suzuki V-Strom 1050 από το 2020. Η έκδοση XT είναι φορτωμένη με όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά και μερικά ακόμα που δεν έχουν οι ανταγωνιστές και η βασική έκδοση κρατάει το πνεύμα της απλότητας για όλους όσοι δεν θέλουν την πολυπλοκότητα των ηλεκτρονικών συστημάτων. Το σκεπτικό της Suzuki είναι να προσφέρει δύο μοντέλα, που το ένα θα έχει πολύ ανταγωνιστική τιμή και θα δελεάσει όσους κοιτάζουν τις on-off της κατηγορίας των 700-800 κυβικών και το άλλο θα αντιμετωπίζει στα ίσια τις φορτωμένες με hi-end ηλεκτρονικά mega on-off.

Ξεκινώντας από την εμφάνιση του νέου V-Strom 1050, οι σχεδιαστικές αναφορές στο DR 750 S “Big” είναι σαφέστατες, με το χαρακτηριστικό ρύγχος, τον τετράγωνο LED προβολέα (από το νέο KATANA) και φυσικά τις δύο από τις χρωματικές επιλογές του πορτοκαλί-άσπρου και του φωτεινού κίτρινου με την μπλε σέλα, που είχαν τα αγωνιστικά DR-Z της εργοστασιακής ομάδας του Paris-Dakar (διαθέσιμα μόνο στην έκδοση XT). Η έκδοση XT είναι 11 κιλά πιο βαριά (247kg αντί 236kg της απλής) και πιο 50mm πιο χαμηλή (!) έχοντας συνολικό ύψος 1.465mm αντί για 1.515mm της απλής.

Η Suzuki δεν μας έχει δώσει ακόμα ποιες διαφορές έχουν στις διαδρομές των αναρτήσεων, όμως η διαφορά στην απόσταση από το έδαφος είναι 5mm και το ίδιο ακριβώς είναι στο ύψος της σέλας. Οι εξωτερικές διαφορές των δύο εκδόσεων ολοκληρώνονται με τις διαφορετικές ζάντες, όπου η βασική έκδοση έχει χυτές αλουμινίου και η ΧΤ έχει ακτινωτές. Οι διαστάσεις τους είναι ακριβώς οι ίδιες και φοράνε ελαστικά 110/80-19 εμπρός και 150/70-17 πίσω.

Καμία από τις δύο εκδόσεις δεν έχει ημί-ενεργητικές αναρτήσεις και διατηρούν το (θαυμάσιο κατά την άποψή μας) πλήρως ρυθμιζόμενο upside down πιρούνι των 43mm της KYB και το αντίστοιχα συμβατικό πίσω αμορτισέρ με την εύκολη ρύθμιση της προφόρτισης χωρίς εργαλεία. Ο κυβισμός του κινητήρα με τα δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο παραμένει στα 1037cc (οπότε το όνομα 1050 του νέου μοντέλου είναι τόσο λάθος όσο και ήταν και το 1000 του προηγούμενου) αλλά έχει αποκτήσει ψεκασμό ride by wire, μαζί με το σύστημα low rpm Assist, την αυτόματη μίζα και τον υποβοηθούμενο συμπλέκτη.

Στα πλαίσια προσαρμογής στις προδιαγραφές Euro 5, οι εκκεντροφόροι εισαγωγής και εξαγωγείς άλλαξαν αποκτώντας μεγαλύτερο βύθισμα βαλβίδων και μικρότερο overlap. Η ιπποδύναμη είναι στους 105,9 ίππους στις 8.500 στροφές και έχει τη δυνατότητα ρύθμισης της απόκρισης του γκαζιού, ενώ θα υπάρχει και έκδοση με μικρότερη ιπποδύναμη για όσους έχουν δίπλωμα Α2.

Το πακέτο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων ονομάζεται S.I.R.S (δηλαδή Suzuki Intelligent Ride System) όμως ΜΟΝΟ η έκδοση ΧΤ έχει IMU και περιλαμβάνει ρυθμιζόμενο traction control, hill hold control, slope dependent control και load dependent control (ρυθμίζει την πίεση στο εμπρός φρένο όταν η IMU διαπιστώσει ανασήκωμα του πίσω τροχού), δικάναλο cornering ABS με δυνατότητα ρυθμίσεων της ευαισθησίας του και επιπλέον δυνατότητα να κατανέμει αυτόματα την πίεση εμπρός-πίσω λαμβάνοντας υπόψη την μεταφορά βάρος στους δύο τροχούς κατά την επιβράδυνση.

Δείτε το φωτογραφικό υλικό στο τέλος του άρθρου και το video απ' την παρουσίαση

Η ΧΤ έχει επιπλέον και cruise control που μπορεί να ενεργοποιήσεις μετά τα 50km/h. Τα όργανα και στις δύο εκδόσεις είναι μια μεγάλη μονόχρωμη LCD με μαύρο φόντο και λευκές ενδείξεις που περιλαμβάνει και αισθητήρα θερμοκρασίας περιβάλλοντος προειδοποιώντας για συνθήκες παγετού στο δρόμο.

Ετικέτες

ΚΤΜ - Νέα KTM XC και XC-F για το 2025 με σημαντικές αναβαθμίσεις

Αναβαθμίσεις σε πλαίσιο, αναρτήσεις, εργονομία και πλέον με την Μονάδα Συνδεσιμότητας Offroad
motomag ΚΤΜ – Αναβάθμιση για την σειρά KTM XC και XC-F για το 2025
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

19/4/2024

Για το 2025 η σειρά των Cross-Country μοντέλων KTM XC και XC-F, που απευθύνεται στους Αμερικανούς αναβάτες, δέχεται τις αναβαθμίσεις που υιοθετήθηκαν απευθείας από την KTM Factory Racing, παρέχοντας στους αναβάτες μια ακόμη πιο Ready 2 Race εμπειρία.

Όσον αφορά το πλαίσιο αυτό έχει λάβει την πιο σημαντική αναβάθμιση, με ορατές εγκοπές και αλλαγές στο πάχος του τοιχώματος του σωλήνα γύρω από το μπροστινό μέρος, τις βάσεις κινητήρα και τις περιοχές στήριξης του πίσω αμορτισέρ.

ΚΤΜ – Αναβάθμιση για την σειρά KTM XC και XC-F για το 2025

Αυτές οι αλλαγές έγιναν για να βελτιώσουν τα χαρακτηριστικά ελαστικότητας του πλαισίου και να μειώσουν το βάρος κατά περίπου 300 γραμμάρια, διατηρώντας παράλληλα τη συνολική σταθερότητα και βελτιώνοντας τη συμπεριφορά των μοτοσυκλετών της σειράς στις στροφές. Ένα αναβαθμισμένο ψαλίδι με επεξεργασμένη γλίστρα αλυσίδας και νέο πεντάλ πίσω φρένου με βελτιωμένη ανθεκτικότητα ολοκληρώνει τις αναβαθμίσεις που έγιναν στο πλαίσιο.

Το πιρούνι WP XACT Closed Cartridge παρέχει βελτιωμένη αίσθηση ενώ τα βελτιωμένα χαρακτηριστικά απόσβεσης έρχονται χάρη σε μια νέα φιλοσοφία εμβόλου μεσαίας βαλβίδας που βελτιστοποιεί τη ροή λαδιού εντός του φυσιγγίου.

ΚΤΜ – Αναβάθμιση για την σειρά KTM XC και XC-F για το 2025

Στο πίσω μέρος, το πίσω αμορτισέρ WP XACT επωφελείται από μια αναβαθμισμένη σύνδεση με ανανεωμένες τσιμούχες και μπουλόνια σύνδεσης μικρότερης διαμέτρου. Η ρύθμιση αυτή έχει έρθει απευθείας από την KTM Factory Racing Team. Με αυτές τις αναβαθμίσεις μειώνεται το βάρος ενώ βελτιώνεται και η ακαμψία.

Εργονομικά, η σειρά KTM XC και XC-F διαθέτει νέα καλύμματα, ρεζερβουάρ με διπλά πλαστικά παρέχοντας μια φρέσκια και πιο επιθετική εικόνα ενώ έχει βελτιωθεί λόγω της συγκεκριμένης εργονομίας και η ψύξη. Αλλαγές έχουμε και στα γραφικά τα οποία τονίζουν το πορτοκαλί και μαύρο χρώμα της σειράς.

ΚΤΜ – Αναβάθμιση για την σειρά KTM XC και XC-F για το 2025

Τα μοντέλα KTM XC και XC-F του 2025 διαθέτουν επίσης νέα σχεδίαση στην εισαγωγή αέρα όπως επίσης νέο είναι το snorkel στο φίλτρο αέρα.

Η Μονάδα Συνδεσιμότητας Offroad -δίνεται ως έξτρα στα KTM PowerParts- για τη σειρά XC και XC-F θα υπάρχει στον βασικό εξοπλισμό. Το CUO προσφέρει διάφορες λειτουργίες και επιλογές προσαρμογής μέσω της εφαρμογής KTMconnect. Αυτό λειτουργεί σε δύο μέρη: το CUO είναι τοποθετημένο στο επάνω δεξί πιρούνι μεταξύ της πάνω και της κάτω τιμονόπλακας, και ο αισθητήρας GPS στο μπροστινό φτερό το οποίο πρέπει να αγοραστεί από τα KTM PowerParts.

ΚΤΜ – Αναβάθμιση για την σειρά KTM XC και XC-F για το 2025

Η σειρά KTM XC και XC-F του 2025 θα φτάσει στους εξουσιοδοτημένους αντιπροσώπους της KTM τον Μάιο.

Ετικέτες