EICMA 2022: Kawasaki HEV Τώρα ηλεκτρισμός, σύντομα και Υδρογόνο

Όλες οι τεχνολογίες στο τραπέζι
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/11/2022

Η Kawasaki τολμά να ξεφύγει από τις εύκολες λύσεις και στην φετινή έκθεση της EICMA έκανε ένα ακόμα βήμα μπροστά στο μέλλον, παρουσιάζοντας τρεις μοτοσυκλέτες που προσπαθούν να ανιχνεύουν και να προτείνουν λύσεις για τις επόμενες γενιές των μοτοσυκλετιστών.

Ήδη από το 2020 μας είχε δείξει την πρωτότυπη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων και λίγους μήνες αργότερα μας έδειξε άλλο ένα πρωτότυπο με υβριδικό κινητήρα βενζίνης/ηλεκτροκινητήρα.

Φέτος ήρθε η σειρά να μας αποκαλύψει ένα τρίτο πρωτότυπο βασισμένο στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του H2, με άμεσο ψεκασμό ο οποίος όμως καίει υδρογόνο!

Να θυμίσουμε πως η Kawasaki ήταν η πρωτοπόρος στη χρήση ηλεκτρονικού ψεκασμού στις μοτοσυκλέτες παραγωγής και τώρα είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί σε μοτοσυκλέτα σύστημα άμεσου ψεκασμού – έστω κι αν μιλάμε για πρωτότυπο και όχι κινητήρα παραγωγής.

Σε κάθε περίπτωση, η προσέγγιση της Kawasaki είναι η πιο σωστή απ’ όλες, διότι καμία τεχνολογία μέχρι σήμερα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους συμβατικούς κινητήρες στο σύνολό τους.

Αντιθέτως ένας συνδυασμός ηλεκτρικών οχημάτων, με οχήματα που καίνε υδρογόνο μέσω κυψελών, καθώς και με οχήματα που μπορούν να κάψουν υδρογόνο και συνθετικά καύσιμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι η μόνη πραγματική λύση για το μέλλον.

Επιλέγοντας μόνο μία λύση από τις παραπάνω, πάντα θα οδηγούμαστε σε αδιέξοδο.

Σωστά λοιπόν η Kawasaki εξελίσσει ταυτόχρονα όλες αυτές τις τεχνολογίες, ξεκινώντας από την πιο προσιτή και εύκολη, δηλαδή το πλήρως ηλεκτρικό Z και Ninja που απευθύνονται στην Α1 κατηγορία και θα μπουν κανονικά στην παραγωγή μέσα στο 2023.

Έναν χρόνο αργότερα, το 2024, θα μπει στην παραγωγή και η υβριδική μοτοσυκλέτα, που θα είναι η πρώτη στο κόσμο σε επίπεδο παραγωγής.

Εκεί όμως που η Kawasaki ποντάρει περισσότερο είναι στην τεχνολογία υδρογόνου, όπου ήδη έχει ένα λειτουργικό πρωτότυπο side by side και υπόσχεται να κρατήσει ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολλά-πολλά χρόνια ακόμα!

  

 

Ετικέτες

Yamaha "mini" XT 2026 - Διέρρευσε πριν την EICMA το πολιτικό WR

Με μονοκύλινδρο μικρού κυβισμού στα 125-250 κ.εκ. 
Yamaha mini XT 2026
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

16/9/2025

H Yamaha ετοιμάζει πυρτετωδώς την δικής μικρομεσαίου κυβισμού μονοκύλινδρη on-off μοτοσυκλέτα όπως μπορείτε να δείτε και εσείς στις φωτογραφίες που ακολουθούν.

Η Suzuki έκανε την αρχή με την επιστροφή του DR-Z και φαίνεται πως τη μόδα την ακολουθεί και η Yamaha που ετοιμάζει την δική της μικρή on-off μοτοσυκλέτα για τις αγορές της Ευρώπης.

Στις φωτογραφίες που διέρρευσαν και μάλλον προέρχονται από τη Βαρκελώνη, από την προετοιμασία των επίσημων φωτογραφιών της μοτοσυκλέτας, διακρίνουμε καθαρά τον στενό λαιμό της εξάτμισης με το επίσης μικρό σε διάμετρο τελικό και μια σιλουέτα που θυμίζει πολύ το WR125-155, το οποίο είναι διαθέσιμο σε ασιατικές αγορές. Σε αυτό φαίνεται να συμφωνούν και οι υπόλοιπες προδιαγραφές της μοτοσυκλέτας, αν κρίνουμε από τα φρένα της -δίσκος μαργαρίτα μπροστά- αλλά και από τις διαστάσεις του πιρουνιού και του ψαλιδιού.

Η Yamaha βλέποντας την αναγέννηση στις μικρού κυβισμού on-off θα προσαρμόσει λογικά αυτή τη μοτοσυκλέτα στις Euro 5+ προδιαγραφές και θα δώσει έτσι την ευκαιρία στους αναβάτες να έχουν στη διάθεσή του μια μοτοσυκλέτα που θα μπορεί να κάνει τα πάντα και φυσικά να κινείται καθημερινά. Αναφορικά με τον κυβισμό του κινητήρα αυτός δε αναμένεται να ξεπερνά τα 250-300 κ.εκ., με τους Ιάπωνες να ετοιμάζουν και μία adventure με κυβισμό πάνω από αυτό το όριο.

Με τις πληροφορίες που έχουμε στα χέρια μας να είναι περιορισμένες αυτή τη στιγμή, άγνωστο παραμένει και το όνομα που θα φέρει η μικρή on-off μοτοσυκλέτα της Yamaha, με το WR και το XT να έχουν βέβαια και τις μεγαλύτερες πιθανότητες να κάνουν την εμφάνισή τους στα πλαστικά του. Επίσης, αν κρίνουμε και το παρελθόν, την on-off έκδοση της μοτοσυκλέτας δεν αποκλείεται να τη συνοδεύσει και μια supermoto, δίνοντας έτσι δύο επιλογές στο κοινό.


 

Ετικέτες