Αποκλειστικές πληροφορίες για το Aprilia Tuareg 660

Θα μπει σφήνα σε ΚΤΜ και Honda
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/2/2020

Το είδαμε κρυμμένο στην EICMA μέσα σε ένα “ενυδρείο με πικροδάφνες” όπου το μόνο που φαινόταν ήταν ο εμπρός μεγάλος τροχός των 21 ιντσών με off-road τρακτερωτό ελαστικό και το μακρύ αλουμινένιο ψαλίδι. Μιλάμε φυσικά για το νέο Tuareg 660 που θα εμφανιστεί ως μοντέλο παραγωγής στην επόμενη έκθεση της EICMA, όπως μας επιβεβαίωσαν οι άνθρωποι του Piaggio Group στο οποίο ανήκει η Aprilia, κατά την διάρκεια της δημοσιογραφικής παρουσίασης των Medley 125/150. Εκεί είχαμε μια μεγάλης διάρκειας κουβέντα μαζί τους όπου μάθαμε πολλά και ενδιαφέροντα για την νέα μεσαία on-off της Aprilia και τις σκέψεις των Ιταλών για αυτή. Πρώτα απ΄όλα οι άνθρωποι του Piaggio Group θέλουν η μοτοσυκλέτα τους να τοποθετηθεί στην αγορά ανάμεσα στο KTM 790 και το Honda Africa Twin 1100. Ακούγεται κάπως παράξενα αυτό, κυρίως επειδή ο κυβισμός του νέου δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα είναι μικρότερος από αυτές τις δύο μοτοσυκλέτες και πιο κοντά στο Yamaha Tenere 700. Όμως σύμφωνα με το δικό τους σκεπτικό, το Tuareg 660 θα έχει ονομαστική ιπποδύναμη στο φάσμα των 85-95 ίππων και όπως ξέρουμε η νέα Africa Twin 1100 έβγαλε στο δυναμόμετρό μας 89,2 ίππους στις 7.500 στροφές και το 790 Adventure έβγαλε 84,8 ίππους στις 8.300 στροφές. Άρα με κριτήριο την ιπποδύναμη, όντως το Tuareg 660 είναι ανταγωνιστής τους και όχι του Yamaha Tenere 700 που έχει 58,89 ίππους στον πίσω τροχό. Βέβαια για να βγάλεις τόσα άλογα από 660 κυβικά χρειάζεσαι πολλές στροφές, κάτι που δεν ταιριάζει τόσο πολύ με τον χαρακτήρα των on-off. Η απάντηση του Piaggio Group σε αυτό, είναι πως έχουν αποφασίσει το Tuareg 660 να έχει ξεκάθαρα σπορ χαρακτήρα, διότι φοβόντουσαν πως αν το έκαναν πιο mainstream θα γινόταν ανταγωνιστής του Moto Guzzi  V85TT. Αυτή η λογική “ομίλου” για τις εταιρείες τους που έχουν οι άνθρωποι της Piaggio ίσως έχει κάποια αξία στην τοπική ιταλική αγορά, όμως σε όλες τις υπόλοιπες αγορές του κόσμου, ο πελάτης που θα κοιτάξει μία Moto Guzzi δεν πρόκειται ποτέ να ασχοληθεί με καμία μοτοσυκλέτα της Aprilia, όπως φυσικά το κοινό της Aprilia δεν πρόκειται ποτέ να μπει στο δίλημμα να αγοράσει μια Moto Guzzi. Κι αυτό γιατί οι δύο αυτές εταιρείες έχουν πολύ ισχυρό DNA, που υψώνει ολόκληρο εμπορικό τοίχος ανάμεσά τους ακόμα κι αν είναι παρκαρισμένες δίπλα-δίπλα στο ίδιο κατάστημα. Δυστυχώς όμως οι Ιταλοί δεν το καταλαβαίνουν αυτό, με αποτέλεσμα να βλέπουμε τεράστια κενά στην γκάμα μοντέλων της Aprilia, τα οποία νομίζουν πως καλύπτονται από τα μοντέλα των άλλων εταιρειών του ομίλου.

Τα ευχάριστα νέα για του φίλους της Aprilia είναι πως η Piaggio έχει πάρει (ξανά….) την απόφαση να δώσει ολοκληρωμένη εμπορική οντότητα στην Aprilia. Σε αυτό το πλάνο αναβάθμισης εντάσσεται η επένδυση στα MotoGP, όπου φέτος έχουν ολοκαίνουρια μοτοσυκλέτα και το 2021 έχουν ζητήσει από την Dorna να υπογράψουν συμβόλαιο κανονικά ως κατασκευαστές, όπως φυσικά και η δημιουργία του δικύλινδρου εν σειρά κινητήρα των 660, που θα γίνει η βάση για μια ολόκληρη σειρά νέων μοντέλων στη μεσαία κατηγορία, από την οποία απουσίαζε ολοκληρωτικά η Aprilia τα τελευταία χρόνια. Κι αυτό είναι από τα μεγάλα παράδοξα του ομίλου Piaggio διότι τα Pegaso 600/650 με τον κινητήρα της Rotax και αργότερα τα Pegaso με τον κινητήρα του Yamaha XT 660 είχαν θαυμάσια εμπορική επιτυχία στις χώρες της Μεσογείου. Μια βασική αιτία γι΄αυτό, είναι το γεγονός πως η Aprilia είναι από τις λίγες ευρωπαϊκές εταιρείες που προσελκύει εύκολα πελάτες από τους ιάπωνες ανταγωνιστές. Σε κάθε περίπτωση, η Piaggio έχει πάρει τις τελικές της αποφάσεις για την προσωπικότητα του Tuareg 660, έστω κι αν στη διάρκεια της κουβέντας μας άφηναν ανοιχτό το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσουν το όνομα “Caponord” ή να επαναφέρουν το όνομα “Pegaso”. Το βέβαιο είναι πως η νέα μοτοσυκλέτα θα έχει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε ηλεκτρονικά βοηθήματα και ο εξοπλισμός της θα είναι αντίστοιχος των Mega On-Off.

Φυσικά ένα μεγάλο μέρος την κουβέντας αφορούσε την τιμή του, που σε αυτή την κατηγορία είναι υψίστης σημασίας… προς το παρόν. Λέμε “προς το παρόν” διότι φαίνεται πως στις αγορές όλης της Ευρώπης υπάρχει η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας Premium υποκατηγορίας στα μεσαίου κυβισμού On-Off. Υπάρχει κόσμος που θεωρεί πλέον υπερβολικά τα Mega On-Off των 1200+ κυβισμών, όχι μόνο σε τιμή, αλλά κυρίως σε ιπποδύναμη και βάρος. Η BMW σχεδίασε τη νέα γενιά των F850GS έχοντας ακριβώς αυτό το σκεπτικό στο μυαλό της και ακολούθησαν από κοντά και η KTM με το 790 Adventure R, αλλά και η Ducati με το καινούριο Multistrada 950, όπου σε επίπεδο εξοπλισμού και τεχνολογίας είναι πανομοιότυπα με τα κτηνώδη Mega On-Off. Άρα το σκεπτικό της Piaggio να φτιάξει μια Premium μεσαία On-Off για όσους θέλουν τα πάντα εκτός από το υπερβολικό βάρος, τον υπερβολικό όγκο και την αντίστοιχα υπερβολική τιμή, έχει νόημα. Το νέο Tuareg 660 θα έχει σίγουρα έγχρωμα όργανα με Bluetooth και κάθε μορφής ρύθμιση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που θα βασίζονται στην τεχνολογία την κεντρικής μονάδας IMU.

Οπότε περιμένουμε να δούμε ρυθμιζόμενο cornering ABS και αντίστοιχα ρυθμιζόμενης ευαισθησίας Traction Control. Ποια όμως θα είναι η τιμή του νέου Tuareg; Εννοείται πως δεν μας έδειξαν τιμοκατάλογο, αλλά από τα συμφραζόμενα έγινε παραπάνω από σαφές πως θα είναι αρκετά πιο ακριβό από το “σπαρτιάτικο” σε επίπεδο εξοπλισμού Yamaha Tenere 700. Μάλιστα η χαρακτηριστική φράση που ακούσαμε ήταν: “Εμείς δεν μπορούμε να φτιάξουμε τέτοια μοτοσυκλέτα στην Ιταλία με τιμή κάτω από 10.000€ όπως κάνουν οι Ιάπωνες (εννοούσε τη Yamaha). Είναι αδύνατον για εμάς”. Μια ρεαλιστική τιμή φαίνεται πως θα είναι μεταξύ 12.500-14.500€,  που θα το τοποθετεί ανάμεσα στο Tenere (10.500€) και στη βασική έκδοση του 790 Adventure (14.390€) στην ελληνική αγορά αυτή τη στιγμή. Μένει να δούμε αν ο κόσμος θα κρίνει την τιμή του με βάση την ιπποδύναμη και τον εξοπλισμό του νέου Tuareg 660 ή αν θα την κρίνει βάσει του κυβισμού του. Επίσης μένει να δούμε αν η ελληνική αντιπροσωπεία καταφέρει να κάνει για άλλη μια φορά το θαύμα της, καθώς αρκετές φορές έχει πετύχει σε κάποια μοντέλα (π.χ. στα Medley) οι τιμές τους στην Ελλάδα να είναι πιο κάτω από των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών χωρών.

   


 

Νέα KTM 790 Adventure και 790 Duke - Είναι στην πράξη το δικύλινδρο 490 Adventure και Duke του 2027!

Ο Γερμανός φωτογράφος ήταν βέβαιος πως πρόκειται για την ανανέωση του 790!
KTM
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/8/2025

Μετά την επανεκκίνηση της παραγωγής στην KTM και τα νέα μοντέλα που αναμένονται στους τοπικούς αντιπροσώπους, σειρά παίρνουν και οι ανανεώσεις με τα επερχόμενα μοντέλα που αναπτύσσονται.

Σε αυτό το πλαίσιο των ανανεώσεων που περιμέναμε οι Γερμανοί από το Motorrad είχαν τις φωτογραφίες των νέων 790 όπως τόνισαν. Η είδηση αυτή αναπαράχθηκε αμέσως και έφτασε και σε εμάς.

Ετοιμάζοντας όμως το νέο τεύχος του Σεπτεμβρίου όπου όλα μπαίνουν σε μία πιο προσεκτική ματιά, βλέπουμε πως δεν γίνεται να είναι αυτές οι μοτοσυκλέτες τα νέα 790 αλλά μικρότερα σε κυβισμό και μάλιστα φαίνεται να είναι η σειρά 490 που περιμένουμε χρόνια να δούμε και ποτέ δεν βλέπουμε στον δρόμο!

Είναι απόλυτα κατανοητό για τους Γερμανούς συναδέλφους να έχουν μπερδέψει όλο τον κόσμο καθώς μόλις τώρα παρουσιάστηκε το 390, οπότε μία τόσο μεγάλη αλλαγή, ακόμη και με ορίζοντα το 2027, δεν φαίνεται να είναι προς την σωστή κατεύθυνση.

Θυμίζουμε πως το 490 για πρώτη αναφέρθηκε από τον ίδιο τον Pierer πριν από τρία χρόνια σε συνέντευξη που έδωσε στον Alan Cathcart, αποκλειστικό συνεργάτη του MOTO.

Από τότε το σχέδιο για δικύλινδρο 490 πήγε πολλές φορές πίσω, μέχρι να ανακοινωθεί πως το 390 θα αλλάξει και θα αποκτήσει τον 21 εμπρός τροχό, όπως δηλαδή περιμέναμε να γίνει με το 490, κρατώντας για άλλη μία γενιά τον μονοκύλινδρο κινητήρα.

Μπροστά μας όμως τώρα έχουμε -σίγουρα- τα νέα 490 δικύλινδρα όπως κάποτε είχαν πει πως θα τα βγάλουν και δεν αποκλείεται να δημιουργήσουν μία παράλληλη σειρά με το υπάρχον 390 αντί να το αντικαταστήσουν μόλις δύο χρόνια μετά την μεγαλύτερη αλλαγή που του έκαναν από την αρχή της ζωής του.

Η αρχική επιφύλαξη για το εμπρός φρένο έφερε επικοινωνία με στελέχη της KTM για την αναφορά των Γερμανών σε νέο 790 και παρότι δεν γίνεται να δώσουν πληροφορίες, εντούτοις επιβεβαίωσαν πως το Motorrad έχει κάνει λάθος.

 

Η εμφάνισή τους σε Γερμανικό έδαφος είναι φυσιολογική σε αυτό το στάδιο της ανάπτυξης καθώς αυτό σημαίνει πως ετοιμάζονται για το πρωτότυπο. Είναι ένα πρώιμο στάδιο πριν ακόμη ολοκληρωθεί ο σχεδιασμός της γραμμής παραγωγής και αυτή ξεκινήσει, πιθανότατα από την Bajaj στην Ινδία που ήδη κατασκευάζει τα 390.

Πέρα από το 490 Adventure, εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει και το Duke γιατί μπορεί να είναι η απάντηση απέναντι στο 457 Tuono και να ξεκινήσει να δημιουργείται μία μικρομεσαία κατηγορία ικανότατων street μοτοσυκλέτων, όχι μόνο για μετακίνηση αλλά και ασφαλές παιχνίδι, που έχει λείψει αρκετό καιρό!