Beta RR MY 2023 - Η νέα γκάμα

Βελτιώσεις σε όλα τα μοντέλα και Traction Control στα 4χρονα
Από το

motomag

7/6/2022
Η Betamotor πρόσθεσε έναν ακόμα κορυφαίο τίτλο στο ενεργητικό της το 2021, με τον Brad Freeman να κερδίζει τις κατηγορίες EnduroGP και Enduro στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro. Τώρα, εν μέσω διεξαγωγής του EnduroGP 2022, η ιταλική εταιρεία παρουσιάζει επίσημα την γκάμα RR του 2023.
 
Για την εξέλιξη των δίχρονων και τετράχρονων μοντέλων της γκάμας RR του 2023, η Beta συνεργάστηκε στενά με τους εργοστασιακούς αναβάτες της, Brad Freeman και Steve Holcombe, για την αναβάθμιση κινητήρα, πλαισίου και αναρτήσεων.
Στόχος για το 2023 ήταν όχι μόνο η βελτίωση των επιδόσεων της γκάμας, αλλά η μεγαλύτερη φιλικότητα προς τον αναβάτη, κι έτσι οι Ιταλοί προτίμησαν να προχωρήσουν σε μια σειρά αναβαθμίσεων για fine-tuning των ήδη εξαιρετικών RR, παρά σε ριζοσπαστικές αλλαγές.
 
Το κόκκινο χρώμα που χαρακτήριζε και τα μοντέλα του 2022 έχει καλύψει σχεδόν εντελώς τις μοτοσυκλέτες του 2023, με τα λευκά πλαϊνά πλαστικά στο ρεζερβουάρ να είναι πλέον κατακόκκινα. Από την άλλη η σέλα δεν είναι πλέον δίχρωμη (κόκκινη-μαύρη) όπως πριν, αλλά μόνο μαύρη.
 
Νέα είναι και τα πλαστικά μας λέει η Beta, αν και με την πρώτη ματιά είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς διαφορές σε σχέση με το 2022.
 
Η γκάμα RR του 2023 αποτελείται από 8 διαφορετικά μοντέλα, για να καλύψει όλες τις ανάγκες των αναβατών Enduro.
 
Δίχρονα
  • 125 κ.εκ. – Η μικρότερη σε κυβισμό μοτοσυκλέτα της γκάμας, είναι ταυτόχρονα η ελαφρύτερη και ευκολότερη στον χειρισμό.
  • 200 κ.εκ. – Το set-up και ο κινητήρας προέρχονται από τη μικρότερη αδελφή της, με πλεονέκτημα εδώ την πιο γεμάτη καμπύλη ροπής και ιπποδύναμης, ενώ στα χαρτακτηριστικά της περιλαμβάνονται ο ψεκασμός λιπαντικού και η μίζα.
  • 250 κ.εκ. – Ιδανική για όσους αναζητούν μια πιο φιλική δίχρονη μοτοσυκλέτα, με ελαφρώς λιγότερη δύναμη και ροπή από τα κορυφαία μοντέλα.
  • 300 κ.εκ. – Η απόλυτη επιλογή για όσους μπορούν να διαχειριστούν τη δύναμη και την ροπή των 300 δίχρονων κυβικών.
 
Τετράχρονα
  • 350 κ.εκ. – Η ευκολότερη μοτοσυκλέτα της τετράχρονης γκάμας. Συμπαθεί τις ψηλές στροφές, έχει όμως γραμμική και φιλική απόδοση.
  • 390 κ.εκ. – Ιδανική αναλογία επιδόσεων και κρατήματος, βρίσκει εύκολα πρόσφυση σε όλες τις συνθήκες.
  • 430 κ.εκ. – Με κινητήρα υψηλών επιδόσεων που αποδίδει το μέγιστο όταν ο αναβάτης εκμεταλλεύεται το μακρύ γρανάζωμα και τη σημαντική ροπή του.
  • 480 κ.εκ. – Για προπονημένους έμπειρους αναβάτες, ιδανική για ανοιχτές διαδρομές όπου μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί τις κορυφαίες επιδόσεις της.
 
Οι βελτιώσεις για το 2023
 
Για όλα τα μοντέλα
Αναρτήσεις - Το πιρούνι της ZF έχει ανασχεδιασμένα «εντόσθια», με νέα γεωμετρία στους αγωγούς λαδιού γύρω από το πιστόνι, για πιο γραμμική απόσβεση σε όλη τη διαδρομή του. Η καλύτερη ροή του λαδιού δημιουργεί νέες δυνατότητες στο σετάρισμα, καθώς με την εξάλειψη όλων των κατασκευαστικών εμποδίων, ακόμα και η πιο μικρή αλλαγή στις ρυθμίσεις έχει σημαντική διαφορά. Αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη άνεση του αναβάτη και σε πιο αποτελεσματική υποστήριξη του πιρουνιού στην αρχική διαδρομή του. Έτσι η μοτοσυκλέτα παραμένει συγκροτημένη και ελεγχόμενη ακόμα και στα πιο δύσκολα τερέν.
 
Πλαστικά ψυγείου - Τα πλαστικά του ψυγείου έχουν διαφορετικό σχήμα σε όλη τη γκάμα RR. Τα νέα πλαστικά είναι στενότερα από πριν, χαρίζοντας μεγαλύτερη ευχέρεια κινήσεων στον αναβάτη, ειδικά όταν στρίβει με ΜΧ στιλ, ρίχνοντας τη μοτοσυκλέτα στο εσωτερικό της στροφής, και με το πόδι προτεταμένο. Το σχήμα των συγκεκριμένων πλαστικών είναι πιο εργονομικό από πριν, επιτρέποντας στον αναβάτη να «κουμπώσει» καλύτερα στη σέλα, γραπώνοντας καλά τη μοτοσυκλέτα ανάμεσα στα πόδια του για ακόμα καλύτερη πληροφόρηση.
 
Γραφικά - Νέα χρώματα και πιο μινιμαλιστικά γραφικά.
 
Πέρα τώρα από τις αλλαγές που είναι κοινές σε όλη τη γκάμα RR του 2023, έχουμε και ορισμένες βελτιώσεις που αφορούν σε συγκεκριμένα μοντέλα.
 
RR 125 2 Str
Βολάν και στρόφαλος - Ελαφρύτερο είναι το βολάν στροφάλου και μικρότερης διαμέτρου ο στρόφαλος, για μείωση της αδράνειας στα εσωτερικά του κινητήρα. Όσον αφορά στις επιδόσεις, οι παραπάνω αλλαγές μεταφράζονται σε ταχύτερη απόκριση στο γκάζι, καθώς επιτρέπει στα εξαρτήματα του κινητήρα να ανεβάζουν στροφές ταχύτερα, και επιτρέπει στον αναβάτη να εκμεταλλεύεται όλη την διαθέσιμη δύναμη.
Στροφαλοθάλαμος - Ο στρόφαλος με τη μικρότερη διάμετρο θέλει λιγότερο χώρο στον στροφαλοθάλαμο, έτσι η Beta τον ξανασχεδίασε, βελτιστοποιώντας τον εσωτερικό όγκο του εξαρτήματος, για την καλύτερη ροή του μείγματος που οδηγεί στη μεγιστοποίηση των επιδόσεων.
 
Power valve - Νέες είναι οι ρυθμίσεις του Power valve, για να διαχειριστούν καλύτερα τις πιο εκρηκτικές επιδόσεις του νέου κινητήρα. 
 
RR 4 Str
Traction control - Η πιο μεγάλη αλλαγή στην γκάμα των τετράχρονων RR είναι η εισαγωγή συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, σύστημα που έκανε το ντεμπούτο του το 2022 στην γκάμα Racing. Για το 2023 όλα τα τετράχρονα μοντέλα της γκάμας RR διαθέτουν Traction Control. Το σύστημα διαθέτει διαφορετική λειτουργία σε κάθε έναν από τους δύο χάρτες του κινητήρα, ενώ ο αναβάτης μπορεί να το απενεργοποιήσει αν θέλει.
 
Σωλήνας εξαγωγής εξάτμισης - Νέος σε όλα τα τετράχρονα μοντέλα της γκάμας RR είναι για το 2023 ο σωλήνας εξαγωγής της εξάτμισης, με μακρύτερη γεωμετρία αγωγού από πριν, βελτιώνοντας την απόκριση του κινητήρα στις χαμηλές ταχύτητες και βελτιώνοντας τη ροπή στις μεσαίες στροφές. Ως αποτέλεσμα η απόδοση της δύναμης είναι πιο διαχειρίσιμη σε όλη τη κλίμακα στροφών.  
 
Χάρτες κινητήρα - Νέοι είναι οι χάρτες του κινητήρα, που απλώνουν τη δύναμη πιο ομοιόμορφα σε όλη την κλίμακα στροφών, κάνοντας ευκολότερη τη διαχείριση του από τον αναβάτη.
 
Η νέα γκάμα RR της Beta αναμένεται στην Ελλάδα στα τέλη Ιουνίου.
 
Δείτε παρακάτω το επίσημο βίντεο για τα RR του 2023.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Δημιουργήθηκε ως φόρος τιμής στον αναβάτη της εταιρείας, σε μόλις 100 αντίτυπα
motomagRieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

26/4/2024

Χρησιμοποιώντας ως βάση το enduro μοντέλο της, MR Pro, η Rieju παρουσίασε μία ειδική hard enduro έκδοση θέλοντας να τιμήσει τον αναβάτη της Alfredo Gomez, η οποία θα παραχθεί σε μόλις 100 αντίτυπα, ενώ εξοπλίζεται με εξαρτήματα τα οποία έχουν δημιουργηθεί αποκλειστικά και μόνο για αυτή την έκδοση, κουβαλώντας πολλά στοιχεία που έρχονται κατευθείαν από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Αν και με παρόμοια βάση, οι μοτοσυκλέτες που χρησιμοποιούνται για τους Hard Enduro αγώνες έχουν ορισμένες σημαντικές διαφορές από τις “απλές” enduro. Τα πιο ουσιαστικά στοιχεία που βλέπουμε να διαφέρουν είναι ο τρόπος απόκκρισης του κινητήρα, αλλά και η αρκετά μεγαλύτερη προστασία των Hard Enduro μοντέλων, καθώς καλούνται να ανταπεξέλθουν σε ακόμη πιο σκληρές συνθήκες και εμπόδια.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Με αφορμή την ένταξη του Alfredo Gomez στους κόλπους της, η Rieju, με αρκετά μακρά πορεία στους εκτός δρόμου αγώνες, φέρνει την ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez, η οποία εξοπλίζεται με πολλά εξαρτήματα, δημιουργημένα αποκλειστικά για αυτή την έκδοση. Σε αντίθεση με το Enduro, εδώ χρειαζόμαστε ακόμη πιο άμεση απόκριση, που θα διευκολύνει την διάβαση από μεγάλα τεχνητά εμπόδια. Για να το καταφέρουν αυτό, οι μηχανικοί της ισπανικής εταιρείας έκαναν αλλαγές στον κύλινδρο του δίχρονου κινητήρα, μεταφέροντας πιο χαμηλά την εισαγωγή. Η ειδικά κατασκευασμένη εξάτμιση OXA “Alfredo Gomez” συνδυάζεται με καρμπυρατέρ Keihin PWK 36. Όλα αυτά έχουν γίνει με μόνο ένα στόχο: την βελτιωμένη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις απαιτητικές συνθήκες του Hard Enduro.

Η παχιά και ανθεκτική ποδιά του MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez είναι πολυκαρμπονική, καλύπτοντας ολόκληρο το κάτω μέρος του κινητήρα, μέχρι και το μοχλικό του πίσω αμορτισέρ. Ο μπροστινός δίσκος προστατεύεται από ένα αεριζόμενο κάλυμμα, με τα ανοδιωμένα μαύρα πλαστικά προστατευτικά του πιρουνιού να έρχονται από την Polisport. Κάλυμμα έχουμε και για τον πίσω τροχό, κατασκευασμένο από αλουμίνιο ανωδιωμένο σε κόκκινο χρώμα, ίδιο με τον οδηγό της αλυσίδας AXP, για να ταιριάζουν με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα. Το ψυγείο έχει καλυφθεί από μεταλλικά προστατευτικά, τα οποία προστατεύουν το ευαίσθητο αυτό κομμάτι, ιδιαίτερα στις πλευρικές πτώσεις, που είναι και οι πιο συνήθεις. Το καπάκι του συμπλέκτη είναι ενισχυμένο, με στόχο να αντέχει τα χτυπήματα σε πέτρες και τσιμέντα, ενώ αποτελεί δημιουργία του αγωνιστικού τμήματος Rieju Power Parts Factory.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Ένα ακόμα στοιχείο που βρίσκεται αποκλειστικά στην περιορισμένης παραγωγής έκδοση είναι οι χειρολαβές στο μπροστινό φτερό και στο τελείωμα της σέλας πίσω, οι οποίες χρησιμεύουν για να τραβήξεις την μοτοσυκλέτα σε περίπτωση που βρεθείς κολλημένος σε μία δύσκολη κατάσταση. Τα μαρσπιέ είναι ατσάλινα, για μεγαλύτερη αντοχή, τόσο όσον αφορά το βάρος του αναβάτη, όσο και τα χτυπήματα που δέχονται στους αγώνες Hard Enduro.

Όπως και στο enduro μοντέλο βάσης, MR Pro, το ψυγείο εξοπλίζεται με ανεμιστήρα, ο οποίος ενεργοποιείται ηλεκτρονικά. Η μετάδοση έχει κοντύνει, με το μπροστινό γρανάζι να έχει 12 δόντια, έχοντας ως στόχο την πιο άμεση απόκριση και την αυξημένη ροπή από χαμηλά. Ο LED προβολέας έχει προστατευτικό κάλυμμα, που τον προστατεύει από πέτρες και πτώσεις. Τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης είναι τα Mitas Terraforce, ίδια με αυτά που χρησιμοποιεί ο Alfredo Gomez στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Rieju MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez – Ξεχωριστή έκδοση περιορισμένης παραγωγής

Οι αναρτήσεις της Kayaba έρχονται από το MR Pro, με το ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 48 χιλιοστών με τεχνολογία κλειστού φυσιγγίου να είναι πλήρως ρυθμιζόμενο. Τα καλάμια έχουν επίστρωση DLC για λιγότερες απώλειες από την τριβή και πιο σταθερή απόδοση. Ίδια η συνθήκη και για το μονό πίσω αμορτισέρ, το οποίο εδράζεται στο ψαλίδι με μοχλικό.

Κερασάκι στην τούρτα της περιορισμένης έκδοσης MR Hard Enduro Replica Alfredo Gomez αποτελεί ο αριθμός “89” στα πλαστικά, τον οποίο χρησιμοποιεί ο εργοστασιακός αναβάτης της Rieju.

Ετικέτες