200km/h με ηλεκτρικό σκούτερ NIU! Τα έπιασε πηδώντας από αεροπλάνο-[VIDEO]

Από την καλύτερη ομάδα κασκαντέρ
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

3/2/2021

Με μία κορυφαία ομάδα κασκαντέρ του Hollywood για άλματα με αλεξίπτωτο συνεργάστηκε η Niu ρίχνοντας ένα Nqi GT από αεροπλάνο, ή καλύτερα τρία Niu σε τρία διαδοχικά άλματα ώστε να καταφέρουν να έχουν λήψεις από όλες τις πλευρές χωρίς να φαίνονται οι κάμεραμαν.

Γιατί να το κάνεις αυτό; Για δύο λόγους. Δημοσιότητα και υπενθύμιση πως η Niu, κορυφαία εταιρεία ηλεκτρονικών δίκυκλων, θέλει να συνδέσει το όνομά της με την ηλεκτροκίνηση στα σκούτερ. Όχι πολύ καιρό πίσω μία Vespa έκανε αντίστοιχο άλμα, όπως φαίνεται πιο κάτω. Τώρα έρχεται η σειρά της Niu να κάνει κάτι αντίστοιχο. Η Vespa είναι η αρχή των σκούτερ, η Niu θέλει να γίνει το μέλλον τους και κάπως έτσι φτάσαμε στο άλμα.

Στην ιστορία των αλμάτων με αλεξίπτωτα μπορείς να πεις πως έχουν γίνει σχεδόν όλα, έχουμε δει άλματα σχεδόν με οτιδήποτε χωρά σε ένα αεροπλάνο, όμως οι μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ δεν είναι και το πιο συνηθισμένο. Στην περίπτωση της Vespa το άλμα είχε γίνει από αερόστατο από το οποίο κρεμόταν ο αναβάτης, η Niu πήγε τα πράγματα αρκετά παρακάτω. Ανέθεσε την δουλειά αυτή στον JT Holmes, που συχνά τον βλέπει κανείς σε παραγωγές της Red Bull όταν δεν εργάζεται σε κάποια νέα ταινία του Hollywood, ο οποίος πήρε τον φωτογράφο Craig O'Brien, από το ίδιο επίσης πεδίο επαγγελματικής δραστηριότητας. Κι έτσι από πλευράς εικόνας και αρτιότητας video, έχουμε ένα από τα πιο εντυπωσιακά άλματα με αλεξίπτωτο που έχουν γίνει με δίκυκλο, όπου φαίνεται σαν ο JT Holmes να περίμενε να φτάσει σε κατάλληλο ύψος το ειδικά διαμορφωμένο αεροπλάνο μόνος του μέσα στην καμπίνα. Στην πράξη το άλμα έγινε τρεις φορές συνδέοντας τις σκηνές, όπως φαίνεται στο δεύτερο video που επίσης έδειξε η Niu με σκηνές από τα γυρίσματα.

παλαιότερο άλμα με Vespa

Μόνη ένσταση των θεατών στην υπεραντιδραστική κοινωνία που ζούμε, είναι για την υγεία του σκούτερ. Θα ήθελαν να δουν πως ήταν όταν έφτασε στο έδαφος καθώς δεν φαίνεται να έχει το δικό του αλεξίπτωτο, όπως για παράδειγμα είχε η Vespa. Κάποιος φτάνει να μιλά ακόμη και για το περιβάλλον, με δεδομένο πως κάτι παράχθηκε, ξόδεψε πόρους και καταστράφηκε, ξεχνώντας προφανώς πως σε μια Hollywoodιανή παραγωγή, όπως τελικά είναι και αυτή, τα οχήματα που καταστρέφονται μπορεί να μετρούνται και σε εκατοντάδες. H Niu απαντά πως το σκούτερ είναι μία χαρά καθώς σώθηκε από τους υπόλοιπους αλεξιπτωτιστές, αν κι αυτό μάλλον θα ήταν μία ακριβότερη λύση από το να καταστρέψουν ακόμη και τρία καινούρια σκούτερ… Το αποτέλεσμα πάντως είναι σίγουρα απολαυστικό:

Σκηνές από τα γυρίσματα που φανερώνουν και το μέγεθος της παραγωγής όπου κατασκευάστηκε μέχρι και μακέτα της καμπίνας για τις πρόβες του άλματος:

 

Sanrivatti: Hypercar με θέση οδήγησης superbike

Υπόσχεται αίσθηση και επιδόσεις μοτοσυκλέτας με την ασφάλεια και την άνεση ενός hypercar
Sanrivatti
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Μπορεί άραγε ένα αυτοκίνητο να προσφέρει την αίσθηση μιας superbike; Η ολλανδική Sanrivatti υποστηρίζει πως ναι και παρουσιάζει ένα hypercar με θέση οδήγησης εμπνευσμένη από τις μοτοσυκλέτες, φιλοδοξώντας να γεφυρώσει δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους.

Για τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές, η εμπειρία μιας superbike είναι αλληλένδετη με τα στοιχεία του καιρού, την αμεσότητα και την έκθεση. Ωστόσο, υπάρχει και ένα κοινό που γοητεύεται από τη θέση οδήγησης, την αίσθηση και την επαφή με το όχημα, χωρίς όμως να θέλει να αποχωριστεί την προστασία που προσφέρουν τέσσερις τροχοί, η οροφή, οι αερόσακοι και ο κλιματισμός.

Αυτό ακριβώς το ιδιαιτέρως συγκεκριμένο κοινό στοχεύει η Sanrivatti, μια νεοσύστατη εταιρεία από την Ολλανδία, η οποία αποκάλυψε τα πρώτα σχέδια ενός hypercar με εξαιρετικά ασυνήθιστη διάταξη. Αντί για τη συμβατική θέση οδήγησης, ο οδηγός τοποθετείται στο κέντρο του αυτοκινήτου (μη βιαστείτε να αναπολήσετε την F1 της McLaren), σε στάση που θυμίζει έντονα superbike, με τα πόδια προς τα πίσω και το σώμα σκυμμένο πάνω από το τιμόνι.

Sanrivatti

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι σχεδιάζει το αυτοκίνητο "από τον άνθρωπο προς τα έξω", επαναπροσδιορίζοντας τη σχέση οδηγού και μηχανής. Στόχος δεν είναι να αντιγράψει μια μοτοσυκλέτα, αλλά να μεταφέρει ένα μέρος της εμπειρίας της σε ένα τετράτροχο όχημα.

Βέβαια, η πραγματικότητα απέχει αρκετά από τη θεωρία. Η εμπειρία οδήγησης μιας μοτοσυκλέτας δεν καθορίζεται μόνο από τη στάση του σώματος. Ο αναβάτης αγκαλιάζει το ρεζερβουάρ με τα γόνατα, πλαγιάζει, μεταφέρει συνεχώς το βάρος του στις στροφές, αντιστέκεται στον αέρα και γίνεται ουσιαστικά μέρος της ίδιας της μοτοσυκλέτας. Όλα αυτά δύσκολα μπορούν να αναπαραχθούν απλώς αλλάζοντας τη θέση του οδηγού μέσα σε ένα αυτοκίνητο.

Sanrivatti

Παράλληλα, η Sanrivatti δεν έχει ακόμη παρουσιάσει λειτουργικό πρωτότυπο. Μέχρι στιγμής υπάρχουν μόνο ψηφιακά προσχέδια και υποσχέσεις, γεγονός που αφήνει πολλά ερωτήματα αναπάντητα. Πώς θα εξασφαλίζεται η παθητική ασφάλεια σε μια τόσο ασυνήθιστη θέση οδήγησης; Πώς θα είναι η ορατότητα; Θα είναι εργονομικό σε πολύωρη χρήση; Και κυρίως, μπορεί όλο αυτό να περάσει ποτέ στην παραγωγή;

Από την άλλη, η αυτοκινητοβιομηχανία ανέκαθεν αποτελούσε πεδίο δοκιμών για τολμηρές ιδέες. Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις όπου ένα παράξενο concept εξελίχθηκε σε εμπορικό προϊόν ή έστω επηρέασε τον σχεδιασμό μελλοντικών μοντέλων.

Sanrivatti

Στην περίπτωση της Sanrivatti, πάντως, δύσκολα μπορεί κανείς να μιλήσει για εναλλακτική απέναντι σε μια μοτοσυκλέτα. Περισσότερο μοιάζει με μια προσπάθεια να προσφέρει ένα μικρό κομμάτι της εμπειρίας της οδήγησης δικύκλου σε ανθρώπους που δεν πρόκειται ποτέ να φορέσουν κράνος ή να αποδεχθούν τους συμβιβασμούς που έρχονται μαζί με μια superbike.

Αν τελικά το εγχείρημα φτάσει ποτέ μέχρι την παραγωγή, θα πρόκειται σίγουρα για ένα από τα πιο ιδιαίτερα hypercars που έχουμε δει. Αν όχι, θα παραμείνει μία ακόμη ενδιαφέρουσα άσκηση επί χάρτου με έμπνευση από τον κόσμο των μοτοσυκλετών.

 

Ετικέτες