EICMA 2022: Kawasaki HEV Τώρα ηλεκτρισμός, σύντομα και Υδρογόνο

Όλες οι τεχνολογίες στο τραπέζι
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

8/11/2022

Η Kawasaki τολμά να ξεφύγει από τις εύκολες λύσεις και στην φετινή έκθεση της EICMA έκανε ένα ακόμα βήμα μπροστά στο μέλλον, παρουσιάζοντας τρεις μοτοσυκλέτες που προσπαθούν να ανιχνεύουν και να προτείνουν λύσεις για τις επόμενες γενιές των μοτοσυκλετιστών.

Ήδη από το 2020 μας είχε δείξει την πρωτότυπη ηλεκτρική μοτοσυκλέτα με κανονικό κιβώτιο ταχυτήτων και λίγους μήνες αργότερα μας έδειξε άλλο ένα πρωτότυπο με υβριδικό κινητήρα βενζίνης/ηλεκτροκινητήρα.

Φέτος ήρθε η σειρά να μας αποκαλύψει ένα τρίτο πρωτότυπο βασισμένο στον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα του H2, με άμεσο ψεκασμό ο οποίος όμως καίει υδρογόνο!

Να θυμίσουμε πως η Kawasaki ήταν η πρωτοπόρος στη χρήση ηλεκτρονικού ψεκασμού στις μοτοσυκλέτες παραγωγής και τώρα είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί σε μοτοσυκλέτα σύστημα άμεσου ψεκασμού – έστω κι αν μιλάμε για πρωτότυπο και όχι κινητήρα παραγωγής.

Σε κάθε περίπτωση, η προσέγγιση της Kawasaki είναι η πιο σωστή απ’ όλες, διότι καμία τεχνολογία μέχρι σήμερα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τους συμβατικούς κινητήρες στο σύνολό τους.

Αντιθέτως ένας συνδυασμός ηλεκτρικών οχημάτων, με οχήματα που καίνε υδρογόνο μέσω κυψελών, καθώς και με οχήματα που μπορούν να κάψουν υδρογόνο και συνθετικά καύσιμα με κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι η μόνη πραγματική λύση για το μέλλον.

Επιλέγοντας μόνο μία λύση από τις παραπάνω, πάντα θα οδηγούμαστε σε αδιέξοδο.

Σωστά λοιπόν η Kawasaki εξελίσσει ταυτόχρονα όλες αυτές τις τεχνολογίες, ξεκινώντας από την πιο προσιτή και εύκολη, δηλαδή το πλήρως ηλεκτρικό Z και Ninja που απευθύνονται στην Α1 κατηγορία και θα μπουν κανονικά στην παραγωγή μέσα στο 2023.

Έναν χρόνο αργότερα, το 2024, θα μπει στην παραγωγή και η υβριδική μοτοσυκλέτα, που θα είναι η πρώτη στο κόσμο σε επίπεδο παραγωγής.

Εκεί όμως που η Kawasaki ποντάρει περισσότερο είναι στην τεχνολογία υδρογόνου, όπου ήδη έχει ένα λειτουργικό πρωτότυπο side by side και υπόσχεται να κρατήσει ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης για πολλά-πολλά χρόνια ακόμα!

  

 

Ετικέτες

CFMOTO 675NK - Νέο χρώμα εμπνευσμένο από τα αγωνιστικά GP

Τα χρώματα της εκλεκτής έκδοσης 675NK GP εξαπλώνονται και στη βασική γκάμα του μοντέλου.
cfmoto-675nk
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

3/6/2026

Η CFMOTO ανακοίνωσε έναν νέο χρωματισμό για το 675ΝΚ, ο οποίος έρχεται να προστεθεί στους δύο υπάρχοντες, τον λευκό (Glacier White) και τον γκρίζο (Tundra Grey).

Η νέα απόχρωση έχει ως βάση το μαύρο χρώμα σε συνδυασμό με γαλάζιο, δηλαδή τα χρώματα που χαρακτηρίζουν τις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της CFMOTO σε Moto2 και Moto3.

cfmoto 675nk gp
Το πρωτότυπο CFMOTO 675NK GP όπως είχε παρουσιαστεί πέρυσι στην EICMA

Πέραν της εμφάνισης δεν προκύπτει καμιά άλλη διαφορά στο μοντέλο, ενώ ο χρωματισμός αυτός εμφανώς βασίζεται στο πρωτότυπο 675NK GP που είχε παρουσιαστεί πέρυσι στην EICMA, χωρίς βέβαια τα εκλεκτά καλούδια που έλαμπαν πάνω του, όπως οι δαγκάνες GP4-MotoGP της Brembo και οι αναρτήσεις της Ohlins. Διατηρεί πάντως το λογότυπο Aspar Team στα πλανά του ψυγείου, δηλώνοντας ευθέως τη διασύνδεση με τα αγωνιστικά χρώματα του MotoGP.

CFMOTO

Προς το παρόν δεν γίνεται αναφορά στο πότε θα περάσει στην παραγωγή αυτό το νέο χρώμα, καθώς ακόμη δεν έχει ενταχθεί ούτε στην κινέζικη ιστοσελίδα της CFMOTO. Πιθανότατα θα ενταχθεί στη γκάμα του μοντέλου κάποια στιγμή αργότερα φέτος στην Κίνα, για να έρθει στα μέρη μας από το 2027.

 

Ετικέτες