Αποκλειστικές πληροφορίες για το Aprilia Tuareg 660

Θα μπει σφήνα σε ΚΤΜ και Honda
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/2/2020

Το είδαμε κρυμμένο στην EICMA μέσα σε ένα “ενυδρείο με πικροδάφνες” όπου το μόνο που φαινόταν ήταν ο εμπρός μεγάλος τροχός των 21 ιντσών με off-road τρακτερωτό ελαστικό και το μακρύ αλουμινένιο ψαλίδι. Μιλάμε φυσικά για το νέο Tuareg 660 που θα εμφανιστεί ως μοντέλο παραγωγής στην επόμενη έκθεση της EICMA, όπως μας επιβεβαίωσαν οι άνθρωποι του Piaggio Group στο οποίο ανήκει η Aprilia, κατά την διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης των Medley 125/150. Εκεί είχαμε μια μεγάλης διάρκειας κουβέντα μαζί τους όπου μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα για την νέα μεσαία on-off της Aprilia και τις σκέψεις των Ιταλών για αυτή. Πρώτα απ΄όλα οι άνθρωποι του Piaggio Group θέλουν η μοτοσυκλέτα τους να τοποθετηθεί στην αγορά ανάμεσα στο KTM 790 και το Honda Africa Twin 1100. Ακούγεται κάπως παράξενα αυτό, κυρίως επειδή ο κυβισμός του νέου δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα είναι μικρότερος από αυτές τις δύο μοτοσυκλέτες και πιο κοντά στο Yamaha Tenere 700. Όμως σύμφωνα με το δικό τους σκεπτικό, το Tuareg 660 θα έχει ονομαστική ιπποδύναμη στο φάσμα των 85-95 ίππων και όπως ξέρουμε η νέα Africa Twin 1100 έβγαλε στο δυναμόμετρό μας 89,2 ίππους στις 7.500 στροφές και το 790 Adventure έβγαλε 84,8 ίππους στις 8.300 στροφές. Άρα με κριτήριο την ιπποδύναμη, όντως το Tuareg 660 είναι ανταγωνιστής τους και όχι του Yamaha Tenere 700 που έχει 58,89 ίππους στον πίσω τροχό. Βέβαια για να βγάλεις τόσα άλογα από 660 κυβικά χρειάζεσαι πολλές στροφές, κάτι που δεν ταιριάζει τόσο πολύ με τον χαρακτήρα των on-off. Η απάντηση του Piaggio Group σε αυτό, είναι πως έχουν αποφασίσει το Tuareg 660 να έχει ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα, διότι φοβόντουσαν πως αν το έκαναν πιο mainstream θα γινόταν ανταγωνιστής του Moto Guzzi  V85TT. Αυτή η λογική “ομίλου” για τις εταιρείες τους που έχουν οι άνθρωποι της Piaggio ίσως έχει κάποια αξία στην τοπική ιταλική αγορά, όμως σε όλες τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου, ο πελάτης που θα κοιτάξει μία Moto Guzzi δεν πρόκειται ποτέ να ασχοληθεί με καμία μοτοσυκλέτα της Aprilia, όπως φυσικά το κοινό της Aprilia δεν πρόκειται ποτέ να μπει στο δίλημμα να αγοράσει μια Moto Guzzi. Κι αυτό γιατί οι δύο αυτές εταιρείες έχουν πολύ ισχυρό DNA, που υψώνει ολόκληρο εμπορικό τοίχος ανάμεσά τους ακόμα κι αν είναι παρκαρισμένες δίπλα-δίπλα στο ίδιο κατάστημα. Δυστυχώς όμως οι Ιταλοί δεν το καταλαβαίνουν αυτό, με αποτέλεσμα να βλέπουμε τεράστια κενά στην γκάμα μοντέλων της Aprilia, τα οποία νομίζουν πως καλύπτονται από τα μοντέλα των άλλων εταιρειών του ομίλου.

Τα ευχάριστα νέα για του φίλους της Aprilia είναι πως η Piaggio έχει πάρει (ξανά….) την απόφαση να δώσει ολοκληρωμένη εμπορική οντότητα στην Aprilia. Σε αυτό το πλάνο αναβάθμισης εντάσσεται η επένδυση στα MotoGP, όπου φέτος έχουν ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα και το 2021 έχουν ζητήσει από την Dorna να υπογράψουν συμβόλαιο κανονικά ως κατασκευαστές, όπως φυσικά και η δημιουργία του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 660, που θα γίνει η βάση για μια ολόκληρη σειρά νέων μοντέλων στη μεσαία κατηγορία, από την οποία απουσίαζε ολοκληρωτικά η Aprilia τα τελευταία χρόνια. Κι αυτό είναι από τα μεγάλα παράδοξα του ομίλου Piaggio διότι τα Pegaso 600/650 με τον κινητήρα της Rotax και αργότερα τα Pegaso με τον κινητήρα του Yamaha XT 660 είχαν θαυμάσια εμπορική επιτυχία στις χώρες της Μεσογείου. Μια βασική αιτία γι΄αυτό, είναι το γεγονός πως η Aprilia είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές εταιρείες που προσελκύει εύκολα πελάτες από τους ιάπωνες ανταγωνιστές. Σε κάθε περίπτωση, η Piaggio έχει πάρει τις τελικές της αποφάσεις για την προσωπικότητα του Tuareg 660, έστω κι αν στη διάρκεια της κουβέντας μας άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το όνομα “Caponord” ή να επαναφέρουν το όνομα “Pegaso”. Το βέβαιο είναι πως η νέα μοτοσυκλέτα θα έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά βοηθήματα και ο εξοπλισμός της θα είναι αντίστοιχος των Mega On-Off.

Φυσικά ένα μεγάλο μέρος την κουβέντας αφορούσε την τιμή του, που σε αυτή την κατηγορία είναι υψίστης σημασίας… προς το παρόν. Λέμε “προς το παρόν” διότι φαίνεται πως στις αγορές όλης της Ευρώπης υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας Premium υποκατηγορίας στα μεσαίου κυβισμού On-Off. Υπάρχει κόσμος που θεωρεί πλέον υπερβολικά τα Mega On-Off των 1200+ κυβισμών, όχι μόνο σε τιμή, αλλά κυρίως σε ιπποδύναμη και βάρος. Η BMW σχεδίασε τη νέα γενιά των F850GS έχοντας ακριβώς αυτό το σκεπτικό στο μυαλό της και ακολούθησαν από κοντά και η KTM με το 790 Adventure R, αλλά και η Ducati με το καινούριο Multistrada 950, όπου σε επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας είναι πανομοιότυπα με τα κτηνώδη Mega On-Off. Άρα το σκεπτικό της Piaggio να φτιάξει μια Premium μεσαία On-Off για όσους θέλουν τα πάντα εκτός από το υπερβολικό βάρος, τον υπερβολικό όγκο και την αντίστοιχα υπερβολική τιμή, έχει νόημα. Το νέο Tuareg 660 θα έχει σίγουρα έγχρωμα όργανα με Bluetooth και κάθε μορφής ρύθμιση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που θα βασίζονται στην τεχνολογία την κεντρικής μονάδας IMU.

Οπότε περιμένουμε να δούμε ρυθμιζόμενο cornering ABS και αντίστοιχα ρυθμιζόμενης ευαισθησίας Traction Control. Ποια όμως θα είναι η τιμή του νέου Tuareg; Εννοείται πως δεν μας έδειξαν τιμοκατάλογο, αλλά από τα συμφραζόμενα έγινε παραπάνω από σαφές πως θα είναι αρκετά πιο ακριβό από το “σπαρτιάτικο” σε επίπεδο εξοπλισμού Yamaha Tenere 700. Μάλιστα η χαρακτηριστική φράση που ακούσαμε ήταν: “Εμείς δεν μπορούμε να φτιάξουμε τέτοια μοτοσυκλέτα στην Ιταλία με τιμή κάτω από 10.000€ όπως κάνουν οι Ιάπωνες (εννοούσε τη Yamaha). Είναι αδύνατον για εμάς”. Μια ρεαλιστική τιμή φαίνεται πως θα είναι μεταξύ 12.500-14.500€,  που θα το τοποθετεί ανάμεσα στο Tenere (10.500€) και στη βασική έκδοση του 790 Adventure (14.390€) στην ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή. Μένει να δούμε αν ο κόσμος θα κρίνει την τιμή του με βάση την ιπποδύναμη και τον εξοπλισμό του νέου Tuareg 660 ή αν θα την κρίνει βάσει του κυβισμού του. Επίσης μένει να δούμε αν η ελληνική αντιπροσωπεία καταφέρει να κάνει για άλλη μια φορά το θαύμα της, καθώς αρκετές φορές έχει πετύχει σε κάποια μοντέλα (π.χ. στα Medley) οι τιμές τους στην Ελλάδα να είναι πιο κάτω από των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών.

   


 

Honda EV FUN Concept: Πήραν τον Tanaka από τα CBR και τον έθεσαν επικεφαλής - Για να το κάνουν διασκεδαστικό

Δοκιμές σε όλη την Ευρώπη για την 1η κανονική ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Honda - Έμφαση στο commuting
Honda ηλεκτρική μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στην Ευρώπη
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

3/9/2025

Το EV FUN Concept, η πρώτη κανονική από πλευράς μεγέθους μοτοσυκλέτα της Honda με μπαταρία και ηλεκτρικό κινητήρα, δοκιμάζεται σε όλη την Ευρώπη με τους Ιάπωνες να αποκαλύπτουν περισσότερες λεπτομέρειες.


Αναμφίβολα το Honda EV FUN Concept είναι μια μοτοσυκλέτα που εξελίχθηκε από την ιαπωνική εταιρεία και για την Ευρώπη, η οποία είναι και εκείνη που πιέζει μέσω της ΕΕ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη για τον εξηλεκτρισμό του στόλου των οχημάτων της, πρώτα για τα αυτοκίνητα και έπειτα για τις μοτοσυκλέτες και τα υπόλοιπα δίκυκλα. Το πόσο καλά πηγαίνει αυτό δεν είναι επί του παρόντος. Επί του παρόντος είναι οι δοκιμές της ηλεκτρικής Honda στην Ευρώπη που μοιάζει να βρίσκεται πλέον ένα βήμα πριν από την παραγωγή, παρά το καμουφλάζ που φέρει.

Honda ηλεκτρική μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στην Ευρώπη

Το καμουφλάζ φαίνεται να βρίσκεται εκεί για να προστατέψει όχι το γενικότερο σχήμα της μοτοσυκλέτας που είδαμε στην περασμένη EICMA, αλλά κάποιες σχεδιαστικές λεπτομέρειες που έχουν αλλάξει για το μοντέλο παραγωγής, όπως για παράδειγμα το σχήμα της ουράς και του φτερού που έχει τοποθετηθεί στον πίσω τροχό, το κάλυμμα που βρίσκεται πλέον πάνω από την μάσκα-προβολέα, με το στρογγυλό όργανο να έχει δώσει τη θέση του σε ορθογώνια παραλληλόγραμμη TFT οθόνη. Διαφορετικό είναι και το κάλυμμα του ιμάντα, τα μικρά πλαϊνά πλαστικά, ενώ έχουν τοποθετηθεί και μαρσπιέ συνεπιβάτη με τη σέλα να έχει ανασχεδιαστεί. Το καμουφλάζ θα μπορούσε να κρύβει και τεχνολογίες που μπορεί να φέρει η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα, τις οποίες οι Ιάπωνες δεν θέλουν να αποκαλύψουν ακόμη.

Honda ηλεκτρική μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στην Ευρώπη
Η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της Honda στην περασμένη EICMA. Το γενικό σχήμα της διατηρείται και στην καμουφλαρισμένη μοτοσυκλέτα

Με τις εγκαταστάσεις R&D της Honda να βρίσκονται στο Offenbach της Γερμανίας οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι έκαναν εκτενείς δοκιμές και εδώ περισσότερο για να ραφινάρουν τα χαρακτηριστικά απόδοσης του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης με το μοτέρ να βρίσκεται κεντρικά τοποθετημένο και την κίνηση στον πίσω τροχό να φτάνει μέσω ιμάντα, ενώ το ψαλίδι είναι ακριβό μονόμπρατσο.

Της εξέλιξης του EV FUN Concept ηγείται ο Matsatsugu Tanaka ως επικεφαλής του project και η Honda κάνει ιδιαίτερη αναφορά στον Ιάπωνα, ο οποίος μετρά δύο και 10ετίες στην εταιρεία πηγαίνοντας αμέσως μετά την αποφοίτησή του από το Λύκειο! 

Honda ηλεκτρική μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στην Ευρώπη

Η Honda δεν αναφέρει τυχαία τον Tanaka που ήταν επικεφαλής δοκιμών στην εταιρεία από το 1998 έως και το 2006 έχοντας επιμεληθεί τα CBR600F, CBR600RR και CBR1000RR Fireblade όπως και την Gold Wing. Θέλει με αυτόν τον τρόπο να μας πει έμμεσα πως η δυναμική συμπεριφορά αλλά και η φιλικότητα του EV FUN Concept κατά την οδήγηση θα έχει όλα τα τυπικά χαρακτηριστικά μιας μοτοσυκλέτας της Honda, κάτι βέβαια που θα εξακριβώσουμε και στην πράξη όταν με το καλό βρεθούμε στη σέλα της μοτοσυκλέτας παραγωγής.

Προσοχή δόθηκε λοιπόν και στα δυναμικά χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας και στην αξιολόγησή της αναφορικά με το πόσο χρηστική είναι στην καθημερινότητα του Ευρωπαίου αναβάτη. Κάτι που μοιάζει λογικό αφού θα χρησιμοποιηθεί κυρίως ως commuter, εκτός και αν η Honda έχει κάνει κάποιο θαύμα με την ενεργειακή χωρητικότητα των μπαταριών της που θα επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα της να ταξιδεύει μεγάλες αποστάσεις χωρίς να χρειάζεται φόρτιση κάθε λίγο. 

Honda ηλεκτρική μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στην Ευρώπη

Σε κάθε περίπτωση η μοτοσυκλέτα φέρει σύστημα CCS2 (Combined Charging System 2), το οποίο ενσωματώνει σύνδεση τόσο για αργή φόρτιση AC όσο και για ταχυφόρτιση DC σε ένα βύσμα, λογικά έως 22 kW. Έτσι ο αναβάτης μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή αλλά και στο σπίτι. 

Οι Ιάπωνες δεν ανακοινώνουν σε αυτό το σημείο χρόνους φόρτισης θέλοντας  να μη δώσουν περισσότερα στοιχεία για την μπαταρία που θα φέρει η μοτοσυκλέτα, η οποία είναι σταθερά τοποθετημένη στο πλαίσιο και δεν μπορεί να αφαιρεθεί για τη φόρτισή της. Μπορείτε να περιμένετε πάντως αυτονομία σε πραγματικές συνθήκες κοντά στα 130 χλμ., όπως "μαρτυρά" και η αυτονομία της μοτοσυκλέτας που απομένει και φαίνεται στο βίντεο της Honda με την μπαταρία στο 34%.

Honda ηλεκτρική μοτοσυκλέτα σε δοκιμές στην Ευρώπη

Ο αναβάτης θα μπορεί επίσης να επιλέξει το πόσο θα φορτίσει την μπαταρία, με τη μοτοσυκλέτα να σταματά αυτόματα όταν το επίπεδο φόρτισης φτάσει στο επιθυμητό. Αυτή η επιλογή είναι ευρέως διαδεδομένη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα καθώς με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται σημαντικά η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, αν η φόρτιση σταματά στο 80-90% της ενεργειακής χωρητικότητας και δεν πηγαίνει έως και το 100%.

Περισσότερες λεπτομέρειες για την αμιγώς ηλεκτρική μοτοσυκλέτα της θα αποκαλύψει η Honda στις 16 Σεπτεμβρίου, τρεις ημέρες πριν από τη φετινή έκθεση CIMAMotor στην Κίνα, κατά τη Διεθνή Ημέρα για την Προστασία της Στιβάδας του Όζοντος.