Το Honda EV-neo βγήκε στο δρόμο

Από το

Μαύρο Σκύλο

4/2/2011

Η Honda, όπως είχε υποσχεθεί, άρχισε τη διάθεση του EV-neo μετά τις 24 Δεκεμβρίου του 2010, στην Ιαπωνία. Το EV-neo είναι ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο δίτροχο με μικρό βάρος και μέγεθος, και εξελίσσεται κυρίως για επαγγελματική χρήση από διανομείς. Έως τον Μάρτιο θα διαθέσει εκατό μονάδες σε επιλεγμένες εταιρείες για να μελετηθούν σε πραγματικές συνθήκες χρήσης. Υπάρχουν ήδη δέκα σε κυκλοφορία, ενώ μετά τη συλλογή των δεδομένων και την ανάλυσή τους η εταιρεία προγραμματίζει να αρχίσει από τον Απρίλιο την διάθεσή του σε όλη την Ιαπωνία. Οι μπαταρίες έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με την Toshiba και ανήκουν στην τεχνολογία ιόντων λιθίου, ενώ τον ηλεκτροκινητήρα τον κατασκευάζει η ίδια η Honda. To μικρό αυτό σκούτερ ζυγίζει 106 κιλά, αποδίδει 3,8 ίππους στις 5.000 στροφές και η ροπή του φθάνει το 1,1 χιλιογραμμόμετρο. Έχει θέση για έναν αναβάτη, αναρτήσεις και φώτα, ενώ η εμβέλειά του φθάνει τα 34 χιλιόμετρα. Το ενδιαφέρον είναι ότι η Honda έχει αναπτύξει και έναν φορτιστή ταχείας φόρτισης που γεμίζει τις μπαταρίες του σε μισή ώρα, αντί της κανονικής διάρκειας που απαιτεί τρεις και μισή ώρες. Με τον γρήγορο φορτιστή θα μπορεί να φορτίζεται και στα διαλείμματα από τα καθήκοντά του.

Honda V3 με ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή - Δοκιμάζεται στον δρόμο!

Την οδήγησε ο Γενικός Διευθυντής του κλάδου μοτοσυκλέτας της Honda
Honda V3 CG
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

28/1/2025

Στις 28 Ιανουαρίου, η Honda προέβη σε ενημέρωση τύπου για το παρόν και το μέλλον του κλάδου δικύκλου της εταιρείας, εκεί όπου μεταξύ άλλων ο Γενικός Διευθυντής κ. Minoru Kato ανακοίνωσε πως “έχουμε ήδη οδηγήσει το V3 με τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή, που παρουσιάσαμε στην EICMA, σε πρωτότυπη μορφή!”

Έτσι έγινε γνωστό για πρώτη φορά πως υπάρχει πρωτότυπο μοντέλο του V3 που οδηγείται και εξελίσσεται στον δρόμο, ενώ είναι ξεκάθαρο από την EICMA κιόλας, όπου πρωτοπαρουσιάστηκε ο νέος V3 πως η μοτοσυκλέτα θα βγει στην παραγωγή.

Στη συνέντευξη τύπου παραβρέθηκε και ο κ. Daiki Mihara, Γενικός Διευθυντής των ηλεκτρικών δικύκλων της Honda, καθώς κύριο θέμα ήταν το μέλλον της ηλεκτροκίνησης της εταιρείας, που εξελίσσεται ταχύτατα σύμφωνα με τις προηγούμενες ανακοινώσεις -θα επεκταθούμε στο θέμα σε επόμενο άρθρο-, με τον θερμικό κινητήρα να παραμένει σημαντικός στα πλάνα της εταιρείας.

Honda V3

Αναφερόμενος στο V3 με τον ηλεκτρικό συμπιεστή, ο κ. Kato δήλωσε πως “για εμάς αυτή είναι μια νέα πρόκληση στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης (σσ. η Honda έχει παρελθόν στους τρεις κυλίνδρους με το NS400F, αν και σε δίχρονη, ατμοσφαιρική μορφή), και στόχος μας είναι η αυξημένη διασκέδαση στην οδήγηση μοτοσυκλέτας, και στη χαρά της ιδιοκτησίας της. Όχι μόνο προσφέρει εντυπωσιακές οδικές επιδόσεις, αλλά παράλληλα είναι φιλικός στο περιβάλλον όσον αφορά στην κατανάλωση και στις εκπομπές ρύπων. Θα συνεχίσουμε την εξέλιξη προς τη μαζική παραγωγή, κι έτσι σας προσκαλούμε να το περιμένετε.”

Διαβάζοντας “between the lines” της παραπάνω δήλωσης, ο ιαπωνικός ειδικός τύπος γράφει πως η γλώσσα του κ. Kato υποδηλώνει πως η μοτοσυκλέτα με τον V3 θα είναι επιπέδου ναυαρχίδας, αλλά σε σχετικά λογική τιμή.

Minoru Kato

Όταν εκπρόσωποι του τύπου ζήτησαν περισσότερες πληροφορίες από τον κ. Kato για το V3, εκείνος δήλωσε τα εξής: “οδήγησα προσωπικά την πρωτότυπη μοτοσυκλέτα στο Kumamoto δυο εβδομάδες πριν. Είναι τέλεια! Περιμένετε και θα δείτε. Δεν μπορώ να σας αποκαλύψω για την ώρα τον κυβισμό, αλλά με έναν τέτοιο κινητήρα μικρών διαστάσεων και με τις μικρές διαστάσεις της ίδιας της μοτοσυκλέτας, μιλάμε για πολύ μικρό βάρος, αλλά με τον ηλεκτρικά ελεγχόμενο υπερσυμπιεστή να λειτουργεί σε όλη την κλίμακα στροφών, είναι πολύ δυνατή. Είναι ακόμα σε πρωτότυπη μορφή, αλλά θα συνεχίσουμε ταχύτατα την εξέλιξη.”

Honda V3

Περιμένουμε δηλώσεις και φωτογραφίες από τα επόμενα στάδια της εξέλιξης, ενώ μια τόσο ιδιαίτερη διάταξη κινητήρα κάνει το V3 με τον ηλεκτρικό υπερσυμπιεστή δύσκολη στην κατηγοριοποίηση αλλά και στην είσοδο μιας ανάλογης μοτοσυκλέτας σε κάποια μορφή αγώνα, με τον ιαπωνικό τύπο να αναφέρει πως η Honda θα μπορούσε να αγωνιστεί με τη μοτοσυκλέτα στην πειραματική κατηγορία Experimental (EXP) στις 8 ώρες της Suzuka!

Ετικέτες