Renard GT: Monocoque και ανθρακόνημα

Από το

Μαύρο Σκύλο

30/3/2011

Ακόμη μια διαφορετική και εξωτική μοτοσυκλέτα εμφανίστηκε και μάλιστα στην Εσθονία. Είναι η Renard GT που παρουσιάστηκε σαν αρχικό πρωτότυπο στην έκθεση τεχνολογίας του Ανόβερο τον Απρίλιο του 2010, ενώ τώρα ετοιμάζεται η παραγωγή του. Η Renard είχε ιδρυθεί το 1938 έχοντας κατασκευάσει αρχικώς απλά δίκυκλα με κινητήρες της Sachs. Τo 1944 όμως οι εγκαταστάσεις της βομβαρδίστηκαν και καταστράφηκαν ολοσχερώς. Από τότε δεν έγινε τίποτα με τη φίρμα, που σημαίνει αλεπού στα γαλλικά και για αυτό το λογότυπό τους ήταν ένα κεφάλι αλεπούς, που τώρα στη μοντέρνα εκδοχή του έχει μείνει ένα τριγωνάκι. Το 2008 μια ομάδα από επιχειρηματίες, σχεδιαστές και μηχανικούς ένωσαν τις δυνάμεις του για να φτιάξουν μια απόλυτη μοτοσυκλέτα. Η Renard Grand Tourer είναι μια αντισυμβατική μοτοσυκλέτα, χτισμένη γύρω από τον αερόψυκτο οκταβάλβιδο κινητήρα της Moto Guzzi που κινεί και το Stelvio. Τo στοιχείο που την κάνει εξωτική είναι το monocoque πλαίσιο από ανθρακονήματα και Kevlar. Ζυγίζει 11 κιλά, ενώ είναι συγχρόνως καρίνα, κουτί για το φίλτρο του αέρα και ρεζερβουάρ. Το εναλλακτικό αρθρωτό μπροστινό -που θυμίζει αρκετά Confederate- είναι επίσης ανθρακονημάτινο, ενώ και στα δυο άκρα της χρησιμοποιούνται αμορτισέρ Ohlins. Από εκεί και πέρα μια σειρά από κορυφαία εξαρτήματα πολλά κατασκευασμένα σε CNC από συμπαγή κομμάτια αλουμινίου και άλλα από κορυφαίους κατασκευαστές, όπως οι monoblock δαγκάνες της Brembo και οι αντλίες της LSR δίνουν την επιθυμητή εικόνα της εξωτικής μοτοσυκλέτας. Το βάρος της είναι 190 κιλά και το μεταξόνιο 1.450 χιλιοστά. Οι βελτιώσεις που έχουν κάνει στον κινητήρα των 1.151 κυβικών -που καλύπτει ήδη τις Euro 4- έφθασαν την απόδοσή του στους 125 ίππους και στα 12,3 χιλιογραμμόμετρα ροπής, αρκετά για διασκέδαση και τελική 230 χιλιομέτρων. Με στόχο λοιπόν την παραγωγή η Renard από την Εσθονία προστίθεται σε μια σειρά νέων κατασκευαστών που έχουν εμφανιστεί τον τελευταίο καιρό, όπως η αμερικανική Motus και η Horex στη Γερμανία. Με ιδιαίτερα μεγάλες μοτοσυκλέτες λειτουργούν σαν αντίβαρο στην σχετική στασιμότητα των ιαπωνικών εργοστασίων μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης.

Letbe Punk: Νέο A2 bobber ήρθε Ευρώπη με τιμή κοντά στα 6.000 ευρώ

Έρχεται με ιδιαίτερη εμφάνιση και καλό για την κατηγορία εξοπλισμό
LETBE
Από τον

Παύλο Καρατζά

19/5/2026

Η Letbe Punk 500, είναι μία bobber μοτοσυκλέτα με πολύ ιδιαίτερη εμφάνιση που απευθύνεται σε κατόχους διπλώματος A2 (και όχι μόνο) και η τιμή της στη Γερμανία, που κάνει το ευρωπαϊκό της ντεμπούτο, είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική.

Η εμφάνισή της παραπέμπει σε custom μοτοσυκλέτα με μονόσελο, γραφικά πάνω στο ντεπόζιτο, φαρδύ μπροστινό ελαστικό και ανεστραμμένο πιρούνι.

Η Letbe Punk φέρει δικύλινδρο εν σειρά κινητήρα που αποδίδει 43,5 ίππους στις 6.500 στροφές και 4,55 kg.m ροπής στις 6.000 στροφές, ενώ εντύπωση προκαλεί πως στην Ισπανία η ονομαστική απόδοση είναι διαφορετική και αποδίδει 54 ίππους στις 8.000 στροφές και 5,16 kg.m ροπής στις 7.000 στροφές.

Στο θέμα των αναρτήσεων βρίσκουμε ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι και πίσω monoshock αμορτισέρ, ενώ τον τομέα της πέδησης αναλαμβάνουν φρένα της J.Juan με δύο διπίστονες δαγκάνες μπροστά σε κυματιστούς δίσκους 300 χιλιοστών.

LETBE

Το βάρος της μοτοσυκλέτας είναι υψηλό και ανέρχεται στα 202,5 κιλά, χωρίς υγρά, με τη χωρητικότητα του ντεπόζιτου να είναι στα 15 λίτρα. Το ύψος της σέλας θα βολέψει και τα χαμηλότερα αναστήματα και ανακοινώνεται στα 720 χιλιοστά και οι τροχοί της έχουν διαστάσεις 130/90–16 μπροστά και 150/80–16 πίσω.

Ο εξοπλισμός της Letbe Punk περιλαμβάνει θύρα USB, σύστημα keyless, έγχρωμη οθόνη TFT, φώτα LED και Traction Control. Η τιμή της στη Γερμανία ανακοινώθηκε στα 6.100 ευρώ και αναμένουμε περισσότερες πληροφορίες για το αν θα εισαχθεί και στη χώρα μας.

Ετικέτες