Νέα κορυφαία έκδοση για το Yamaha Ténéré 700 World Rally

Πιο δυνατό και πιο… όμορφο
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

1/6/2023

Η έκδοση ré 700 World Rally, αποκτά νέο χρωματισμό ο οποίος αποτίει φόρο τιμής στην αγωνιστική κληρονομιά της ιαπωνικής εταιρείας στους αγώνες ράλι, ενώ ταυτόχρονα το εν λόγω μοντέλο καταφέρνει να χάσει ένα κιλό κερδίζοντας παράλληλα και έναν ίππο.

Η νέα Ténéré 700 World Rally όπως καταλάβατε είναι στην ουσία ένα Tenere 700 World Raid, με διαφορετικό χρωματισμό και κάποιες βελτιώσεις όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα και την μείωση του βάρους. Ωστόσο με την έκδοση αυτή, η εταιρεία των τριών διαπασών θέλει να κάνει ξεκάθαρο σε όλους πως η κληρονομιά του συγκεκριμένου μοντέλου ξεκινά από τον πιο σκληρό αγώνα του κόσμου, το Rally Dakar. Διαθέτοντας τα εμβληματικά εργοστασιακά αγωνιστικά χρώματα που αντλούν έμπνευση από την αγωνιστική μοτοσυκλέτα που οδήγησε ο Stéphane Peterhansel στο Dakar του 1993, η νέα Ténéré 700 World Rally είναι το πιο βελτιωμένο μοντέλο Adventure της Yamaha που παρουσιάστηκε για το 2023.

2

Έχοντας δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια ένα παθιασμένο κοινό που διψά για περιπέτεια η Yamaha με τη νέα αυτή έκδοση δίνει την ευκαιρία σε χιλιάδες αναβάτες να ζήσουν το όνειρο ανακαλύπτοντας νέους ορίζοντες. Με τα νέα τολμηρά μπλε, ροζ φλούο και ασημί ιστορικά αγωνιστικά χρώματα που βασίζονται στα χρώματα της εργοστασιακής μοτοσυκλέτας που οδήγησε ο Stéphane Peterhansel το 1993, η Ténéré 700 World Rally τιμά τη νικηφόρα ιστορία της Yamaha στο Dakar και αποδίδει φόρο τιμής, σε όλους τους ηρωικούς αναβάτες του εργοστασίου που συμμετείχαν στον πιο δύσκολο αγώνα του κόσμου. Τα ίδια χρώματα χρησιμοποιούν οι αναβάτες της Yamaha, Alessandro Botturi και Pol Tarrés -τον είδαμε με τα συγκεκριμένα χρώματα στο Hellas Rally- στο αγωνιστικό τους πρόγραμμα το 2023.

3

Η νέα Ténéré 700 World Rally, εφοδιάζεται με το slip-on τελικό της Akrapovič το οποίο ενισχύει την αίσθηση της υψηλής ροπής και το χαρακτηριστικό βρυχηθμό που προέρχεται από τον κινητήρα CP2 με στρόφαλο 270 μοιρών, απόδοσης 73,7 ίππων. Παράλληλα, τονίζει τις κορυφαίες προδιαγραφές αυτής μοτοσυκλέτας για την κατηγορία της με την Ténéré 700 World Rally να έχει χάσει και ένα κιλό βάρους. Το αγωνιστικών προδιαγραφών ρεζερβουάρ καυσίμου 23 λίτρων, παρέχει εξαιρετική αυτονομία στις μεγάλες διαδρομές. Ο κύριος όγκος του καυσίμου έχει μεταφερθεί όσο το δυνατόν χαμηλότερα, προκειμένου να επιτευχθεί συγκέντρωση των μαζών στο κέντρο της μοτοσυκλέτας και να ενισχυθεί η ευελιξία στον χειρισμό. Το πάνω μέρος των ρεζερβουάρ έχει τοποθετηθεί χαμηλότερα από ότι στην βασική έκδοση της Ténéré, για να διευκολυνθεί η μετατόπιση του σώματος του αναβάτη στη σέλα. Η ανάρτηση της Ténéré 700 World Rally έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει εξαιρετικό χειρισμό στην πολύωρη εκτός δρόμου οδήγηση. Τα μαύρα καλάμια 43 χιλ. του πιρουνιού της KYB είναι πλήρως ρυθμιζόμενα ως προς την προφόρτιση ελατηρίου και την απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς και επιτρέπουν στον αναβάτη να τα προσαρμόσει ιδανικά στα διαφορετικά φορτία, εδάφη και ταχύτητες. Με 230 χιλιοστά διαδρομής, η World Rally είναι κατάλληλα εξοπλισμένη για να αντιμετωπίσει τα πιο σκληρά εκτός δρόμου εδάφη.

5

Το ρυθμιζόμενο σύστημα της πίσω ανάρτησης ταιριάζει με το υψηλών προδιαγραφών μπροστινό σύστημα και διαθέτει σώμα αγωνιστικών προδιαγραφών από αλουμίνιο, καθώς και δοχείο piggyback που εξασφαλίζει σταθερή απόσβεση. Διαθέτοντας ειδική άρθρωση και μεγάλο στοπ κρούσης, το αμορτισέρ της World Rally προσφέρει διαδρομή 220 χιλ. στον πίσω τροχό. Με 18 διαφορετικές ρυθμίσεις, το ελαφρύ ρυθμιζόμενο σταμπιλιζατέρ τιμονιού της Öhlins παρέχει μεγαλύτερη σιγουριά και καλύτερο έλεγχο στις δύσκολες συνθήκες οδήγησης και επιτρέπει στον αναβάτη, να αξιοποιεί στο έπακρο το κορυφαίο σύστημα ανάρτησης. Η σχεδιασμένη σε δύο τμήματα και εμπνευσμένη από τους αγώνες ράλι, επίπεδη σέλα επιτρέπει την αντικατάσταση του πίσω μέρους της, με σχάρα για τη μεταφορά αποσκευών.

6

Το επίπεδο προφίλ εξασφαλίζει εύκολη μετακίνηση του αναβάτη στη σέλα και μετατόπιση του βάρους προς τα εμπρός και προς τα πίσω, ενώ το διπλό μαύρο-γκρι υλικό προσφέρει σταθερότητα και άνεση στην οδήγηση. Για ακόμη μεγαλύτερη αποκλειστικότητα, η σέλα διαθέτει το λογότυπο World Rally. Το ABS 3 λειτουργιών της έκδοσης World Rally διαθέτει διακόπτη απενεργοποίησης και προσφέρει στον αναβάτη, απόλυτη ευελιξία στην επιλογή του τρόπου συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας σε διάφορα εδάφη. Στη λειτουργία 1, το σύστημα ABS επεμβαίνει και στους δύο τροχούς, όπως απαιτείται από τη νομοθεσία, για την οδήγηση στο δημόσιο οδικό δίκτυο. Στη λειτουργία 2, το σύστημα ενεργοποιείται στον μπροστινό τροχό και παραμένει ανενεργό για τον πίσω, προσφέροντας μεγαλύτερη σιγουριά σε χαλαρό οδόστρωμα. Στη λειτουργία 3, το σύστημα είναι πλήρως απενεργοποιημένο για απόλυτο έλεγχο στην εκτός δρόμου οδήγηση. Το πακέτο ολοκληρώνεται με την έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών η οποία συνδέεται με smartphone. Οι αναβάτες της Ténéré 700 World Rally έχουν τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών στυλ οθόνης, ενός ψηφιακού, ενός αναλογικού και ενός σε στυλ roadbook. Η συνδεδεμένη έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών μπορεί επίσης, να συνδεθεί με smartphone μέσω της δωρεάν εφαρμογής MyRide και να εμφανίζει ειδοποιήσεις για μηνύματα κειμένου και εισερχόμενες κλήσεις.

8

Αναλυτικά τα κύρια Χαρακτηριστικά της Yamaha Ténéré 700 World Rally

Κλασικά χρώματα Yamaha Rally Racing

Ελαφρύ Akrapovič slip-on τελικό εξάτμισης

Δύο πλευρικά τοποθετημένα ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 23 λίτρων

Υψηλών προδιαγραφών πιρούνι KYB 43 χιλ. με διαδρομή τροχού στα 230 χιλ.

Ρυθμιζόμενο σταμπιλιζατέρ τιμονιού Öhlins

Πίσω αμορτισέρ με piggyback αλουμινίου και μεγάλη διαδρομή 220 χιλ.

Ειδικής ράλι σχεδίασης επίπεδη σέλα 2 τμημάτων

Έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών με συνδεσιμότητα smartphone και 3 θέματα

ABS με 3 λειτουργίες και διακόπτη απενεργοποίησης

Ειδικής σχεδίασης αντιολισθητικά πλευρικά ένθετα World Rally

Η αποκλειστική νέα Ténéré 700 World Rally διατίθεται σε χρώμα Trophy Blue με μαύρο πιρούνι, μαύρη-γκρι σέλα και μαύρους τροχούς, με τις παραδόσεις και τις τιμές στα εξουσιοδοτημένα καταστήματα Yamaha της Ευρώπης να ποικίλλουν ανά περιοχή.

Yamaha Tenere: Έρχονται νέες adventure κάτω και πάνω από το Tenere 700

10 νέα μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια - Τι μας είπε ο CEO της Yamaha Ευρώπης, Olivier Prevost
Yamaha Tenere μικρή και μεγάλη 2025
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

4/12/2025

Η Yamaha ακούει και προσαρμόζεται στην αγορά, όπως περιμένει κανείς από τον Ιάπωνα κατασκευαστή και η διεύρυνση της γκάμας των adventure μοτοσυκλετών της βρίσκεται στο πρόγραμμα καλύπτοντας την απαίτηση του κοινού για μία μικρότερου αλλά και μεγαλύτερου κυβισμού adventure από την υπάρχουσα Tenere 700.

Το τεύχος #673 που κυκλοφορεί αυτή τη στιγμή στα περίπτερα ξεχειλίζει από EICMA έχοντας τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στη σημαντικότερη έκθεση μοτοσυκλέτας στον κόσμο. 

Στο Μιλάνο είχαμε την ευκαιρία να συνομιλήσουμε για μία ακόμη φορά με τον Olivier Prevost, πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο Yamaha Ευρώπης, ο οποίος μας είπε πολύ ενδιαφέροντα πράγματα στον σύντομο χρόνο που είχαμε μαζί του, μιλώντας για τους Κινέζους κατασκευαστές και το Χείμαρρο νέων μοντέλων που παρουσιάζουν, αλλά και τα πλάνα της ιαπωνικής εταιρείας για το όχι και τόσο μακρινό μέλλον.
 
Σε ευθεία ερώτηση που του απευθύναμε για το αν περιμένουμε από τη Yamaha μικρό και μεγάλο Tenere ο Γάλλος δεν προχώρησε φυσικά σε λεπτομέρειες, όμως δεν απέφυγε να απαντήσει και στην ερώτηση λέγοντας πως η Ιαπωνική εταιρεία δουλεύει "πάνω σε όλα αυτά" και έχει διάθεση να μπει και σε κατηγορίες με μικρό περιθώριο κέρδους, όπως είναι οι μικρότερου κυβισμού μοτοσυκλέτες.

Σε μια μικρομεσαίου κυβισμού adventure η Yamaha θα προσπαθήσει να μπει στην κατηγορία με αξιώσεις όχι μόνο γιατί είναι η Yamaha αλλά γιατί οι προτάσεις στην κατηγορία είναι πλέον πολλές και αξιόλογες από κάθε κατασκευαστική γωνιά. 

Η Yamaha έχει στις τάξεις της τον πολύ καλό και ευχάριστο σε απόδοση εν σειρά δικύλινδρο που βλέπουμε στο MT-03 και θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει αυτόν ως βάση για το μικρό Tenere χωρίς μάλιστα να προχωρήσει σε αύξηση του κυβισμού του που βρίσκεται αυτή τη στιγμή στα 321 κ.εκ. για 41,43 ονομαστικούς ίππους που μεταφράζονται σε σχεδόν 36 ίππους στον πίσω τροχό για την Euro 5+ έκδοσή του. Αν κρατήσει και το βάρος χαμηλά, τα 36 άλογα αρκούν για μια δικύλινδρη adventure μικρομεσαίου κυβισμού, ωστόσο δεν αποκλείεται ο κυβισμός του κινητήρα να υπερβαίνει τα 400 με την ισχύ του να φτάνει στο όριο της Α2 κατηγορίας διπλώματος.

Αναφορικά με την μεγαλύτερη Tenere αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει σημείο αναφοράς με την ιαπωνική εταιρεία να μην έχει δικύλινδρο κινητήρα μεγάλου κυβισμού. Έχει όμως τον "πασπαρτού" τρικύλινδρο, ο οποίος με τις κατάλληλες ρυθμίσεις θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε έναν νέο adventure ρόλο και έτσι να δούμε το πρώτο τρικύλινδρο Tenere στην ιστορία, η οποία όμως θα ακολουθεί τη λογική της 700 με μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων και ακτινωτούς τροχούς 21/18.

Η ιαπωνική εταιρεία σκοπεύει να παρουσιάσει 10 καινούργια μοντέλα τα επόμενα τρία χρόνια, όχι εκδόσεις μοτοσυκλετών που υπάρχουν τώρα στην παραγωγή, αλλά νέες μοτοσυκλέτες με "νέα πλαίσια", όπως είπε χαρακτηριστικά ο Prevost προσθέτοντας ότι κάποια από αυτά θα χρησιμοποιούν και νέους κινητήρες!

Βρείτε την πλήρη συνέντευξη στο τεύχος #673 που κυκλοφορεί στα περίπτερα και δείτε εδώ όλα τα καλά που θα διαβάσετε, μεταξύ των οποίων, την πρώτη μας επαφή με το Honda CB1000GT και τα σημαντικότερα μοντέλα που είδαμε στο Μιλάνο.