Οδηγούμε KTM EXC & EXC-F 2024 στην Αφρική! – Απευθείας από Λεσότο

Και mini-αγώνας μεταξύ δημοσιογράφων!
Οδηγούμε KTM EXC & EXC-F 2024 στην Αφρική! – Απευθείας από Λεσότο
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

31/5/2023

Η KTM το έκανε ξανά, είχε επιτυχία ο άτυπος αγώνας στα πλαίσια δημοσιογραφικής αποστολής που διοργάνωσε στο 890 SMT και αποφάσισε να συνεχίσει την παράδοση.

Αυτές τις ημέρες παρουσιάζει στη Νότιο Αφρική και συγκεκριμένα στο περίκλειστο κράτος Λεσότο, την Enduro σειρά των 2024 μοντέλων όπου το MOTO έχει στείλει τον πολυπρωταθλητή Κίμωνα Καράμπελα για να μας πει πόσο μεγάλη διαφορά παρουσιάζουν στην πράξη, οι αλλαγές που φέρνουν έναντι της προηγούμενης γενιάς.

Ιδιαίτερα απαιτητική η οδήγηση που είχε επιφυλάξει η KTM για τους δημοσιογράφους στις διαδρομές του φημισμένου Roof of Africa τη μητέρα του Hard Enduro και στο τέλος επιβραβεύτηκε και με ένα κανονικό αγώνα με χρονόμετρα!

Οδηγούμε KTM EXC & EXC-F 2024 στην Αφρική! – Απευθείας από Λεσότο
Εκκίνηση για τον Κίμωνα σε... δημοσιογραφικό GP στην Αφρική!

Ο δημοσιογράφος του ΜΟΤΟ πήρε την τρίτη θέση, μόλις 5 δευτερόλεπτα από τον πρωταθλητή crosscountry που βγήκε πρώτος, έχοντας χάσει χρόνο σε μία μικρο-πτώση. Αν η KTM συνεχίσει τη νέα αυτή μόδα, θα καταλήξουμε σε δημοσιογραφικό GP και ήδη έχουν ανανεώσει το ραντεβού οι περισσότεροι για την παρουσίαση των Husqvarna το προσεχές διάστημα σε Σκανδιναβικό περιβάλλον αυτή τη φορά.

Η ριζικά ανανεωμένη σειρά Enduro της KTM έχει νέο πλαίσιο και διαφορετικό από πριν αφαιρούμενο υποπλαίσιο, νέες αναρτήσεις XACT και XPLOR από την WP -φυσικά από εκεί- διαφορετικά πλαστικά με έμφαση στην στάση του σώματος στην όρθια θέση οδήγησης ενώ έχουν και νέα γραφικά, LED φώτα και μεγάλες αλλαγές στα ηλεκτρονικά.

Οδηγούμε KTM EXC & EXC-F 2024 στην Αφρική! – Απευθείας από Λεσότο
Κερκίδα από τα στελέχη του εργοστασίου!

Το πλαίσιο των Enduro κόβεται με ρομποτικά μηχανήματα, όπως επίσης ρομποτικά γίνονται και οι κολλήσεις με εξελιγμένο quality control που λαμβάνει χώρα ταυτόχρονα με την διαδικασία συγκόλλησης και όχι μόνο στο τελικό αποτέλεσμα! Από δύο κομμάτια αποτελείται και το υποπλαίσιο, πολυαμίδιο και νέο ενισχυμένο κράμα αλουμινίου και νέο είναι και το ρεζερβουάρ 8,3 λίτρων στα τετράχρονα και 8,9 στα δίχρονα.

Για λιγότερα προβλήματα σε πολύ δύσκολες καταστάσεις, όπως το ολοκληρωτικό μπάνιο σε ποτάμια οι ηλεκτρικές ασφάλειες και τα ρελέ έχουν αντικατασταθεί από μία OCU. ανεξάρτητη μονάδα ελέγχου που μπορεί να δείξει με αμεσότητα τα σημεία που έχουν βλάβη στο κύκλωμα. Ο ψεκασμός των δίχρονων έχει αλλάξει ολοκληρωτικά και ο Κίμωνας έχει πολλά να πει για αυτό, στο επόμενο τεύχος του ΜΟΤΟ.

Οδηγούμε KTM EXC & EXC-F 2024 στην Αφρική! – Απευθείας από Λεσότο
Καίγοντας δευτερόλεπτα για μία εντυπωσιακή φωτογραφία...

Ο τετράχρονος κινητήρας των ΚΤΜ έχει μεγαλύτερη τώρα κλίση προς τα πίσω και έχει αλλάξει θέση και το εμπρός γρανάζι, οπότε χαμήλωσε και το κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας.

Βελτιωμένη είναι και η πρόσφυση στις χαμηλές ταχύτητες γιατί έχει μειωθεί η υπερβολική βύθιση της ανάρτησης επιτρέποντας την ροπή να ξεχυθεί πιο ομαλά στο ελαστικό πράγμα που φαίνεται στις γρήγορες εξόδους. Για πρώτη φορά σε Enduro θα έχουμε quickshifter εργοστασιακό όπως και προαιρετικό traction control που σε ορισμένες περιπτώσεις με πολύ κακή πρόσφυση, μπορεί να κάνει την διαφορά ανάμεσα στους υπόλοιπους του αγώνα!

Η ανταπόκριση του απεσταλμένου μας από τα νέα Enduro και τους… αγώνες στην Αφρική, έρχεται στο MOTO!

Οι καλύτεροι θεατές:

 

Ετικέτες

BMW R 1300 RΤ & R 1300 RS 2025 - Τouring και sport touring Γερμανίδες, με 145 ίππους

Με κινούμενα μέρη το φαίρινγκ της RT - Μεταβάλλουν την προστασία του αναβάτη! -Τιμές στην Ελλάδα
BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025
Από το

motomag

30/4/2025

Παρουσιάστηκαν και επίσημα τα δύο νέα μοντέλα της BMW με βάση τον υγρόψυκτο boxer κινητήρα των 1.300 κ.εκ. που γνωρίζουμε από τα R 1300 GS και R 1300 R όπως άλλωστε είχαμε ενημερώσει κατά την παρουσίαση του τελευταίου, ενώ οι Βαυαροί συνεχίζουν με τις ψεύτικες CGI εικόνες και video και όχι με πραγματικές φωτογραφίες μοτοσυκλετών που απευθύνονται σε πραγματικούς αναβάτες.

Η sport-touring επιλογή R 1300 RS παρουσιάστηκε σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Racing Blue metallic, Triple Black, Performance (Tricolore) και Option 719 (Brooklyn grey metallic). Η R 1300 RS έρχεται για να δώσει στους φίλους του boxer κινητήρα μια ολοκληρωμένη "λύση" σε εκείνους που αναζητούν έναν συνδυασμό επιδόσεων και άνεσης σε μακρινά ταξίδια με έμφαση στη συμπεριφορά.

BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025

Με ανανεωμένο σχεδιασμό και πιο αιχμηρές γραμμές, η R 1300 RS παραμένει πιστή στην αθλητική της ταυτότητα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει πρακτικότητα και ευχρηστία με τις ηλεκτρονικά ανοιγόμενες και φωτιζόμενες αποσκευές.

Ο νέος υγρόψυκτος κινητήρας boxer των 1.300 κυβικών αποδίδει 145 ίππους στις 7.750 στροφές ανά λεπτό και 149 Nm ροπής στις 6.500 σ.α.λ. Το νέο πλαίσιο είναι, ελαφρύτερο και πιο στιβαρό από το προηγούμενο, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση της ευστάθειας και της οδικής συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας.

Η ανάρτηση Dynamic Suspension Adjustment (DSA) της BMW ρυθμίζεται αυτόματα ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου και το στυλ οδήγησης, είτε σε στροφές είτε σε ταξίδι με ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου.

​BMW R 1300 RS 2025

Παράλληλα, η τεχνολογία είναι παρούσα σε κάθε σημείο της μοτοσυκλέτας: ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης όπως ABS Pro, σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης εμπρός και πίσω FCW και RCW, Adaptive Cruise Control και σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας SWW ανεβάζουν τα επίπεδα ασφάλειας και άνεσης.

Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 6.5 ιντσών προσφέρει πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες και πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone μέσω Bluetooth. 

Με βάρος περίπου 215 κιλών πλήρης, η R 1300 RS προσφέρει ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις και άνεση ενώ προσφέρεται και με τέσσερα πακέτα πρόσθετου εξοπλισμού Dynamic, Innovation, Comfort και Touring υπογραμμίζοντας έτσι όποια πλευρά του χαρακτήρα της επιθυμείτε.

H πλέον τουριστική μοτοσυκλέτα που φέρει τον νέο boxer, R 1300 RT, διατίθεται επίσης σε τέσσερεις εκδόσεις με αντίστοιχες χρωματικές επιλογές, Alpine white 3, Impulse (Racing Blue metallic), Option 719 (Blue Ridge Mountain metallic) και Triple black.

BMW R 1300 RS και R 1300 RT 2025

Η BMW R 1300 RT θέλει να συνδυάσει κορυφαία άνεση, προηγμένη τεχνολογία και ισχυρές επιδόσεις και απευθύνεται στους πιο απαιτητικούς ταξιδιώτες που θέλουν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, δικάβαλοι, με άνεση και χλιδή και σε αυτό προσθέτει και το φαίρινγκ της μοτοσυκλέτας με τα κινούμενα μέρη. Τα ρυθμιζόμενα σε κλίση πλαϊνά μέρη του φαίρινγκ προσφέρουν σύμφωνα με τους Βαυαρούς περισσότερο φρέσκο αέρα κάθε φορά που βρίσκεται η μοτοσυκλέτα σε κίνηση και εκείνα έχουν υψωθεί, ακόμη και σε πιο δύσκολες συνθήκες κίνησης, όπως για παράδειγμα κατά την κίνηση το καλοκαίρι στο αστικό περιβάλλον. Εκτρέπουν επίσης τον αέρα και κατά συνέπεια και τη βροχή στις υψηλότερες ταχύτητες προσφέροντας έτσι υψηλότερο επίπεδο προστασίας.

Και εδώ ο μεγάλος boxer αποδίδει 145 ίππους και 149 Nm ροπής, επιτρέποντας άνετες προσπεράσεις και ξεκούραστη οδήγηση ακόμα και με πλήρες φορτίο. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα νέο, ελαφρύτερο πλαίσιο που μειώνει το συνολικό βάρος της μοτοσυκλέτας και ενισχύει την οδική συμπεριφορά, προσφέροντας σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες με πλήρεις αποσκευές.

BMW R 1300 RT 2025

Η R 1300 RT ξεχωρίζει επίσης για τα νέα τεχνολογικά χαρακτηριστικά που ενσωματώνει. Με προαιρετικό sport σύστημα φρένων και νέο σύστημα ηλεκτρονικών αναρτήσεων (DCA) εξασφαλίζει άνεση και σταθερότητα ανεξάρτητα από το φορτίο ή την κατάσταση του δρόμου. Το σύστημα αυτοματοποίησης αλλαγών σχέσεων (ASA) αλλά και το Adaptive Cruise Control, σε συνδυασμό με το Forward Collision Warning και το Active Cruise με λειτουργία φρεναρίσματος, ενισχύουν την ασφάλεια και μειώνουν την κόπωση σε πολύωρες διαδρομές. Η μεγάλη έγχρωμη οθόνη TFT 10.25 ιντσών προσφέρει υψηλής ευκρίνειας πλοήγηση και πληροφορίες, ενώ είναι διαθέτει συνδεσιμότητα με smartphone και συστήματα επικοινωνίας ενώ υπάρχει και θύρα USB type C.

Tα R 1300 RS και R 1300 RT είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην Ελλάδα με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής τους να διαμορφώνονται στα 17.990 ευρώ και 24.490 ευρώ αντίστοιχα με την BMW να προσφέρει μέσω του προγράμματος Easy2Ride δυνατότητα παροχής ευέλικτης χρηματοδότησης.

Αμφότερα τα νέα μοντέλα επωφελούνται από το πρόγραμμα Ride on & on & on, 3ετούς εγγύησης της BMW  που προσφέρει έναν επιπλέον χρόνο ξεγνοιασιάς, επιπρόσθετα στην εργοστασιακή εγγύηση που προβλέπεται από τη νομοθεσία.