Vespa Primavera Batik - Εμπνευσμένη από την τεχνική βαφής υφασμάτων της Ινδονησίας
Με παραδοσιακά Batik μοτίβα σε πράσινο χρώμα
Από τον
Θοδωρή Ξύδη
8/7/2024
Η Vespa Primavera Batik παρουσιάστηκε από την ιταλική εταιρεία και συνδυάζει τις διαχρονικές γραμμές της Primavera με τα παραδοσιακά ινδονησιακά μοτίβα Batik.
Με ιστορία που ξεπερνά τους οχτώ αιώνες η Batik είναι η παραδοσιακή τέχνη και τεχνική που χρησιμοποιείται στο νησιωτικό κράτος της Νοτιοανατολικής Ασίας για τη βαφή των υφασμάτων, και τη διακόσμησή τους με όμορφα μοτίβα. Είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο ακόμη περισσότερο για τα μοτίβα που δημιουργούν οι Ινδονήσιοι αξιοποιώντας την τεχνική, ενώ έχει χαρακτηριστεί από την UNESCO ως Άυλη Πολιτιστική Κληρονομιά της Ανθρωπότητας.
Τώρα τα εντυπωσιακά παραδοσιακά ινδονησιακά μοτίβα Batik βρίσκουν τον δρόμο τους και στη νέα ομώνυμη έκδοση της Vespa Primavera, "μια ωδή στη ζωή και τη χαρά, στο ταξίδι και την ανακάλυψη" όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι Ιταλοί.
Με κύρια χρώματα το πράσινο και το μαύρο στη νέα έκδοση της Vespa Primavera θα βρει κανείς επτά διαφορετικά μοτίβα Batik που προέρχονται από τα νησιά Java, Sumatra και Bali. Το κάθε μοτίβο έχει τη δική του σημασία και αυτά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην Primavera αναφέρονται στη ζωή, τη δύναμη, τη μακροζωία, τον σεβασμό στην καταγωγή, στη γοητεία και το χάρισμα, στη σοφία και στην ηγεσία.
Η επένδυση της σέλας είναι σε ανοιχτό καφέ χρώμα με πράσινες ραφές, ενώ σε πράσινο χρώμα είναι και το top case, το οποίο μπορεί να διακοσμηθεί με αυτοκόλλητα επίσης με Batik μοτίβα.
Τις επόμενες εβδομάδες θα γίνει γνωστό πότε η Vespa Primavera Batik θα κάνει την εμφάνισή της και στην ελληνική αγορά.
Honda CUV e: 2025 - Το νέο ηλεκτρικό "125άρι" σκούτερ που έρχεται Ευρώπη
Με μοτέρ 8 ίππων και ροπή 2,24 kg.m - Τροχοί 12 ιντσών και διαστάσεις όσο ένα SH Mode 125
Από τον
Θοδωρή Ξύδη
1/7/2025
To Honda CUV e: έρχεται στην Ευρώπη για να πάρει τη θέση του δίπλα στο EM1 e ως η έκδοση των "125 κ.εκ." στην γκάμα της και να διευρύνει τις επιλογές εκείνων που θέλουν να κινούνται εκπέμποντας μηδενικούς ρύπους.
Το CUV e: είναι μόλις το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο που έρχεται στην ευρωπαϊκή ήπειρο και το έκτο από τα 30 συνολικά που σκοπεύουν να παρουσιάσουν οι Ιάπωνες μέσα στην επόμενη πενταετία. Μέχρι στιγμής, εκτός από αυτό, έχουμε δει και τα Benly e:, Gyro e:, Gyro Canopy e:, EM1 e:, Activa e: και ICON e:.
To CUV e: το είδαμε για πρώτη φορά τον περασμένο Οκτώβριο όταν και παρουσιάστηκε στην Ινδονησία μαζί με το ICON e:, με την εταιρεία να αναφέρει τότε ότι οι επιδόσεις που προσφέρει ο ηλεκτρικός κινητήρας είναι αντίστοιχες με ενός θερμικού 110 κ.εκ. -προφανώς αερόψυκτου.
Για την ευρωπαϊκή έκδοση η Honda αναβαθμίζει την αντιστοιχία με μοτέρ 125 κ.εκ. Όμως με 8 ίππους και επίσημη τελική ταχύτητα της τάξης των 83 χλμ./ώρα το CUV e: δύσκολα θα μπορέσει να τα ανταγωνιστεί 125άρι συμβατικό σκούτερ ή να βγει στον αυτοκινητόδρομο με ασφάλεια παρά την τεράστια για τα δεδομένα της κατηγορίας ροπή των 2,24 kg.m.
Το ηλεκτρικό μοτέρ δίνει και τη δυνατότητα όπισθεν με ταχύτητα έως και 3 χλμ./ώρα και τροφοδοτείται από δύο συστοιχίες μπαταριών Honda Mobile Power Pack e:, την εναλλάξιμη μπαταρία που χρησιμοποιείται σε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα που αναφέραμε πιο πάνω.
Η MMP e: αποτελεί την ραχοκοκαλιά συνδρομητικών υπηρεσιών ανταλλαγής μπαταριών που έχει στήσει ήδη η Honda σε Ινδία, Ινδονησία, Ιαπωνία και Ταϊλάνδη και κάτι αντίστοιχο θέλει να πετύχει και την Ευρώπη με τις "δοκιμές" να έχουν ξεκινήσει στη Σουηδία, με την ίδια την υπηρεσία να κάνει πιο προσιτή την απόκτηση του σκούτερ αφού δεν χρειάζεται να αγοράσει κανείς και τις ακριβές του μπαταρίες.
Με την κάθε μπαταρία ιόντων λιθίου των 10,2 κιλών να έχει ενεργειακή χωρητικότητα μόλις 1,3 kWh, το CUV e: έχει αυτονομία έως και 70 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία και χρειάζεται περίπου έξι ώρες για να φορτίσει πλήρως από 0% ή δύο ώρες και 40 λεπτά για να φτάσει από το 25% στο 75%.
Οι διαστάσεις του CUV e: είναι παρόμοιες με εκείνες ενός SH Mode 125 με μεταξόνιο στα 1.310 χλστ., κάστερ στις 26 μοίρες και ίχνος στα 77 χλστ., ενώ με ζάντες 12 ιντσών και στα δύο άκρα ο κύκλος στροφής είναι μόλις 1,99 μ. και το ύψοςε της σέλας βρίσκεται στα πολύ βολικά 760 χλστ. Το βάρος είναι 119 κιλά στη στάνταρ έκδοση και στα 120 για την "Connecnted", ενώ στα φρένα δεν έχουμε ABS αλλά συνδυασμένο σύστημα πέδησης με δίσκο μπροστά στα 190 χλστ. και δαγκάνα ενός εμβόλου και ταμπούρο 130 χλστ. πίσω. Το συμβατικό πιρούνι έχει καλάμια διαμέτρου 26 χλστ. και διαδρομή στα 90 χλστ., ενώ πίσω έχουμε ένα μόνο αμορτισέρ που δεν φέρει ρυθμίσεις και έχει διαδρομή 75 χλστ.
Ντεμπούτο με το CUV e: στην Ευρώπη κάνει και η υπηρεσία Honda RoadSync Duo που συνδέει το σκούτερ με το κινητό μέσω bluetooth στην ακριβότερη διασυνδεδεμένη έκδοση, η οποία αλλάζει την TFT οθόνη των πέντε ιντσών της στάνταρ με μία επτά ιντσών που προσφέρει πλοήγηση, hands free κλήσεις αλλά και διαχείριση μουσικών αρχείων, όλα από το μικρό joystick στο αριστερό γκριπ. Και οι δύο εκδόσεις έχουν στάνταρ keyless σύστημα, θύρα φόρτισης USB-C, ντουλαπάκι που χωράει όρθιο ένα μικρό μπουκάλι νερού, όπως και τρία προγράμματα οδήγησης (Standard, Eco, Sport).