Πρόταση CFMOTO να αγοράσει την MotoGP ομάδα της KTM!

Οι περικοπές των Ινδών το εισητήριο για την είσοδο των Κινέζων στο MotoGP!
Πρόταση CFMOTO να αγοράσει την MotoGP ομάδα της KTM!
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

12/11/2025

Με την Bajaj να πιάνει το τιμόνι της αυστριακής εταιρείας, η πορεία της KTM στο MotoGP θα μπορούσε να λήξει σχετικά σύντομα με κερδισμένη τη CFMOTO.

Ο ισχυρός ανήρ της ινδικής εταιρείας Rajiv Bajaj, δήλωσε πρόσφατα ότι σχεδιάζει να μειώσει τα έξοδα της KTM στον δρόμο προς την αναδιάρθρωση της εταιρείας στους περισσότερους τομείς, βλέποντας ότι σε κάποιους από αυτούς το ποσοστό μπορεί να ξεπεράσει και το 50%. Σε αυτούς τους τομείς περιλαμβάνονται φυσικά και οι αγωνιστικές δραστηριότητες των Αυστριακών, με την ΚΤΜ να έχει άρρηκτα συνδέσει το όνομά της με τους αγώνες εκτός και εντός ασφάλτου, έχοντας παρουσία και στην πιο πολυέξοδη διοργάνωση του πλανήτη, την κορυφαία κατηγορία του MotoGP. 

Το σλόγκαν της KTM "Ready to Race" είναι άλλωστε αυτό που σκέφτεται κανείς σχεδόν ταυτόχρονα με την ίδια την εταιρεία όταν τη φέρνει στο μυαλό του και όχι άδικα με τους δεκάδες Παγκόσμιους Τίτλους που έχει κερδίσει σχεδόν σε κάθε είδους αγώνα που περιλαμβάνει χώμα.

Στο μεταξύ δεν γίνεται να υπάρξει Rally Dakar χωρίς την KTM, κυριολεκτικά μιλώντας, όπως επίσης τεράστιο θα είναι το πλήγμα αν λείψει από τους χωμάτινους αγώνες. Αντιθέτως τα MotoGP μπορούν χωρίς την KTM και η KTM μπορεί χωρίς τα MotoGP. Να μην το μπερδέψουμε αυτό, στόχος των MotoGP θα ήταν να είναι όλοι εκεί σε σημείο που να μην υπάρχει χώρος για δορυφορικές ομάδες, αλλά από πλευράς αναγκαιότητας δεν συμβαίνει στα MotoGP εκείνο που υπάρχει σε άλλα παγκόσμια πρωταθλήματα, όπως τα Rally με τους συμμετέχοντες μοτοσυκλετιστές στο Dakar να βασίζονται στην εργοστασιακή ομάδα της KTM για ανταλλακτικά κατά την διάρκεια του αγώνα.

Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή επίσημη ενημέρωση προς τα έξω, εκείνο που έχει συμβεί, ξεκινώντας την συζήτηση για την πορεία της KTM, είναι διφορούμενες απαντήσεις στελεχών της εργοστασιακής ομάδας προς προμηθευτές για το μέλλον από το 2027 και μετά, όπως επίσης και διευρενητικές επαφές Κινέζων στελεχών σε κατασκευαστή κορυφαίων αναρτήσεων και φρένων. Όλα αυτά είναι αρκετή ένδειξη για να φανεί πως υπάρχει συζήτηση. Το ότι συζητείται όμως, δεν σημαίνει πως συμβαίνει κιόλας ή ότι μπορεί να ευδοκιμήσει. Πιο αναλυτικά:

Η μελλοντική παρουσία της KTM στο MotoGP φαίνεται να βρίσκεται υπό απειλή αν ο Διευθυντής του ινδικού κολοσσού κάνει πράξη όλα του τα λεγόμενα με την ίδια την Bajaj να μην έχει πρόθεση, τουλάχιστον σύμφωνα με τις δηλώσεις του Rajiv, να αγωνιστεί στο κορυφαίο πρωτάθλημα του κόσμου, ούτε στις μικρότερες κατηγορίες Moto2 και Moto3.

Η KTM Racing αποτελεί ξεχωριστή εταιρεία μέσα στον πρώην όμιλο του Pierer και η πώλησή της για τον εξορθολογισμό των οικονομικών της KTM ήταν ένα από τα πρώτα σενάρια που ακούστηκαν. Εκείνη την περίοδο θα ήταν ανόητο να συνέβαινε και έδειχνε και λάθος από πλευράς των δημοσιοευμάτων γιατί πολύ απλά είχε εξασφαλισμένους πόρους που κανείς δεν μπορούσε να τους αγγίξει. Σε αντίθεση με τη Bajaj όμως που δεν έχει ούτε την γκάμα, ούτε στηρίζεται επικοινωνιακά σε κάτι τέτοιο, η KTM δεν υπήρξε μέχρι σήμερα και δεν μπορεί να υπάρξει ούτε στο μέλλον χωρίς να συμμετέχει σε αγώνες, γενικά. Άρα αν φύγει από τα MotoGP δεν σημαίνει πως δεν θα συνεχίσει στα Rally.

Η Bajaj μπορεί να βλέπει μόνο λογιστικά νούμερα και να μην ενδιαφέρεται για τα MotoGP, όμως δεν ισχύει αυτό για τον άλλο μεγάλο συνέταιρο -τουλάχιστον ακόμη- των Αυστριακών, τη CFMOTO. Η κινέζικη εταιρεία η οποία φέτος με την ομάδα της Aspar Team πάλεψε ξανά για την κορυφή στη Moto3 -πέρσι πήρε το πρωτάθλημα ο "δικός" της David Alonso - έχει ως όνειρο να γίνει ο πρώτος Κινέζος κατασκευαστής που θα έχει παρουσία στην κορυφαία κατηγορία και στο αγωνιστικό του πρόγραμμα συνεργάζεται με την KTM.

Ο ευκολότερος τρόπος για τη CFMOTO, για να πετύχει τον στόχο της είναι να αγοράσει ολόκληρη την εργοστασιακή ομάδα της KTM Racing στο MotoGP, μαζί με τα δικαιώματα χρήσης για οτιδήποτε έχει εξελίξει, ή εξελίσσει η εταιρεία για το κορυφαίο πρωτάθλημα των δύο τροχών. Η Bajaj γνωρίζει καλά ότι οι αγώνες αποτελούν μέρος του DNA της KTM και δεν πρόκειται να εξαλείψει εντελώς τη χρηματοδότηση των αγωνιστικών της δραστηριοτήτων. Όμως αν ο Rajiv Bajaj υλοποιήσει αυτά που έχει ανακοινώσει, τότε η KTM Factory Racing δεν αποκλείεται να καταλήξει στην αγκαλιά της CFMOTO. 

Προς το παρόν πάντως η εξέλιξη της μοτοσυκλέτας με τον κινητήρα των 850 κ.εκ. συνεχίζεται κανονικά και αυτό κρατά ψηλά και την αξία της ομάδας, με την υπάρχουσα μοτοσυκλέτα να βελτιώνεται συνεχώς υπό τις οδηγίες του Pedrosa, ενώ η KTM θα συμμετέχει σίγουρα ως κατασκευαστής στα MotoGP και την ερχόμενη σεζόν. Τότε λήγει και το υπάρχον συμβόλαιο με τους διοργανωτές με την Bajaj να μην θέλει να μπει σε διαδικασίες που μπορεί να της στοιχίσουν περισσότερα από αυτά που θέλει να περικόψει. Από το 2027 λοιπόν, ίσως θα μπορούσε να κάνει την κίνησή της η CFMOTO και να γράψει ιστορία.

Πληροφορίες θέλουν επίσης την Κίνα να εξετάζεται εκ νέου για να μπει στο καλεντάρι του MotoGP, με το 2008 να ήταν η τρίτη και τελευταία μέχρι στιγμής χρονιά που είδαμε αγώνα εκεί. Αυτά τα τελευταία 17 χρόνια έχουν αλλάξει πολλά στην κινέζικη κουλτούρα γύρω από τους δύο τροχούς, αναμφίβολα γύρω από τις μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτες και φυσικά στις πωλήσεις. Εκείνη την περίοδο δεν υπήρχε μοτοσυκλετιστική κουλτούρα στην Κίνα και παρά τον τεράστιο πληθυσμό δεν γέμιζαν τις κερκίδες. Είμαστε μάρτυρες μίας ταχύτατης αλλαγής, ένα κύμα μοτοσυκλετισμού που η CFMOTO το έχει σερφάρει πρώτη από τους τοπικούς κατασκευαστές. Την τελευταία εξαετία χτίζουν την μία πίστα πίσω από την άλλη και τρέχουν σε ενιαία πρωταθλήματα με CFMOTO. Ταξιδεύουν για πρώτη φορά με μοτοσυκλέτες κάνοντας εσωτερικό τουρισμό και φυσικά χτίζουν γκάμα εκεί που δεν υπήρχε στις μάρκες τους. Λογικό είναι να εξαπλώνονται πλέον και αγωνιστικά, το μόνο που ξαφνιάζει είναι η ταχύτητα με την οποία προχωρούν οι εξελίξεις, τρεις φορές μεγαλύτερη από αυτό που έχουμε δει στο παρελθόν.

Οι συζητήσεις λοιπόν οδηγούνται προς την κατεύθυνση να δούμε αγώνα εντός Κίνας και μάλιστα με κινέζικη εταιρεία να έχει αγωνιστική ομάδα με δική της, πλέον, μοτοσυκλέτα. Σύμφωνα με πληροφορίες η CFMOTO είναι και εκείνη που φαίνεται πως πιέζει τους διοργανωτές για την επιστροφή της Κίνας στο MotoGP, συμπληρώνοντας έτσι τα κομμάτια του παζλ.

Ετικέτες

Picasso OMT 450C - Η πρώτη flat track μοτοσυκλέτα με carbon πλαίσιο

Ελβετικός σχεδιασμός και ιαπωνική καρδιά από Honda CRF 450
Picasso OMT 450C
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

28/1/2026

H εντυπωσιακή flat track μοτοσυκλέτα της ελβετικής εταιρείας με το καινοτόμο ανθρακονημάτινο -και ρυθμιζόμενο- πλαίσιο, ετοιμάζεται να παρουσιαστεί στις 30-31 Ιανουαρίου στην παγωμένη λίμνη του St. Moritz.

Η OMT 450C της ελβετικής εταιρείας Picasso Engineering είναι μια από τις πιο ενδιαφέρουσες καινοτομίες που εμφανίστηκαν πρόσφατα στον χώρο των αγωνιστικών μοτοσυκλετών. Πρόκειται για μια αντισυμβατική προσέγγιση, κατασκευασμένη από την αρχή με στόχο να προσφέρει καινοτομία και επιδόσεις εισάγοντας νέα πρότυπα στη σχεδίαση και την ακαμψία πλαισίου.

Picasso OMT 450C

Το εντυπωσιακό στοιχείο της OMT 450C είναι το πλαίσιο που είναι ένα συνδυασμός βιδωτών ανθρακονημάτινων δοκών και ergal ενώσεων.

Picasso

Όσον αφορά στη ρύθμιση του πλαισίου αυτή αφορά πρωτίστως την ακαμψία και γίνεται με ιδιαίτερο τρόπο. Οι δύο carbon δοκοί μπορούν να αφαιρεθούν εύκολα και να αντικατασταθούν με άλλους διαφορετικού πάχους και συνεπώς ακαμψίας. Παράλληλα όμως ρυθμιζόμενη είναι η γωνία κάστερ.

Picasso OMT 450C

Αυτή η προσέγγιση, που είναι μοναδική στην κατηγορία, επιτρέπει στις ομάδες και στους αναβάτες να προσαρμόζουν τη μοτοσυκλέτα σε διαφορετικές επιφάνειες και απαιτήσεις πίστας με πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια από τα συμβατικά πλαίσια, ενώ επιτρέπουν ακόμα και ασύμμετρες διατάξεις με αποτέλεσμα νέα επίπεδα επέμβασης στην συμπεριφορά πλαισίου.

Picasso OMT 450C

Στην καρδιά της OMT 450C χτυπά ο κινητήρας της Honda CRF 450R. Ο υγρόψυκτος, τετράχρονος unicam τετραβάλβιδος μονοκύλινδρος κινητήρας 450 κυβικών, με τρεις επιλογές χαρτών απόδοσης και ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (traction control), προσφέροντας αξιοπιστία και ανταγωνιστικές επιδόσεις.

Δοκιμή στον πάγο των Ελβετικών Άλπεων

Η OMT 450C έχει προγραμματιστεί να εμφανιστεί για πρώτη φορά στο κοινό σε μια ασυνήθιστη παρουσίαση, στην παγωμένη επιφάνεια της λίμνης Engadine, στο St Moritz των Ελβετικών Άλπεων στις 30 Ιανουαρίου, στο πλαίσιο της επίδειξης (με το φορτισμένο για λάθος λόγους όνομα) I.C.E.. Εκεί η μοτοσυκλέτα θα δοκιμαστεί με τις απαραίτητες προσαρμογές για τη χρήση πάγου, δίνοντας χρήσιμες πληροφορίες για τη συμπεριφορά του πλαισίου σε ακραίες συνθήκες.

Picasso OMT 450C

Ο ιδρυτής της Picasso, Stefano Picasso, έχει δηλώσει ότι η εμπειρία σε παγωμένο τερέν είναι μοναδική και μπορεί να αποκαλύψει στοιχεία για τον έλεγχο πλαισίου και ισορροπίας που δεν γίνονται ορατά σε χώμα.

Η OMT 450C έκανε εντυπωσιακή πρώτη δημόσια εμφάνιση στη διοργάνωση Heveningham Concours, που γίνεται στο Suffolk της Βρετανίας και αφορά κυρίως σε κλασικά... αεροσκάφη και αυτοκίνητα, εκεί όπου κέρδισε ειδικό βραβείο για την καινοτομία και τη χρήση υψηλής τεχνολογίας στην κατασκευή του πλαισίου της.

Picasso OMT 450C

Μετά τις πρώτες παρουσίες της σε flat track δοκιμές, δίπλα στην αγωνιστική έκδοση η Picasso Engineering σχεδιάζει επίσης μια έκδοση δρόμου (Stradale) βασισμένη στην ίδια φιλοσοφία, που αναμένεται να κυκλοφορήσει για το κοινό μέσα στο 2026.Picasso OMT 450C

Η OMT 450C δείχνει ότι ακόμα και μια νέα εταιρία μπορεί να φέρει ριζικές αλλαγές στον τρόπο που σκεφτόμαστε τις μοτοσυκλέτες αγώνων και ανοίγοντας τον δρόμο με πρωτοποριακές λύσεις. Μένει να δούμε την ανθεκτικότητα του πλαισίου σε πτώσεις (αδύναμο σημείο του ανθρακονήματος) και το αν θα προτιμηθεί από ομάδες και αγωνιζόμενους η OMT σε σχέση με τις πιο εδραιωμένες λύσεις.