Kawasaki R2 – Υπερτροφοδοτούμενο στα 600 κυβικά;

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

22/9/2016

Ακριβώς έναν χρόνο πίσω μας πάει το αγγλικό site, που παρουσιάζει φωτογραφίες υποστηρίζοντας ότι είναι από πατέντες που διέρρευσαν μέσα από το νομικό τμήμα της Kawasaki, πράγμα που αν ισχύει, καθιστά τελεσίδικο τον ερχομό του μοντέλου. Καταρχήν το morebikes.co.uk από το οποίο αναπαράγεται παντού η είδηση, έχει βγάλει πράγματι μερικές μεγάλες ειδήσεις, αλλά έχει πέσει και αρκετές φορές έξω στις προβλέψεις του. Οπότε ας πάρουμε ως σίγουρο όλα όσα έχουμε εμείς ως δεδομένα.

Πέρσι λοιπόν είχαμε γράψει ότι οι άνθρωποι της Kawasaki μας επιβεβαίωσαν στο Tokyo Motor Show, ότι πραγματοποιούν δοκιμές με υπερτροφοδότηση σ’ ένα μικρότερο κινητήρα. Παράλληλα είχαν κι ένα μη λειτουργικό έκθεμα του κινητήρα του H2 με μεταβλητή εισαγωγή στην υπερτροφοδότηση, στοιχείο που μας τόνισαν ότι δεν έχουν δοκιμάσει ποτέ σε πραγματικές συνθήκες και απλά αποτελεί ζωντανή εξερεύνηση της τεχνολογίας.

Ως πρόσθετη επιβεβαίωση ότι πραγματοποιούν δοκιμές για ένα αντίστοιχο H2 με μικρότερο κυβισμό, είχαν μία γωνιά αφιερωμένη στο Kawasaki S2, όπως ήταν τότε η ονομασία του, και αργότερα μας είπαν στη συνάντηση ότι ο κινητήρας είναι σχεδόν έτοιμος, αλλά όχι και η μοτοσυκλέτα! Μάλιστα είπαν ότι δεν έχουν αποφασίσει, ποια κατηγορία θα ήταν ακριβώς η σωστή για μία υπετροφοδοτούμενη μοτοσυκλέτα 600 κυβικών, σκεφτόμενοι ότι ένα μεσαίο sport-touring θα ήταν μάλλον το ιδανικό. Ωστόσο σκόπευαν να καθυστερήσουν οποιοδήποτε περαιτέρω βήμα, μέχρι η Suzuki να αποκαλύψει τα μελλοντικά της σχέδια για το TURBO πρωτότυπο που είχε δείξει παλιότερα.

Ήδη όμως, Ιαπωνικό περιοδικό είχε προχωρήσει σε επεξεργασμένες φωτογραφίες παρουσιάζοντας το «νέο» Ninja 650 S2…

Λίγους μήνες μετά, πληροφορίες μέσα από την Kawasaki άλλαξαν το όνομα του μοντέλου σε R2 και «νέες» επεξεργασμένες φωτογραφίες, έκαναν την εμφάνισή τους, αυτή την φορά στην sport-touring κατηγορία, όπως ήταν και οι πρώτες δικές μας πληροφορίες.

 

Τώρα οι φωτογραφίες που βγάζει το αγγλικό morebikes, θυμίζουν πολύ τις αρχικές επεξεργασμένες φωτογραφίες του Ιαπωνικού περιοδικού, οπότε χρειάζεται κάτι περισσότερο, πριν αρχίσουμε να μιλάμε για μοντέλο που βγαίνει σε παραγωγή σε λίγο διάστημα. Επίσης στις φωτογραφίες των Άγγλων δεν φαίνεται κάτι περισσότερο σε τεχνολογία από αυτά που έχουμε δει στο H2… Το μόνο σίγουρο, όπως είχαμε γράψει πρώτοι από πέρσι, είναι ότι η Kawasaki θα φτιάξει ένα μοντέλο με υπερτροφοδότηση, με λιγότερα κυβικά και πιο προσιτή, αλλά και πάλι υψηλή τιμή.

 

Υπάρχει ένα, ας το πούμε, πρόβλημα με τους Ιάπωνες κατασκευαστές, που παραμένει ίδιο εδώ και πολλά χρόνια. Μπαίνουν στην διαδικασία να παρατηρούν τι κάνουν οι υπόλοιποι γύρω τους, περιμένοντας αρκετά πριν κάνουν το πρώτο βήμα. Είναι κάτι που παραδέχονται και οι ίδιοι και δηλώνουν ότι έχει αρχίσει να αλλάζει. Αυτή ήταν και η κουβέντα πέρσι με την Kawasaki: “Αφού κάνατε το πρώτο βήμα με το H2R, τώρα γιατί περιμένετε την απάντηση του ανταγωνισμού; Βγάλτε το S2 (τώρα R2) επίσης πρώτοι…»

 

Triumph: Παρουσιάστηκαν στην Ινδία τα νέα 350 – Τι αλλάζει με τους μικρότερους κινητήρες

Τη Δευτέρα 6 Απριλίου αποκαλύφθηκαν στην Ινδία οι νέοι κινητήρες 349 cc που θα φορά εφεξής όλη οι οικογένεια των μικρών μονοκύλινδρων Triumph, η οποία προσαρμόστηκε στα νέα φορολογικά δεδομένα της χώρας.
triumph tr 400
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

7/4/2026

Θυμίζουμε πως η πρόσφατη αλλαγή στον φορολογικό νόμο της Ινδίας προβλέπει φόρο 18% για κυβισμούς έως 350 cc και 40% για ο,τιδήποτε μετρά παραπάνω από αυτά τα κυβικά, με αποτέλεσμα να σπεύσουν να προσαρμοστούν αρκετοί κατασκευαστές στα νέα δεδομένα. Μεταξύ αυτών είναι η Triumph, η οποία σε συνεργασία με τη Bajaj που κατασκευάζει τις μοτοσυκλέτες παρουσίασε μια νέα γκάμα με μειωμένο κυβισμό 349 cc.

Η βασική αλλαγή που έγινε για αναπροσαρμογή της χωρητικότητας των κινητήρων είναι η μείωση της διαδρομής των εμβόλων τους, διατηρώντας τη διάμετρο σταθερή: από 89 x 64 mm (διάμετρο x διαδρομή), πλέον οι κινητήρες τους διαθέτουν κυλίνδρους διαστάσεων 89 x 56,1 mm.

Από πλευράς ισχύος, αυτή η σμίκρυνση μεταφράζεται σε μια απώλεια της τάξης των 2-3 ίππων ανά μοντέλο. Για παράδειγμα, το ισχυρότερο μοντέλο της σειράς 400, Thruxton, έπεσε από τους 42 στους 40 ίππους, ενώ τα Scrambler 400 X και XC από τους 40 έχουν πάει στους 37 ονομαστικούς ίππους. Ανάλογη είναι η μείωση στη ροπή, καθώς σημειώνεται μια απώλεια 0,5 kgm στις μέγιστες τιμές.

Διαφορετικά είναι πλέον και τα σημεία όπου εμφανίζονται τα μέγιστα ισχύος. Στα Thruxton και Tracker η ισχύς κορυφώνεται στις 8.700 rpm, 300 στροφές χαμηλότερα από πριν, ενώ στα υπόλοιπα η ισχύς κορυφώνεται στις 8.500 rpm, 500 στροφές ψηλότερα από τα ανάλογα 400άρια μοντέλα.

Πλην των κινητήρων τους, οι νέες 350άρες Triumph δεν εμφανίζουν καμιά άλλη διαφορά στον σχεδιασμό ή τον εξοπλισμό τους από τα μοντέλα που αντικαθιστούν, ενώ δεν πρόκειται να αλλάξουν ούτε τα ονόματά τους, καθώς θα συνεχίζονται να ονομάζονται Speed 400, Scrambler 400 X, Thruxton 400 κ.ο.κ.

Όσον αφορά στις τιμές τους, στην Ινδία όλα τα νέα μοντέλα των 349 cc εμφανίζουν μειώσεις από 7.000 ως 11.000 ρουπίες, ή από €65 ως €100 (ισοτιμία 7/4/2026). Είναι βέβαια προφανές πως στόχος της Triumph δεν ήταν καθαυτές οι μειωμένες τιμές, αλλά η αποφυγή αύξησής τους με τον συντελεστή φόρου 40% που θα ίσχυε με τον παλιό τους κυβισμό (399 cc), οπότε το όφελος είναι στην πραγματικότητα αρκετά μεγαλύτερο.

Σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε ως τώρα, η Triumph φέρεται να σχεδιάζει να διαθέσει μόνο τα νέα μοντέλα των 350 cc στις διεθνείς αγορές, τακτική που θα μιμηθεί και η Bajaj, σε αντίθεση με τις μοτοσυκλέτες της ΚΤΜ που σε πρώτη φάση θα έχουν διαφορετικά μοντέλα 350 cc στην Ινδία, ενώ προς δυσμάς θα συνεχίσουν με τους κινητήρες 399 cc που ήδη γνωρίζουμε.

Ετικέτες